Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оптимати, положението е критично !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Ма хайде сега, коя покупка...онази, за която те тормозих 3 дни, а ти си бъркаше в носа
    Исках от Египет, защото са на границата с Киренайка, така щях да притисна Одзава от две страни и да завзема и двете провинции в един ход, както планирахме и с Неоникс след твоя отказ, но което пропадна като идея, понеже Алиен пропищя за Далмация.
    "Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque."
    Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.

    Comment


      Лелеее, а аз съм сговорничел с варварите!!!
      Само кръстовете по Апиевия път за вас, родоотстъпници такива!
      XV mile the sea brode is
      From Turkey to the Ile of Rodez...

      Comment


        Е, Грей, аз даже и представа си нямах, че си взел легионите, докато Даниц не каза 'който превари, той натовари', чак тогава разбрах, че легионите не са в Рим. И че 'моята' игрална фигурка не е в Рим, а е в Галия
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          Дам, имаше подобен момент.
          За мен играта бе интересна и ползотворна дотолкова, доколкото разбрах, че явно не ми достига въображението за подобен род игри. Та затова и се отказах. БИх могъл надълго и нашироко да обяснявам защо взех решението, което Грей оперделя като погрешно (то именно на него надълго и му го обясних по ICQ след като излязох от играта).
          Бих добавил само, че според мен бе грешка на водещия, че пордължи да числи Влад Дракул и Деймос като играещи участници, останалите критични бележки съм си ги казал другаде (да речем, въобще и не предполагах, че игровата механика допуска подобно оживление в неримските провинции, та те се оказаха едва ли не по-оживени ибогати от римските ).

          Comment


            Значи, моят план бе прост.
            Разправям се с останалите в Рим Каизер и Одзава /оказа се обаче, незнам точно как!, че Одзава е избягал, а Кайзер не ми дадоха да го бутна от някоя скала /, превземам тихо и без шум Либия и Киренайка, като междувременно се насочвам и към Мавритания и Нумидия, правя от цяла Северна Африка моя провинция, после Египет /нямате представа колко му се каних на осмелилия се да ми откаже Египетски цар /
            Междувременно Алиен се справя с теб /ееех, мечти :p /, после аз се справям с него и завземам Рим Просто, тихо и мирно

            За финансите, имах от самото начало Африка, което е 4 500 сестерции.
            Легиони, май сега са 5 или 6, разчитах и на помощ от Германците

            И за своя защита, заговорничех с варварите, защото мислех, че ти заговорничиш :p
            "Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque."
            Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.

            Comment


              Между другото, не очаквах толкова бурно и бързо развитие на играта - по този показател тя далеч надмина дори първата форумна игра, която също започна с война от първия ход. Но поне пордължи седем хода . Ще е добре као за вбъдеще успеем да реализираме малко по-дълга и еволюционна игра, разковничето, според мен, се крие в механиката.

              Comment


                @ Воланд: Вижте, за местенето на Воланд, както и по-горе написах, смятах , че консулите са се разбрали на колегиален принцип... не съм отбелязвал в хода , (който беше обявен на следващия ден все пак ) , не ми хрумна, че не сте се разбрали, казах ви и тогава, като не си в Галия, рискуваш тази важна провинция без командир с подходящо положение...
                @ Голъм:За неримските провинции, те реагираха само на предложения, обикновено на пари и пак не провеждаха политика, а бяха функция на вашата... да, естествено, Египет беше приказно богат, но не мисля, че това е било в ущърб на условността

                За бързината, имаше заложен механизъм, мислех обратното, че бюрокрацията и демократичните процеси, а не "3 хода за една дивизия" ще осигурят по-дълготраен мир... нещата се забързаха от липсата на диалог и дипломатичност, по-лесно беше да се направят партии и да се подозирате :fire: :weird: :shrug:

                Comment


                  Е, да кажем, че поначало бе обявена съвсем дурга функционалност на неримските порвинции, което ме е заблудило, че те нямат подобно ниво на "самостоятелност". Това, разбира се, си е за моя сметка, затова и когато разбрах, че не ми достига въображението се отказах.

                  Comment


                    Да, бе, въображение, сега що се правиш?

                    Comment


                      За Воланд - той ще си каже, но не трябваше ли да изчакаш първо всеки да си прати хода? В смисъл, че играта уж бе походова, но се оказа реалновремева в някои свои елементи... което също ме изненада донякъде.

                      Comment


                        Не, няма спор, че основния проблем отначало беше, че правилата позволяват прекалено хмм свободно тълкуване. Че дори на моменти и позволяваха да бъдат директно изкривени (например с оръжейните манифактури в провинциите - някой помни ли, че всъщност само в провинция с такава маниф. може да се свикват легиони? И че в самото начало само в Рим е възможно да има такива? И че първата готова в провинциите би могла да стане едва началото на ход 2, което означава че едва началото на ход 3 би могло да има готов провинциален легион? а то сегашните легиони поне половината са правени по провинции без манифактури...)
                        Самата механика на играта беше доволно разтеглива, което и позволи цялата тази информационна неяснота (аз сума пъти след като съм изпратил заповеди, за които почти не се надявам да се сбъднат или поне ще се сбъднат само отчасти, то се оказва, че те са изпълнени без проблеми)
                        Друг проблем поначало беше "нематериалността" на флотите Едно на ръка дето се очертаваше гонитба из Средиземноморието, друго, че нищо не пречеше някой да си организира морска империя (по примера на Голъм) и да си печели парички с кеф, като при това ще е на практика недосегаем

