Съобщение

Collapse
No announcement yet.

MASTER OF ORION III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Навремето, докато играта се разработваше (процес, който ако парвилно си спомням, отне около 4 години, като на 2-рата почти бяхя готови, но се наложи коренно да изменят концепцията (защото това, което били получили, напомняло по-скоро симулативно филмче за гледане)) следях внимателно процеса (по оскъдните данни) и с нетърпение чаках играта да види бял свят най-сетне. Причината бе, че една от любимите ми игри бе предишната версия. Спомням си разочарованието, когато играта най-сетне излезе - едно на ръка, че бе почти неигрална от бъгове, но и всяка концепция изглеждаше сбъркана. Тогава я изоставих, но сега, покрай тая тема реших да я погледна отново.
    Инсталирах си същата версия като Камерер и имах време да поиграя малко. Първото, което прави впечателние е претоварения и усложнен интерфейс (а добре си спомням възторга на разработчиците, които твърдяха, че новата им система ще доведе до значително поростяване и удобство на интерфейса в сравнение с предните две версии - е, определено не са съумели да се справят). Второто - графиката - грозна и убога, по същество по-скоро под нивото на предната версия. Особено ясно е видно това, когато човек види сражение. Вярно, че никога графиката не е имала значение в такива игри (поне от естетична гледна точка), но пък важно е човек лесно да разпознава същностите, особено по време на сражение. Което бе добре реализирано в предната версия, за разлика от тази.
    Странно е, че цялото усложняване на модела идва от желанието да бъде опростена - да бъде минимизиран микроменидждъмнта (на коте оса посветени повечето концепции). Резултатът е повече от разочароващ - на пракитка човек пак трябва сам да върши целия микромениджмънт, но е много по-трудно (ад не говорим, че АИ-то не може да се изключи напълно). Т.е., целият модел не е станал по-сложен, дори по-скоро е по-малко функицонален от преди. Това особено важи за науката.
    Друго, което е много разочароващо - на етапа на разработка на играта се обсъждаше доста приятно изглеждащ социален модел. Не виждам никъде смислената му реализация в играта.
    С една дума, играта не струва. А би могла да бъде много добра.

    Comment


      #17
      Ох, да, забравих науката . Жалко, една толкова добра като идея концепция, а толкова зле реализирана ... За тия, които не са я виждали:
      - имаме няколко области (физика, икономика, биология, ... всичко 6 области), като разпределяме стоте процента на бюджета между тях. А потенциалните открития компютъра прави сам, там нямаме никакво влияние, той сам изира кое да прави с приоритет, а кое не. И поради това често прави неща, които никога няма да използваме . А и забелязах следното - слагам си аз по 16% на пет от областите и оставащите 20% - на биология, тъй като искам тая област да ми е с приоритет. И забравям, мислейки си, че железния ИИ ще запази това нещо. След няколко хода се сещам да проверя какво става - и виждам с голяма изненада, че всичко е разбутано, а точно на биологията, която аз смятах за приоритетна, железният идиот е оставил само 12%, засилвайки области, които няма да ми трябват в скоро време ...
      Колонизацията. Най-накрая схванах, че е добре да се колонизира всяка планета (поне докато има свободна храна за популацията). Понеже ресурсите (храна и минерали) се струпват в един общ резерв, не е проблем да се увояват и планети, тъй непривични за човека, като Юпитер или Меркурий например. Трябва само да имат някакъв бонус или да са богати, останалото не е проблем. Но има особеност. Ако пратим един колониален кораб с 1000 колониста, то на "зелена" (тоест с подходящи условия) планета ще се прихванат всичките 1000. На "жълта" (неподходяща) или "червена" (с враждебни за човека условия) ще се закрепят само около половината колонисти. Дотук бяха хвалбите, да минем към критиките
      Първо - системата за колонизиране. Възможносите са две. Първата е да оставим ИИ сам да решава какво да прави с построените от нас заселнически кораби. Отхвърлих я с негодувание (а и бях чел по ревютата на играта, че ИИ-то не се справя само) и се насочих към другия вариант - аз да определям кое става и кое не за колонизация. Да, ама не . Стъпките са такива:
      - аз определям колко кораба да се построят;
      - като си харесам някоя планета, я бележа "за колонизация";
      Хубаво. Построих кораб, а докато той стане, вече бях определил няколко планети като добри за колонизация. И какво стана? Железният идиот прати заселническия кораб към най-неподходящата от тях . Тогава видях, че има и друг вариант - веднага след като кораба бъде построен, ИИ му дава задача, обаче аз мога да я изтрия. Изтрих я. Закарах ръчно кораба до необходимата ми система и го оставих там с надеждата да се сети да колонизира необходимата ми планета (изтрих другите от списъка за колонизация, докато приключи процеса). Това, щото няма начин като в предишната част да му покажа - искам тая да колонизираш. И така, след един ход оня стопли и колонизира необходимата ми планета. Отново маркирах останалите като подходящи за колонизация и забравих за случая. След няколко хода обаче ми бе припомнено за това - ИИ явно е доста отмъстителен и за да ме накаже за проявеното от мен своеволие в определяне на приоритетите започна да праща по няколко колонизационни кораба именно към заселената от мен планета, а на дисплея със съобщенията от текущия ход да ме засипва с това: "ние пратихме към планетата Х кораб, обаче тя вече е заселена от нашата империя". Както се казва - борбата с интерфейса е безмилостно жестока
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #18
        От цялата серия тая добри чувства само към първата част. Дори в интересе на истината преди няколко години си я играех с удоволствие. Вярно графиката тогава беше в резолюция 320х200, обаче играта си беше на ниво и това никога не ме е притеснявало. То хората сигурно ще ми се смеят, но струва ми се преди 10-15 години се знаеше как да се направи една игра, а сега трагедията е пълна.
        Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

        Comment


          #19
          Hans Delbruck написа
          От цялата серия тая добри чувства само към първата част. Дори в интересе на истината преди няколко години си я играех с удоволствие. Вярно графиката тогава беше в резолюция 320х200, обаче играта си беше на ниво и това никога не ме е притеснявало. То хората сигурно ще ми се смеят, но струва ми се преди 10-15 години се знаеше как да се направи една игра, а сега трагедията е пълна.
          Прав си. Особено що се касае до стратегиите е така. За съжаление.
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #20
            То хората сигурно ще ми се смеят, но струва ми се преди 10-15 години се знаеше как да се направи една игра, а сега трагедията е пълна.
            Никак не бих се смял, още повече, че е тъжно. Съгласен съм с теб. Преди се правеха игри с идея и мисъл. Сега има единствено качество в графика и звук и нито капка оригиналност. С много малко и случайни отклонения.

            Comment


              #21
              Забелязах, че част от играта е лесна за модификации обаче. Не всички сфери са отворени за това, а обясненията и текста са доста мъгляви. Обаче поне мога да направя такива, които да облекчават начинаещи играчи
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment

              Working...
              X