Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Историческите игри - дискусионни въпроси

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Да, аз трябваше да уточня, че става дума за неролеви игри, като тия, дето ги водим на дотук. Само с ролеви елементи. Иначе с ролевата част е по-интересно, но ... и по-сложно
    По другата част - с Голъм отново стигнахме до извода, че нещата трябва да са малко като при участие във форум - щом някой е приел да участва в играта, нека се води по нейните правила. Иначе се получава така, че водещия затъва в спорове по правилата (всъщност, досега май само с Албирео ми се е случвало, но затова пък - в две поредни игри) и си губи времето да доказва неща, които са част от игровата система. А тя е малко като физическите закони - щом си в тая Вселена, трябва да вървиш по нейните правила; и като религията - тези правила могат да се тълкуват, защото колкото и да са подробни, вътре винаги има положения, които имат нужда от някаква форма на доизясняване, дори и само заради причината, че игровия процес се извърта по различни начини и всеки път различни ситуации са подложени на тест.
    Няма смисъл да се затъва в подробности обаче.
    А и играчите всеки път са различни, тези, които наистина разбират за какво става дума рядко са над 50%, винаги има нови, които трябва да навлязат и въобще ... а и приликата на този тип игри с компютърните е много подвеждаща за част от играчите - компютъра можеш да го псуваш свободно, но другите играчи и водещия - не. Един вид, за собствените грешки трябва да виниш себе си, тук го няма безгласния компютърен посредник, на когото можеш да стовариш вината за тях
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #32
      всъщност игрите които аз съм водил винаги са били съчетани ролевите и веролевите елементи. може би единствено Форм Романи е с значително подчертан ролеви елемент. Същото не бих казал за Векът на Просвещението или серията Политстрат, или останалата само на идея Италия. Те бяха все от стандартния тип игри с преобладаващ неролеви елементи. ролевото в тези игри е само тапет и създава допълнителен калорит.
      Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

      请您死在地狱般的阵痛
      [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
      きさまはしんでくださいませんか
      [kisamawa shinde kudasaimasenka]

      Comment


        #33
        Вероятно си прав (за "Векът" си съвсем прав). На мен са ми интересни този тип политически игри, пир които дейстивето е съсредоточено вътре в една държава (като "Форум Романи" и доколкото разбрах, "Полистрат"). Дават моног интересин възможности за пресъздаване на социалния, политически и вътрешноикономическия модел.

        Comment


          #34
          Политстратовете бяха хибридни - там (особенно в Шотландия) всеки ърл беше за себе си и нямаше голяма разлика дали са част от шотландия или отделни държави. За Аахен - съвсем - там се изтепаха още на първите ходове. В Англия беше по-различно - все пак по-силна централна власт.

          Векът и Италията бяха вече замислени в следствие на политстратовете като мултидържавни

          така е то от частното към общото
          Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

          请您死在地狱般的阵痛
          [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
          きさまはしんでくださいませんか
          [kisamawa shinde kudasaimasenka]

          Comment


            #35
            М`да, това е основният път - от частното към общото и от простото към сложното. Някой може да напише, че е по-добре от първия път да се опиташ да реализираш идеята в максимален обем, но от опит знам, че това е сигурен път към провал.

            Comment


              #36
              Gollum, приписваш ми стремеж към търсене и желание за достигане на абсолют, който никога не съм декларирал.
              Recalibrating my lack of faith in humanity...

              https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

              Comment


                #37
                Ако обясниш (стига да желаеш, иначе не знам въобще за какво разговаряме в тази тема) какво всъщност имаш предвид, вероятно ще избегнем гадаенето. Аз така разбирам всичките ти изяви по този въпрос.

                Comment


                  #38
                  Впрочем, ако сме изчерпали темата, може модератора да я заключи? Или има още потенциал в нея
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #39
                    По моя преценка перфектната и възможно най-реалистична военно-стратегическа игра ще бъде нещо като съчетание между Sim City, Rise of Nations и Cossaks. От Rise of Nations трябва да бъде взаимствана единствено системата за териториално деление между страните. Тази система им придава характер, който е много по-близък до характера на истинските държави, а според мен, това значително подсилва реализма и то по начин, който не съществува в никоя друга стратегия.
                    От Sim City трябва да се вземат начините за създаване на икономическо развитие, с което да бъде обвързано прибавеното военно дело. За ефективното съществуване на дадена страна трябва да има развита образователна система - начални училища, гимназии, университети и военни академии, като военните академии не може да бъдат създавани преди гимназиите и университетите. Разбира се, страната ще има възможност да създава своя армия още преди да е създала военна академия, но тази армия ще бъде доста небоеспособна, ще бъде нещо като въоръжените формирования на страните от третия свят. А ако няма поне някоя гимназия, въпросната "армия" дори няма да може да си служи с танкове, артилерия и други оръжия, изискващи спесиална квалификация. За обучение на кадри от авиацията смятам за уместно създаването на отделено от военните академии учебно заведение, което ще бъде най-горното ниво на развитие, възможно чак след като бъдат осъществени по-долните изисквания.
                    Здравоопазването също трябва да играе важна роля в развитието на всяка страна, както е и в реалния свят. То ще бъде от значение също и за боеспособността на армията - качествено попълване на нейния личен състав, морален дух и т.н. Ще бъде важно и за качиствиното увеличение на населението, което трябва да нараства само, а не чрез "поръчване" на хора, както е в останалите игри. Всички хора ще се "раждат" като обикновени работници, след което ще получават своето разпределяне в училищата, заводите, армията и администрацията. Тези четири отрасъла ще определят и четирите типа "граждани" на страната.
                    Създаването на правоохранителни институции също ще бъде от значение. Без тях редът за ефективен живот на страната ще търпи нарушения и провали - дезартиране от армията, неефективна дейност на администрасията навсякъде, образуване на банди сред населението, а в най-лошия случай - гражданска война.
                    Ще бъдат нужни още мерки във връзка с благосъстоянието на гражданите - строителство на жилища, създаване на подходяща градска околна среда, водоснабдяване и др.
                    Както в реалния живот, никоя страна няма да може да съществува ефектифно без свое производство. То ще намалява безработицата, която ще бъде много опасна, защото всеки гражданин който стои неизползваем определено време, в един момент престава да се подчинява на играча и заедно с още други като него създава военизирани групи, които ако са прекалено големи, биха могли да унищожат армията и завладеят страната. Разпределянето на гражданите в съответните отрали е задължително и производствато е един от тях.
                    Изброените изисквания трябва да бъдат включени в една обща таблица, на която да се показва степента на тяхното изпълнение. Некачественото изпълнение ще носи със себе си съответните последици - ниска скорост на произнодство и обучение на кадрите и небоеспособност на армията.

                    Има още много неща, които трябва да бъдат уточнявани за една такава игра, но ако продължа, няма да ми стигне цяла вечер.

                    Може би трябва да направя отделна тема, в която да бъдат развити детайлите. Ако намеря време, това ще стане.
                    Last edited by ndragostinov; 07-06-2007, 21:53.
                    Truth will save the world

                    Comment

                    Working...
                    X