If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Това с изпита съм го пропуснал заради проблемите с нета...
Няколко препоръки и мнения:
При повечето упражнения подходящ противник на Г2 може да бъде Як 1Б, макар че месера го превъзхожда почти във всичко. Но такова е било реалното положение - през 42-ра Г 2 е бил най-добрия самолет...
При 7-мо упражнение целта трябва да е бомбер, при това трябва да се постави ограничение за инструктора в маневрите до 15 градуса във всяко направление. Подходяща цел може да е Пе 2 от 42-ра година(доста по-миролюбив и безопасен за противника самолет, в сравнение да речем с Б 17). Тъй като самолетите в това упражнение са с твърде различни характеристики, добре е да стартират във въздуха на височина 2000 м.
Струва ми се уместно да се включи и упражнението за работа по двойки (9-то упражнение от теста на росс):
8.Инструкторът приема или не приема уменията на курсантите за водене на въздушен бой в двойка.
Инструкторът определя в момента на изпита воден на изпитвания.
Инструктор - Як 1б
Курсанти - Bf 109 G2
От три боя, курсантите трябва да унищожат инструктора два пъти.
Оценява се: взаимодействието на двойката по време на боя, в ефира, умението да се защити водещия/водения, когато са атакувани, стрелбата, умението да се подложи инструктора под огъня на водещия/водения.
Това са моите предложения, казвайте мненията си...
Тренировката за довечера - 60 - 90 мин. практикуване на "ножица". В началото само хоризонталния вид на този маньовър, после вертикалния и накрая смесено. Това ще бъде много полезно упражнение защото който го владее както трябва - трудно ще го свалят 8-) , а ние искаме точно това :lol: .
После ще направим някоя кооп мисия от VEF-a (надявам се да ми пуснат единия IP адрес извън Fire Wall и да хоствам) с full real настройки, само със speed bar :nut: .
Който мисли, че ще му е интересно и има възможност да се включи - ще започнем в 19:00 часа :drums: .
Salute!
Имам едно предложение:
ако може IP-to на сървара и паролата да не се диктуват по TS, ами да се напишат там. да се опрости малко радио обмена.
и по принцип някой данни и цифри или да се пишат (и в сървара) или поне да се използва кодова азбука
А - Алфа
Б- Браво
.
.
..
надиавам се ме разбирате.
Програмата за тази вечер:
1. Тренировъчни полети за летене във формация
2. Трениране въздушен бой по двойки - сини и червени двойки
Целта на 1-то упражнение е да се свикне с дистанцията при полет във формация, която трябва да е колкото може по-малка (< 20 до 50 метра е добре :tup: ).
А с 2-то упражнение се тренира да не се губи водещия през цялото време докато трае въздушния бой. За целта да се лети на маскимално близко разтояние точно на 6 часа (залепваме на опашката му ). Водещите следят за опазването на водените си. При положение, че някой от двойката е свален, тогава оцелелия веднага скача и двамата започват с излитане от начало.
Това трябва да се тренира защото са важни елементи от въздешния бой . Очаквам ви довечера и се надявам да е полезно за всички, това което ще правим.
Salute!
Смятам ,че тази веечер трябва отново да тренираме летенето по двойки.... имаме още много да учим осввен това стигнах до извода че да се лети воден е доста по сложно отколкото да си водещ..... просто трябва да се направи и малко разяснение на това кой какво трябва да прави в една двойка,за да може тя да работи ефективнно
su27 AKA =VNVV=Stoyanov
______________________________
"Ще се видим във Валхала!"
Съгласен съм със Стоянов, че летенето по двойки не е лесна работа и наистина трябва много да се тренира. Идеята ми беше от по-лесните елементи да преминаваме постепенно към по-сложните :roll: . Затова в началото целта е не толкова тактически добре да стоим (което си е много важно, но това по-късно като посвикнем повече с двойките), а да не се губим т. е. да стоим близо един до друг - за начало това е най-лесно. Като свикнем с това ще преминем към това как да поставим атакуващия ни точно под ударите на партньора ни, къде да бъдем , че да може по най-бързия начин да разкараме някой опитващ се да застане на опашката на водения, как да спасим водещия си и др. Няма да ни е много лесно, не само защото на симулаторите обзора е силно влошен, но и от факта че това си остава сложно за изпълнение защото са необходими предварителни договорки, многократно трениране на отделните елементи (при това трябва да се получават както е замисъла им), нивото на партньора от двойката и много други обстоятелства.
Остана да се преведе втората страница на един материал за летене в двойка, писан за авиосимулатори, след което ще го сложа на сайта за да може всеки да се запознае с него. Това ще стане когато Reaper намери свободно време и довърши превода, за което ще съм му много благодарен :tup: . Ами това е - сложните неща стават по-бавно .