                        Аз се забавлявах особено с военната част )) Дали ще ми излезе стратегията Та, Мелиса, къде са тия 5 или 6 лег? Моята планировка беше такава: в африка имаш първоначално мах 2 лег (единия ти завладя Гетулия, другия да пази Африка). А този ход да са ти готови още към 3 новобрански. Нумидийския го премахнах от сметките Това прави 3 нов в Рим най-вероятно (Африка е вече моя), 1 или 2 нов. или ред. в Киренаика. Плюс още един лег "вероятен" някъде евентуално.
                        За алиен разчета ми беше следния: Той хвърли 2 в Ахея, които можем също да отпишем Имаше 1 ред. в Галия, който е преместил към Рим най-вероятно. Към тези 3 бих прибавил още един "вероятен" някъде и пак към 3 новосъбрани този ход или в Рим, или в Испания. Което прави 3 нов. + 1 ред в Рим + 1 "вероятен" някъде.
                        Та в тая линия ако може да помоля Даниц да посте данни за всички настоящи легиони, да видя кое вярно кое не в моите сметки
                        Last edited by Sir Gray; 09-05-2005, 17:11.
                        XV mile the sea brode is
                        From Turkey to the Ile of Rodez...

                        Comment


                          Sir Gray написа
                          Та, Мелиса, къде са тия 5 или 6 лег? Моята планировка беше такава: в африка имаш първоначално мах 2 лег (единия ти завладя Гетулия, другия да пази Африка). А този ход да са ти готови още към 3 новобрански. Нумидийския го премахнах от сметките Това прави 3 нов в Рим най-вероятно (Африка е вече моя), 1 или 2 нов. или ред. в Киренаика. Плюс още един лег "вероятен" някъде евентуално.
                          Завладях с 1 Гетулия, но нямах оставен легион да пази Африка.
                          Нумидийския е поразбит, създадох 1 в Рим и последно още 2.
                          "Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque."
                          Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.

                          Comment


                            Едно на ръка дето се очертаваше гонитба из Средиземноморието, друго, че нищо не пречеше някой да си организира морска империя (по примера на Голъм) и да си печели парички с кеф, като при това ще е на практика недосегаем
                            Така е, това създава хем военен проблем (свръхманевреност), хем икономически - "сградите", произвеждащи пари бяха така направени, че се получаваше строга диференциация по отношение на възвращаемостта (което е осонвния икономически показател в игорвата механика), без обаче това да е балансирано от други същестевни разлики.
                            Големият флот беше най-изгоден, защото възвръща средствата, вложени в него за 2 хода.
                            След това беше средният флот за три хода.
                            Следваха малкия флот, манифактурата и средната мина, възвръщащи сердствата за 4 хода.
                            След това малката, голямата мини и средното стопанство за 6 хода.
                            Малкото стопанство има възвращаемост за 7 хода.
                            Латифундията за 15 хода и солницата за 16.
                            Както виждаш, единствено флотите даваха някаква приемлива възвращаемост, нещо повече, при внимателно поръчване за 4 хода всеки играч би могъл да стане напълно независим от каквито и да е провинции, които ще са му необходими само за да прави в тях легиони.
                            За да се ограничи това може би следваше сградите да са достатъчно близки като възвращаемост, но да се различават по друго. И следваше да има ограничение по ресурс - да речем, по свободно количество роби. Инак нищо не пречи за няколко хода да се построят множество големи флоти.

                            Впрочем, тази критика не бива да се тълкува самоцелно - пускам я единствено като предложение за подобряване на игровата механика. Играта и така е интересна и динамична, но може да се подобри. Благодаря на Даниц, че си направи труда (а труда наистина е голям) да я води, а и форумът има нужда от подобни игри.
                            Last edited by gollum; 09-05-2005, 17:46. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                            Comment


                              Ма тия работи в ератамоля, да мога да ги събера после и ъпгреидна "сорса", къде ще ги търся по оптиматите??!!

                              За робите , аз пък отначало си мислех да са ограничен ресурс и да поскъпват, което да ви кара да си сътрудничите и да експанзионирате ,ама се заблеях по други неща, после с Неоникс направихме нещо такова, беше просто сделката на века...

                              Comment


                                Е, аз съм ги написал и там тия работи, доколкото си спомням (тук ги споменах по друга причина).
                                За робите би било добре да са ограничен ресурс в рамките на републиката (да речем, всяка провинция да има лимит или пък някакъв централен запас), който да има някакво бавно попълване (примерно с 1% на ход). Другият метод за добавяне на роби към запаса е чрез завладяване на порвинции - така икономиката на играта сама щеше да подбужда играчите към експанзия. Цените на робите биха могли да са обвързани с наличното количество - колкото по-малко, толкова по-скъпи. Или пък това би могло да е средство за търговия - който завладее порвинция получава парвото да продава добитите роби.
                                Въобще ,икономическата система може малко да се раздвижи, така че да няма безсмислени постройки и начинания.

                                Comment

                                Working...
                                X