Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Victoria: an empire under the Sun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Ами като стартираш играта (за ЕУ си говорим), имаше вариант "Fantasy" или нещо такова (трябва да проверя) и там ти започваш с една територийка и започваш да градиш империя ... Между другото точно него съм го играл в мулти и беше купон.
    Имаше и един друг подобен, където целия свят е разделен на държави с по една територия (затова имаше и България) ... и започва една касапница, направо не си е работа

    За HoI ... беше многообещаваща идея. И звучеше просто супер. Обаче първата част, освен бъговете често избиваше (играл съм в мулти, та знам). Освен това, все пак базовия модел беше все още по ЕУ и съответно си носеше наследството от там. И пак имаше забавни моменти, с един приятел се пуснахме - аз с България, той с Гърция и колкото можахме се мотахме в краката на големите. Спомням си, че той, от скука и нямане какво да прави прати армии в Италия (с която бяхме съюзници) и обяви война на Швейцарците. Не си беше премерил силите обаче и освен, че те го издухаха, стигнаха веднага почти до Рим (италианците не си бяха оставили гарнизони и не планираха нова война, цялата им армия се биеше с англичаните в Африка). А имаше и някакви бъгове със снабдяването там.

    Всъщност, като се замисля, втората ЕУ е наистина добре направена за игра и между хора, понякога е голям смях, като случая, когато аз се бях пуснал с някаква държава в Африка, около сегашен Судан, с негри-християни и се бях обявил за защитник на вярата (на православната кой знае защо). А през това време съотборника, който се беше пуснал с Алжир се опитваше да създаде колонии в Америка и се бореше с испанците (Кастилия май ...).
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #62
      И аз ги поиграх тея революции. И преди Виктория беше най-близко до идеала ми за комп. игра, а сега с това разширение е бонбон. Почнах със Сардиния-Пиемонт, обединих Италия с изключение на австрийските територии. Около 1867с ъм стигнал, или когато там беше войната м/у Прусия и Австрия. Вече в големите войни с много съюзници за да излезеш окончателно в мир трябва да се договориш с най-силния, а не както преди, с този, на когото си обявил война. Това премахва възможността да обявиш война на някой дребосък, да го окупираш и да почнеш войната с големите, и тогава, ако тръгне лошо - мир.
      Промените покрай капиталистите са гениални , много добре изпълнено отражение на реалността. 50% данъци са бедните и средната класа, 0% за богатите, без мита, laissez faire и гледай как Италия има повече железници от Британия - кеф .
      Не ми харесват партийте и ги редактирам. Малко лъжене, ама е нормално да може бившия цар да си направи партия (либерална), пък после хората да я изберат.

      А HOI е глупава, защото подтиква към тотална война, нямаш свобода.
      Last edited by lzl; 11-09-2006, 15:00. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
      По моя преценка съм обективен.

      Comment


        #63
        Намерих картинка в нета, на нея с червено съм отбелязал режима "Fantasia". Ето:
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #64
          М`да, това решение с контрола на играча над държават му е интересно и добро. Обмислял съм подобни неща във връзка с форумнтие игри, защото те дават по-голяма реалистичност, макар че и малко отслабват чисто занимателната страна на играта .

          Грей, наясно съм с предпочитанията ти . Обаче в този сулчай релановремевият режим не служи на никакви позитивни цели, освен като улеснение за мултиплейър. Нито се изисква, нито се отразява положително на стратегичесикя мащаб на играта и всъщност той е виновен за претоварването с детайли, които не би трябвало въобще да контролират пряко на това ниво на управление.

          Comment


            #65
            И аз си мисля, че походовия или по-скоро пофазовия режим би бил по-подходящ. А ето и Грей е съгласен ...
            Sir Gray написа
            Да ... да ...
            Всъщност, частичното цитиране е понякога удобна работа
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #66
              Това нещо го изтеглих тия дни. Но не му е дошло времето за игра. Като остане време бих започнал с HOI Doomsday (също наскоро изтеглен). Като чета отзивите, трябва да си взема отпуска май.
              Между другото нещо много се бавите. Около 1870 трябва половин Европа (поне)вече да е част от империята.

