Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хунската теория за произход на прабългарите

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    По скоро е имало култ към елена / ИЦА ще ме прощаваш но тълкуването на Авитохол като син на сърната си остава най - достоверно/.Има я и легендта записана в литовската хроника че българите са били водени от елен,известни са т.нар."еленски" църкви вероятно отглас от стари вярвания/ а и в фолклора нееднократно е казано че убийството на елен е страшен грях.

    Comment


      resavsky написа Виж мнение
      В календара има 12 животни и едва ли е имало култ към всяко едно от тях.Тотемният произход на името Курт си е само едно хипотеза.Въобще да се твърди че почитта към вълка е заемала особено място във вярванията на древните българи е пресилено.Поне няма никакви данни.Именно тук виждам едно от основните различия между древните българи и тюрките.

      А защо да не е имало култ към всяко ? Хайде календарът може да е китайска заемка /сега ще ми скочат куп панбългаристи/ , но пък тигърът там е заменен точно с вълка. Така че все пак някакво място е заемал. Разбира се, като пиша обожествяван, имам предвид в тотемен смисъл, не че е бил божество.


      "...А тези разни богове, които вие почитате, аз смятам за истински демони..." - думите на Кинамон към Омуртаг. И :

      "Дотолкова се беше помрачило тяхното безумно сърце, че почитаха тварите, вместо техния творец." - Теофилакт Охридски

      " Те не познаваха името на Христа и със скитското си невежество служеха на Слънцето, Месечината и други звезди. Имаше и такива, които принасяха жертва (на) кучета." - пак там.
      /курсивът мой/

      Т.е. разнообразни и нецентрализирани вярвания.
      Quae fuerant vitia, mores sunt.

      Comment


        За сега едно от малкото сигурни положения в религията на прабългарите е силно застъпеният тотемизъм. И образът на вълка си присъства в него. Има го в календара. Има го и като име, вероятно пак с тотемистичен отенък като Курт-Вълк. Има и т.н. вълчи празници през 2-3 февруари, останали във фолклора. Всичко това ми говори за положение на известно обожествяване на това животно, което не е изолиран случай и е напълно нормално с оглед на начина на живот и поминъка на прабългарските племена - скотовъдци.

        Божествени Юлиане,това нищо не ни говори,ами персите са имали също ,нещо ,като анимизъм и са били зороастрийци-
        Ето впрочем какво пише в иранския епос "Шахнаме" (Книга на царете):

        "А оня стяг, на който вълк белее,
        над вожда Гив победно се ветрее.
        След него е Гударз, със стяг - лъва,
        на мечоносците е той глава.

        Вървят под стяга с тигъра ужасен
        бойците на Ривниз, герой прекрасен.
        Под стяга там със степната сърна,
        Нестух пристъпва, на Гударз сина,

        Синът му, другият е пък с елена,
        Бахрам се казва със ръка блажена."

        Comment


          Първо не е сигурно че вълкът е присъствал в календара.Дори и в един момент да е заместил тигърът / доста спорно твърдение/ да се правят от това изводи за култ към вълка е твърде смело.Ако става въпрос за четвъртото животно от календарния цикъл то по скоро е барс/ а не бьори - вълк/.Барса например и досега и на изключителна почит в Татарстан / наследникът на Волжска България/ макар че по онези географски ширини такива животни няма.Някои са склонни да виждат барс дори на Калояновия пръстен.
          П.П.Всъщност подобен календар май имат почти всички азиатски народи и да се спори кой от кого го е заимствал е доста трудоемка работа.А и безсмислена защото до категорично решение трудно може да се стигне.

          Comment


            Както и да е, един от двата основни превода говори за вълка и аз го поддържам. Поддържат го и множеството фолклорни вярвания, празниците и т.н.

            ПП. Изображения на богиня Умай има в България, поне в Перперикон.
            Quae fuerant vitia, mores sunt.

            Comment


              resavsky, култът към елена не изключва наличието на други култове. А сведенията за кучетата в изворите са повече от ясни и недвусмислени, докато за култ към елена се съди основно по изображенията-графити на този вид дивеч.
              Словосъчетанието верениалем се разчленява от Златарски като вер ениалем ("вълк, месец единайсети"). Същото се тълкува от Москов като верени алем ("дракон, месец тринайсети"). Тълкуванието на Москов се доближава в по-голяма степен до китайския календар и лично аз съм склонен да приема по-скоро неговото тълкувание.
              Освен това, в тюркските езици няма числително, звучащо близо до алем, което да се превежда като "първи", и съответно ениалем - "единайсети".

              "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
              It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

              Comment


                За календара нямаше ли отделна тема?Култ към кучето - да възможно е но не и култ към вълка / който има пряко отношение към настоящата тема/За това че вълкът присъства в фолклора - ами там присъстват не по малко значимо и лисицата и лъвът /по прницип лъвът не се среща в фолклора на славянските народи/ но това значи ли че е имало култ към тях?

