Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Симулация

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Идейка - а защо не я водиш по Адванцед тактикс?! Ние ти пращаме заповедите, ти местиш юнитите в играта и за двете страни и ни докладваш резултатите?
    Макар че аморфната карта е по-яка.
    XV mile the sea brode is
    From Turkey to the Ile of Rodez...

    Comment


      То ако ще се използва AT по-добре директно да си се играе по ел. поща. Двама или повече души. Така няма да се натоварва и посредник. Мисля че има смисъл от посредник за игра на "аморфна" карта. Но трябва да се използва. Сега ми се отвори един прозорец време, та набързо подготвям една карта и ще отупам праха от едновремешните ми правила за оперативно-тактическа игра (самият военен модел е достатъчно простичък, за да може да се води сравнително лесно).

      Comment


        Ако директно играем (което също не е лоша идея де, може да подхванем с някой една игра, тамън за разучаване) ще се изгуби моментът с мъглата и проблемите в комуникацията. Идеята ми беше само Водещият да вижда играта и реалното разположение на юнитите, а играчите да си базират информацията само върху докладите (вярни или не) от него.
        Но щом има аморфна карта, аз съм СПАРТ...ъъъ!, така де аз съм за
        XV mile the sea brode is
        From Turkey to the Ile of Rodez...

        Comment


          Грей, това е възможно по принцип, но е сложно, защото посредникът ще трябва да търси начин да вгради във вече създадена (и сравнително сложна) система собствените си разбирания, което никак няма да е лесно. А и ще е бая работа, защото в AT са възможни много-много единици, с много описателни данни. Разбира се, в едитора може да се изгради нова, простичка система, но ще трябва време за разучаване.

          Comment


            Зная че ще бъде много по-трудно на водещия, но не може ли да се опита карта без шестоъгълници (те определено не позволяват понякога определени действия), като запазим основните принципи от тази игра? Тоест комуникация само през майл, не се познаваме кой кой е, същата численост на дивизии и полкове.

            Същеврменно, може да се дадат само дивизиите като численост. След това Генщаба самостоятелно организира дивизиите в корпуси/армии/групи армии и отделно се обособяват ВВС с някаква структура.

            След като горното е свършено, започва разгръщане на армията и военни действия.
            „Аз, Драгомир, писах.
            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

            Модератор на раздел "Военна Авиация"

            Comment


              Принципно може. Но с няколко условия:

              - няма криене на това кой кой е - много натоварва посредника (трябва да препраща цялата кореспонденция);

              - картата може да е от подобен вид (вече подготвих една подходяща), но трябва да е ясно, че нещата са донякъде приблизителни и че посредникът няма да има възможност да рисува точната геометрична форма, която всяка единица заема на картата - играчите ще трябва да използват въображението си. Въпреки това, геометрията ще се взима предвид и ще се използва (т.е. играчите ще имат представа какъв фронт заема дадена единица в конкретен момент и каква е дълбочината на разположението й);

              - единиците задължително трябва да са различни от сега използваните. Подобна степен на детайлност е излишна за чисто оперативна симулация. Вместо това могат да се използват стандартни дивизии и бригади, примерно: танкова дивизия, моторизирана дивизия, пехотна дивизия, артилерийска дивизия, лекопехотна дивизия и да речем: кавалерийска бригада, мотострелкова бригада, мотобронева бригада, зенитна бригада, артилерийска бригада, противотанкова бригада, инженерна бригада. Авиацията може да се представи като авиополкове (изтребителен, щурмови, бомбардировъчен и разузнавателен). Всяка единица има един показател, който се следи - сила. И има предварително определени множители за тип местност (сражение) и противник (т.е. тип противник). За изчисляване на резултата от сраженията се използва ефективната сила (т.е. силата на единицата по съответните множители) и сравнение на силата на двете страни, след което по таблица се изваждат загуби (според съотношението на силите). Евентуално към това може да се добави и организация.

              - играта ще се движи бавно, т.е. един игрови ден вероятно ще трае реална седмица.

              - снабдяването ще е само като фактор при обкръжение, без да се проследява реално.

              - единственият ресурс, който може да се проследява е ЖП потенциал (за прехвърляне на съединения).

              Според мен подобна симулация може да се направи.

              Comment


                Голъм, съгласен съм с това което казваш. Принципно анонимността може да се запази ако някоя пощенска кутия се настрои да препраща по други пощи в зависимост от subject - а на съобщението - например "До генерал ХХ". Така и всичко ще си бъде на едно място, оттам и по-лесно водещият ще следи какво става.
                (като се замисля всъщност пращане на копие на водещия също е опция, само трябва да се научат играчите винаги да го правят).

