Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Medieval: Total War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Ами полза от леката лека кавалерия почти няма, освен за разузнаване на терена, по-точно гори, за скрити части. Средната лека кавалерия (условно ги наричам така) става за трепане на единици, които имат бонус срещу броням както и да разгонват стрелци. Иначе рицарите са неоправдано скъпа единица, като се има предвид, че най-силните рицари не могат да победят обикновените копиеносци когато последните имат 3 броня, 3 атака, и най-малко 2 доблест. Византийците според мен са най-балансираната раса като броня-скорост-цена. Единственото небалансирано нещо при тях е обикновената византийска пехота - струват 100 флорина, правят се лесно, евтина поддръжка, люпят се в група по 200, не се паникьосват от смъртта на генерала. Абе лудница с други думи. А от тежка конница освен за генералска единица друга полза да си хвърляш флорините не видях. Мобилност брой и обграждащи маневри му е майката, щото морала на обградените единици спада откачено много. Еми това е. Стрелци може две единици арбалетчии да гръмнат по противниковите стрелци и да оставят битката на другите. Артилерията пък е доста слаба и ако не внасяше паника сред най-елитните единици нямаше да има смиисъл от нея.



    ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

    Comment


      Гррр, как мразим да четем на латиница.
      Кавалерията е много полезна да гониш разните бягащи части и да ги изтребваш, аз поне само за това я използувам, арбалетчиците стрелят доста повече от един път, и са страшно ефективни ако ги подредиш правилно, а за артилерията пък съвсем не съм съгласен, балистата е субер, аз съм бутал по 4-5 рицаря с една "стрела", тук трябва да кажа че аз играя с минималният размер на единиците, а когато се превзема крепост оръдията са незаменими, но трябва да се играе с неограничени амуниции, то инае ти трябватдве оръдия да бутнеш вратата само, а иначе аз със 4 оръдия на макс. скорост за 30 м реално време изравних крепост от най-висок клас. ама е празно губене на време, аз обикновенно обсадите ги включвам автоматично, както и битките в които участват повече от 1 армия, просто тогава с подкрепленията се получава голяма галимация, особенно когато в началото на мен ми пусне най-скапаните войски срещу най-добрите на противника, и 10-тте ми най-хубави и рекрасни оръдия останат извън битката.

      Comment


        Аз почти не съм я играл играта, всъщност, тъй като не харесвам системата интерфейса на сраженията съм я играл само като походова стратегия. Като ви слушам, може пак да се пробвам.
        Така, а сега малко по същество:
        Рицарите по принцип няма как да са точно "единица" и естествено ще са скъпи - в повечето случаи това са благородници. А екипировката им е била скъпичка.
        Копиеносците са точно за борба с кавалерия ако се не лъжа и е естествено, че кавалерията ще се справя трудно с тях.
        Естествено е, че няма да има вид пехота или кавалерия, която да е универсална и с нея всичко да се решава.

        В играта контрола върху единиците е неестествено голям - в действителност няма как да е такъв, не и през средновековието. Но това са така, принципни забележки. Играта си е игра все пак.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          хм универсална войска има: мечоносци, стават и за атака и за защита, аз много си ги обичам, а за контрола не съм съгласен, точно колкото трябва си е, неприятно реалистично, влезне ли единицата в бой почти не може да се командва а ако се съберем повечко народ може да спетнем турнирче, предвид че в битките има само две страни (няколко играча но само две страни) може да го направим като световното по футбол, няколко групи, 1/4, 1/2 и финали, победителят получава морална награда във вид на медалче под ника.

          Comment


            Мечоносците не би трябвало да удържат на атака на тежка кавалерия или да могат да направят нещо срещу лека кавалерия (въоръжена с лъкове - ако има такава в играта).
            За контрола имах предвид, че контрола трябва да е нисък - особено за рицарската кавалерия - тя си е била практически неуправляема. И наистина - като си помислиш - от кого биха приемали заповеди балгородниците? От никого разбира се. Като видят врага му се изсипват и или се нанизват на копията (ако от другата страна има копиеносци) или пробиват строя или пък попадат в капан, какъвто е случая с рицарската кавалерия на Владислав III Ягело.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              ехе нали говорихме за универсална а не за обсолютна единица аз поне под универсална рабирам таква която еднакво добре се справя със всичките си задължения, +това аз изрично посочих какво е обикновенно съотношението в моятя армия, а типовият строй е: арбалетчиците в дълка редица, зад тях пиките в стегнати 4 редични блокове, по фланговете мечоносци, зад строя машини и кавалерия
              та кога ще си направим турнирче?

