Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Advanced Tactics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Да, това е неприятно. Има едно бутонче, така че може би Вик ще го оправи при следващата "кръпка" - трябва само да добави меню за избор (ако е лесно да се направи, де). Засега може да се преодолее със създаването на специална подформация - ЖП инженери, която да може да строи само ЖП-линии.
    Неща, което ме дразни е начинът, по който се рисуват пътищата и реките в едитора, когато си правиш карта. Много е ужасен, честно казано, особено за реките. Мисля че лесно можеше да се направи много по-добре. Както в редактора за карти на PG.

    Comment


      Не може да се правят ЖП инженери, защото настройката е в основните settings, а не в самата единица.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        AT на новия ми монитор...



        по ширина се събира цялата карта... (30х30 хекса мисля)




        Отново за движението - в PG II има следните видове:
        пеш
        артилерия - без нещо да я тегли е неподвижна
        автомобил
        автомобил с висока проходимост
        полугъсенично
        гъсенично

        може би най-чистия начин (за основната част от единиците) би бил да се направят тези стандартни типове движение и да се ползва модификатора за всяка отделна част - това последното го открих скоро... три различни танка могат да имат един и същ тип движение, но всеки да има допълнителен модификатор колко AP бонус да има върху стандартното си движение. Това "фабрично" го имат само разузнавачите, но може да се приложи за всичко. Ако го разбирам правилно де, не съм го тествал.
        Last edited by Imperial; 05-01-2008, 04:29.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          Знам . И аз мислех да използвам този модификатор, макар че имам известно колебание, защото той е свързан с организацията, ще го тествам и тогава ще реша. Аз обаче мисля да използвам малко повече типове движение, за момента са:

          1. пехота (разликата между лека и тежка пехота е с модификатора).

          2. алпийска пехота (има подобрено движение в гора, планина и пресечена местност).

          3. конница

          4. конен транспорт

          5. камион (т.е. тежка дву- или три-осна машина)

          6. автомобил (т.е. лека двуосна машина с повишена проходимост). Двуосните и триосни бронирани автомобили влизат в тази категория.

          7. мотоциклет

          8. амфибийна машина

          9. четириосен брониран автомобил с повишена проходимост

          10. верижно (танкове и други машини на верижно шаси). ако не се получат добре нещата с модификатора, за който спомена, то вероятно ще направя няколко типа верижно движение за да различавам леките и тежки машини.

          11. полуверижно - БТР-и и някои типове влекачи

          12. артилерия (т.е., няма движение, освенако се транспортира с нещо)

          13. тежко пехотно въоръжение - миномети (по-леките), леките ПТ-оръдия, лекото пехотно оръдие, тежки картечници и по-тежките противотанкови пушки и гранатохвъргачки.

          14. два вида въздушно движение - за по-леките и по-тежки самолети. Тук има известна разлика в движението според типа терен, която ми се иска да отразя.

          Кофти е в началото, докато се оформят, но после е лесно.
          Малко по-сложни са нещата с SF-типовете. Тук ще трябва много повече тестване.

          Comment


            Мисля си за планинарите... май освен стандартна планинска пехота трябва да има и планински миномети и планински картечници, малко тромави стават нещата (айде да речем планинските оръдия ще минат метър като различни). Но иначе как да се направи пълнокръвна планинска формация?
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              Да, така е. Подобен проблем има и с въдушно-десантните формации, но там може да се мине и само с пехота (такава си е идеята, в крайна сметка). А за планинарите ще трябват и мулета, за транспорт . Макар че може и да си останат стандартните - те могат да "влизат" в планина. Достатъчно е да се добавят само мулета като специфичен планински транспорт, на който ще се възлага задачата да носи непланинските формации, които все пак могат да влизат в планина, т.е. картечници, миномети и базуки. Специална планиска артилерия все пак ще трябва. Така че при моя вариант освен планинска пехота трябват само още две субформации - мулета и планинска артилерия.

              Аз за друго се чудя, защото още не съм проверил - може ли да се бодавят към менюто за строеж на инженерите още неща?

              Comment


                gollum написа
                Аз за друго се чудя, защото още не съм проверил - може ли да се бодавят към менюто за строеж на инженерите още неща?
                И аз не съм проверявал изрично, но доколкото съм се ровил - не.

                Сетих се за още нещо липсващо - противокорабен/противоподводников самолет (FW-200 и др)
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  Аз съм замислил само торпедоносец засега. Макар че и това става.
                  Но нямах много време. Тази седмица се занимавах с местностите. Направих няколко грешки, та се наложи да започвам отначало, а и има доста работа по допълнителните спрайтове (по 64 за всяка местност, макар че с малко автоматизация е лесно). Добавих следните типове местности:

                  - плитко море (съответно съм въвел е повече типове движение в море);
                  - пресечена местност (не толкова непроходима, колкото планините, но много по-опасна за бронирана техника);
                  - хълмове (нещо като вариация на равнината, малко по-трудна за преминаване, но доста добра за отбрана);
                  - степ (най-равната местност в играта, бонуси за бронетехниката и по-бързо движение);
                  - пустиня (т.е. равнинен терен за карти в Северна Африка). ЗА разлика от равнината, обаче, движението на снабдяване е много ограничено, а и всички видове движение (освен верижното) са малко по-бавни;
                  - дълбока пустиня (пресечен вариант за пустинята, много труден терен и снабдяването през него е почти невъзможно, т.е. единиците трябва да разчитат на запаси);

                  Реализирах и замислените типове движение. Общо взето сега се занимавам със записването и проверката на качествата на замислените единици в един екселски файл и другата седмица ако намеря време ще ги въведа. Тогава мисля да пусна и скрийншотове .