Salute!
Tangra има и нещо друго....
За да тръгнеш да се учиш да летиш в двойка дрябва да владееш голямо летателно майсторство!Това значи ,че трябва да познаваш самолета си прекрасно,да преценяваш добре растояния и време за сближаване,да не мислиш въобще за управлението на самолета. по този начин ти имаш време да се оглеждаш и да анализираш случващото се..... Повечето наши пилоти не притежават изброените по-горе качества поне на този етап......(не искам да обидя никого).
Трябва да се наблегне на простото летене и ориентиране по картата.Примерно прелитанията които правехме една вечер преди няколко седмици са доста полезни..... можем да правим упражнения от сорта на следваи лидера без да се удариш в самолета д теб и т .н.
Научите ли се да летите на Ме-109 няма да имате проблем даже ако се качите и на съветски самолет.Затова хванете и тренирайте като за начало само с един самолет,не за друго ами за да го овладеете до съвършенство и да знаете какво да очаквате от вашата машина.Не забравяйте най-добрия ви приятел в небето е вашият самолет след като го опознаете ще можете да му се доверявате и да разчитате на него.Разбира се ако имате и един воден или водещ .... тогава ще сте непобедими
su27 AKA =VNVV=Stoyanov
______________________________
"Ще се видим във Валхала!"
извинявам се за закъснението на превода,
от 3.02. съм в отпуск и ще го довърша.
а за полета в двойки той просто е задължителен.
няма смисъл да се губи време със специялни тренировки(според мен), така и така се лети с по 5-6 самолета на тренировка, поне да се изграждат правилни навици. никои не казва 4е за 2ч. ще сме се сработили:tup:
Снощи тренирах навигиране по карта офлайн. Ужасих се като видях, че на Як-овете не им се виждат компасите... вече разбрах защо на ВЕФ се лети реал+спийдбар
Според мен първоначално трябва да се научи "събиране в двойка" във въздуха. В смисъл излита водещия, след него водения, и той трябва да се формира на крилото на първия, без лидера да намалява, ами само с леки завой да изостане за да го настигне водения. Според мен най-важно е да може някой да застане до водения си, след това да се упражняват да летят един до друг и после да завиват във формация.
Постоянно ви гледам филмчетата на кооп мисиите, и съм забелязал, че само ботовете се подреждат във формация докато летите Не се обиждайте, но вместо да летите в линия (или както забавно му казвали германците през войната Idiotenreihe:lol: ), можете да се подреждате в 2ки, 3ки или 4ки напречно, или да се опитвате. Мисля че ще е полезно за всички!
Споделям просто наблюдения :tup: да не се впрегне някой сега само.
20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
"Иване, сега кръв ще се лее!"
На този адрес http://il2sturmovik.hit.bg/izpit_novi.htm
е програмата за изпит и допуск на нови членове да летят във VEF и VOW. Скоро ще има и offline мисии за да може всеки да тренира поне това което е възможно по този начин. А довечера пак ще летим :tup: и може да направим няколко тренировъчни мисии от VEF.
Salute!
Ваша тренировочная программа разработ для немецких самол¸тов
Программа РОСС разработана для самол¸тов Союзников и Русских
У нас в атестации 9 пунктов)
8 пункт уничтожение двух бомбордировщиков)
Хенкель-111
Я бы ещ¸ вв¸л у вас пункт взл¸т и посадка с бомбовой нагрузкой на Мессершмите, но он не чайка это чайку сложно посадить мессершмит сажается очень легко)))
А почему вы не используете Фокевульфы? при атестации.
У ме-109 намного мощнее вооружение!
Такая программа не коректна..
На "летучем голандце" впервые в нашу честь запалят факела
По късно може да направим и соор мисии. Приятни занимания и записвайте по-интересните моменти от вашите тренировки. Мисля, че доста от нас ще искат да видят тези тракове :tup: .
Salute!
Темата май е прераснала от Тренировачна програма в Изпитна програма.
Тъка съм писал малко писания за Летенето в Формация ама е не довършено и не много професионално. Но за истинските новаци ще свърши работа.
Летене в формация
Летенето в формация осигурява по голяма защита от вражески атаки, компактно и незабележимо предвижване на група от самолети. Груповата атака и защита е много по ефективна от индивидуалните маневри и липсата на организация в полетите. Всеки пилот трябва да може да лети в формация, по точно не само далети в формация а да се съсредучава върху основната цел на задачата а не да е изцяло зает с летенето в група.
