Пламен Цветков е унгарофил и по начало се застъпва за алтайски (но не тюркски) произход на народа.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Двойните имена на българските владетели
Collapse
X
-
Не 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
-
Thorn написаА какво значи алтайски, но не тюркскиA strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Така:
1. Да изчистя нещо което не е било разбрано, някой каза че Иван се слагало, защото значи "хубавия". 100% грешно! Кало(с) значи хубавия, и е сложено само на българския цар Йоаница, нако представка, затова той е известен като Калоян, сиреч Добрия/Красиявия Йоан.
2. Името на Гавраил-Радомир (син на Самуил). Гавраил идва от името на един от братята на Симеон Велики - Гавраил, Радомир вероятно идва от мястото където е родин.
3. Иван-Владислав (племеник на Самуил) при него нищо не е известно, вероятно е просто име и няма нищо общо с презимена и подобни.
4. Петър II Делян (внук на Самуил) сед казва само Делян, но той слада пред името си Петер - искал е да покаже синволика, че българия никога не е била покорована от византийците.
5. Същото прави и Теодор-Петър IV (който с брат си Асен вдига въстанието против византийската власт).
6. Повечето владетели от Второто Българско цартсво имат името на династията си в името. Например Иван Асен, Калиман I Асен, Михаил II Асен, Калиман II Асен, Георги I Тертер, Георги II Тертер, Иван Шишман, Иван Срацимир, Константин II Асен.
7. Мицо Асен е от рода Мицо, бил е зет на Иван Асен, тоест няма кръвна връзка с него, затова си добавя едно Асен. Същото прави Константин Тих (който е имал кръвна връзка с Асеневци). Иван Александър има връзка със Асеневци, Шишмановци и Тертеровци, той самия се назовава Иван Александър Асен.
8. Иван Стефан, идва на васт с политичесия натиск на Сърбия. Има Стефан заради сръбските си предци (той е полу-сърбин).
9. Тодор Светослав, е просто двойно име и няма нищо общо с други.
10. Владимир-Расате и Борис-Михаил, идват от новите християнски имена и на двата, които получават след като са покръстени.
Двойните имена са силно разпространени през тези години, сърбите и византийците също носят такива през този период.
Comment
-
Guy de Mont Ferrand написаИма май теория, че и угро-фините произхождат от Алтай. 'Ма на мен не ми се вярва, по-скоро Южен Сибир.Това, че съм схванал някои неща, дължа на разклатеното си здраве.
Да си болен, значи да разбираш.
Без болестта не разбираме кое е най-важно. Но можем прекрасно да разберем всичко останало.
(Емил-Мишел Чоран, "Тетрадки 1957-1972")
Comment
-
Хана написаИ кое измежду Владимир и Расате е християнско?Това, че съм схванал някои неща, дължа на разклатеното си здраве.
Да си болен, значи да разбираш.
Без болестта не разбираме кое е най-важно. Но можем прекрасно да разберем всичко останало.
(Емил-Мишел Чоран, "Тетрадки 1957-1972")
Comment
-
mitaca написаМа не е. Всъщност не е ли В(Б)алдеми(а)р? Или Б(В)алдомир? Даже да предположим, че е славянско (знам, че няма начин , или поне доказан), но в никакъв случай не е християнско.Това, че съм схванал някои неща, дължа на разклатеното си здраве.
Да си болен, значи да разбираш.
Без болестта не разбираме кое е най-важно. Но можем прекрасно да разберем всичко останало.
(Емил-Мишел Чоран, "Тетрадки 1957-1972")
Comment
-
Борис, взима името на кръстника си византийският император.
С Владимир Расате нещата наистина са по-особени. По принцип във византийските извори той е споменат сано като Βαλδιμερ, така е и във повечето западно европейски писания, тоест само Владимир. Расате (Rasate) като част от името му е написано само и единствено в едно евангелие, писано в Рим. Има възможност езическото му и единствено име да е Владимир, а защо там е бил наречен Расете не е известно. Има всякакви идеи за произхода на името му. Но със сигурност не е добре познатата и9стория, че след като става княз, и отхвърля християнството се нарича Расате.
Comment
-
Суворов написаняма логика след като е покръстен да приеме второ - нехристиянско (да не напиша езическо) име :sm186:
А Б(В)алдиме(и)р не е Владимир (или поне не съвсем).
Comment
-
Даже да предположим, че е славянско (знам, че няма начин , или поне доказан), но в никакъв случай не е християнско.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написаA германец ли е ?
Юлиан Август написаВ случая няма никакво значение какъв е произхода на името, тъй като в България то се употребява като славянско-
Юлиан Август написапървородният син на Борис не е единственият случай след покръстване да е приел славянско име, такава практика освен в България е съществувала и в Киевска Рус.
Юлиан Август написаФакт, че прабългарските имена "излизат от мода" след християнизацията. Не изчезват, но намаляват. Явно са свързвани в по-голяма степен с езическото минало.
Comment
-
Казваш в България то се употребява.... Би ли бил така добър да дадеш някакви данни. За употреблението (т.е. за славянското употребление) на името в края на 9-ти век в България (тогавашна България Кало нема да се ядем). Ма сигурни.
В тогавашна България, населена прадимствено от две общности- славянска и прабългарска, използваното име какъв етнос за притежателят си говори ? Славянски, прабългарски, ромейски или германски ? Бръснача на Окам какво би казал... А името има ясно славяско значение- Владеещ света- и като такова се използва в много славянски страни. Покръстителят на Киевска Рус и син на Свтослав как се казва ?
Кои прабългарски имена и по кое време? Все пак пишем за ..... бе знаеш кое време. И със славянски или християнски са заменени?Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
Comment