Shelenberg написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Общи въпроси около играта
Collapse
X
-
Предложение номер 2: Какво ще каже водещият за "мирен период" в първите 1-3 хода? Период, в който не може да се водят бойни действия. Според мен ще е полезен за спокойно водене на дипломация и за ориентиране на новите играчи в механиката на играта.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Аз съм напълно против подобно извънигрово ограничаване на игровата свободна воля на играчите. Това е въпрос на добрата воля на играчи и върху това не рябва да влияе директно, който и да е. Въпреки че съм абсолютен пацифист в тези игри, мисля че само Водещия и то чрез индиректни методи може да осъществи подобно ограничение. Например като нарави една война наистина едно много скъпо начинание, каквото си е тя.Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Супер! най после полу-реална икономика. А мога ли кротко да запитам, а възможностите на пристанищата за строеж на кораби-т.е. броя строящи се кораби в едно пристанище дали ще е ограничен, както и техните параметри (не визирам военните-за тях е ясно че свобода няма да има), но ако реша да си построя "Титаник", "Британик" и "Арабик" като флагмани на огромния си търговски флот това възможно ли ще е?Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
* Въпрос 14
От къде ще можем да играем играта? Имам предвид от самия форум ли или по някакъв друг начин.
- За да играете играта е необходимо от време на време да имате достъп до форума (най-вече за задаване на въпроси и някои официални заявления), основният съществен информационен поток (заповеди за хода/ обратна информация) ще се движи по електронна поща. Обратната информация ще я поставям на сървъра на лична страница за всяка държава. Така че произволен достъп от интернет ще е достатъчен.
Вече като допълнителна опция може да се използва екселски файл с информация и за изчисления, което ще изисква компютър вкъщи.
* Въпрос 15
И примерно ако направя коалиция с друга държава и нападнем трета и я победим какво става с победения - Game Over (и излиза от играта) ли или просто става под наша диктатура и ще се мъчи отново да стане независим?
- Какво ще стане с победената държава зависи от вас самите - как точно ще се отнесете към населението, какви промени ще наложите в политическо отношение - въобще, от окупационната ви политика. Разибра се, възможно е да приключите война и с мирен договор, при който държавата си запазва политическата самостоятелност повече или по-малко. Ако победеният лидер реши, той може да продължи дейността си като опозиционер или пък да възглави партизанско/въстаническо движение.
* Въпрос 16
Тъй като се каза, че няма да има "градове" като отделни икономически единици, няма ли да е добре все пак всяка провинция да има един централен град, който да е "центърът" който провинцията все пак ще има? И за морски провинции съответно централният град да е на брега и да е пристанищен / военноморска база и тн. Настоявам за подобно нещо, защото всяка голяма военна кампания има за опорни точки най-големите/важните градове в завладяваната / отбраняваната територия. А и не виждам как това ще усложни нещата, тъй като това ще са просто точки на "тактическата" карта с имена и нищо повече, просто те ще са контролните центрове на дадената провинция.
- Мислех че това вече съм го споменал, но може и да съм пропуснал. Всяка провинция има провинциален център, който ще е отбелязан на картата. Съответно, който го превземе може да претендира за контрол над провинцията. Това, разбира се, важи само за сухопътните провинции - за да контролирате морските трябва да разполагате с флота в тях. Естествено, ще има пристанища - т.е., места където може да се разполагат флотски бази и те ще са ключови за контрола над околните морета.
* Въпрос 17
Какво ще каже водещият за "мирен период" в първите 1-3 хода? Период, в който не може да се водят бойни действия. Според мен ще е полезен за спокойно водене на дипломация и за ориентиране на новите играчи в механиката на играта.
- Не, няма да има мирен период освен ако така не предпочетат самите играчи. Но тъй или инак всеки започва с армия, така че може да се отбранява. При това, всеки ще разполага поначало само с кадровата си армия - ако реши да започне сериозен конфликт би трябвало да мобилизира съответната резервистка армия, което ще отнеме време за подготовка.
* Въпрос 18
А мога ли кротко да запитам, а възможностите на пристанищата за строеж на кораби-т.е. броя строящи се кораби в едно пристанище дали ще е ограничен, както и техните параметри (не визирам военните-за тях е ясно че свобода няма да има), но ако реша да си построя "Титаник", "Британик" и "Арабик" като флагмани на огромния си търговски флот това възможно ли ще е?
- Да, корабосторителници има само в провинции, разполагащи с пристанище. Съответно, корабосторителниците имат "нива" на разработеност, от които зависи големината и сложността на корабите, които могат да се строят в тях. В момента го обмислям, но вероятно ще могат да се строят кораби-флагмани (и въобще да има някакъв контрол над характеристиките на корабите).
Comment
-
отговори
Въпрос: моята държава има собственност на територията на друга държава, въпросната друга държава бива завладяна (или провинцията където е моята собственност) от подъл, гаден империалист и окупатор. Пита се аз запазвам ли си собственноста при положение че съм в мирни отношения с въпросния завоевател?
