Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тюркска теория

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    KG125 написа Виж мнение
    Но в цялата работа не се вижда нищо тюркско....
    В цялата работа обаче не се вижда и нищо иранско, което разбира се, нищо и не значи.
    И пак да припомня, че сарматите не са бактри. Ако трябва да търсим такива неравноделни ритми сред ираноезичните народи, трябва да го правим по-скоро при сарматите. Естествено, от самосебеси се разбира, че това е невъзможно.
    А колкото до тракийското и другото антично население, в Добруджа то е било почти изметено, но в планините и в днешна Южна България част от него може би е оцеляла. Разбира се, към момента на пристигане на аспаруховите българи на Балканите, автохтонното антично население до голяма степен е било езиково романизирано и елинизирано, но това не значи, че елементи от фолклора му не може да са оцелели.

    tonev написа Виж мнение
    нали траките били изтребени, нямало ги от 3 в...
    Някъде твърдял ли съм такова нещо? Възможно ли е паметта ми да е отслабнала чак толкова?
    Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 08-08-2008, 09:12.

    "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
    It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

    Comment


      Да, но влашкия фолклор не е неравноделен...

      От друга страна, може би някъде някой е оставил такава аналогична следа... Кой знае дали откриването е възможно изобщо...

      Comment


        Цитат:
        IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написа Виж мнение
        Текстовете на песните са твърде съвременни, за да търсим в тях "под вола теле".
        Колкото до неравноделните ритми, те може да имат и тракийски произход. Попаднах на нещо в тази връзка:

        автохотонист!

        нали траките били изтребени, нямало ги от 3 в...

        Брейййй ,ИЦА-ТА станал "АВТОХТОНИСТ'' , трябва със златни букви да се отбележи в Българската историография...Тц-тц-тц , направо завиждам за релантността на поддържниците на тюркската хипотеза , на въжета почнаха да ходят ,само и само "турско'' да бъде.
        Бягат ,като дявол от тамян от думи всеобщи български думи ,като "колобър" , "жупан" ,"миник" ,"маготит","копан" , обаче за недоказани "тангристки" надписи са готови не само камъни да трошат....
        После траките се изпарили яко дим , пък се оказва ,че всички народни обичаи били тракийски ...
        Гробовете били пълни с жълти кривокраки български човечета , естествено ... в лъжливите/представени за български/ татарски и цигански гробища от 19-ти век. и т.н.
        Били принасяли жертвите/монголски кучета и коне ...от Тракия.../ си под открито небе ,а се оказва ,че имали четвъртити храмове....
        Яснооо, темата върви към своя закономерен край....

        Comment


          RIZAR, едно е да смяташ, че траките са взели участие във формирането на българската народност, съвсем друго е да твърдиш, че българите са траки.
          Голям твой проблем е, че не правиш разлика между едното и другото.

          "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
          It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

          Comment


            Някъде твърдял ли съм такова нещо? Възможно ли е паметта ми да е отслабнала чак толкова?[/QUOTE]
            ти не. други - да...
            Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

            Comment


              KG125 написа Виж мнение
              Хм, не виждам нищо сигурно в това, което казваш, а само предположения. Песента за с.Долна Секирна например визира някакви западноевропейци с алебарди...
              Никакви "предположения" няма, има установен факт във фолклористиката - запазени песни от преди завоеванието няма.

              Западняци със секири Я я дай тая песен... И от кой сборник идва.

              Другите народи не месят ли хляб???
              Вглъбяването в трудово-битовите сцени от живота в българския фолклор е факт. Напълно приемлива е теорията. Впрочем българските неравноделните ритми са без аналог. "Български ритми" ги нарича и Бела Барток, основателя на етномузикологията.
              Last edited by Юлиан Август; 08-08-2008, 00:52.
              Quae fuerant vitia, mores sunt.

              Comment


                tonev написа Виж мнение
                ти не. други - да...
                Стори ми се обаче, че въпросът беше към мен.

                "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                Comment


                  IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написа Виж мнение
                  Стори ми се обаче, че въпросът беше към мен.
                  не, не.
                  Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                  Comment


                    KG125 написа Виж мнение
                    Да, но влашкия фолклор не е неравноделен...

                    От друга страна, може би някъде някой е оставил такава аналогична следа... Кой знае дали откриването е възможно изобщо...
                    Помощ към отбора на знаещите: http://protobulgarians.com/irregular_times-new.htm На мнителните обръщам внимание, че авторът се позовава на The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Edited by Stanley Sadie. Macmillian Publishers. Oxford university Press. 2004
                    /червените области върху картата преди 13-14 века трябва да са били много повече - например около Каспийско и Черно море; така че може да се избегне позоваване на памирски произход/.

                    Песента "Ясен месец веч изгрява" е писана в ново време върху арменска мелодия, която е напълно чужда на музиката от която и да е фолклорна област, вкл. странджанската. Така че Градско Чедо с безумен аргумент обявява безумието на музиката като аргумент.

                    От траките май не е останала музика, а само обичаи. Твърдението за тяхната музикалност естествено се гради на мита за Орфей.
                    От славяните във всеки случай е останал език, само от тюрките нищо, ах .

                    А иначе за това кой народ доколко е оцелял - в много теми се споменаваше генетиката и се цитираха оскъдни изследвания. По спомен - най-многоброен е генът на тракие, после келти, прабългари, славяни, "пеласги"(?) и т.н.

