Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хегемония - 1915

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Един технически въпрос към Голъм: системата ти е автоматизирана до екселски таблици или до релативни бази данни?
    Екселски таблици. Дори не знам какво е "релативни бази данни". Макар че като се замисля и екселските притежават в някаква степен подобно качество (ако е това, което си мисля). Въпросът е, че преработката на системата заема много време. Текущата е така напарвена, че може множество параметри да се изменят централизирано за всяка държава, без да се налага преработване на цялата структура от данни. Но, арзбира се, при промяна на структурата (котео е необходимо за да се опрости), нещата се променят. Текущата система ще я нагодя към много по-малка карта, а мисля за тази да използвам една много по-опростена. Да уточня - опростяването засяга само икономическата (то даже не е точно опростяване в истинския смисъл на думата, а промяна на акцента) и социалната система (тук опростяването е много значително - отпадат категориите население и се преценяват абстрактно чрез общи показатели), не политиката или военната част, нито пък дипломацията.

    Comment


      Да и със екселските таблици може да се постигне голяма сложност на променянето на параметри, просто базите данни, не че съм чак толкова навътре в тях, но улесняват при извеждането от тях на информация - особено за направа на дигитална "интерактивна" карта, която автоматично да се обновява с промените, или програмирано автоматизирано правене на отчети.
      Мисля да пробвам да кача скоро на интернет страницата ми един простичък модел на тактическа игра.
      Ако се окаже, че може да се улесни сериозно воденето на игра със сложни правила, при моите ужасно бегли познания по програмиране, ще ти се обадя, ако искаш да се попробва адаптирането на хегемонията при пълна сложност за едно повече или по-малко сървърно обработване и представяне.
      Kerls, wollt ihr ewig leben?

      Comment


        Е, хъм, това сме го обсъждали много пъти. Нямам нищо против сървърната обработка и прочее, но това е друг тип игра, такъв тип бих играл (то и това зависи, де), но не и водил (ако става ясно какво имам предвид ). Текущото ниво на автоматизация е достатъчно, въпросът е, че има максимум на сложност, при който да има и човек-посредник (а последният е необходим за да движи нещата, които не се обработват по математически модел, а искат преценка). Над този предел нещата са за програма - такива игри така или иначе има и се правят (и ще се правят). Мен друго ме интересува.
        Текущият модел на играта, пак да отбележа, е работещ и с това ниво на автоматизация, това, което идва в повече са количеството обекти. Нещо, за което имах известни подозрения поначало, но пусто - първо направих картата, а после останалото. А при това "първо" доста се увлякох, защото исках да има повече територия. Получи се карта, която е подходяща за простичка игра от тип дипломация, а не за такава с по-сложен икономически и политически модел (още повече, с няколко отделни, достатъчно сложни модула).
        Затова мисля да направя следното: ще разклоня играта на две. Текущите правила с тази им сложност остават, но за игра на много по-малка карта и с по-малко провинции. Текущата карта остава за нова игра, която ще започне първа, но ще е с опростена икономическа и социална система (военната, политическата и дипломатическата мисля да ги запазя относително същите; текущото разделение на провинции и правила за движение си остават). Това е. Тази игра (на текущата карта и с текущите играчи - стига да искат), ще започне януари. Другата ще е по-натам (за нея ще направя нова карта).

        Comment


          gollum написа
          Текущият модел на играта, пак да отбележа, е работещ и с това ниво на автоматизация, това, което идва в повече са количеството обекти.
          е това е идеята с повече автоматизация да се улекоти водещия от обременяващите го дейности, но да не се губи фактора водещ и неговото въздействие над системата(поне това си мисля че искаш да правиш, но напоследък фактора ясна комуникация ми се губи) - примерно просто хората си се логват и си виждат ъпдейтнатата карта с техните си единици(ти пак можеш да си ги разполагаш погрешно за да дезинформираш) или наличниите ресурси, или пък да е лесно подаването на информация за промени в нивата на данъците и т.н.(отново като резултат те могат да виждат просто едни именца като "сравнително ниско" вместо конкретни данни- ти получаваш отчета в лесен за разбиране вид и т.н. ( особено без да предоставяш на играчите достъп до скритите механизми на обработката) а си им предаваш пак писан от теб за да съдържа стандартните неточности на една система.
          Т.Е> едно ниво на визуализация и улесняване без голяма конкретизация
          Военния модел, който ще слагам за тест ще е с реакции като "големи жертви" "леко спадане на бойния дух" вместо конкретни числа.
          Last edited by xopxe; 27-11-2007, 17:47.
          Kerls, wollt ihr ewig leben?

