Уви, тези дни нямам време, но:
1. Според този уебсайт http://toad-design.com/migalley/inde...29-n019-radar/ радарът на МиГ-29 може да открие нещо на 70км (има и варианти с по-голям обсег, какъв е нашият не зная) и има даталинк към център за наземен контрол който да му подава целите.
2. Доколкото разбирам ОЛС на МиГ-29 не е с ниска резолюция, а с малко поле на видимост - тоест не може да се сканират на голяма дистанция огромни райони във въздуха (компенсира се от радар+наземно насочване по идеология).
3. Ако чета правилно уикипедия само турските блок 52+ ще имат АПГ-68
, другите са ви блок 50 и са си с АПГ-66, макар че има и слухове за модернизация на останалите блокове.
4. Смесил си данните за различни блокове - даваш тяговъоръженост на блок 30 (който е един от най-леките), радар на блок 52 (най-тежкият).
5. Силно скептичен съм за обсега на турския радар - единственото нещо което намирам за APG-68 е че е с "33% по-добре от APG-66", отделно 260км е невъзможно много за мощността на генераторите на борда на самолета и диаметър на антената (не говорим и за какъв точно способ на търсене става дума, защото има много различни такива и някои са изключително бавни. И искам да се подчертае - това е намиране на цел, не следенето й). Обсегът на АПГ-66 в уикито е без цитат и искам да отбележа, че деривиативи на радара се ползват от Б-1Б, което е стратегически бомбардировач с много пространство и мощност в него. Споменатата цифра за АПГ-66 в уикито надолу в списъка е 83км. Единственото което намирам поне засега за АПГ-68 е този линк (да, зная че е от игра, но по принцип игрите гледат да ги направят балансирани, особено симулатори) http://www.maverick.webd.pl/pliki/f4_AN-APG-68-v5.pdf , където най-неточният режим с най-голям обсег (Velocity search) е даден като 80nm, което е 130км.
6. Какво искаш да кажеш с "GPS точност"? Самолетът знае къде се намира и от къде като пеленг е маркиран, оттам може да даде само посока в даден момент.
Отделно тепърва усещам как ще се спори за ДВБ, защото по това нещо няма никъде единно мнение. Аз ще извадя статистика как успеваемостта на АИМ-120 е 20% и максималната дистанция на която е удряна цел в реални условия е 27-30км, вие ще извадите брошурите със 120км обсег и т.н. - нужна ни е някаква оптимизация.
Честно казано не виждам смисъл да се прави сложен модел за всеки един самолет - лично аз бих предложил нещо от типа на "изтребител" което е грубо казано абстракция на Ф-16 като възможности където слагаме Ф-16 и Грипен, МиГ-29 е нещо подобно без възможността да стреля с управляемо въоръжение по наземни цели, Ф-35 е с намален обсег на който бива откриван. Евентуално модификатори обсег/гориво за зареждане и колко оръжие може да носи.
Хеликоптерите транспортните също могат да са си едно нещо, където има допълнителни модификатори за колко души пренася/обсег/възможност за ползване на НУРС. Щурмовите хеликоптери пак по подобен начин, евентуално нашите с по-малко управляемо въоръжение.
1. Според този уебсайт http://toad-design.com/migalley/inde...29-n019-radar/ радарът на МиГ-29 може да открие нещо на 70км (има и варианти с по-голям обсег, какъв е нашият не зная) и има даталинк към център за наземен контрол който да му подава целите.
2. Доколкото разбирам ОЛС на МиГ-29 не е с ниска резолюция, а с малко поле на видимост - тоест не може да се сканират на голяма дистанция огромни райони във въздуха (компенсира се от радар+наземно насочване по идеология).
3. Ако чета правилно уикипедия само турските блок 52+ ще имат АПГ-68
further 30 F-16 Block 52+ on order.
4. Смесил си данните за различни блокове - даваш тяговъоръженост на блок 30 (който е един от най-леките), радар на блок 52 (най-тежкият).
5. Силно скептичен съм за обсега на турския радар - единственото нещо което намирам за APG-68 е че е с "33% по-добре от APG-66", отделно 260км е невъзможно много за мощността на генераторите на борда на самолета и диаметър на антената (не говорим и за какъв точно способ на търсене става дума, защото има много различни такива и някои са изключително бавни. И искам да се подчертае - това е намиране на цел, не следенето й). Обсегът на АПГ-66 в уикито е без цитат и искам да отбележа, че деривиативи на радара се ползват от Б-1Б, което е стратегически бомбардировач с много пространство и мощност в него. Споменатата цифра за АПГ-66 в уикито надолу в списъка е 83км. Единственото което намирам поне засега за АПГ-68 е този линк (да, зная че е от игра, но по принцип игрите гледат да ги направят балансирани, особено симулатори) http://www.maverick.webd.pl/pliki/f4_AN-APG-68-v5.pdf , където най-неточният режим с най-голям обсег (Velocity search) е даден като 80nm, което е 130км.
6. Какво искаш да кажеш с "GPS точност"? Самолетът знае къде се намира и от къде като пеленг е маркиран, оттам може да даде само посока в даден момент.
Отделно тепърва усещам как ще се спори за ДВБ, защото по това нещо няма никъде единно мнение. Аз ще извадя статистика как успеваемостта на АИМ-120 е 20% и максималната дистанция на която е удряна цел в реални условия е 27-30км, вие ще извадите брошурите със 120км обсег и т.н. - нужна ни е някаква оптимизация.
Честно казано не виждам смисъл да се прави сложен модел за всеки един самолет - лично аз бих предложил нещо от типа на "изтребител" което е грубо казано абстракция на Ф-16 като възможности където слагаме Ф-16 и Грипен, МиГ-29 е нещо подобно без възможността да стреля с управляемо въоръжение по наземни цели, Ф-35 е с намален обсег на който бива откриван. Евентуално модификатори обсег/гориво за зареждане и колко оръжие може да носи.
Хеликоптерите транспортните също могат да са си едно нещо, където има допълнителни модификатори за колко души пренася/обсег/възможност за ползване на НУРС. Щурмовите хеликоптери пак по подобен начин, евентуално нашите с по-малко управляемо въоръжение.
Comment