                Comment


                  Юлиан Август написа Виж мнение

                  ПП. Изображения на богиня Умай има в България, поне в Перперикон.
                  Умай на Перпирикон!Не съм го чувал но предполагам че е поредното гениално откритие на Николай Овчаров.Само следи от зелените човечета не бяха намирали на Перпирикон..........Перперикон няма как да е бил религиозен център на древните българи тъй като вероятно е присъединен към територията на държавата след приемането на християнството/ или не повече от 30 години преди това/.А от Умай няма и помен нито в Плиска/Абоба нито в Мадара.А по принцип следи от дохристиянските вярвания на българите се намират само в днешна Северна България.Дайте повече инфо за Умай и Перпирикон.Няма спор ще е интересно........

                  Comment


                    IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написа Виж мнение
                    [FONT=Times New Romantonev, transformator имаше предвид, че траките не са индоиранци, а индо-европейци. Индоиранците са друг клон на индоевропейците. Немците пък използват по отношение на последните термина индогерманци, но това е въпрос на терминология.
                    точно за да изясним това недоразумение го препратих към конкретната тема... разбрахме се . мисля че той разбра какво точно имат предвид останалите. ок. може Ги да изтрие съоветните офтопици.
                    Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                    Comment


                      Те за това изображение иде реч:



                      рисунка-графит върху жертвеник. Аз не бих бързал да отричам. Извънземни никой не е намирал. Но че Перперикон наистина притежава пластове от населението на почти всички епохи на Балканският полуостров, е факт. Никой не твърди обаче, че прабългарските изображения в него са дело на Дунавски българи. Куберовите са оставили доста следи по целите южни Родопи, а графитите в Перперикон се смятат именно за тяхно дело. Освен горната рисунка, открити са и много ритуални изображения на женски полови органи от същия период, който пак се свързват с въпросната богиня. Всичко това е общодостъпно - Перперикон си има нелош сайт.
                      Quae fuerant vitia, mores sunt.

                      Comment


                        Е защо точно решиха че е Умай?Богинята майка е почитана в доста религии по света.Или понеже българите са тюрки не може да не е Умай.Желязна логика.И когато се повдигне отново спора за произхода на българите - ето ви неопровержимо доказателство.Между другото Перперек е доста далече от териториите на Кубер които са на запад от Вардар.

                        Comment


                          Юлиан Август написа Виж мнение
                          Те за това изображение иде реч:

                          Освен горната рисунка, открити са и много ритуални изображения на женски полови органи от същия период, който пак се свързват с въпросната богиня.
                          само че има доста такива изображения още от енеолита...
                          Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                          Comment


                            Относно религията на българите.

                            Доколкото ми е известно няма открити храмове на тенгризма. "Само 5" логически е еквивалентно на "само 5000" в този случай. Второто, което е интересното е, че никъде няма пряко потвърждение на тенгризма у изворите. Има каменен надпис с "тангран", само, че "тангран" и "тенгри" може да имат само фонетична близост, предвид липсата на други извори, което силно уронва тенгристката теза. От друга страна има извори, говорещи за почитането на Слънцето и Луната, които не са характерни за тенгризма. Данните дотук ни дават основание да заключим, че ако изобщо е имало тенгризъм, той не е бил водеща религия, тъй като не е религия на кановете и не е споменаван никъде в изворите.
                            Не 7, а 77 пъти по 7...

                            http://www.mathematicalanthropology.org/

                            Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                            Comment


                              За календара нямаше ли отделна тема?Култ към кучето - да възможно е но не и култ към вълка / който има пряко отношение към настоящата тема/За това че вълкът присъства в фолклора - ами там присъстват не по малко значимо и лисицата и лъвът /по прницип лъвът не се среща в фолклора на славянските народи/ но това значи ли че е имало култ към тях?

                              Ресавски, а б/ь/ори таркана? Защо някой ще е предводител точно на вълците? Вълкът, както и Рицар пише, наистина присъства.

                              Маготин, по повод на това: кръглите капища в Дуранкулак и Балчик

                              Прикачам една снимка. Според теб какво се вижда?

                              Comment


                                tonev написа Виж мнение
                                само че има доста такива изображения още от енеолита...

                                Има, но съгласно датировката не са от тогава, ами от 7 век.

                                @Ресавски
                                Е защо точно решиха че е Умай?Богинята майка е почитана в доста религии по света.Или понеже българите са тюрки не може да не е Умай.Желязна логика.
                                Ами навярно, защото рисунката и околните графити имат нещо общо с други такива на въпросната богиня. Не съм археолог, затова се доверявам на професионални мнения. Овчаров поне не се изявява на чужди поприща.
                                Перперикон може да е далеч от Солун, но е отбелязано, че такива изображения-графити има по целите южни Родопи, при това сходни в голяма степен с такива от Североизточна България. Т.е. ако не са на дунавски прабългари, то следва да са на Куберови. Почеркът е сходен.
                                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                                Comment

                                Working...
                                X