              Comment


                #67
                Камерер написа
                И аз си мисля, че походовия или по-скоро пофазовия режим би бил по-подходящ. А ето и Грей е съгласен ...
                Съгласен, дрънци........
                Реалновремето просто е за аромат, не виждам с какво точно утежнява, каквото не би го имало и в ходовете - дали получаваш по едно прозорче-съобщение на минута (макар аз да съм ги изключил всичките и нищо да не получавам) или 50 прозорчета за ход е все тая. Със същия успех можеше между другото и ГалЦив2 да я направят "реалновремева", което би дало едно добро рамо на "игралността" и фънфактора

                А, относно Фантаси сценария на ЕУ2 - то май само там имаше такъв. Готин базик беше де, ама предвид че феновете на игрите са по-скоро историческо-адекватно насочени май не се е ползвал с голям успех и повече не слагат. Обаче пък за сметка на това новите игри позволяват почти пълно модване, та всеки който иска може да си направи
                XV mile the sea brode is
                From Turkey to the Ile of Rodez...

                Comment


                  #68
                  Реалновремето просто е за аромат, не виждам с какво точно утежнява, каквото не би го имало и в ходовете - дали получаваш по едно прозорче-съобщение на минута (макар аз да съм ги изключил всичките и нищо да не получавам) или 50 прозорчета за ход е все тая.
                  Е, не съм съгласен. Утежняването идва за сметка на много микромениджмънт, който се прави общо взето всеки "игрален ден". А при мащаба на играта спокойно би могло икономическите ходове да са месечни и ще е реалистично. Те.е. нещата, за които губиш време постоянно ще са ти организирани на много по-малко и по-малки порции информация и контролни действия, отколкото е сега. А "военните ходове" могат да бъдат "дневни" или пък "седмични", което отново означава работа с по-малок информация по-малко пъти и по-голяма яснота и организираност. И сравнението с GalCiv II е много на място, защото там микромениджмънта е в пъти по-малко именно защото играта е походова.
                  Докато много добре си спомням как и в HoI 2 се налагаше току почти всеки ден да променяш насторйките на икономиката заради дневните колебания, които биха били решени елегантно при месечен ход. Да не говорим, че с горе-долу сходна честота се налагаше да се регулират търговските сделки, котео също би могло да бъде по-просто и елегантно решено на месечен принцип. Много по-малко кликвания и еднообразни операции. Въобще деинственият минус на походовостта е, че ходовете са един след друг. Реализирането им във фазов режим премахва този недостатък и единствената разлика е в удобството.

