Ми ние посредника трябва да си го къткаме, да не изпуши при гигантския световен слъсък, тамън преди да е почнало мелето, да загуби леката артилерия на едно десетина корпуса и да пусне инженерните потенциали в атака? Да не ти стане безинтересно да смяташ по цяла нощ? Хубаво си прецени и опрости малко, ако искаш. Стратегия е все пак.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Хегемония - 1915
Collapse
X
-
Е, надявам се до световен сблъсък да не се стигне . Макар че не на това се крепя, де . Затова и съм отделил административните от военните ходове. При сегашната система смятането на сраженията не е кой знае какъв проблем - всичко се изчислява автоматично в ексел (или да съм по-точен, потенциалите се изчисляват автоматично в ексел - от стандартни до ефективни бойни, на мен ми остава да хвърлям заровете и да вписвам резултата). Ако нещо ме притеснява и ще го променя (но е късно за тази игра, ще трябва за следващата) то това е размера на картата и по-точно, броя провинции. Сложността идва от проследяването на всички единици при световна война. При оптимизация на съществуващата система мисля за следваща игра и да намаля значително броя провинции. Другият вариант (но това си е друга игрова система) е при запазване на сходен размер на картата да се ползват правила за война в стил леко усложнена дипломация - т.е. стандартни единици армии и флотове с един показател (сила) и фиксирани модификатори за потенциал, както и статична икономика с по един показател на провинция. Но всичко това е изпробвано в досегашни форумни игри и макар че мисля в бъдеще да проведа подобна опростена игра, то за мен тази е нещо като тест на максимално възможното. Но не мога тепърва да променям вече създадената система и още повече картата за текущата игра - това означава да променям по всички файлове, което е титанична задача (все пак всяка държава има по около десет файла, някои доста обемисти). Разработвайки тази система ми дойдоха добри идеи за опростяване, но повечето впоследствие, затова и не са реализирани в този вариант на системата, но ще бъдат при следващата ("Хегемония 1935", която ще е значително опростена при запазване на относително по-висока сложност на отделните системи спрямо игрите от тип "Дипломация").
Така или иначе играта си остава стартегическа. Във военната система съм добавил оперативни елементи, повече в смятането. Разбира се, добавянето на програмна автоматизация би спестило много време при текущата система, но не е по силите ми. Така или иначе, по-сложното е проследяването на движенията, а тази сложност си остава при всеки тип система поради количеството военни единици при игра с девет игорви държави и много провинции.
ЕДНО УТОЧНЕНИЕ: ако според повечето играчи настоящата система е твърде сложна, то ще се съглася да я опростя значително (това ще отнеме малко време, разбира се).
Comment
-
Не, аз изразих мое съмнение, ще спазваме правилата, предложени от автора, естествено. Но когато се получи "роенето "на корпуси и допълнителни потенциали, тъй като плана винаги на първи ход е да имам 10 корпуса, но после имам 20, на трети ход 30, и искам 40, а пък врагът или, хайде, съседът, прави същото, но в различни варианти, единците и техните допълнения са в алгебраична прогресия, с изменения на стойностите в проценти и плюс че се предвижват, губят и печелят от своите качества. За колко държави това и колко хода? А иначе, четем ние, смятаме, няма проблем.
Роене и прогресия, ще е сметка с часове.
Comment
-
Даже ме е страх да прочета тия правила - хубаво че навреме се ориентирах към журналистическа кариера Че гледам тука Голум а и Даниц (явно още го държи от Ултиматорията) си общуват със шифрограмиДемокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
gollum написаЕДНО УТОЧНЕНИЕ: ако според повечето играчи настоящата система е твърде сложна, то ще се съглася да я опростя значително (това ще отнеме малко време, разбира се).
Но ако не се лъжа беше казал, че заповедите ще се дават в екселски файлове, тъй че трябва първо да ги видим за да можем да кажем.Канцлер на хазната
Comment
-
Първо, няма никакъв проблем със съмненията, особено ако ги изказва човек с повече опит в провеждането на такива игри . Системата може и да я правя, защото ми е интересно да се занимавам с това, но играта ще се играе от играчите, т.е. от вас, така че преценката и мнението ви има решаващо значение по подобни въпроси, освен в някои конкретни ситуации.
Съгласен съм, това е с роенето е проблем и се получава в игрите, които досега съм играл. Затова и се постарах да въведа ограничение, което да намали "роенето". В момента то е двояко. От една страна, в мирно време размера на армията е пряко обвързан с размера на кадровата армия. А тъй като потенциалът й е изцяло зает към началото на играта, то за да се създадат нови корпуси ще трябва да се чака края на първата година игра (7-ми административен ход), когато ще излезе първия "випуск" допълнение към кадровата армия. Ръстът на кадровата армия е ограничен, но не твърдо - възможно е да се увеличава доста, но за сметка на качеството, което едва ли ще е приемливо за повечето играчи. Има и второ ограничение, обаче - то е в количеството армии и размера на генералния щаб - тези две стойности са обвързани по такъв начин, че са до голяма степен фиксирани за сметка на специфичния висш военен потенциал, който се изразходва за щабовете. Новите корпуси могат да се създават, но към каква армия ще се прикачат? Ако е към съществуващите, това ще ограничи силно ефективността им.
