Много си е добре реалното време, тия двамата са фанатизирани походовци, не ги слушайте :-P
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Victoria: an empire under the Sun
Collapse
X
-
Не, нямах това предвид (то може би не се изразих достатъчно ясно) - проблемът не е в това. Ясно е, че мога да си намаля скоростта на играта, но това не е достатъчно в ключовите моменти - в HOI по време на сериозна война (особено на повече от един фронт или пък с голяма държава), воденето на военни действия изисква почти постоянно паузиране, задаване на множество команди, пускане на играта за кратко, отново паузиране и т.н. Само намаляването на скоростта на играта (дори до минимума) не е достатъчно. Съгласен съм, че от подобен проблем принципно старадт всички игри в реално време, но разликата е в нивото на сложност и в мащаба на територията - в HOI (както и в останалите игри от поредицата) ключовите места са потенциално толкова много и разнообразни, че не могат да се контролират що годе ефективно докато играта не е паузирана - поне във важните моменти. Същевременно, има периоди, в които не става нещо съществено и тогава скоростта е достатъчна. Мисълта ми е, че играещият е поставен в ситуацията да конторлира за кратко време неща, за които в действителност отговаря голям екип от хора, при това разполагащ с повече време.
Все пак, това в най-голяма степен важи за HOI и за моментите, през които се водят военни действия (особено ако са комбинирани - сухопътна армия, авиация, флот) - останалата част от играта няма чак такъв проблем с реалното време.
Всичко това би могло да се движи спокойно и в походова игра - в крайна сметка военният модел далеч не е толкова съвършен, че почасовото деление да има реално значение (освен, може би при авиацията, но тя пък е реализирана много зле). Още по-малко значение има за икономиката, социалния живот или политиката. Всичко това би могло да се симулира в походова или пофазова игра, като дължината на хода спокойно би могла да е между ден и седмица, без това сериозно да навреди (даже повечето сериозни решения се взимат за период между седмица и месец в мирно време, и между дени и седмица във военно). Разбира се, това си е лично мое мнение, пък и както отбеляза сър Грей - аз съм маниак на тема походови (или бих се уточнил - пофазови) игри. Но пък за тази ми мания има конкретни причини .
Comment
-
Съгласен съм с голяма част от това което казваш. Само две забележки - не можеш да направиш блица (планирането на атаките с точност до час) в HOI походов. И второ - аз затова харесвам War in Russia: там можеш да командваш всичко до това какво произвежда завод 52 в Москва или какъв батальон тежки танкове да прикрепиш към даден корпус, но можеш и да оставиш това на компютъра и той се справя прилично. Там играта спокойно може да се развиваи без да пипаш много, ако искаш. Признавам, че това в HOI го няма и много ми се ще да стане за HOI2.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
Съгласен съм, че трябва да има компютърни "генерали" и "министри", които да могат да се използват при нужда и да са достатъчно ефективни, че да има смисъл от тях. Впрочем, това важи отново за всички игри, решени в реално времеви темп - ако подконтролните единици надхъврлят, примерно двайсет и имат множество функции просто не може да има добър контрол без повечето от функциите да са автоматизирани. А подобно нещо съм виждал само в една - Warlords Battlecry 2, където са зададени повече от десет вида "поведение", контролирано от компютъра. Тактическото решение на играча е кое поведение да се използва - оттам насетне дадената единица спазва правилата на съответното поведение и не е необходимо да се контролира повече от това да й се зададе направление за движение или атака (специалните функции се изпълняват автоматично според зададения модел). Спокойно можеш да оставиш група единици да охраняват дадена позиция и ще знаеш, че те ще се справят толкова добре (че и по-добре), колкото и ако ги контролираш.
А инак за военни модел - настина, ако не е почасово няма да можеш да планираш с подобна прецизност, но реално тази прецизност няма голямо значение, като имаш предвид, че на сухопътните единици са им необходими от поне десет-двайсет часа (а най-често - денонощия), за да прекосят дадена провинция или за да проведат битка за нея. Т.е., този микроконтрол всъщност не е толкова съществен - да не говорим, че едно пофазово решение върши същата работа, като обаче се запазват предимствата на походовия темп. Както и да е.
Друго възможно разрешение би било да се създаде система, при която в мултиплейър няколко играчи контролират всяка държава - всеки се нагърбва с управлението на отделна част от държавата (подобно на ролевите игри на форума).
А за HOI2 - ще се надявам. Защото много се надявах на първата част и няколко часа след като си я инсталирах изпитах голямо разочарование (сравнимо донякъде само с разочарованието ми от MOM3).
Comment
-
dibo каза:
[B]Съгласен съм с голяма част от това което казваш. Само две забележки - не можеш да направиш блица (планирането на атаките с точност до час) в HOI походов.
1. Режима затруднява максимално събирането и атаката да станат навреме. Най-вероятно цялата атака ще закъснее, ако не паузираш ... а това прави цялата идея безсмислена
2. Кликването, при което ту ти селектва части, ту провинции допълнително забавя нещата.
3. Я си представи, че имаш два фронта, раздалечени през 6-7 провинции, така че да са в двата края на екрана. Как ще командваш частите и авиацията тогава, особено, ако се случат някакви събития в и в двете локации едновременно (нещо, доста често случващо се).
4. Как ще разбереш какво става - системата със съобщенията означава, че или ще гледаш лога отдолу (който си е твърде малък) или ще оставиш да излизат съобщения ... което значи допълнително забавяне на процеса. Например, селектваш част от единиците за атака и в тоя момент ти излизат едно-две съобщения, изискващи незабавна намеса някъде другаде ... значи пак пауза и айде ... за какво реалновреме говорим тогава?
Не искам обаче, да остане погрешното впечатление, че не харесвам играта, просто не ми се нрави това, че е в реално време. Но както отбелязах по-горе, явно няма идеални неща.
И второ - аз затова харесвам War in Russia: там можеш да командваш всичко до това какво произвежда завод 52 в Москва или какъв батальон тежки танкове да прикрепиш към даден корпус, но можеш и да оставиш това на компютъра и той се справя прилично. Там играта спокойно може да се развиваи без да пипаш много, ако искаш. Признавам, че това в HOI го няма и много ми се ще да стане за HOI2.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
и аз я пробвах абе тези игри стават все по-комплексни . Още не знам от де се строи армия ...ама май не ми и трябва ....анексираме наредДемокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Да, определено е по-добра. И интерфейса и геймплея, търговия, война, дипломация ...
Само че, нещо ми забива доста начесто и изхвърля директно на desktop-а ... както и Hearts of Iron преди патчовете.
Или, ако ползваме новите иконки, то Hearts of Iron е :destroyer, а "Victoria" е :bship:Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
За науките и технологиите - ами, има си ги и са доста май. Ресрусите също - над 48 са общо. Армията е свястно направена. Играл съм с Белгия (за да се понауча в началото) и с Прусия. Обаче, както отбелязах, играта при мен забива здраво, точно както ранните версии на HoI. И то след три - пет години игрално време, което се равнява приблизително на шест - дванайсет месеца в HoI. Възможно е това да е ефект само на моята машина. Но, може и да е проблем, който да се разрешава с патч. Ще видим.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment