Тук ще обновявам плана според каквото решим.
Списък на корабостроителниците и заложените в тях кораби (знам че ги има в ексела, но тук е по-лесно за бързи справки)
В черно са действително поръчаните кораби, в синьо - предложенията.
КОРАБОСТРОИТЕЛНА ПРОГРАМА
към началото на 1924г
1925г
Януари: CVL-3 Cleveland, CVL-4 Independence
Септември: CC-1 Lexington, SS-100 - 103 (Gato)
Октомври: DD-332 - 335 (J.P.Jones)
Декември: CC-2 Saratoga
1926г
Януари: CL-13 Honolulu
Февруари: CC-3 Gettysburg, CL-14 Nashville, CL-15 Boise, CL-16 Phoenix
Март: SS-108 (Gato)
Април: DD-335 - 339 (J.P.Jones)
Юни: SS-104 - 107 (Gato)
Септември: CC-4 Vicksburg
Октомври: CA-24 Pensacola, CA-25 Salt Lake City
1927г
Януари: CL-18 Philadelphia
Февруари: CV-1 Enterprise, CL-17 Savannah, CVL-5 Princeton
Март: CV-2 Yorktown
Септември: BB-52 Alabama
Октомври: CA-26 Northampton
Ноември: BB-51 Indiana
1928г
1929г
Април: CV-3 Ranger
Корабостроителници
Арсенал в Ню Йорк - 50,000т, 300х40м - BB-51 Indiana
Арсенал в Бостън - 50,000т, 280х40м - ...
Арсенал във Вашингтон ДС - 40,000т, 280х30м - 1. Разширяване до 35м (280К, 3 месеца) / 2. CV-3 Ranger, заложен април 1925г, готов април 1929г
Арсенал в Норфолк - 35,000т, 260 х25м - ...
Арсенал в Филаделфия - 35,000т, 260х25 - CC-3 Gettysburg
Арсенал в Чизапийк - 35,000т, 260х25м - ...
Арсенал в Сан Франциско - 25,000т, 200х25м - CA-26 Northampton, заложен ян. 1925г, готов окт. 1927г.
Арсенал в Сиатъл - 25,000т, 200х25м - 1. Удължаване до 220м (100К, 1 месец). / 2.CVL-5 Princeton, заложен фев. 1925г, готов фев. 1927г.
Bath Iron Works, Providence, RI
Голям стапел - 50,000т, 300х40м - CV-1 Enterprise
Среден стапел - 45,000т, 250х30м - CC-1 Lexington
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-338, готов октомври 1925г. / 2. SS-104, готова юни 1926г.
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-339, готов октомври 1925г. / 2. SS-105, готова юни 1926г.
Newport News, Newport News, VA
Голям стапел - 50,000т, 240х30м - CC-4 Vicksburg
Среден стапел - 40,000т, 200х30м - ...
Малък стапел - 15000т, 200х20м - CL-13 Honolulu
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-336, готов октомври 1925г. / 2. SS-106, готова юни 1926г.
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-337, готов октомври 1925г. / 2. SS-107, готова юни 1926г.
New York Shipbuilding, New York, NY
Голям стапел - 50,000т, 240х30м - BB-52 Alabama
Голям стапел - 50,000т, 240х30м - CC-2 Saratoga
Среден стапел - 20,000т, 200х30м - CA-24 Pensacola
Малък стапел - 8000т, 150х20м - DD-334, готов октомври 1925г.
Cramp Shipbuilding Company, Philadelphia, PA
Голям стапел - 50,000т, 300х40м - CV-2 Yorktown
Голям стапел - 40,000т, 240х30м - ...
Среден стапел - 15,000т, 200х20м - CL-14 Nashville
Малък стапел - 8000т, 150х20м - DD-335, готов октомври 1925г.
Columbian Iron Works, Baltimore, MD
Голям стапел - 35,000т, 200х25м - ...
Среден стапел - 20,000т, 180х20м - ...
Малък стапел - 8000т, 150х20м - APA1
Union Iron Works, Trenton, NJ
Голям стапел - 20,000т, 240х30м - ...
Среден стапел - 10,000т, 200х25м - CL-16 Phoenix
Малък стапел - 8000т, 150х20м - APA2
Californian Shipbuilding, San Francisco, CA
Голям стапел - 25,000т, 200х30м - CVL-3 Cleveland
Среден стапел - 20,000т, 200х30м - CA-25 Salt Lake City
Малък стапел - 8000т, 150х20м - SS-100, готова август 1925г.
Малък стапел - 3000т, 130х15м - 1. стапел завършен юли 1925г / 2. DD-332, готов април 1926г.
Harlan and Hollingsworth, Los Angeles, CA
Голям стапел - 15,000т, 180х25м - ...
Среден стапел - 10,000т, 150х20м - 1. удължаване на стапела с 50м / 2. CL-17 Savannah, готов фев-март 1927г
Малък стапел - 6000т, 120х17м - SS-101, готова август 1925г.
Малък стапел - 3000т, 130х15м - 1. стапел завършен юли 1925г / 2. DD-333, готов април 1926г.
Neafie & Levy, Boston, MA
Голям стапел - 20,000т, 250х30м - ...
Голям стапел - 15,000т, 200х20м - 1. CL-18 Philadelphia, готов януари 1927г
Среден стапел - 10,000т, 200х20м - CL-15 Boise
Малък стапел - 8000т, 150х20м - SS-102, готова август 1925г.
City Point Tonnage, Norfolk, VA
Голям стапел - 35,000т, 200х25м - ...
Среден стапел - 20,000т, 180х20м - ...
Малък стапел - 8000т, 150х20м - SS-103, готова август 1925г.
Малък стапел - 3000т, 130х15м - 1. стапел завършен юни 1925г / 2. SS-108, готова март 1926г.
Всички кораби отнемат 3 месеца след завършването си за "shakedown", разработване на екипажа и пр. докато влязат официално в строя.
ДА СЕ РЕМОНТИРА ФЛОТА
График на ремонтите:
BB-46 Maryland - S.F. Док #1, януари 25г.
BB-44 California - S.F. Док #1, февруари 25г.
BB-42 Idaho - ремонт в док#1 в NY, ян.'25г.
BB-41 Mississippi - ремонт в док#1 в NY, фев.'25г.
BB-40 New Mexico - ремонт в док#1 в NY, март.'25г.
BB-39 Arizona
BB-38 Pennsylvania
BB-37 Oklahoma
BB-36 Nevada
BB-35 Texas - ремонт в док#1 в NY, април.'25г.
BB-34 New York - ремонт в док#1 в NY, май.'25г.
BB-33 Arkansas
BB-32 Wyoming
BB-31 Utah - в резерв
BB-30 Florida - в резерв
АВИАЦИОННА ПРОГРАМА
1925г.
Всички нови проекти ще бъдат за моноплани.
Разработка на нов изтребител със земно базиране със скорост превъзхождаща всичко където и да е по света към дадения момент.
Разработка на модерен торпедоносец.
Нови ескадрили с летящи лодки.
Бюджетна Прогноза
1925г.
Налични пари 43млн (вкл. заем)
Флот: 1хCV (5.8M), 1xCVL (3.05М), 1xCA (2.95М), 2хCL (2х2.035М), 8хDD (8х491К), 9хSS (9х180К), 2хAPA (2х656К), 3 нови стапела (3х570К), разширяване на един (280К), и на още един (100К), общо ?
------------------------------------------------------------------------
Давайте да планираме отсега. Ход 4 е 1925г. Януари влизат в строя двата леки самолетоносача (леки, ама истински, за разлика от Ленгли).
Като сметнах размерите на есминците и на големите подводници, предлагам да построим няколко нови стапела с размери 130х15м х 3000т, един струва 570,000 и ще се строи 6 месеца. Спокойно може да построим 2-4 в подготовка за масово производство на малки кораби. Ако пък са 5000т със същите размери, ще струват 690,000 и ще се строят 7 месеца, но пък в тях ще могат да се строят и транспортите. А може да направим по 2 от по-малките и от по-големите. Не че в момента няма малки стапели, но са общо 12тина.
Също така ще имаме възможност да заложим още 2 големи самолетоносача. Макар че... има да ги чакаме. Май по-добре да пуснем още два малки, строят се само по 2г, а два малки заедно правят един голям (е, почти...).
Ще имаме примерно 6тп за кораби
Предлагам:
12 подводници Гато = 2 160 000 и 8 месеца, в края на 25та ще са активни, ще струват 2тп. Ако не бързаме толкоз може и на два пъти по 6.
2 малки самолетоносача общо 7 100 000 и 1тп, ще ги имаме началото на 27ма
2 тежки крайцера, ок. 6 000 000, 1тп, готови края на '27ма.
2 леки крайцера 4 070 000, 0.5тп, готови март '27ма
общо ок. 20млн. и 4.5тп, + 1-2млн за нови стапели
има място за един голям кораб (т.е. линкор или голям самолетоносач) по избор или още два леки крайцера, макар че не знам още дали ще има пари (като се сметне ЦРУ - 5млн и ВВС - 5млн и... ).
Друг вариант е вместо малките, да пуснем направо 2 големи самолетоносача, а 26та да заложим малки, но това значи че няма да имаме нови самолетоносачи още дълго време.
При първия вариант в началото на 27ма ще имаме 2 големи и 4 малки активни самолетоносачи, след това без нови до 30та.
При втория вариант, в началото на 27ма ще имаме 2 големи и 2 малки, 28ма - 2 големи и 4 малки, 29та - 4 големи и 4 малки. Т.е. вторият е по-добър в дългосрочен план, но първият ни дава достатъчно самолетоносачи за бърза реакция ако японците нещо наскачат скоро. Така или иначе някакъв опит за смислен флот ще имаме чак 27ма.
Компромисен трети вариант е 2 малки и един голям още сега, т.е. 27ма - 2CV, 2CVL, 28ма - 2CV, 4CVL, 29та - 3CV, 4CVL, 30та - 4CV, 4CVL (а вероятно и повече леки, според програмите за следващите ходове) но може да се наложи да орежа от крайцерите.
Трябва да предвидим пари за ремонти, че този ход се скатахме и ако протакаме още ще ядем калая здраво.
Списък на корабостроителниците и заложените в тях кораби (знам че ги има в ексела, но тук е по-лесно за бързи справки)
В черно са действително поръчаните кораби, в синьо - предложенията.
КОРАБОСТРОИТЕЛНА ПРОГРАМА
към началото на 1924г
1925г
Януари: CVL-3 Cleveland, CVL-4 Independence
Септември: CC-1 Lexington, SS-100 - 103 (Gato)
Октомври: DD-332 - 335 (J.P.Jones)
Декември: CC-2 Saratoga
1926г
Януари: CL-13 Honolulu
Февруари: CC-3 Gettysburg, CL-14 Nashville, CL-15 Boise, CL-16 Phoenix
Март: SS-108 (Gato)
Април: DD-335 - 339 (J.P.Jones)
Юни: SS-104 - 107 (Gato)
Септември: CC-4 Vicksburg
Октомври: CA-24 Pensacola, CA-25 Salt Lake City
1927г
Януари: CL-18 Philadelphia
Февруари: CV-1 Enterprise, CL-17 Savannah, CVL-5 Princeton
Март: CV-2 Yorktown
Септември: BB-52 Alabama
Октомври: CA-26 Northampton
Ноември: BB-51 Indiana
1928г
1929г
Април: CV-3 Ranger
Корабостроителници
Арсенал в Ню Йорк - 50,000т, 300х40м - BB-51 Indiana
Арсенал в Бостън - 50,000т, 280х40м - ...
Арсенал във Вашингтон ДС - 40,000т, 280х30м - 1. Разширяване до 35м (280К, 3 месеца) / 2. CV-3 Ranger, заложен април 1925г, готов април 1929г
Арсенал в Норфолк - 35,000т, 260 х25м - ...
Арсенал в Филаделфия - 35,000т, 260х25 - CC-3 Gettysburg
Арсенал в Чизапийк - 35,000т, 260х25м - ...
Арсенал в Сан Франциско - 25,000т, 200х25м - CA-26 Northampton, заложен ян. 1925г, готов окт. 1927г.
Арсенал в Сиатъл - 25,000т, 200х25м - 1. Удължаване до 220м (100К, 1 месец). / 2.CVL-5 Princeton, заложен фев. 1925г, готов фев. 1927г.
Bath Iron Works, Providence, RI
Голям стапел - 50,000т, 300х40м - CV-1 Enterprise
Среден стапел - 45,000т, 250х30м - CC-1 Lexington
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-338, готов октомври 1925г. / 2. SS-104, готова юни 1926г.
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-339, готов октомври 1925г. / 2. SS-105, готова юни 1926г.
Newport News, Newport News, VA
Голям стапел - 50,000т, 240х30м - CC-4 Vicksburg
Среден стапел - 40,000т, 200х30м - ...
Малък стапел - 15000т, 200х20м - CL-13 Honolulu
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-336, готов октомври 1925г. / 2. SS-106, готова юни 1926г.
Малък стапел - 8000т, 150х20м - 1. DD-337, готов октомври 1925г. / 2. SS-107, готова юни 1926г.
New York Shipbuilding, New York, NY
Голям стапел - 50,000т, 240х30м - BB-52 Alabama
Голям стапел - 50,000т, 240х30м - CC-2 Saratoga
Среден стапел - 20,000т, 200х30м - CA-24 Pensacola
Малък стапел - 8000т, 150х20м - DD-334, готов октомври 1925г.
Cramp Shipbuilding Company, Philadelphia, PA
Голям стапел - 50,000т, 300х40м - CV-2 Yorktown
Голям стапел - 40,000т, 240х30м - ...
Среден стапел - 15,000т, 200х20м - CL-14 Nashville
Малък стапел - 8000т, 150х20м - DD-335, готов октомври 1925г.
Columbian Iron Works, Baltimore, MD
Голям стапел - 35,000т, 200х25м - ...
Среден стапел - 20,000т, 180х20м - ...
Малък стапел - 8000т, 150х20м - APA1
Union Iron Works, Trenton, NJ
Голям стапел - 20,000т, 240х30м - ...
Среден стапел - 10,000т, 200х25м - CL-16 Phoenix
Малък стапел - 8000т, 150х20м - APA2
Californian Shipbuilding, San Francisco, CA
Голям стапел - 25,000т, 200х30м - CVL-3 Cleveland
Среден стапел - 20,000т, 200х30м - CA-25 Salt Lake City
Малък стапел - 8000т, 150х20м - SS-100, готова август 1925г.
Малък стапел - 3000т, 130х15м - 1. стапел завършен юли 1925г / 2. DD-332, готов април 1926г.
Harlan and Hollingsworth, Los Angeles, CA
Голям стапел - 15,000т, 180х25м - ...
Среден стапел - 10,000т, 150х20м - 1. удължаване на стапела с 50м / 2. CL-17 Savannah, готов фев-март 1927г
Малък стапел - 6000т, 120х17м - SS-101, готова август 1925г.
Малък стапел - 3000т, 130х15м - 1. стапел завършен юли 1925г / 2. DD-333, готов април 1926г.
Neafie & Levy, Boston, MA
Голям стапел - 20,000т, 250х30м - ...
Голям стапел - 15,000т, 200х20м - 1. CL-18 Philadelphia, готов януари 1927г
Среден стапел - 10,000т, 200х20м - CL-15 Boise
Малък стапел - 8000т, 150х20м - SS-102, готова август 1925г.
City Point Tonnage, Norfolk, VA
Голям стапел - 35,000т, 200х25м - ...
Среден стапел - 20,000т, 180х20м - ...
Малък стапел - 8000т, 150х20м - SS-103, готова август 1925г.
Малък стапел - 3000т, 130х15м - 1. стапел завършен юни 1925г / 2. SS-108, готова март 1926г.
Всички кораби отнемат 3 месеца след завършването си за "shakedown", разработване на екипажа и пр. докато влязат официално в строя.
ДА СЕ РЕМОНТИРА ФЛОТА
График на ремонтите:
BB-46 Maryland - S.F. Док #1, януари 25г.
BB-44 California - S.F. Док #1, февруари 25г.
BB-42 Idaho - ремонт в док#1 в NY, ян.'25г.
BB-41 Mississippi - ремонт в док#1 в NY, фев.'25г.
BB-40 New Mexico - ремонт в док#1 в NY, март.'25г.
BB-39 Arizona
BB-38 Pennsylvania
BB-37 Oklahoma
BB-36 Nevada
BB-35 Texas - ремонт в док#1 в NY, април.'25г.
BB-34 New York - ремонт в док#1 в NY, май.'25г.
BB-33 Arkansas
BB-32 Wyoming
BB-31 Utah - в резерв
BB-30 Florida - в резерв
АВИАЦИОННА ПРОГРАМА
1925г.
Всички нови проекти ще бъдат за моноплани.
Разработка на нов изтребител със земно базиране със скорост превъзхождаща всичко където и да е по света към дадения момент.
Разработка на модерен торпедоносец.
Нови ескадрили с летящи лодки.
Бюджетна Прогноза
1925г.
Налични пари 43млн (вкл. заем)
Флот: 1хCV (5.8M), 1xCVL (3.05М), 1xCA (2.95М), 2хCL (2х2.035М), 8хDD (8х491К), 9хSS (9х180К), 2хAPA (2х656К), 3 нови стапела (3х570К), разширяване на един (280К), и на още един (100К), общо ?
------------------------------------------------------------------------
Давайте да планираме отсега. Ход 4 е 1925г. Януари влизат в строя двата леки самолетоносача (леки, ама истински, за разлика от Ленгли).
Като сметнах размерите на есминците и на големите подводници, предлагам да построим няколко нови стапела с размери 130х15м х 3000т, един струва 570,000 и ще се строи 6 месеца. Спокойно може да построим 2-4 в подготовка за масово производство на малки кораби. Ако пък са 5000т със същите размери, ще струват 690,000 и ще се строят 7 месеца, но пък в тях ще могат да се строят и транспортите. А може да направим по 2 от по-малките и от по-големите. Не че в момента няма малки стапели, но са общо 12тина.
Също така ще имаме възможност да заложим още 2 големи самолетоносача. Макар че... има да ги чакаме. Май по-добре да пуснем още два малки, строят се само по 2г, а два малки заедно правят един голям (е, почти...).
Ще имаме примерно 6тп за кораби
Предлагам:
12 подводници Гато = 2 160 000 и 8 месеца, в края на 25та ще са активни, ще струват 2тп. Ако не бързаме толкоз може и на два пъти по 6.
2 малки самолетоносача общо 7 100 000 и 1тп, ще ги имаме началото на 27ма
2 тежки крайцера, ок. 6 000 000, 1тп, готови края на '27ма.
2 леки крайцера 4 070 000, 0.5тп, готови март '27ма
общо ок. 20млн. и 4.5тп, + 1-2млн за нови стапели
има място за един голям кораб (т.е. линкор или голям самолетоносач) по избор или още два леки крайцера, макар че не знам още дали ще има пари (като се сметне ЦРУ - 5млн и ВВС - 5млн и... ).
Друг вариант е вместо малките, да пуснем направо 2 големи самолетоносача, а 26та да заложим малки, но това значи че няма да имаме нови самолетоносачи още дълго време.
При първия вариант в началото на 27ма ще имаме 2 големи и 4 малки активни самолетоносачи, след това без нови до 30та.
При втория вариант, в началото на 27ма ще имаме 2 големи и 2 малки, 28ма - 2 големи и 4 малки, 29та - 4 големи и 4 малки. Т.е. вторият е по-добър в дългосрочен план, но първият ни дава достатъчно самолетоносачи за бърза реакция ако японците нещо наскачат скоро. Така или иначе някакъв опит за смислен флот ще имаме чак 27ма.
Компромисен трети вариант е 2 малки и един голям още сега, т.е. 27ма - 2CV, 2CVL, 28ма - 2CV, 4CVL, 29та - 3CV, 4CVL, 30та - 4CV, 4CVL (а вероятно и повече леки, според програмите за следващите ходове) но може да се наложи да орежа от крайцерите.
Трябва да предвидим пари за ремонти, че този ход се скатахме и ако протакаме още ще ядем калая здраво.
Comment