Успешното летене в формация изисква добра психика, много тренировки, познаване на човека до теб, добра психика, много добра техника на пилотиране. Пилота също трябва трабва да умее да подържа височина и скорост по зададени стойности и отклонения.
Висчина
Преди всеки полет независимо каква е неговата цел е добре да се даде под и таван на полета или да се определи височина на която да се лети ката сомолет който е “изпуснал” формацията да може да се ориентига в коя височина да търси своя водещ формацията.
При всички при почти всички типове летене в формация се лети на едно ниво или с малки отклонения. Спазването на височината на водещия (при неуточнена височина на полета) става с леки отклонения нагоре/надолу в границата на +10/-10 градуса без загуба на визуален контакт. Дори и при големи разлики не се препоръчват по големи градуси.
Скорост
При груповото летене е важно спазванетона скороста особено за водача. Така той помага много на водения да подържа скороста и да не изостава или да изпреварва водача си. Ако случайно водения изпревари водача си без да прави много рязки маневри тои може да се върне обратно на мястото си с S-образна маневра: след изпреварване на водача водения трябва отнеме от мощноста на двигателя 10% и да отклони самолета в посока 40/50 градуса от курса на водача отдалечавайки се от него, трябва да го вижда на 7,8/4,5 часа. След тази манера водача постепенно ще му застане на 9/3 часа в този момент водения трябва да насочи самолета 40/50 градуса посока водача и да подкрепи двигателя с 15/20% и след това да се изравни с него. В този момент идва време за догонване на водача и изравняване на скоростите. По време на догонването водения трябва да има визуален контакт с водача, да знае неговата скорост, и процентите на двигателя. Колкото повече водения приближава водача толкова почече той трябва да намялява скороста на сближение и в момента когато той е заел мястото си скороста му трябва да е равна с тази на водача и да е подържа добре. Когато водача е на 1.0 разтояние и скороста му е равна с водения, той трябва да увеличи процентите на двигателя с 40/50% мах до 60%(ако е възможно) за да може самолета му бързо да достигне добра скорост на сближение. След достигане на скороста(на сближение) трябва да намали до 10-15% над процентите на водача и постепенно да намаля до изравняване с водача. Ако скороста падне твърде бързо повторене рязкото увеличаване на скоростта. Ако водения забележи, че изпреварва водача си, трябва да изпозлзва всиички налични средства за намаляне на скороста с помоща на задкрилките(клапите) дори и колесника но трябва дас е внимава скотоста да не е твърде висока защото колесника(клапите) няма да издържи; ако скороста е над 400/450км/ч не е препорачително да се пуска колесника.
Видове строй при летене в формация
Летене в двойка:
Летенето в двойка може да стане по няколко начина:
Линия(Line): Водача и водения да летят на равно т.е Водача да е на 3/9 часа спрямо водения. Този тип летене е трудно за водения защото той няма директен визуалем контакт с водача. За да се осъществи такова летене и водача трябва да помага повече на водения. Липсата на директен контакт създава несигурност у водения при групови маневри, за това тази формация не се използва често. При опасност от сблъсък трябва да се използва маневричане по вертикалата.
Клин(Wedge): Двата самолета да летят така, че водача да е на 10,11/1,2 часа на спрямо водения този тип формация е най-широко използван и най- удобен за двамата пилоти. Водения има директен визуален контакт с водача си, това внася спокойствие и намаля грешките, водача е по-свободен да се занимава с задачата и няма нужда да обръща голямо внимание на позицията на самолета до него. Той е по свободен да маневрира без да се притеснява от сблъсък, дори рязки маневри с пресичане на курса на водения са без опасни ако разтоянието м/у двамата е в порядака на 20/30м. Водения също има голяма свобода за маневриране може да сменя позицията си савсем спокойно. Тази формация търпи грешки и е подходяща за начинаещи. При бойни маневри е добре ратоянието м/у самолетите да е над 10м а при прикриване над 50/60м. При опасност от сбъсък да се използва маневриране по вертикалата по възможност с отрицателни стойности (надолу) за да има някакъв визуален контакт с другия самолет. При дърпане нагоре трябва да се внимава за сблъсък когато трябва водения пак да изравни височината си с водача.
Колона(Column): Водача е на 12 часа спремо водения. Този тип формация се използва предимно по време на атака на земна цел или атака по тежък бомбандировач, както и за прикриване. Летенето на малко растояние един от друг е абсолютно безсмислено и опасно. При този тип формация самолетите са на голямо разтояние един от друг за да могат последователно да атакуват целта. За избягване на сблъсък най-подходящи са маневри по вертикалата, но и по хоризонтала- както е по-удобно.
Comment