Аз конкретна служба нямам, а и в моемнта чета, за това и не съм се представил. Пък ми трябва още материал за да се изкажа по-конкретно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Участници и права
Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
-
Няма проблем, 1915, всеки щаб има нужда от съветници. Просто исках да уточня, за да не "пазя" мястото, а да намеря играч за него.
ПП И аз ще те ползвам за "съветник", ако позволиш, защото имам разнообразни въпроси. Дори мисля да направя една открита тема тук за такива въпроси (освен тези в закритите форуми), за да мога да разчитам на повече отговори.
Comment
-
Няма нужда от резервни играчи, всеки който иска може да се присъедини в смисъл закъснелите ще им дадем по-ниски чинове и ще командват Бригади, по този начин ако някой излезне по болест или пенсия ) ще има кой да го наследи/замести пък и ако стане сложна обстановката ще има по-адекватна реакция (т.е. на оперативно ниво има нужда от още хора)
Comment
-
Не, Mirovk, не става, не помисляш, че всеки допълнителен играч означава значително още "тегло" върху посредника. особено пък ако се въведе още едно командно ниво - това изцяло променя измеренията на играта. Да, би било хубаво да се играе на три, вместо на две нива, но за подобна игра ще трябват доста допълнителни посредници, да не говорим, че има смисъл да се прави само ако основната сложност е значително ограничена (например, с типови "части" и "техника").
Резервните играчи са необходими ако някои от вас реши да спре да играе, а останалите все още искат да продължат (достатъчно чест проблем при този род игри). Ролята им е точно тази - заместват при нужда. Аз не бих могъл да се справя с повече играчи, отколкото вече има.
Comment
-
Мислех че, е все едно дали ще обработиш хода на 5 бригади дадн от 1 човек или от 2-ма , т.е. явно различаваш броя хора а не броя бригади на ход.
Иначе според мен това не е проблем за посредника ако командира на корпус има 1 помощник който да му изпълни заповедите да си предаде хода до определено време и той , да ти го даде като общ ход на корпуса......така или иначе трябва да дам хода на 5 бригади примерно и според мен беше все тая дали съм го писал аз или сме 2-ма.
Comment
-
Може би нямаш опит с този род игри. Не, съвсем не е едно и също. Всеки човек (играч) означава отделен цикъл на обработка (разчитане и разбиране) на дадените заповеди, обикновено размяна на уточнения (понякога) и изпълнение и, накрая, писане на отделни рапорти от единиците към командира. Колкото повече играчи - толкова повече такива отделни цикли, толкова по-дълга обработка на хода.
В тези игли най-времеотнемащите и сложните моменти са два:
1. комуникацията с играчите (обработката на заповедите, връщането на резултатите и всички мини-цикли на оплаквания и уточнения междувременно);
2. уточняване на засичанията при движението на единиците, за да се определи броя на стълкновенията и техните параметри.
Количеството играчи сериозно утежнява първата стъпка и само отчасти втората (заради неясните или прекалено подробни заповеди, в които често липсват съществени неща въпреки дължината им). Количеството единици, разнообразието на заповедите и прочее неща утежняват втората стъпка (сериозно).
Така че и двата фактора са от значение за усложняването, затова се опитвам да ги огранича доколкото е възможно.
На пръв поглед може да изглежда, че въвеждането на допълнително командно ниво не утежнява ситуацията ("та нали няма ти да обработваш тези заповеди, а командирът ще ги предава на подчинения си?"), но не е така, защото неизбежно ще води до създаване на допълнителни неясноти, което означава още повече въпроси, оплаквания, обяснения и уточнения. Тези неща гълтат страшно много време.
Допълнителен фактор е интересът. Ако играчите загубят интерес, обикновено напускат играта. Трябва особен тип отношение към играта за да ти бъде интересно да задаваш цели, но да не командваш или управляваш нищо. Колкото повече играчи в такава позиция, толкова по-вероятно е играта да се срине по тази причина.
Comment
-
Моля на нашата команда да се разкрие допълнителен щат - съветник по разузнаване и въоръжение на ТА - ще бъде от голяма полза за играта - също като 1951 е с ограничения във времето , но ще ни бъде много ценен!
Имам предвид Silent Warrior.
Моля !!!За осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
-
Голъм, ако намериш някога малко свободно време, ще е полезно за мен, а смятам и за всички ако дадеш едно кратко "демо" как ти виждаш писането на заповедите от ОК към подчинените му единици.
Например бойна единица "Х" (агресор) от едната страна срещу бойна единица "Y" от другата. Това на някакво измислено бойно поле.
Какво заповядва командирът на "Х" и примерно какви контра мерки е наредил командирът на "Y".
За да не се получават някакви дълги фермани, или пък да не се налага ти да гадаеш какво даден играч е искал точно да каже. Така първо ще е по-лесно за теб и за нас, второ някак си ще се "визуализират" нещата и ще имаме представа какво да очакваме.
Comment
-
Аха, ще стигнем и дотам. Засега, уви, още съм зает с тактическата карта (разширявам я, в крайна сметка вече хваща цяла България). Като приключа с нея (днес), ще се хвана да завърша началното разпределение на силите - преди покупките. След това ще оправя правилата и някъде в този момент ще включа въпросните примери. Накрая ще дооправям калкулаторите. Вие, през това време, ще сте заети с преценки и планиране или поне така си мисля . Та няма да скучаете.
Накрая ще има и кратки маневри в по-малък мащаб. Там ще преценя дали ще ми трябват помощници и ако се окаже така, възможно е да потърся един-двама допълнителни посредници.
Comment
-
Мисля си, че все пак ще ми дойде добре един помощник-посредник (или съ-посредник), така че ако има желаещи - да пишат. Добре е да има някаква идея от водене на такива игри, задължително трябва да разполага с excel (2000 като версия е напълно достатъчна) и да умее да работи с него, желателно е да разполага с някакъв софтуер за работа с растерна графика и да умее да го ползва на приемливо ниво (за предпочитане Photoshop, но съвсем не е задължително, защото май почти винаги ще работим със сплескано изображение на картата и рисуване "отгоре"; желателно е софутерът да позволява изчисляване на разстояния на базата на пиксели).
Все още не съм сигурен каква част от работата ще му прехвърля, но поне за началните данни ще ми бъде много полезен, а после вероятно ще изчислява част от сраженията и ще движи част от кореспонденцията на играчите.
Comment
Comment