Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Участието на траките във формирането на българската народност

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    RIZAR написа
    Съвсем накратко ,давам ти сведения за траките от 4век. и някои техни имена и ти показвам ,че са имали писменост през 4-ти век.
    Хубаво! Но те са имали писменост и през V век.
    RIZAR написа
    2.Споменаването на бески манастири в Палестина през 6век. в които ,бесите са служели на своя език
    А Синай в Палестина ли се намира?
    А Палестина каква връзка има с темата?
    Може би тази, че пеласгите са българи?

    "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
    It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

    Comment


      Тракийските племена беси приели християнството и се преобразили

      Езичниците, които някога принасяли в жертва хора, заменили гнева с песен за Христа

      Монахиня Валентина Друмева

      Бесите са тракийска племенна общност, която населявала Родопите. По-късно, заедно със славяните и прабългарите, тя се вляла в българската народност. За тях малко се знае, но то е много съществено в духовно отношение. Като всички тракийски племена по нашите земи, те били езичници. И досега археолозите откриват капища по склоновете на Родопите, където бесите принасяли жертви на боговете демони, а жреци гадаели съдбите на хората с посредничеството на злите сили.
      Но когато проникнало християнството, животът и нравите на бесите се променили. Голяма заслуга за това има прочутият християнски проповедник Никита, епископ Ремисиански. За него римският писател Павлин Нолански твърди, че с успехите си в проповедта при бесите той удивил света. Той пише: "Там гдето някога е имало животински нрави, сега властва ангелски дух, и тоя, който по-рано е живял в пещерите като разбойник, сега там се подслонява като праведник".
      Свети Никита Ремисиански превел Словото Божие на бески език и той ги покръстил. Християнизираните беси не само променили живота си в духа на Христовата любов, но стигнали и до себеотречение за името Христово. Те излъчили и монаси. Някои ревностни родопски монаси потърсили духовно ръководство в манастири чак в прочутата Палестинска пустиня, населена със строги отшелници.
      Сега изследователите намират, че през 5-и - 6-и в. беското монашеско присъствие из цялата Римска империя било забележително, но то било подчертано най-вече в Палестина.
      Известно е, че свети Теодосий Велики основал манастир на източния бряг на река Йордан, близо до Мъртво море. В него изградил три храма. В първия се служело на гръцки език, "във втория храм бесите отправяли на свой език молитви към общия на всички ни Господ", а в третия служели арменците.
      И в големия монашески център на Синай имало също беско монашеско присъствие. В подножието на планината се намирал манастир, в който се подвизавали трима монаси, пише Антоний от Планенция. Те знаели между другите езици -гръцки, сирийски, египетски, и още бески език.
      Бесите сами основавали манастири. Такива се сочат дори в столицата на християнството Йерусалим, а също и в новата имперска столица Константинопол. Най-забележителният бески манастир обаче бил според известията на Йоан Мосх на река Йордан. Той носел името "Субиба". Негов игумен бил Андрей. В съборните актове от 536 г. се среща неговият подпис.
      А там монашеският живот бил строг. Основателят бил преди това безмълвник. Той търсел уединение, при което молитвата е най-благодатна. Но пещерата, в която живеел, станала тясна, защото много братя идвали и желаели да станат негови ученици. Той не искал да остави безмълвието, но смятал и грижата за братята за отговорно дело.
      След голяма вътрешна борба възложил всичко на Бога, Който може да съедини едното с другото за обща полза. Разбрал, че по благодат животът на монаха се укрепява не толкова в уединението на тялото, колкото във вътрешното уединение. Разбира се, този принцип важи за съвършените.
      Така възникнал манастирът, обитаван от беси в Палестина. А монашеството в Родопите несъмнено също процъфтяло, но историческите превратности и особено вековното робство заличили следите му. То се е повлияло непременно от монашеството край Константинопол, а и от палестинското. Знае се, че арабските нашествия смущавали живота на отшелниците и те търсели условия за по-спокоен подвиг и в нашите земи. Завърналите се принудително монаси оттам донасяли строгия канон. Така се сеело източното монашество и по Родопите.
      Посоченото показва, че родопските беси приели християнството в най-дълбоката му и чиста същност. Това се подкрепя и от известието на Блажени Иероним, който сам живял отшелнически край Витлеем. Той пише: "...звероподобните беси, които някога принасяли в жертва хора, са заменили скърцането със зъби и гнева си със сладката песен за Христа".
      А тази песен била най-сладка от устата на беските монаси, които славели Бога не само в красивия Родопски край, но и в далечна Палестина. Като се съди за силата на една християнска общност по числеността на монасите в нея, може с увереност да се каже, че родопските беси стигали високи върхове в духовния живот.
      Апропо ,бесите са имали манстири в Малка Скития,Тракия,Палестина и СИНАЙ.

