Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Advanced Tactics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Advanced Tactics

    Попаднах на една игрица (безплатна) - "Peoples Tactics", която изглежда много обещаващо.Доколкото мога да преценя (все още не съм я разучил добре), представлява нещо като "Panzer General" със стратегическа съставляваща . Издърпах си я оттук:
    http://www.the-underdogs.org/game.php?id=5154

    Тук има статийка за играта:
    Latest news and guides for Warhammer 40k, Age of Sigmar, Dungeons and Dragons, Magic: The Gathering, board games, TTRPGs, war games, Pokémon, Yu-Gi-Oh! and more
    Last edited by gollum; 22-10-2005, 11:43. Причина: допълване

    #2
    Ами Голъм ако не ме лъже паметта, това е третата игра в серията Panzer General. Втората се казваше Allied general и бе доста несполучлива тъй като бе за Уиндоус 3.х, тоест със ужасен интерфейс.
    Друга която ти препоръчвам е фентъзи генерал, имаше много хубави графики(в смисъл рисунки).

    Опс, видях я, не е това което си мислех.
    Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

    Comment


      #3
      . Не е, не е. Поогледах я, интересна е като замисъл и реализация.
      А "Фентъзи генерал", както и май почти всичките "генералски" игри съм ги пробвал. Имаше някои интересни, но всички имаха едни или други недостатъци.

      Comment


        #4
        Поразучих игрицата - доста е приятна - съвсем прост интерфейс и идея. Съметава възможноститена стратегическа игра:

        - могат да се стоят единици, да се разкриват нови типове единици;

        - има ясно изразена командна верига (стратегически щабове, които разпределят новопостроените единици и снабдяването); тактически щабове, които получават снабдяване и горазпределят между подчинените им бойни формации;

        - има и тактическа битка: три типа бойни формации (наречени "батальони"): въдуши, морски и наземни. Във всяка от тях може да има до четири типа единици, като има някои ограничения при съчетаването. При битките има значение откъде се атакува дадена единица (теренът е на хексове) и могат да се правят едновременни нападения на един хекс с няколко собствени единици (включително далекобойна артилерия) от различни посоки. Авиацията е решена много удачно.

        Comment


          #5
          "Генералската поредица" беше много интересна в някои отношения, ако искате, може да я обсъдим отделно (а то май някъде имаше и такава тема).
          А има ли подобие между нея и да речем Strategic Command-а?
          И там имаше снабдителни вериги, също и производство на единици и т.н. Щеше да излиза и втора част, ама нещо ...
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #6
            О, многократно по-добра е от Strategic Comannd поне доколкото мога да преценя.

            Comment


              #7
              Имаше една, от любимите ми "Генерали" - "Peoples General", съвременна техника - Китай, Русия, Корея, САЩ и т.н. А в момента разучавам една друга - "Point of Attack 2", повече инфо тук - http://www.hpssims.com/Pages/products/POA2/POA2b.html
              Ако някой от вас се заинтересува, мога да ви дам линк на лична
              "I'm a fuel injected suicide machine. I am the rocker, I am the roller, I am the out-of-controller!"

              Comment


                #8
                Доколкото съм се запознал с тази - Peoples Tactics, определено превъзхожда всичките от панцер-серията, и като идея, и като възможности. Всъщност си е перфектна изчистена стратегия (в някои отношения напомня за Slay).

                Comment


                  #9
                  Това, което ми липсваше на мен в панцерската серия, беше стратегическия момент, цялостния поглед към всички фронтове и производството не единици. В Strategic Command-а ги имаше и двете неща, а заедно с тях и командно-снабдителни линии. В тази игрица (Peoples Tactics) обаче това е решено наистина перфектно. Браво на създателя й!
                  А ако искате, може да разгледаме отделно и Генералската серия. Аз съм минал през Panzer General I, II и III (и двата варианта на тройката), през Fantasy General, Allied General, Pacific General и от тях само Star General-а нещо не работеше като хората. По отношение на трудност най-добри от серията бяха първия генерал и фентъзи генерала. Вече втората част на панцер-генерала беше слаба, за третата ... тя беше съвсем лесничка.
                  Отделно имаше една много приятна серийка на Steel Panthers (I-III и сегашните й 2-3 варианта).
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #10
                    Сега тъкмо си тегля Пантерите последната версия . Освен това съм напускал една две наполеонови Crown of Glory и Campaigns of the Danube, като за последната се говори, че била добра оперативна. Аз лично смятам, че оперативните игрички липсват (то щото е най-трудно да се симулира де), стратегически и тактически правят от време на време задоволителни (относно тактиката - ще излиза май нещо като продължение на Close Combat - Combat Leader).
                    XV mile the sea brode is
                    From Turkey to the Ile of Rodez...

