Навремето, докато играта се разработваше (процес, който ако парвилно си спомням, отне около 4 години, като на 2-рата почти бяхя готови, но се наложи коренно да изменят концепцията (защото това, което били получили, напомняло по-скоро симулативно филмче за гледане)) следях внимателно процеса (по оскъдните данни) и с нетърпение чаках играта да види бял свят най-сетне. Причината бе, че една от любимите ми игри бе предишната версия. Спомням си разочарованието, когато играта най-сетне излезе - едно на ръка, че бе почти неигрална от бъгове, но и всяка концепция изглеждаше сбъркана. Тогава я изоставих, но сега, покрай тая тема реших да я погледна отново.
Инсталирах си същата версия като Камерер и имах време да поиграя малко. Първото, което прави впечателние е претоварения и усложнен интерфейс (а добре си спомням възторга на разработчиците, които твърдяха, че новата им система ще доведе до значително поростяване и удобство на интерфейса в сравнение с предните две версии - е, определено не са съумели да се справят). Второто - графиката - грозна и убога, по същество по-скоро под нивото на предната версия. Особено ясно е видно това, когато човек види сражение. Вярно, че никога графиката не е имала значение в такива игри (поне от естетична гледна точка), но пък важно е човек лесно да разпознава същностите, особено по време на сражение. Което бе добре реализирано в предната версия, за разлика от тази.
Странно е, че цялото усложняване на модела идва от желанието да бъде опростена - да бъде минимизиран микроменидждъмнта (на коте оса посветени повечето концепции). Резултатът е повече от разочароващ - на пракитка човек пак трябва сам да върши целия микромениджмънт, но е много по-трудно (ад не говорим, че АИ-то не може да се изключи напълно). Т.е., целият модел не е станал по-сложен, дори по-скоро е по-малко функицонален от преди. Това особено важи за науката.
Друго, което е много разочароващо - на етапа на разработка на играта се обсъждаше доста приятно изглеждащ социален модел. Не виждам никъде смислената му реализация в играта.
С една дума, играта не струва. А би могла да бъде много добра.
Инсталирах си същата версия като Камерер и имах време да поиграя малко. Първото, което прави впечателние е претоварения и усложнен интерфейс (а добре си спомням възторга на разработчиците, които твърдяха, че новата им система ще доведе до значително поростяване и удобство на интерфейса в сравнение с предните две версии - е, определено не са съумели да се справят). Второто - графиката - грозна и убога, по същество по-скоро под нивото на предната версия. Особено ясно е видно това, когато човек види сражение. Вярно, че никога графиката не е имала значение в такива игри (поне от естетична гледна точка), но пък важно е човек лесно да разпознава същностите, особено по време на сражение. Което бе добре реализирано в предната версия, за разлика от тази.
Странно е, че цялото усложняване на модела идва от желанието да бъде опростена - да бъде минимизиран микроменидждъмнта (на коте оса посветени повечето концепции). Резултатът е повече от разочароващ - на пракитка човек пак трябва сам да върши целия микромениджмънт, но е много по-трудно (ад не говорим, че АИ-то не може да се изключи напълно). Т.е., целият модел не е станал по-сложен, дори по-скоро е по-малко функицонален от преди. Това особено важи за науката.
Друго, което е много разочароващо - на етапа на разработка на играта се обсъждаше доста приятно изглеждащ социален модел. Не виждам никъде смислената му реализация в играта.
С една дума, играта не струва. А би могла да бъде много добра.
Comment