Comment
-
* Въпрос 19
Моята държава има собственност на територията на друга държава, въпросната друга държава бива завладяна (или провинцията където е моята собственност) от подъл, гаден империалист и окупатор. Пита се аз запазвам ли си собственноста при положение че съм в мирни отношения с въпросния завоевател?
- Това зависи изцяло от договорните ви взаимоотношения и от това какво ще реши окупаторът. В тези дела посредникът няма пряко участие - нито правилата.
Comment
-
Нека "флагман" да се разбира като чисто административна функция. Имах предзвид не толкова нивото на сложност на корабите а дали ще има ограничения за броя строящи се едновременно кораби-например мога ли да започна 100 кораба едновременно?Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
* Въпрос 20
Играч влизащ в играта като индустриалец ще разполага ли със собствен капитал, какво ще може да прави с него, как дейността на неговото предприятие ще се отразява на държавата където се намира?
- Въпросът наистина е интересен и затова ще се постарая по-подробно да се спра на него. Първо, индустриалците могат да започват единстевно в държава, която разполага с частна собственост. За целта е необходимо на картата да има подобни държави (реално би трябвало да има). Играчът избрал подобна роля получава управлението на голяма част от частния едър капитал в дадена държава (конкретния дял се определя от посредника, а страната - от играча след като стане ясно в кои държави са налице съответните условия). Оттам насетне играчът, разполагайки с този капитал трябва да развива икономическия потенциал, който му е подвластен - т.е., да произвежда стоки и да ги продава, за да поддържа производството си и да увеличава подвластния му капитал.
С капитала може да се прави на практика всичко в играта - от купуване на стоки и заплащане за труда на работници, до купуване на политическа власт, оръжие и т.н. На практика това ще е основен обменен ресурс и за играчите с политически роли.
Дейността на предприятието се отразява пряко на държавата, в която се намира, защото предприятието участва нейната икономика и финансовия й баланс.
На практика, ако няма играчи с подобна роля посредникът поема техните функции и играе за едрия капитал в капиталистическите страни.
Възможно е играчите да използват капитала си и за информационен контрол - т.е., да създадат информационна агенция и да я използват за пропаганда - в този случай основното е властта, която осигурява информационния контрол.
* Въпрос 21
Имах предзвид не толкова нивото на сложност на корабите а дали ще има ограничения за броя строящи се едновременно кораби-например мога ли да започна 100 кораба едновременно?
- Да, разбрах те - можеш, стига да имаш съответната "мощ" на корабостроителниците си (което би означавало да имаш кажи-речи само корабостроителници). Т.е., когато развиваш корабостроителния си потенциал той е разделен на две части - брой строителни докове (показател определящ броя на корабите, които можеш да имаш заложени) и потенциал на всеки от доковете (който определя колко сложени голям кораб може да се строи в този док).
Comment
-
Идеята е следната: по-принцип в играта (специфични случаи, като например държава, в която въобще няма частна собственост, са частни случаи на правилото) икономиката на всяка държава се дели на три сектора: държавна, дребна частна и едра частна.
Първата е напълно и изцяло подконтролна на ръководителя на държавата, като той осигурява ресурсите, заплащането на работниците и той решава какво да прави с готовата продукция еднолично. Пълен контрол, но и пълна отговорност.
Втората е подконтролна на посредника винаги - той решава каква политика слдав основно въз основа на социалния модел. Делът на този тип поризводство е сравнително малък. Ръководителят на държавата може да разполага с готовата продукция само ако я закупи на съответната цена. Това, което му е достъпно е да определин фиксирани изкупни цени за държавата. За сметка на това объче не му се налага нито да осигурява ресурси, нето да плаща заплати - това се извършва от дребните собственици (сиреч е под контрола на посредника).
Третата е въсщонст частн случай на втората - разликата е, че степента на организираност в нея е много по-голяма, което автоматично я превръща в сериозен иконовически и политически фактор. Контролът над нея може да е в ръцете на посредника (представляващ няколкоте едри компании) или пък да се намира в ръцете на играч поел икономическа роля. И в двата случая играчът трябва да осигурява ресурсите, да притежава (или наема) производствени мощности и да плаща заплати на работниците. За сметка на това може да прави почти каквото си иска с готовата продукция (почти, защото може да бъде ограничаван от закони по отношение на пазарите и цените). Контролът на ръководителя на държавата е общо взето минимален - ако иска да разполага с продукцията той трябва да заплати съответната цена.
Последните два типа икономика, обаче, имат съществено значение за ръководителя на държавата, защото му служат за източник на финансови приходи - чрез облагането с данъци и такси на частния бизнес. Това са чисти приходи за държавата.
След като разясних как общо стоят нещата в игровата реалност, мога конкретно да отговоря на твоят въпрос - големите компании могат да се сраснат с държавата дотолкова, че да добият сериозен политически контрол - било то чрез директно споразумение с играча, който ръководи държавата чна принципа аз ти осигурявам оръжие - ти ми осигуряващ ресурси, да речем) или пък чрез някакъв тип лобиране - политическо, разбира се. Тъй като финансовите средства са основният разменен ресурс и в играта те означават власт. А най-много от тях (при най-ниска относителна обвързаност) може да притежава играчът в ролята на икономически лидер - разбира се, при умела игра.
Comment
Comment