Тези дни си взех "Field of glory 2", те рекох да споделя, белким някой друг се излъже и заформим някоя историческа баталия. Играта е не толкова "продължение" на първото "Field of glory" (за което също си имахме тема тук навремето), колкото нов опит за "дигитализация", т.е. компютърна адаптация на правилата за tabletop игри със същото име, покриващи периода от Античността, та до епохата на мускетите и пиките. Тази конкретна реализация е от същия екип и върху развитие на същия "мотор", с който бяха направени "Pike & Shot" и "Sengoku Jiday" (и за двете имаме теми в раздела). Създателят на играта е същия, създал и оригиналните правила (т.е. бая известна личност). Както и да е, да скъся въведението: в този базов вариант (предполага се, че в бъдеще ще има един куп допълнения, както беше и с предната версия, които ще разширяват периода, който покрива, евентуално докато включат кажи-речи цялата Античност, та до късното Средновековие) играта покрива периода между 280 - 25 пр.н.е. и позволява да се разиграват тактически сражения между армиите, които биха могли да се срещнат на бойното поле, има и един куп кампании, но предполагам, че както и при оригинала, в крайна сметка основното ще са сражения срещу хора.
Самата система е сходна (макар и развита) с тази в споменатите по-горе игри, т.е. основата е достатъчно проста: всеки отряд е описан с няколко прости характеристики, като въоръжение, екипировка, формация и качество на подготовката/опитност ("дестилирани" до няколко базови типа), които в крайна сметка при реален сблъсък се съчетават (заедно с особеностите на терена и условия на сблъсъка) до определено количествено "предимство" за едната от двете страни (при началния сблъсък или при последващите ходове ръкопашен бой), след което случайността определя как точно ще се развият нещата при всеки отделен сблъсък, което може да е равностоен резултат - и двете страни губят някакво количество хора или локална победа за едната страна, което води до това другата да направи проверка дали няма да се влоши бойния й дух и кохезията (и двете са обединени и в общ параметър с четири възможни състояния).
Ако човек е играл Pike&Shot или Sengoku Jidai, системата е почти същата (естествено, има разлики в наличните типове отряди и екипировка), разликата е в използването на нов "мотор" (най-вече се забелязва в графичната част - вече изцяло 3Д - впрочем, това е същия нов мотор на Слитерин/Матрикс, който май дават на повечето си разработчици за нови игри, да речем, тактическата игра по Warhammer 40000 е на него, а би трябвало да излязат и още няколко по същия тази и следващата година). Ако сравня с първия Field of Glory, прогресът е много голям: първо, използването на квадрати вместо шестоъгълници е подобрило значително нещата (формациите изглеждат много по-естествени, има 8 вместо 6 възможни "връзки" между елементите на ограничаващата мрежа), ИИ-то (макар и да има своите ограничения - нормално) е значително по-компетентно, а и играта визуално е много по-добра. Друга съществена разлика е в случайния фактор - новите "дигитални зарчета" са доста по-малко случайни (нещо, което си беше проблем в първата част).
Без да съм имал време да играя много, т.е. базата ми за сравнение е малка (може би десетина сражения и то между много малка част от достъпните списъци с армии/фракции: реално римската, галската и още една-две), играта е много добра.
Самата система е сходна (макар и развита) с тази в споменатите по-горе игри, т.е. основата е достатъчно проста: всеки отряд е описан с няколко прости характеристики, като въоръжение, екипировка, формация и качество на подготовката/опитност ("дестилирани" до няколко базови типа), които в крайна сметка при реален сблъсък се съчетават (заедно с особеностите на терена и условия на сблъсъка) до определено количествено "предимство" за едната от двете страни (при началния сблъсък или при последващите ходове ръкопашен бой), след което случайността определя как точно ще се развият нещата при всеки отделен сблъсък, което може да е равностоен резултат - и двете страни губят някакво количество хора или локална победа за едната страна, което води до това другата да направи проверка дали няма да се влоши бойния й дух и кохезията (и двете са обединени и в общ параметър с четири възможни състояния).
Ако човек е играл Pike&Shot или Sengoku Jidai, системата е почти същата (естествено, има разлики в наличните типове отряди и екипировка), разликата е в използването на нов "мотор" (най-вече се забелязва в графичната част - вече изцяло 3Д - впрочем, това е същия нов мотор на Слитерин/Матрикс, който май дават на повечето си разработчици за нови игри, да речем, тактическата игра по Warhammer 40000 е на него, а би трябвало да излязат и още няколко по същия тази и следващата година). Ако сравня с първия Field of Glory, прогресът е много голям: първо, използването на квадрати вместо шестоъгълници е подобрило значително нещата (формациите изглеждат много по-естествени, има 8 вместо 6 възможни "връзки" между елементите на ограничаващата мрежа), ИИ-то (макар и да има своите ограничения - нормално) е значително по-компетентно, а и играта визуално е много по-добра. Друга съществена разлика е в случайния фактор - новите "дигитални зарчета" са доста по-малко случайни (нещо, което си беше проблем в първата част).
Без да съм имал време да играя много, т.е. базата ми за сравнение е малка (може би десетина сражения и то между много малка част от достъпните списъци с армии/фракции: реално римската, галската и още една-две), играта е много добра.
Comment