Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българите в древнокитайските летописи

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    _magotin_ написа Виж мнение
    Проблемът е, че тези художествени творби се приемат от някои като чиста научна истина...
    Измислицата на Цанев за българите край Великата стена толкова силно сграбчи умовете на някои, че започнаха вече диренията по темата, преработките, "анализите".
    Все едно българите са азиатски хуни, обсаждащи Китай...
    Само дето няма никакви доказателства.

    Тази теза отдавна вече не се нуждае нито от защита чрез каквито и да е доказателства,
    нито пък от по-ясна формулировка, а от по-нататъшна конкретизация и задълбочаване
    посредством специфичните средства и методи на всяка една от науките,
    които имат за предмет на изследване прабългарите.

    Лично аз направих своя начален историографски опит в научното пространство у нас
    с монографията си от 2005 г., а с прабългаристичните си тезиси от началото на 2006 г.,
    и в международното научно пространство.

    Малко по-конкретно и в действителност, тази “История на българите” оставя доста странно впечатление и дори неприятно чувство у що-годе запознатия с проблематиката и основните съчинения, читател, защото според нея историята на българите започва съвсем мъгляво-неопределено едва и някъде от Средна Азия към началото на Новата Ера, с което фактически се орязва и изхвърля на бунището поне още 2000-годишна първокласна българска история, с каквато надали може да се похвали някой друг народ по Света, дори само ако си помислим за Великата китайска стена, но тук фактически самите “древни българи” са безплътно-безформен фантом сянка, за който не можеш да разбереш как изглежда, с какво се препитава, какво яде и пие, какъв език говори, какви песни пее, откъде идва и накъде отива…

    В основата и началото на всички представени и анализирани до тук етнолингвистически процеси, размествания и придвижвания на множеството племена и народи безспорно-очевидно стоят източните хунну или сюнну, в действителност от външна, общотюркска гледна точка, огуротюркски или наименовани “отвътре”, откъм една от съставките си и в аспекта на нейния най-близък род, български, също и тюркобългарски племена, които на границата на ²²²-²² в. пр.н.е., под ръководството на шаньюй Моде или с облика на същото име в огузския турски език например Мете, побеждават своите вътрешни и външни врагове, обединяват всички племена и народи от Централна Азия и през 209 г. пр.н.е. създават номадска империя, включваща и обединяваща множество етноси от Централна Азия, Южен Сибир и Далечния Изток и разпростираща се между Байкал на север, Великата китайска стена на юг, Източен Туркестан на запад, включително Хакасия, Тува и Алтай, и Хинган и р. Ляохе на изток.

    Общият брой на източните хуни не надвишава 1.5 млн. души, докато китайците са около 60 млн. души, но въпреки това хунну не само противостоят равноправно на китайците, но и ги принуждават да им плащат данък под формата на “подаръци” от крупни доставки коприна, занаятчийски произведения и селскостопански продукти.

    През 48 г., в резултат на нови вътрешни конфликти Империята се разпада на северна и южна конфедерация и така започват Великото Преселение на Народите, опустошителните завоевания и прекрояването на етно-политическата карта на необятното пространство между двата океана – Тихия и Атлантическия [вж. и срв. Крадин 2003, 137].
    По-конкретно, Великото Преселение на Народите променя, засяга или влияе и досега върху съдбините на безброй племена и народи, встъпили и преминали през интензивно-ефективен етнолингвистичен контакт и взаимодействие по различно време, в различни посоки и на различни нива, върху необятната и необозрима територия, обградена от пояса, до външния край на който достигат и се установяват източни племена и народи, основно тюрки, и образуван от Северния ледовит океан на север – тюрки и угрофини; от Якутия, Тихия океан, Източен Китай на изток – тюрки и монголи; от Тибет на югоизток – тюрки и монголи; от Индия на юг – вероятно българи и монголите на Великия Могол, и от Афганистан – тюрки и монголите хазара; от Иран на югозапад – тюрки и монголи, Ирак – огузите тюркмени, Египет – къпчаките мамелюки, Балканите – българите авари и болгари, къпчаките кумани и татари, огузите печенеги, узи, гагаузи, турци и кримски татари, и Апенините – прабългари, а до и на запад от Средна Европа – маджарите угрофини, ръководени от българите оногури и предхождани от българите авари и болгари с иранците алани във и подир Западнохунската Империя, след разпадането на която германски племена, наред с които като че ли, много вероятно, но все още недостатъчно пълно и подробно обосновано и доказано поради сравнително оскъдните податки, и прабългарите, известни от някои староирландски легенди и предания може би като Fir Bolg – Народът на Болг, намерили място също така и в нашата възрожденска литература от по-миналия век главно посредством името на старобългарския цар Болг, мигрират чак до Ирландия на северозапад, а от тук някои от тях са принудени да се прехвърлят и в Исландия, докато други германски племена пък мигрират до Швеция и Норвегия на север, но така също и най-после и огузите печенеги и къпчаките кумани в Унгария в по-късно време [вж. и срв. напр. Габровски 2004, 7; Крадин 2003, 137-159; Book of Leinster 2004, 9-43; Invasion Cycle 2004, 2; Pop Jovcho 2004, 1; EncCelt, 562, срв. Голийски 2003, 200-209].

