Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Victoria: an empire under the Sun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Потрудих се в неделя като Прусия. 1897 година - Холандия, Белгия, Дания, Франция, БиХ, Сърбия, Черна гора, италианските държавици, Швейцария анексирани. Испания наполовина, Австрия наполовина, Османска империя без европейски провинции. Престиж 1800. Икономическа сила - около 650.
    Обаче нямам флот. Англия изглежда е доста респектирана защото всеки път като ми обяви война, по силата на някой пакт веднага моли за мир.
    Забелязах едно правило. Ако сключиш с някого мир, той трае 5 години. Ако атакуваш преди изтичането на срока, губиш много престиж. Ако атакуваш след него губиш малко престиж, но след анексирането или великодушното приемане на мир срещу 15-20 провинции престижа ти се увеличава със 150-200. Така, че става едно преселение на военни части. Движат се от от единия съсед към другия, така че след 5 години да се направили едно кръгче и пак да са при подходящия съсед.
    Така и не разбрах логиката при населението, за съжаление...:?

    Comment


      #47
      Хм, ама вие на какви монитори я играете тази игра. с моя скромен 15-инчов Самсунг почти нищо не виждам. то бива детайлност, то бива, ама чак толкова колко ли дни ще ми трябват за съзерцание на gameplay-a...в този смисъл, ако някой докопа manual (неизяден от котка ) ще съм благодарен.
      Ти си това,което е твоето най-голямо желание,
      каквото е желанието ти,такива са и мислите ти,
      каквито са мислите ти,такива са делата ти,
      каквито са делата ти, такава е и съдбата ти.

      Comment


        #48
        да ви питам, в играта може ли да се строят наземни укрепления като в HOI например?
        Спасибо Вам, Георгий Константинович, за то, что спасли Россию! Вечная вам память!

        Comment


          #49
          Аман с тия укрепления бре :lol: :lol:
          Да, може, радвай се
          XV mile the sea brode is
          From Turkey to the Ile of Rodez...

          Comment


            #50
            мерси бе
            Спасибо Вам, Георгий Константинович, за то, что спасли Россию! Вечная вам память!

            Comment


              #51
              Съживявам една стара тема - излезе Victoria Revolutions. Нещо като експанжън май, не става като че ли самостоятелно. Балансирана, красиви подобренийца и удължено време (до 36г) както обикновено.
              Но подобренията наистина са красиви и много, че и смислени даже
              - главно и основно - икономическата политика на управляващата партия директно определя степента на контрол, която играчът има върху икономиката - при Laizzes Faire (ако съм оцелил как се пише искам въздушни целувки от всички дами на форума ) например играчът нито може да строи нови фабрики, нито пък да ги разширява, нито да строи жп. линии. Всъщност нищо не може да строи - тая задача се поема от капиталистите в държавата, те строят самички жп и заводи (най-често точно тия, които не ти трябват). При протекционизъм пък да кажем можеш да разширяваш заводите, ама не и да строиш нови. Обаче пък и капиталистите не се кефят особено и шансът е по-малък сами да построят нещо ново. Ако играчът иска пълен контрол над икономиката има такива приятни политики като State Capital. Проблемът е, че те проповядват от едни хубави партии с червени байраци, ама то лошо няма :mhehe: :mhehe:
              Въобще политиките на партията на управление пряко влияат на играта. Военната да кажем директно се отразява на колко голяма армия може да имаш - тамън бях събрал едвам едвам 22 див в мобилизационния резерв с Белгия и мислех да мажа Холандия и дойдоха някакви анти-военно настроени консерватори на власт и ми резнаха резерва на 8 див..... побеснях....
              С две думи адски интересен нов аспект в играта се внася така Човек почва да тендира някак си към по-авторитарните режими От друга страна пък капиталистите са супер активни копелета и ако им дадеш свобода ще ти застроят страната за отрицателно време, няма го вече едновремешното отвратително строене на жп провинция по провинция - в играта с Белгия една линия не съм построил а съм на макс инфраструктура (строят със собствени пари естествено, което оставя един куп мангизи на държавата да ги влага в по-смислени работи, например дреднаути )
              - популациите (ПОП) са балансирани и награсени допълнително (сега не ти измират всички чиновници в началото на играта). Същевременно те сега наистина успяват да спестят пари!! (в предишната каквото и да правиш, дори данъците да са на 0%, ПОПовете винаги обедняваха до 0). Стига да имат работа в печеливш завод те си трупат парички. В един момент явно инфлацията си казва думата де, че се наложи да смъкна данъците на бедните от 45% на 32%, че да спра обедняването им и пак да печелят бавно парици. Има и нов готин базик с малцинствата - ако политиката на упр. партия не е Full Citizenship, то тия малцинствени ПОПове не могат да бъдат повишавани или снижавани, не могат да бъдат пипнати всъщност .
              - като цяло дипломатическите отношения са балансирани и нагласени по-добре
              - колониализма е значително преработен (няма го вече варианта 1850 да е колонизирана де що кръпка земя има). Внесен е един коефициент на живучест или нещо такова беше - ако дадена провинция е особено непривлекателна за европейци, то ще трябва доста да се почака преди да може да се колонизира. Същевременно морските технологии имат пряко значение вече - в началото могат да се колонизират само територии наблизо (или да се разшири радиуса на плаване чрез Coaling Stations или колонии). Абе като цяло урегулиран наново е и тоя момент - сега сме 1902 в моята игра и едва сега се колонизира вътрешността на Африка
              Абе сигурно изпускам много работи, ама накратко - много добър експанжън, правещ от една много добра преди игра направо превъзходна сега.
              XV mile the sea brode is
              From Turkey to the Ile of Rodez...