                    Comment


                      #11
                      Така е, Грей, но тази е най-близо до идеята за оперативна игра . Има ясно изразени командни връзки, котио определят снабядването, та в този смисъл има и снабдителни линии. Има ясно изразени резерви, както и оперативно-стратегиески транспортен потенциал. Промяната на командването, попълването, както и пренасочването на формациите в друга организация причинява значително падане на ефективността им (временно). Отдалечаването на формации от тактическия щаб, перз който минава снабядването им причинява много големи порблеми и в един момент снабядването напълно се прекъсва. Наличието на чужди единици между тактическия щаб и формациите, които командва, както и между старетгическия и тактическия щаб, прекъсва снабдяването, т.е., необходимо е да се отдава голямо значение на комуникациите. Провеждането на сражения намалява готовността и морала на формациите, т.е., те трябва да почиват (да се парви оперативна пауза). Същото важи и когато се попълват и реорганизират (например, сменят се военните едници във формациите).
                      Всичко това принуждава играча да изгражда оперативен подход към ситуацията, която трябва да решава.
                      Last edited by gollum; 24-10-2005, 11:14. Причина: допълване на мнението

                      Comment


                        #12
                        gollum написа
                        Така е, Грей, но тази е най-близо до идеята за оперативна игра . Има ясно изразени командни връзки, котио определят снабядването, та в този смисъл има и снабдителни линии. Има ясно изразени резерви, както и оперативно-стратегиески транспортен потенциал. Промяната на командването, попълването, както и пренасочването на формациите в друга организация причинява значително падане на ефективността им (временно). Отдалечаването на формации от тактическия щаб, перз който минава снабядването им причинява много големи порблеми и в един момент снабядването напълно се прекъсва. Наличието на чужди единици между тактическия щаб и формациите, които командва, както и между старетгическия и тактическия щаб, прекъсва снабдяването, т.е., необходимо е да се отдава голямо значение на комуникациите. Провеждането на сражения намалява готовността и морала на формациите, т.е., те трябва да почиват (да се парви оперативна пауза). Същото важи и когато се попълват и реорганизират (например, сменят се военните едници във формациите).
                        Всичко това принуждава играча да изгражда оперативен подход към ситуацията, която трябва да решава.
                        Всички това е в стара-добра серия от Garri Grigsbi. За мен това серия е много по-добра за сравнението с Генерали, заради невероятна историческа точност, добър балланс и отделни нюанси, например снабдаване обкружени части от стратегическата авиация, реалистичен manpawer, и интересен AI.
                        Извенявам за грешки кога пишу на български. Български не е роден език.

                        Comment


                          #13
                          Да, съгласен съм (предполагам, че имаше предвид "War in Russia"). В посочената от мен игра ги има тези елементи, обаче са съчетани с един много изчистен интерфейс и геймплей (а въпросната игра на Garri Grigsbi страдаше от неинтуитивен и неудобен интерфейс (е, веднъж като свикнеш няма порблеми).
                          Та с една дума - пробвайте я, струва си.
                          Last edited by gollum; 24-10-2005, 12:07. Причина: допълнение на мнението

                          Comment


                            #14
                            War in Russia
                            Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                            Comment


                              #15
                              gollum написа
                              Да, съгласен съм (предполагам, че имаше предвид "War in Russia"). В посочената от мен игра ги има тези елементи, обаче са съчетани с един много изчистен интерфейс и геймплей (а въпросната игра на Garri Grigsbi страдаше от неинтуитивен и неудобен интерфейс (е, веднъж като свикнеш няма порблеми).
                              Не само WIR. В GG Pasific war имам интересна идея за използуване авиации за разузнавание на море. От общо серия е интересна. За интерфейс, аз прочетох мануал преди игра -))).
                              Извенявам за грешки кога пишу на български. Български не е роден език.

                              Comment

                              Working...
                              X