    ФУНДАМЕНТАЛЬНЫЕ ПРИНЦИПЫ БОЛГАРИСТИКИ
    На основе анализа-синтеза всех доступно-наличных исторических, лингвистических, эпиграфических, палеографических, археологических, антропологических, этнографических, этногеографических и других сведений и данных, при том с непременным учетом уже хорошо наблюдаемого факта, что в последнее время особенно интенсивно и широкомасштабно во всей мировой исторической и лингвистической науках имплицитно или эксплицитно проявляется и берет верх тенденция безоговорочно полного(!!?) или по крайней мере частичного(!!!) отождествления центрально-азиатских хунну/сюнну и европейских гуннов с болгарами/булгарами тюркской этнолингвистической семьи, минимальный, но вполне достатычный набор и состав фундаментальных принципов болгаристики, должен быть следующим:

    1. Их называли по разному: китайцы звали их хунну/сюнну, из кит. ху ”инородец” (Боровкова); сасанидские персы – туран, торкан; древние греки и римляне – хунны, скифы, варвары, тюрки, но в действительности и в основном это были болгары, которые во всей мировой тюркологической науке хорошо известны больше как булгары (Н. Баскаков), а в современной болгарской науке – как ”прабългари”.

    2. Не считая тюркутов, которые действительно совершили масштабный по глубине, но все таки единственно и только боевой поход до Крыма, позднеантичные и раннесредневековые болгары по существу являются первыми и единственными тюрками, выходившими на историческую сцену и которые на протяжении 10-12 веков мигрировали, распространялись, общались, заселяли и владели многими территориями и народами с Алтая до Балкан и Рейна.

    2.1. Болгары шли во главе Великого Переселения Народов; именно они являются первопричиной воздвижения Великой Китайской Стены; гораздо позднее, вытесняя восточные и западные римляне за Балканские Горы и Средний Дунай, подготовили гибели и участвовали в свержении Римской Империи, а таким образом и в свержении рабовладельческого строя и установления феодального строя в истории всемирного человечества.

    Comment


      #17
      Професоре, 24 часа ви давам за отговор - има ли конкретни сведения за конен отряд през 1700 пр.н.е.? Това е ваше твърдение от ваш постинг, професор сте, докажете тезата си.

      Иначе ще ви обвиня в съзнателно заблуждаване и за по лесно ще ви наложа бан.


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #18
        Thorn написа Виж мнение
        Професоре, 24 часа ви давам за отговор - има ли конкретни сведения за конен отряд през 1700 пр.н.е.?
        Това е ваше твърдение от ваш постинг, професор сте, докажете тезата си.
        Иначе ще ви обвиня в съзнателно заблуждаване и за по лесно ще ви наложа бан.
        По същество индоиранците извършват първата културна революция в човешката цивилизация,
        а българите са първите, които не само съумяват да се възползват от нейните плодове,
        но и да я развият и предадат по-нататък.