      Говорим за траките императоре ,моля виж темата!??!
      Last edited by RIZAR; 24-02-2008, 22:31. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

      Comment


        RIZAR написа
        Говорим за траките императоре ,моля виж темата!??!
        Говорим за траките и тяхното участие във формирането на българската народност. Ако пеласгите в Палестина са българи, тогава и палестинските беси имат своя принос.
        Шегувам се!
        Значи от това, което си постнал, излиза, че присъствието на беското монашество е било по-сериозно в Палестина, отколкото на Балканите?:sm186:

        "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
        It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

        Comment


          Не, но ако искаш, мога да ти постна местата на манастирите в България от 4-7век???
          Освен това в Скития е имало и сирийски и други източни монаси.

          Имало е "латинци" ,ако щеш -Св.Йоан Кассиан Римлянин/роден в Скития/.
          Last edited by RIZAR; 24-02-2008, 22:53. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

          Comment


            Може би ще е интересно да се видят местата на манастирите. Но не съм сигурен дали това има отношение към темата.
            Ако смяташ, че ще ни помогне за изясняване на етническата обстановка на Балканите - давай! Само дано не е много обемно.
            Но ако прецениш, че няма да допринесе за изясняване на въпросите, свързани с темата, по-добре недей.
            Дано преценката ти да е правилна!

            "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
            It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

            Comment


              Съчетанието "аи", тоест алфа и йота в средногръцкия вече се чете като "е". Глаголът "изпрати" от следващата част на изречението ли е?
              Луд на шарено се радва - цивилен блог

              Comment


                Засега ,по добре да не пускаме,още обстановката е натегната.Като се успокоим малко .ще пуснем.

                Comment


                  Тя обстановката ще си остане негативна докато не промениш своя стил на излагане на фактите, аргументите и тезите.
                  Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                  请您死在地狱般的阵痛
                  [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                  きさまはしんでくださいませんか
                  [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                  Comment


                    gregorianus написа
                    Съчетанието "аи", тоест алфа и йота в средногръцкия вече се чете като "е". Глаголът "изпрати" от следващата част на изречението ли е?
                    Е, мерси, че ми каза! :mhehe: Естествено, че е така, но трябва да отбележим, че ортографическите норми са доста строги, така че "учените глави" винаги са знаели кое се пише с αι и кое с ε. Същото се отнася и за различията в броя на сигмите, което обаче се отразява и на произношението. Глаголът "изпрати" е гръцкото αποστέλλει.

                    Comment


                      А някой може ли да обясни, защо тук говорим същото като в темата за готите? Тази тема не беше ли посветена на траките?
                      "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

                      Comment


                        Ба, траки, готи, бугари-татари - все едно е.

                        Ъхъ, "апостЕллейн", колега, баш така си е. Само че аз нали съм прозд и превеждах даденото по-горе изречение от латински, а не от гръцки... та затва попитах. И не за инфинитивната форма, мерси предварително

                        Инак като за правописа... учените знаят, да. От човека-винкел насам поне. Но средновековните автори понякога имат много демократично отношение към ортографИята.
                        Луд на шарено се радва - цивилен блог

                        Comment


                          Страшно се изкушавам да попитам ,ако може някой да обясни, откъде произлиза името "Сабин".Защото има един управител на долна Мизия -Титус Фалвиус Сабин .Не казвам ,че може да е българин ,може да го е изкефило нашия Сабин това ,че е брат на Веспасиан и да се е кръстил така.Имаше и един жупан/зопан/ Сибин.

                          Comment


                            От племето сабини в Италия.
                            Това е доста разпространено римско име.

                            "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                            It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                            Comment


                              Ако сме доказали ,че това за Мавъра ,който се е казвал Бес няма общо с рлемето Беси,кое е най-старото споменаване на тракийско племе.
                              Нека духът ти живее и нека ти който,обичаш Тива,да прекараш милиони години ,обърнал лице към северния вятар,докато очите ти съзерцават щастието.
                              Надпис от чашата с пожелания от гробницата на Тутанкхамон.

                              Comment


                                Края на ²² хил. пр. н. е.
                                А това, за мавъра Бес, който не бил бес, доказахте ли го?

                                "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                                It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                                Comment

                                Working...
                                X