                    Comment


                      картата е уникална...
                      Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                      Comment


                        случайно прелитащ написа Виж мнение
                        Песента "Ясен месец веч изгрява" е писана в ново време върху арменска мелодия, която е напълно чужда на музиката от която и да е фолклорна област, вкл. странджанската. Така че Градско Чедо с безумен аргумент обявява безумието на музиката като аргумент.
                        Нещо не си доразбрал: идеята ми не е, че по "Ясен месец веч изгрява" не може да се търси етнически произход и поради това музиката като аргумент отпада, а просто давам конкретен пример за това как една мелодия се е разпространила между толкова различни народи (гърци, тѫрки, славяни, албанци, семити; ти добавяш и арменци) и не можеш му хвана края откъде е дошла. Сиреч мисълта ми е, че едно време (еле пък ранното Средновековие) такова животно "авторски права" не е имало и всеки си е взимал каквото му се хареса откъдето му се хареса. Какво те кара да мислиш, че неравноделните тактове в българския фолклор не са се появили/не се е засилило значението им след изчезването на прабългарите като отделен етнос? Защо реши, че ако въобще идват отпреди толкова хилядолетия, са привнесени от прабългарите? Заради намацаната с червено карта?
                        He must have been an admiral, a sultan or a king,
                        And to his praises we shall always sing

                        Comment


                          градско чедо написа Виж мнение
                          ... "авторски права" не е имало и всеки си е взимал каквото му се хареса откъдето му се хареса. Какво те кара да мислиш, че неравноделните тактове в българския фолклор не са се появили/не се е засилило значението им след изчезването на прабългарите като отделен етнос? Защо реши, че ако въобще идват отпреди толкова хилядолетия, са привнесени от прабългарите? Заради намацаната с червено карта?
                          Да, не е имало авторски права, но е имало и тогава култивиран от традицията вкус към определен тип музика. Така че на някой музикант може да му хрумне да заеме нещо, но трябва да го приспособи към този вкус. И така музиката /само тя ли?/ се изменя бавно, може би много бавно, а някои нейни елементи /ритъмът е основния/ остават непроменени, за разлика от текст, извивки и др. А бавно, защото тогава информационният обмен /аудио/ просто не е съществувал - само чрез директен контакт е било възможно да се заеме нещо, но сигурно това става само при спокойно съвместно съществуване на общности, а не при войни /обратното на "който пее, зло не мисли"/.

                          Мисленето е важно и затова според мен трябва да се основава на неща като нацапаната с червено карта.

                          Comment


                            А , твоят е да твърдиш ,че хем траките са изчезнали през 6-ти век. ,хем че са взели участие във формирането на българската народност.

                            Comment


                              случайно прелитащ написа Виж мнение
                              Помощ към отбора на знаещите: http://protobulgarians.com/irregular_times-new.htm На мнителните обръщам внимание, че авторът се позовава на The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Edited by Stanley Sadie. Macmillian Publishers. Oxford university Press. 2004
                              /червените области върху картата преди 13-14 века трябва да са били много повече - например около Каспийско и Черно море; така че може да се избегне позоваване на памирски произход/.

                              Песента "Ясен месец веч изгрява" е писана в ново време върху арменска мелодия, която е напълно чужда на музиката от която и да е фолклорна област, вкл. странджанската. Така че Градско Чедо с безумен аргумент обявява безумието на музиката като аргумент.

                              От траките май не е останала музика, а само обичаи. Твърдението за тяхната музикалност естествено се гради на мита за Орфей.
                              От славяните във всеки случай е останал език, само от тюрките нищо, ах .

                              А иначе за това кой народ доколко е оцелял - в много теми се споменаваше генетиката и се цитираха оскъдни изследвания. По спомен - най-многоброен е генът на тракие, после келти, прабългари, славяни, "пеласги"(?) и т.н.

                              Хмм, статията е много интересна. Само че трябва да се изясни посочените индийски музики дали могат да бъдат сравнени с българските неравноделни тактове, дали става дума за сходни или еднакви, или просто за нестандартни всяко по свой начин явления.

                              Мит с мотив за изключителната музикалност на героя може да се роди само в народ с висока степен на музикалност. Не е случаен, според мен.

                              Дали траките или прабългарите са донесли тази музикална традиция за мен е загадка. Инструментите може да дадат отговор. Има ли кавали, гъдулки и гайди в степта?

                              Comment


                                И какви са самите ритми в страните, дадена на тази карта ? Имат ли те аналог с най-разпространените български ? Щото авторът на статията удобно си мълчи по този въпрос. Кога са се появили по места, има ли връзка между тях ? Щото неравноделни ритми има и в Африка... Но във всяка специализирана информация, която съм срещал, за българските се говори като нещо различно, отделно от общата картина.
                                Идеята на Иванов, че това е музика, разпространена от индо-арийски племена е несъстоятелна главно в това, че би следвало и останалите индоевропейски народи да използват тези ритми, а това не е така. Факта, че го свързва с прабългарите пък съвсем с нищо не аргументира, а вместо това изисква да вЕрваме, че
                                1. прабългарите са били достатъчно многоброен етнос, защото елементи от техния фолклор не могат да се наложат върху следващите поколения само посредством власт или религиозни церемонии.
                                2. Неравноделните тактове трябва да са присъствали във фолклора на прабългарите или най-малкото сред народите на географския регион от където те произхождат.
                                иначе теорията му ще увисне във въздуха.
                                Впрочем траките като индоевропейски племена могат да кандидатстват със същата успеваемост, при същите условия 1. и 2.
                                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                                Comment

                                Working...
                                X