                  Comment


                    #69
                    Sir Gray написа
                    Реалновремето просто е за аромат, не виждам с какво точно утежнява, каквото не би го имало и в ходовете - дали получаваш по едно прозорче-съобщение на минута (макар аз да съм ги изключил всичките и нищо да не получавам) или 50 прозорчета за ход е все тая.
                    Абе не знам ... аз вчераси качих отново EU II и после се пуснах ... обаче има много проклетии именно от това реално време ... да речем - пускаш заселник, натискаш десния бутон и докато избираш от менюто се появява някакъв прозорец със съобщение - еди кой си флот са го налазили някакви проклетници в някакво далечно море (не знам защо все така става ... тръгнеш да правиш нещо и точно тогава ти излизат разни екрани). Да, аз също съм изключил повечето съобщения, но не може всички - иначе просто няма да разбереш ако се случи нещо важно някъде. Сега се сетих и кое ми харесваше повече в HoI - това, че в нормалния режим твоята територия си я виждаш в твоя си цвят, докато в ЕУ не е така.
                    Иначе си е забава, макар че в разбира се в единична игра не е толкова, колкото в мулти. Няма да забравя изражението на Олорин, докато се опитваше да разбере какво се е случило - получава съобщение от сорта "еди кой си иска да сключи мир" - а сега де, "ама аз не съм му обявявал война, даже не го знам къде е на картата ... ".
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #70
                      Ааааа, ама не така, вие говорите не за "реалновремевост", а за големината на tick-а, сиреч през колко време тиктака часовника Със абсолютно същия успех относно "реалното време" можеше да се направи и да се сменят не дни, ами месеци например. Колко голям ще е тика (и свързания с това микроманагемент) е въпрос на дизайн, не на изпълнение (походово или реалновремево). За туй и казвам, че ГалЦив2 спокойно може да се направи реалновремева, без същевременно да изгуби каквото и да било относно простота и микром.
                      За ХоИ не говорим въобще - там не само "реалновремевостта", ми и нивото на контрол и мм. са тотално прекалени, въобще там положението е трагично. Аз имам предвид главно ЕУ2 и Вики (хайде и Крусадер Кингс от мен да мине, където пък най-често скучаеш щото няма какво да се прави докато ти порастне наследника)
                      Иначе за мен Вики ми е точно откъм мм. - не прекалено много, не и прекалено малко (аз обичам да цъкам и да строя ). Сега с новата система с капиталистите става съвсем гот - при тая политика нямаш какво много да правиш, дори не можеш да строиш. Ресурсите, вендъж нагласени, се нуждаят от поглеждане само ако нещо се издъни с тях или пък се построи нов завод (пък и въобще липсват идиотските флуктуации от ХоИ). С две думи хич не се чувствам претоварен.
                      А относно мултито, аз не съм играл нито една в мулти . Някой желаещ за едно Вики?
                      XV mile the sea brode is
                      From Turkey to the Ile of Rodez...

                      Comment


                        #71
                        ПИша и за двете, макар че основната част на поста ми се отнасяше именно за "стъпката" на хода . А тук съчетанието между размер на стъпката и реално време (т.е. реално траене на продължителноста на тази стъпка) образуват система, котяо може да улеснява или много да затруднява играта. В този случай обсъждах втория вариант. Ако стъпката е достатъчно голяма, а времето е достатъчно много, то пак е проблематично, защото е винаги точно определено. Докато при походовата система играчът сам определя кога да даде "карй на траенето на стъпката", като така може да я настройва според нуждите на момента. Нещо, което при реалното време се постига с промяна на скоростта, но това е възможно само при солова игра. А при нея точно няма занчение дали е чисто походова или реалновремева и точно затова походовият режим е за предпочитане. Докато в мултиплейър походовият режим ще е по-скоро погрешен.
                        От дурга страна, притискането от реалновремевостта е много подходящо за оперативна игра - примерно Airborne Assault:CotA това е добра идея (макар че паузирането малко "разваля" нещата).

                        Comment


                          #72
                          Sir Gray написа
                          Някой желаещ за едно Вики?
                          Да, аз. Други?
                          По моя преценка съм обективен.

                          Comment


                            #73
                            А при нея точно няма занчение дали е чисто походова или реалновремева
                            Да, ама не - разликата е в кефа Голяма разлика за една игра

                            Да, аз. Други?
                            Ае, кога? На Вики Революции нали?
                            XV mile the sea brode is
                            From Turkey to the Ile of Rodez...

                            Comment


                              #74
                              Аз "революциите" още ги нямам. А за мулти ... по-скоро може би ЕУ 2, но даже не знам кога точно бих могъл
                              Иначе е идейно, а и забавлението е на ниво, стига да няма забивания и т.н.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                #75
                                Да, ама не - разликата е в кефа Голяма разлика за една игра
                                Е, значи е въпрос на лични разбирания за това къде е "кефа" в една игра .

                                Comment

                                Working...
                                X