        Вече се каза, че древнокитайските летописи съобщават за появата от север около въпросната година
        на конен народ, когото още тогава китайците наричат ху “инородец” (Боровкова).

        Доколкото пък следващите, много по-късни сведения на летописите за същия този конен народ са вече като за масово негово присъствие на север от Китай, то напълно логично е да се допусне, че тогава, около 1700 г. пр.н.е. прабългарите излизат от Алтай като конен отряд или казано на военен език, това очевидно-безспорно е техният разузнавателно-челен дозор.

        Много добре и широко е известно, че в Науката по принцип има и логически изведени, обосновани и потвърдени доказателства, които в никакъв случай не са по-маловажни и значими от дадено, доста несигурното, а за някого дори и проблематичното пряко съобщение примерно на Теофан за аварския период на Крум.

        Именно този вид и характер на логически изведените и обосновани доказателства позволява и дори налага Науката да прибягва и да си служи и с такива доказателства, а да се надяваме, че така е и в историографията, доколкото и тя също е наука, макар и със своята си конкретна специфика.

        Comment


          #19
          Вече се каза, че древнокитайските летописи съобщават за появата от север около въпросната година
          на конен народ, когото още тогава китайците наричат ху “инородец” (Боровкова).
          Ето това вече е нещо по-конкретно - поне прехвърляте топката към Боровкова. И все пак продължавам да съм скептичен - през периода Ин няма летописи. Еветуални данни може и да има в по-късни летописи, но те ще са най рано то Хан - т.е. повече от 1500 години по-късно. Имате ли точния цитат от Боровкова?

          И защо смятате, че "ху" от 1700 ВС са идентични със сюнну от времето на Моде, че и с бълтарите?

          пряко съобщение примерно на Теофан за аварския период на Крум.
          А това ми е крайно интересно. Теофан го има в мрежата, бихте ли посочили конкретния цитат. Аз съм търсил, но не съм намерил.


          thorn

          Средновековните църкви в България

          Comment


            #20
            Не знам кога и как индо-иранците са измислили колесниците или опитомили коня, но за периода 1700 г.пр.Хр. би следвало да се предположи, че индо-иранците като общност вече не съществуват, а вече са се разделили на отделни една от друга индо-арийска и иранска езикова група! За сравнение: периодът на отделяне на славянските езици от балтийските се изчислява около 1500 г. пр.Хр.!

            Comment


              #21
              периодът на отделяне на славянските езици от балтийските се изчислява около 1500 г. пр.Хр.!
              Това ме изненадва. Чел съм хипотези, които свързват разпадането на балтославянското единство с нахлуването на северно германските племена /бъдещите готи, вандали, бургунди/ около началото на новата ера. Твърде опростено казано - народите, останали североизточно от германския клин стават балти, онези на югозапад - славяни.

              За периода от около 1500 пр.н. е. си мислех, че още не се било разпаднало единството и с германците и дори с прото келтите.


              thorn

              Средновековните църкви в България

              Comment


                #22
                Thorn написа Виж мнение
                За периода от около 1500 пр.н. е. си мислех, че още не се било разпаднало единството и с германците и дори с прото келтите.
                Да съществува по това време балто-славянско-германо-келтски конгломерат (или другояче казано "сатемо-кентумно единство") е абсолютно невъзможно - по това време (15 в. пр. Хр.) вече имаме данни за 2 отделни кентумни езика - хетски (засвидетелстван през 18 в. пр. Хр. в Анатолия, но съществувал вероятно от много по-рано) и старогръцки (линеар Б) и поне 2 сатемни езика (ведически санскрит и остатъци от друг индо-арийски език в района на Месопотамия).
                А самите балтийски езици (литовски и латвийски) са се обособили най-късно през 6-7 в.
                Last edited by napoletano; 19-02-2009, 13:41.

                Comment


                  #23
                  Общо прието ли, че кентум сатем е най-ранния признак за разпадането на единния индоевропейски?

                  Всъщност като чета дори уикипедията за хетския не е много сигурно, че е кентумен и има хопотеза, че сатемизацията е късно явление, което просто не се е разпространило навсякъде.


