какво ще кажете да му дадем срок до 00:05 по София? Т.е. до 18:00 по Шефа дето е/ :lol:/ ? Сериозно! :|
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дипломация
Collapse
X
-
Originally posted by "Imperial Friedrich"
messire Woland написаДипломация - правила:[/siz]
Принципи:
Дипломация - едно единствено правило - всички съюзи са тайни. Няма да има "явна" дипломация.
Единствено армиите могат да окупират провинции. Единствения начин армия да бъде прехвърлена през морска провинция е с помощта на флот. Всеки флот може да пренася само една армия на ход.
Всеки ход продължава един сезон. Тоест, 4 хода ще представляват една година в играта.
Цялата карта и разположението на единиците са видими за всички играчи, т.е., няма "мъгла на войната".
Всички "бели територии" принадлежат на неутрални държави. За да бъдат завзети, трябва играчът да ги окупира със своя армия.
Икономика
За удобство, ще наричам тукашната "валута" индустриален капацитет (ИК).
Приходи:
Всяка провинция с град носи 3 ИК.
Всяка провинция без град носи 1 ИК.
Армия и Флот
1. Производство:
1.1. Нови армии могат да се получават само в градове и само в оригиналните граници на държавата.
1.2. Всяка армия струва 5 ИК.
1.3. Всеки флот струва 7 ИК.
1.4. Всички военни единици се произвеждат за 1 ход.
2. Показатели на единиците.
Армия - атака и отбрана = 2, движение = 1 (1 провинция / ход)
Флот - атака и отбрана = 2, движение = 2 (2 провинции / ход)
3. Армия и Флот - възможни действия
3.1. Всяка армия има 1 ход. Възможните заповеди към нея са:
- движение (движение към определена в заповедта провиция)
ефект 1: Армията се премества в провинцията към която се е насочила; ако там има противник се завързва сражение.
ефект 2: Атаката на армията е намалена с 1
- атака (атака към определена в заповедта провинция)
ефект 1: не се изменят показателите на частта
ефект 2: при успех на насъплението (унищожение или отстъпление на противника) армията преминава в атакуваната провинция.
- поддръжка (подкрепа) на настъление на свои армии в съседна провиция.
ефект 1: не се именят показателите на частта, докато изпълнява заповедта "подкрепа"
ефект 2: армията си остава в съответната провинция
ефект 3: не може да се подкрепят армии на съюзник
ефект 4: ако бъде атакувана от друга провинция (не от тази, към която подкрепя атаката): а.) характеристиките на частта се смятат като при движение, т.е. с 1 по-малки и б.) армията не може да изпълни заповедта "подкрепа" в този случай.
3.2. Всеки флот има 1 ход. Възможни заповеди:
- атака (атака към определена в заповедта морска провинция)
ефект 1: не се изменят показателите на частта.
ефект 2: при успех в сражението (унищожение или отстъпление на противника) армията преминава в атакуваното море.
Максималния брой на атаки за ход = 1.
- движение (движение към зададена в заповедта морска провинция)
ефект 1: не се изменят показателите на частта
ефект 2: при наличие на вражески флот в морето към което се движи, флотът се връща обратно. Командира на вражеския флот би могъл обаче да реши да атакува корабите, преди да са се върнали обратно.
Максимален брой движения за ход = 2.
- транспорт (транспортира се армия от една в друга провинция)
ефект 1: всеки флот може да прехвърля само 1 армия на ход.
ефект 2: докато изпълнява тази заповед, характеристиките на флота са намалени с 1.
ефект 3: при атака от страна на вражески кораби, транспортът не може да се осъществи, ако няма прикритие от други кораби.
Максимален брой прехвърлени армии за ход = 1.
4. Сражение.За да бъде превзета една провинция, трябва настъпващия да има превъзходство 2:1
4.1. Изчисляване на загубите:
4.1.1. При равни сили или при неголеми разлики (от 1:1 до 1:1.9):
Сражаващите се армии губят по 1/3 от състава си, като:
- ако армиите са само по 1 или 2 от страна няма загуби.
- ако от едната страна има 2 армии (атакуващ), а отбраняващия се е с една армия, то той отстъпва от провинцията.
4.1.2. При разлика от 1:2 до 1:2.9:
Сражаващите се армии губят неравностойно:
по-голямата армия губи:
1/4 от състава си
по-малката армия губи:
1/3 от състава си
4.1.3. При разлика от 1:3 до 1:3.9:
Сражаващите се армии губят неравностойно:
по-голямата армия губи:
1/5 от състава си
по-малката армия губи:
1/2 от състава си
4.1.3. При разлика от 1:4 нагоре:
по-голямата армия губи:
1/6 от състава си
по-малката армия губи:
2/3 от състава си
albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Картата в началото на ход.4
Великобритания:
Стартови ИК = 18ИК (16ИК доход, 2ИК от ход.2)
2 х Армия (5ИК) + 1 х Флот(7ИК) = 17ИК
1ИК остава, +1ИК увеличение на дохода от Исландия, 18ИК налични в началото на ход.4
Русия:
Стартови ИК = 16ИК (16ИК доход)
3 х Армия (5ИК) = 15ИК
1ИК остават, +3ИК увеличение на дохода от Анкара, 20ИК налични в началото на ход.4
Франция:
Стартови ИК = 20ИК (18ИК доход, 2ИК от ход.2)
4 х Армия (5ИК) = 20ИК
0ИК остават, 18ИК налични в началото на ход.4
Австрия:
Стартови ИК = 24ИК (22ИК доход, 2ИК от ход.2)
4 х Армия (5ИК) = 20ИК
4ИК остават, 26ИК налични в началото на ход.4
Германия:
Стартови ИК = 26ИК (24ИК доход, 2ИК от ход.2)
5 х Армия (5ИК) = 25ИК
1ИК остават, 25ИК налични в началото на ход.4
Италия:
Стартови ИК = 16ИК (15ИК доход, 1ИК от ход 2)
3 х Армия (5ИК) = 15ИК
1ИК остават, +1ИК увеличение на дохода от Корсика, 17ИК налични в началото на ход.4
Турция:
Стартови ИК = 13ИК (13ИК доход)
2 х Армия (5ИК) = 10ИК
3ИК остават, -3ИК намаление на дохода от Анкара, 13ИК налични в началото на ход.4albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
Comment