          Comment


            Постоянно се намира кой да говори за тези технически детайли, обаче май никой не се сеща колко сложно ще бъде да се направи това. Нали? Бази данни ха сървър, карти в интернет и друга информация там - това е много хубаво, но и много тежко за правене, свързано със средства и т.н. И най-вече трудно постижимо. Но кой знае защо всеки обича да се разпростира много на тази тема и да праска всякакви критики с нужда и без
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              Ее, не помниш ли че по едно време бях седнал да пиша нещо и го докарах донякъде, само че се преувлякох в усложняването на ненужни детайли.
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                Да, само че само по себе си, дори и без наличието на игра, това си е голямо усилие и е сложно. Т.е., вместо да си "носим едната диня", решаваме, че ще е по-лесно да носим направо две ... е, разбира се, ако стане е хубаво, но да не се залъгваме - всички сме работещи хора и не прекалено сложните игри са максимума, до който можем да достигнем.
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  messire Woland написа
                  Постоянно се намира кой да говори за тези технически детайли, обаче май никой не се сеща колко сложно ще бъде да се направи това. Нали? Бази данни ха сървър, карти в интернет и друга информация там - това е много хубаво, но и много тежко за правене, свързано със средства и т.н. И най-вече трудно постижимо. Но кой знае защо всеки обича да се разпростира много на тази тема и да праска всякакви критики с нужда и без
                  Всъщност техническата част, стига да няма графика, съвсем не е трудна за човек, който знае (аз не съм точно от тях ). Дори и организационната със сървърите не е сложна - в днешно време все повече хора не си изключват домашните компютри и спокойно могат да ги ползват за такъв сървър за няколко десетки играчи. Проблемът е в измислянето на системата. Затова може би има смисъл от събиране на усилията на няколко души, както стана дума по-горе.

                  Comment


                    А аз честно казано, не мисля, че е така. Помисли - да се направи някаква система разбира се не е трудно. Но тя няма да има нищо общо с форумните игри с водещ. Защото за да е такава, трябва да има някаква степен на сигурност на данните. А желаещи да я пробият също не липсват. Та въпросната система ще трябва да има и защита. И дори и да я изградиш веднага ще те попитат "а графиката къде е?", понеже недоволството е присъщо на човешкия характер и разбира се сред първите участници ще с енамерят немалко с манталитета на ревизори, които преди всичко ще ти изтъкнат "това не е трябвало да е така, а онова пък там е съвсем неправилно". Но такъв е човешкият характер, какво да се прави
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      Тук ли е мястото да попитам дали има свободни роли за тази игра?
                      Ок попрочетох назад изглежда има няколко така, че където ме сложите ще гледам да влизам по-редовно от края на Декемжри тогава ще имам бая време все пак почвам работа :mhehe:
                      Fairness is a wonderful attribute, Major Anderson. It has nothing to do with war."
                      Page 97
                      "Human beings didn't evolve brains in order to lie around on lakes. Killing's the first thing we learned. And a good thing we did, or we'd be dead, and the tigers would own the earth."
                      Page 241
                      "I am your enemy, the first one you've ever had who was smarter than you. There is no teacher but the enemy. No one but the enemy will tell you what the enemy is going to do. No one but the enemy will ever teach you how to destroy and conquer. Only the enemy tells you where he is strong. And the rules of the game are what you can do to him and what you can stop him from doing to you. I am your enemy from now on. From now on I am your teacher."
                      Page 262
                      Ender's Game

                      Comment


                        Ако ще се почва януари ме бройте и мен
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          Етоа ви новия Австрийски тийм и се спогаждат добре - като гледам в Стимулацията
                          Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                          请您死在地狱般的阵痛
                          [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                          きさまはしんでくださいませんか
                          [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                          Comment


                            Звучи добре аз не съм много капризен настоявам само за една от длъжностите тази на икономиста. Ще да е интересно.
                            Fairness is a wonderful attribute, Major Anderson. It has nothing to do with war."
                            Page 97
                            "Human beings didn't evolve brains in order to lie around on lakes. Killing's the first thing we learned. And a good thing we did, or we'd be dead, and the tigers would own the earth."
                            Page 241
                            "I am your enemy, the first one you've ever had who was smarter than you. There is no teacher but the enemy. No one but the enemy will tell you what the enemy is going to do. No one but the enemy will ever teach you how to destroy and conquer. Only the enemy tells you where he is strong. And the rules of the game are what you can do to him and what you can stop him from doing to you. I am your enemy from now on. From now on I am your teacher."
                            Page 262
                            Ender's Game

                            Comment


                              Аз по принцип не си падам много по икономиката - ако работи - отлично, ако не работи - смяна на икономиста. Само това са ми познанията в сферата
                              Все пак може и да вземеш още някоя позиция (генералисимус), не мисля че ще се справя навсякъде - звиси как ми е времето.
                              „Аз, Драгомир, писах.
                              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                              Модератор на раздел "Военна Авиация"

                              Comment


                                Ок тези двете ме удовлетворяват. Мога също да помагам за дипломацията за да е честно разпределението. :secret:
                                Fairness is a wonderful attribute, Major Anderson. It has nothing to do with war."
                                Page 97
                                "Human beings didn't evolve brains in order to lie around on lakes. Killing's the first thing we learned. And a good thing we did, or we'd be dead, and the tigers would own the earth."
                                Page 241
                                "I am your enemy, the first one you've ever had who was smarter than you. There is no teacher but the enemy. No one but the enemy will tell you what the enemy is going to do. No one but the enemy will ever teach you how to destroy and conquer. Only the enemy tells you where he is strong. And the rules of the game are what you can do to him and what you can stop him from doing to you. I am your enemy from now on. From now on I am your teacher."
                                Page 262
                                Ender's Game

                                Comment

                                Working...
                                X