Разбира се, тези ограничения падат в известен смисъл когато се обяви мобилизация и започне война. Но само "в известен смисъл", защото дори и при мобилизация висшия военен потенциал е ограничен до една определена прослойка - висшата класа. Т.е. в по-голямата част мобилизацията ще е "маршеви попълнения". А при този военен модел нивото на загуби е много високо, както и в реалността, така че по време на война основно мобилизираното население ще отива за попълване или възстановяване на корпуси, а не за създаване на нови. Поне така мисля че ще стане, може и да греша.
Sturmfuhrer написаПо-скоро въпросът е дали играчите (най-вече новите) ще могат да се справят с нея.
Sturmfuhrer написаНо ако не се лъжа беше казал, че заповедите ще се дават в екселски файлове, тъй че трябва първо да ги видим за да можем да кажем.
Comment
-
Ами и играчите улеснява - защото веднага разбират каква информация ти трябва и шанса да пропуснат нещо е по-малък. Освен това въпросниците както знаем понякога дават на играчите допълнителни идеи защото въпросите изграждат определени нагласи и подтикват мисленето в определена игрова насока.Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Да се намеся и аз - правилата са умопомрачителни, похвала и слава на героя създал толкова изтънчена система
Това като странична вметка - иначе директно си признавам, че вече съм неспособен да играя реално - нито съм в час с нещата, нито имам времето да навлизам в тях. Някои лични занимания и бездруго ме възпират в последните месец-два да бъда форумно-редовен, което съвсем ме карат днес да се оттегля. По-добре да избегна това, което се случи в последната игра, където накрая дори не успях да се сбогувам след падането на Испания, а един вид мистериозно изчезнах... (това се случи и с една игра на Даниц, за още по-ужасен мой срам). Камо ли пък искам да съм в тежест на Деймос като неудачен "съотборник".
Успех на играта и играчи в световните дела. Стискам палци на Деймос!
Comment
-
Чесно казано, с евентуалното скорощтно приключване на стачката на учителите, времето на някой от играчите ще се свие значително. Включае моето. Трудно ми е да съм готов за игра, изнесена в неопределеното бъдеще, с определено дългички правила и евентуални сложни или поне не-елементарни елементи от тях. Още повече, че ще съм коренно незапознат с тях, никога несъм ги виждал в действие.
Правенето на прекрасни правила, само по себе си е чудесно, но все пак реалността е жестока и не оставя възможност за съвършенни, но дълги правила на подобна игра."Далеч съм от мисълта си"
Comment
-
Ъъъ, Spellbreaker, отказваш ли се? Питам не за друго, а за да знам, защото изказавнето ти оставя известна неяснота (за разлика от това на Кайзер). Да напомня - не задължавам никого да участва, ако на някого не му харесва очертаващата се игра, не му се занимава (или няма време), не му е интересно или друго причина го отблъсква, то ще се радвам да съобщи за това.
Comment
-
Аз няма да се радвам .... ама наистина гледам как много труд отива подяволите. Отново ще повторя това което с години вече твърдя, Голуме. И надявам се да не го приемеш като нещо обидно , но - не обявявайте игра ако не сте готови да я почнете в определения срок. А най-добре да не се обявява преди всичко за нея да е готово. Защото ето виждаме порока в действие - играта стига до апогея в набора на играчите и като стигне до върха и дълго време не е активирано, почва бавно да се търкаля надолу по отсрещния склон ;(Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Не, Крылов, от критика не се обиждам, още повече, че тази си е съвсем справедлива. Сам знам, че е така, но ти обясних какви бяха мотивите ми да я обявя, макар и без да е готова (така стимулирах самия себе си да я направя). Както и да е, нещата не са толкова прости - ако ентусиазма на играчите е плитък като основа, то това така или иначе би се проявило и по време на самата игра, независимо дали е започнала в срок или не. Вече се е случвало подобно нещо. Краткостта на игрите засега е непреодолян проблем.
Comment
-
княз Крылов написаАми и играчите улеснява - защото веднага разбират каква информация ти трябва и шанса да пропуснат нещо е по-малък. Освен това въпросниците както знаем понякога дават на играчите допълнителни идеи защото въпросите изграждат определени нагласи и подтикват мисленето в определена игрова насока.
Поздравления и от мен за доста комплексните правила.
А аз пък смятам, че е хубаво игрите да се обявяват по-рано, защото така самите играчи имат повече време да коментират правилата, което ми се струва важно.Канцлер на хазната
Comment
Comment