              Comment


                Кирилизация

                ОК, разбрах те. Обаче, за да участвам в някакъв турнир май първо трябва да те погледам как се справяш със сраженията. Че както казах на мен нещо интерфейса не ми се хареса.
                А мултито на тази игра не беше ли само сражение, без стратегическа част? Ако е така, не е ли по-добре да се заформи едно турнирче на "Spartan"? Пак е стратегийка, пак има сражения, но действието се развива през древността. Древна Гърция, Македония, Персия ...
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  Аз съм "ЗА" последното

                  ***

                  как да съм за след като съм затрил играта :roll:
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    Аз тръгнах да я точа Спартан, ма после се оказа , че файла бил Унреал всъщност (гадове мръсни лъжливи). Заслужава ли си да я тегля пак? Това май е наследника на Легион, а тази игричка, макар и да има някои плюсове, определено е закъсняла с 3-4 години в излизането си. И като гамеплаи, и като графика и интерфаце.
                    XV mile the sea brode is
                    From Turkey to the Ile of Rodez...

                    Comment


                      Заслужава си. Доста по-смислена е. Има няколко ресурса, добър геймплей. Сраженията обаче може и да не се харесат на част от хората - контрола над войските е следния:
                      - преди сражението войската се подрежда (може да участват до 16 отряда, независимо от големината им);
                      - след това се задават заповеди - кой как ще се държи на бойното поле и накъде шще атакува;
                      - по време на самото сражение може да се заповяда на отрядите, които са в резерв или са оставени на позиция да атакуват.
                      Горе-долу това е. Но е по-реалистично, в пъти по-реалистично от Медиевала
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        е, макс. големина на отрядите, поне които аз съм имал, е 80 човека. Стандартната преди ъпгрейдите е 40.
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          Задава се "Strategic Command 2"

                          @Воланд - да, в пъти по-реалистично и в пъти по-скучно Аз легиона доста го цъках, но там беше тъпо щото от един момент (достатъчно твои градове) почваше само ръш на останалите. Нямаше никаква политика, никаква стратегия. Вадиш само яко части и мажеш. Та си мисля да изчакам Роме: Тотал Вар.
                          @Империал - в Тотал Вара макс единиците са по 200 души. Това пехотата де.
                          XV mile the sea brode is
                          From Turkey to the Ile of Rodez...

                          Comment


                            Е, "Spartan"-а е вече доста далеч от "Legion". И политика има, разузнаване, ресурси и т.н. В междинната "Chariots of War" бяха повече, май 12-тина, сега са 9. А освен това да играеш на картата на древна Гърция, Тракия и Мала Азия си е интересно
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              ami spartan e nogo mazna igrica ama akcenta na total war e vurxy bitkite..sujalqvam za kirilicata ama pi6a ot klyb i gadovete nemat takava..dobre li e v sobstvenata si durjava da ne moga da pi6a na sobstvenata si azbyka..a mejdy drygoto me4onoscite suvsem ne sa yniversalna edinica za6toto qdat nogo boi ot tejka kavaleriq..a kazva6 4e si pyska6 orudiqta s bezkraini amynicii..e az igraq na maksimalni edinici i s ograni4eni amynicii i ne vijdam nikakva polza osven za obsada da razdroba vratite i nqkoi dryga kyla ina4e s leka konnica artileristite nqmat 6ans..to4no s 80 konnika moje6 da razgromi6 mnogo mnogo artilerii kolkoto i da sa dobre oxranqvani..ina4e arbalet4icite sa lydnixa ka4eni nqkude na visoko 6toto tiq armor-piercing kude go imat mlatat zdravo skupite edinici..a pikite sa dobri ama lesno se obrajdat ot me4onosci i se razbqgvat za otricanie..broq my e maikata v tazi igrica..kakto i v istinskite bitki e re6ava6 sistemata s malka elitna bronirana do krai voiska ne stava(govora za mylti!)ina4e v singul rabotata e dryga..
                              ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

                              Comment


                                Твърдо съм съгласен с Аraslan по всичко - и за артирелиите, и за арбалетчиите. Наистина тежката конница громи почти всичко, а с малка подкреба от меченосците и добро ръководство е непобедима.Много важни обаче са и корабите. Без парите получени от тях икономиката е голям проблем за този, който играе с рицари.А без добра икономика лоялноста също е голям проблем.

                                Comment

                                Working...
                                X