                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    #24
                    _magotin_ написа Виж мнение
                    Проф.Добрев и Стефан Цанев за мен са най-големите стълбове в историческата проза у нас...
                    "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

                    Comment


                      #25
                      Thorn написа Виж мнение
                      Общо прието ли, че кентум сатем е най-ранния признак за разпадането на единния индоевропейски?

                      Всъщност като чета дори уикипедията за хетския не е много сигурно, че е кентумен и има хопотеза, че сатемизацията е късно явление, което просто не се е разпространило навсякъде.
                      Не, това не е най-ранното деление на ИЕ праезик, но е основен принцип на класификация на ИЕ езици. Т.нар. правило на Педерсен за промяната ИЕ *s > литовско *š: славянско *x: индийско *ś, което действа в балто-славянския праезик и индо-иранския праезик, не действа в германския или келтския праезик и предхожда по време сатемизацията. А хетският език със сигурност не е сатемен!

                      Comment


                        #26
                        Добре, да се изразя по друг начин - горе долу в кой исторически перид предците на славяните са си говорели с предците на германците/келтите8 траките/индоиранците/гърците на един език? Има ли някаква таблица? Която евентуално да почива на относително достоверни научни основания?

                        Примерно когато около XX век пр.н. е първите гръцки племена са нахлули в съвременна гърция дали езикът им е бил кой-знае колко различен от прототракийските племена?


                        thorn

                        Средновековните църкви в България

                        Comment


                          #27
                          Thorn написа Виж мнение
                          Добре, да се изразя по друг начин - горе долу в кой исторически перид предците на славяните са си говорели с предците на германците/келтите8 траките/индоиранците/гърците на един език? Има ли някаква таблица? Която евентуално да почива на относително достоверни научни основания?
                          Не знам дали има точно таблица, но съдейки по огромната фонетична и морфологична разлика като цяло между отделните ИЕ езици, засвидетелствани тогава в писмен вид (между старогръцки и ведическия санскрит например), би следвало да отнесем съществуването на достатъчно близки диалекти към 3500 - най-късно 2700 пр. Хр. Т.е. ИЕ език се разпада на диалекти, от които се обособяват отделните клонове към началото на бронзовата епоха. В полза на това говори и фактът, че в ИЕ праезик изобщо липсва понятие за метала мед.
                          Thorn написа Виж мнение
                          Примерно когато около XX век пр.н. е първите гръцки племена са нахлули в съвременна гърция дали езикът им е бил кой-знае колко различен от прототракийските племена?
                          Със сигурност не са могли да си хортуват без преводачи.

                          Comment


                            #28
                            прототракийските племена
                            Въпреки наложената напоследък митологема, траките не са били автохтонното население на Балканите. Те са индо-европейци, най-вероятно от индо-ирански произход, които са донесли в днешните български земи колесницата, слънчевия си култ, специфичната си погребална обрядност и други белези, които не се извеждат от заварената култура.

                            Comment


                              #29
                              _magotin_ написа Виж мнение
                              Те са индо-европейци, най-вероятно от индо-ирански произход, които са донесли в днешните български земи колесницата, слънчевия си култ, специфичната си погребална обрядност и други белези, които не се извеждат от заварената култура.
                              Това пък кой го измисли?! Куполни гробници има и в Микена. И защо тракийските глоси бият повече към литовски, а не към авестийски?

                              Comment


                                #30
                                napoletano написа Виж мнение
                                Това пък кой го измисли?! Куполни гробници има и в Микена. И защо тракийските глоси бият повече към литовски, а не към авестийски?
                                Гробниците са късни. Аз ти говоря за друго, за оригиналния им ритуал с кремации на площадки, но такива работи великите [pseudo]лингвисти даже не са ги чували...
                                Колкото до тракийските глоси - покажи тракийския език и ще си говорим отново...
                                И няколко въпроса за размисъл -
                                на какъв език са си говорели траки и скити векове наред, щом даже са се сродявали? Защо персийската сатрапия в Тракия се нарича Шкудра, името, което дават персите на саките? На какъв език според древните автори говорели траките? Защо у партите се срещат подобни на тракийските имена?

                                Comment

                                Working...
                                X