                Чак една седмица едва ли, по-скоро един ден от играта да е два в нашия си свят

                А ти добави и много важен детайл - инжинерни/зенитни бригади - това определено е необходимо допълнение.
                „Аз, Драгомир, писах.
                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                Comment


                  Не знам, аз започнах да правя "шестоъгълна" карта именно заради протестите около "безформеността" на военните части. Но има още да се прави по нея (ето тук: http://www.history-simulations.net/temp/sim/hex-1.png). Разбира се на нея максималната плътност би била 1 военна част / 1 шестоъгълник.
                  P.S. Линкът е оправен - една скоба беше влязла преди тага url.
                  Last edited by messire Woland; 30-11-2007, 08:54.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    Не обичам шестоъгълниците защото не позволяват например една дивизия да се разтегне да кажем 20км, а не 10. Или пък фронт от 50км да бъде с дупка защото има само 4 дивизии (при 10км шестоъгълник). Отделно при нападение по-трудно се постига концентрация на силите.

                    Има нещо което не е наред или с линка или моята мозила, не се отваря
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      Не може ли една карта със много ситен квадратен грид? Дивизиите ще могат да се разполагата на различен брой квадратчета в зависимост от строя - естествено ще има много играчка за водещите.

                      ПП. Ако при хексовете се позволи по няколко дивизии на хекс (примерно до 3)концентрацията ще може да се използва доста.

                      ППП Линка не мога да го отворя ни с мозила ни с експлорър.
                      Kerls, wollt ihr ewig leben?

                      Comment


                        И моя ИЕ също. И аз съм против хексчетата, но ако няма начин. А фронтове трябва да се укажат (според мен). Хайде да не е на дивизионно ниво, но трябва да има плътност както на отбраната, тка и на настъплението. Пример: рехаво (нема заплахи, тук клепаме само заради Главкомандването): може и 50 на див или 150 на корпус; стандартно в бойна обстановка 20км. на див., 60 на корпус, ако е изцяло на първа линия (ешелон), концентрирано (нема значение в атака или отбрана) 10км. фронт на дивизия 30 на корпус в една линия.
                        Предложенийца.

                        Comment


                          картата се отваря-просто на линка има скоба на края, която трябва да се изтрие от командния ред :p

                          А Воланд ни праща в пустинята да маневрираме
                          Даниц ще е доволен, а аз се чудя какъв ще е механизма с логистиката като кьорав път няма ?
                          За жалост няма и големи гори, където да пратя всички танкови сили, ако пак съм ген.щаб.
                          (споко, няма да ме сложат по-горе от командир на дивизия освен ако Крилов не е начело на славните армии )

                          ПП.Корегирам е относно логистиката...
                          Last edited by xopxe; 30-11-2007, 04:19.
                          Kerls, wollt ihr ewig leben?

                          Comment


                            messire Woland написа
                            Но има още да се прави по нея
                            Чети внимателно.
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              Ами аз лично виждам два варианта - единия е досегашния - "аморфния", по "реална" карта. Другия - строго разграничение по шестоъгълници. Квадратите не ги харесвам по няколко причини, не ми се отклонява дискусията в тази посока. А ситната мрежа и сметки по нея ... не, хем е прекалено трудоемко, хем не дава никакви особени плюсове, а и е палиативно, недовършено решение - ни риба, ни рак. Предпочитам един от двата изчистени варианта - или аморфния или шестоъгълниците. Хайде да гласуваме, ще пусна една тема нарочно за това.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                Вижте, "ситната мрежа" по нищо съществено не се отличава от "аморфната карта", освен че работата за водещия е много повече. Ако искате да има реално снабдяване и реално указване (а не само представа във въображението) на геометричната формация на единиците, то тогава от всяка страна максимума е някъде около 10 единици. Хайде, може би 20.
                                Сега, по отношение на дължината на хода. Представете си следното нещо - един посредник на ден може средно да отделя на играта около 30-40 минути в най-добрия случай. За разчитане и определяне на заповедите за един ход на един играч отиват средно по 2-3 минути на единица. Предсатви си, че имаме по три армии от всяка страна (по един играч на армия), главнокомандващ и примерно началник на авиацията (по пет играчи от всяка страна). Всеки играч контролира, примерно, по 12 единици. Това означава, че само за разчитане на заповедите на играч отива по 1 час, т.е. 10 часа само за разчитане на заповедите. Обаче тези заповеди освен това трябва и да се обработят, нанесат на картата приблизително, да се проследят конфликтите и да се сметнат сраженията. Минимума време за това са още средно 5-10 часа. Сега помисли, посредникът има средно на седмица около 5 до 6 часа да се занимава с воденето на играта. А му трябват за един ход около 20 часа. Колко тогава трябва да продължава един ход?
                                Подчертавам тези неща, защото явно не се разбират. И това е игра без да се проследява снабдяване. Ако се проследява и снабдяване, това добавя поне по 2 минути на единица (т.е. при игра с 100 единици общо (много от вас сигурно ще сметнат, че това е малко) това са допълнителни 3-4 часа).
                                Аз направих една аморфна карта, макар че теста мисля да е върху малка част от нея.

                                Comment

                                Working...
                                X