              Comment


                #52
                Баси, за пръв път чувам за такава игра! Впечатлен съм от това което си написал, всъщност Грей, не е ли време да почнеш да пишеш ревюта за някоя медия?
                a btw пише се laissez-faire .
                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                Comment


                  #53
                  Намерих я игрицата - http://www.gamespot.com/pc/strategy/...ons/index.html
                  На пръв поглед доста напомя Hearts of Iron...
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    #54
                    Че аз пиша бе - за Бойна Слава!

                    a btw пише се laissez-faire
                    близко, близко, надобрявам май....
                    На пръв поглед доста напомя Hearts of Iron...
                    Обратното, HoI е бледо продължение на Виктория Майтапа настрана, от една фирма са и са де факто една поредица - започна се едно време с Europa Universalis, EU2, Victoria, Crusader Kings, HoI, HoI2 и сега се прави EU3, в поредица на излизането им. Всичките са много добри игри (в интерес на истината HoI са най-скапаните, субективно Victoria и EU2 са най-добрите) и всичките са подобни, само адресират различна епоха. Виктория Революциите между другото е получила експортер, където можеш да си експортнеш сценария и да го вкараш в HoI, където да продължиш играта. Предвид, че всички предишни "серии" имат същата възможност, то реално може да почнеш 1092г. и да играеш до 21век .
                    XV mile the sea brode is
                    From Turkey to the Ile of Rodez...

                    Comment


                      #55
                      Добра е, бях я разцъквал преди време ... обаче и много подробности, особено по икономическия модел - работата с толкова ресурси си е главоболна за реалновремева игра ... ако това е оправено ще е добре.
                      Сценариите предполагам са повечко вече. А и нещо, което може би е неподходящо за игра от този исторически период (всъщност абсолютно неподходящо, но пък ми е интересно) - дали има вариант за игра като този при Europa Universalis, когато всеки играч започваше със съвсем малка държава и има множество свободни територии?

                      На мен лично EU II и донякъде Викторията също ми харесват повече от HoI ... обаче по една или друга причина във форума стана по-известна именно Hearts of Iron, не на последно място и заради първата форумна игра (от 2003 г., леле колко време мина ...), която се развиваше по същото време и в която имаше някои заемки от HoI.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #56
                        Аз не мога да доиграя HoI, защото ми доскучава след 7-8 годинки, а пък да не говорим за 1000 години...
                        А защо HoI да са най-скапаните? Аз вярно че не съм играл другите, но все пак. Доста детайлни са. Друг въпрос е че с немците към 1942 завладявам света
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #57
                          Dinain написа
                          Аз не мога да доиграя HoI, защото ми доскучава след 7-8 годинки, а пък да не говорим за 1000 години...
                          А защо HoI да са най-скапаните? Аз вярно че не съм играл другите, но все пак. Доста детайлни са. Друг въпрос е че с немците към 1942 завладявам света
                          Защото контрола не е на ниво. Нали не може средствата за контрол да са едни и същи в двата исторически периода - през ВСВ ти се налага да контролираш сражения, разтеглени по фронт, пресичащ цял континент и едновременно с това да гледаш флот и авиация (айде, поне това го оправиха в HoI II, но в първата част авиацията беше неконтролируема). А в периода, разглеждан в EU все пак нямаш чак такива грандиозни фронтове, нямаш авиация ... и т.н.
                          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                          Проект 22.06.1941 г.
                          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                          Comment


                            #58
                            Ресурсите се овладяват доста лесно и веднъж нагласени (в смисъл колко ти потребяват заводите и дали трябва да купуваш или продаваш съответните изходни суровини, не се нуждаят от повече поглеждане. Може и АИто да го прави, ама аз му се не доверявам . Това по-принцип. В експанжъна има малки подобренийца от рода да ти мига една иконка когато някой ресурс липсва и съответно като отидеш на пазара тоя ресурс е отбелязан с червена точка за по-бързо намиране. Също мигат иконки ако има опасност от бунт, ако си на дефицит, ако се губят рисърч точки и тн дребни, но важни подробности .
                            Повече сценарии не видях, там 3-4 основни бяха. А и тоя момент с независимите територии от ЕУ не си го спомням - там всичко си беше на държавички разпределено, хващаш си една и си я водиш към прогрес А коя точно и в ЕУ, и във Виктория можеш да си избереш (ама със Сиам е аааадски трудно да станеш "цивилизован" уверявам ви, да не говорим, че по едно време се изсипват някви вандали там с червени мундири...)

                            Динайн, ХоИ-то бъкат от доста недомислици, къде наистина недомислени, къде просто непреодолими проблеми на моделирането. Периодът е малко кофти .
                            XV mile the sea brode is
                            From Turkey to the Ile of Rodez...

                            Comment


                              #59
                              Дааа, Victoria-та е единствената игра с реален опит за социален модел. И доколкото съм се започнавал, не е лош. Но ми се струва, че икономиката е твърде усложнена, а на моменти и социалния модел. Едно положително опростяване, както и прехвърляне на играта в походов, но фазов режим, биха й се отразили много добре.
                              В HoI наистина недомислиците надделяват.

                              Comment


                                #60
                                gollum написа
                                ...както и прехвърляне на играта в походов, но фазов режим, биха й се отразили много добре.
                                Да бе да, как ли пък не....
                                XV mile the sea brode is
                                From Turkey to the Ile of Rodez...

                                Comment

                                Working...
                                X