                  За новите типове неща за строене - принципно могат да се добавят. Но е малко сложно с различните типове местности, на които могат да се създават (спрайтовете аз тях). Мисля че няма да е проблем да се направи така, че инженерите да могат да строят нещо като фабрики. Макар и не за този набор от единици, а за по-фентъзи ориентиран (замислих се за един по Warhhamer - плюса е, че има много достъпна графика на разположение).

                  Comment


                    Мисля си за балансирането на всичките тия нови части. Май единствения начин е да се направи екселски файл с основните им показатели.
                    Всъщност бях писал на форума на играта като идея да се добави импорт/експорт от ексел точно за тази цел, ама не получих отговор.

                    Освен това смятам да добавя V-2, реактивни самолети и др. Вероятно ще добавя междинни "науки" отключващи за "измисляне" конкретните модели.
                    Last edited by Imperial; 14-01-2008, 08:55.
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      Да, аз затова започнах първо с ескелски файл, в който описвам всичките единици (нови ще е неуместно, защото правя всичко от нулата). Още съм далеч от завършването му. Известен проблем представлява това, че не са ми кой знае колко ясни някои от характеристиките, та ще трябва доста да се експериментира.

                      Comment


                        Не работи. Има опция за самоунищожаване след атака - точно за тази цел е направена. Само че не работи. Може би във финалния 1.1 (сегашния си е бета) ще работи правилно.


                        Има може би друг вариант - самата единица да е все едно установката, а просто да има страхотно висока консумация на съплай. Само че това май ще е перманентно изискване, а искаме консумацията да е най-вече при изстрелване на ракети.
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          Да, перманентно ще е. Обаче дали има смисъл от подобни единици? Аз поне не смятам да ги включвам в моя файл, но пък и целта ми е по-различна - балансирана подборка на единици, които да покриват всички типове въоръжени сили и да дават достатъчно вариации на тези, които са ощетени в игровия набор - артилерия, авиация, пехота.
                          Между другото, не съм съвсем сигурен какъв е ефекта на двата типа инициатива и на броя атаки, дали имаш по-добра представа върху това и въобще върху работата на съмия модел. Гледах разни теми във форума, но така и не става ясно, а и Виктор никъде не обясянва нещата директно.

                          Comment


                            Инициативата определя кой пръв стреля. Например ако единица с att.init. 5 атакува единица с def.init 10, то атакуваната единица ще стреля първа. Броят на атаките определя колко пъти на combat round (едно сражение има 10 такива рунда мисля, ако всяка единица е на макс. си action points) може да стреля съответната единица. Ако избереш опцията Combat Log и после отидеш в logs и погледнеш последния файл, ще видиш как точно протича една битка и ще ти се изяснят доста неща

                            Въпросът дали има смисъл от V-2 има прост отговор - щом го е имало през войната и е играло някаква по-сериозна роля, значи ще го включа. Моята цел общо взето е библиотека от всичката важна техника от войната. Вече дали наистина има смисъл да се купува от играчите е отделен въпрос, чието място изобщо не е тук
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              Аха, за инициативата добре, но пък това изчисление се повтаря за всеки от десетте хода на сражението, нали? Или не.
                              За броя атаки и аз си помислех това, но ме интересуваше и друго - явно силата на единицата се дели на броя атаки, а не се умножава на него. Т.е., ако имам две единици, примерно с 10 сила в дадена ситуация, но едната има 1 атака, а другата четири, това ще означава, че първата "ще хвърля зар" веднъж всеки ход от сражението, но с вероятност да уцели 10, докато втората ще хвърля четири пъти зар, но с вероятност да уцели 2,5 (образно казано, защото силата е общо взето вероятност за поразяване). Докато в началото мислех, че броя атаки показва брой хвърляния, без да влияе на силата.

                              За другото - ясно. Просто целите ни са съвсем различни. Аз въобще не се интересувам какво е имало или не през войната. Преследвам единствено нужното ми разнообразие от различни смислени и донякъде балансирани единици. Особено там, където Вик не е вложил никакво разнообразие - артилерията, авиацията, флота.

                              Ето ги и новите типове местности. Единствената, за която се чудя дали да не я променя като графика е Rough. Сложих този цвят, за да се отличава повече, но може и да я променя.
                              Last edited by gollum; 14-01-2008, 11:11. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment


                                А това е и новия тип море .

                                Comment

                                Working...
                                X