Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двойните имена на българските владетели

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Пламен Цветков е унгарофил и по начало се застъпва за алтайски (но не тюркски) произход на народа.
    Не 7, а 77 пъти по 7...

    http://www.mathematicalanthropology.org/

    Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

    Comment


      #62
      А какво значи алтайски, но не тюркски


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #63
        Thorn написа
        А какво значи алтайски, но не тюркски
        Има май теория, че и угро-фините произхождат от Алтай. 'Ма на мен не ми се вярва, по-скоро Южен Сибир.
        A strong toun Rodez hit is,
        The Castell is strong and fair I wis...


        блог за средновековна балканска история

        Comment


          #64
          Ок, ама хайде да не задълбаваме, ще нарушим мораториума.


          thorn

          Средновековните църкви в България

          Comment


            #65
            Така:

            1. Да изчистя нещо което не е било разбрано, някой каза че Иван се слагало, защото значи "хубавия". 100% грешно! Кало(с) значи хубавия, и е сложено само на българския цар Йоаница, нако представка, затова той е известен като Калоян, сиреч Добрия/Красиявия Йоан.

            2. Името на Гавраил-Радомир (син на Самуил). Гавраил идва от името на един от братята на Симеон Велики - Гавраил, Радомир вероятно идва от мястото където е родин.

            3. Иван-Владислав (племеник на Самуил) при него нищо не е известно, вероятно е просто име и няма нищо общо с презимена и подобни.

            4. Петър II Делян (внук на Самуил) сед казва само Делян, но той слада пред името си Петер - искал е да покаже синволика, че българия никога не е била покорована от византийците.

            5. Същото прави и Теодор-Петър IV (който с брат си Асен вдига въстанието против византийската власт).

            6. Повечето владетели от Второто Българско цартсво имат името на династията си в името. Например Иван Асен, Калиман I Асен, Михаил II Асен, Калиман II Асен, Георги I Тертер, Георги II Тертер, Иван Шишман, Иван Срацимир, Константин II Асен.

            7. Мицо Асен е от рода Мицо, бил е зет на Иван Асен, тоест няма кръвна връзка с него, затова си добавя едно Асен. Същото прави Константин Тих (който е имал кръвна връзка с Асеневци). Иван Александър има връзка със Асеневци, Шишмановци и Тертеровци, той самия се назовава Иван Александър Асен.

            8. Иван Стефан, идва на васт с политичесия натиск на Сърбия. Има Стефан заради сръбските си предци (той е полу-сърбин).

            9. Тодор Светослав, е просто двойно име и няма нищо общо с други.

            10. Владимир-Расате и Борис-Михаил, идват от новите християнски имена и на двата, които получават след като са покръстени.

            Двойните имена са силно разпространени през тези години, сърбите и византийците също носят такива през този период.

            Comment


              #66
              Guy de Mont Ferrand написа
              Има май теория, че и угро-фините произхождат от Алтай. 'Ма на мен не ми се вярва, по-скоро Южен Сибир.
              То колкото повече време минава толкова и нови теории се появяват , иди доказвай ...
              Това, че съм схванал някои неща, дължа на разклатеното си здраве.
              Да си болен, значи да разбираш.
              Без болестта не разбираме кое е най-важно. Но можем прекрасно да разберем всичко останало.

              (Емил-Мишел Чоран, "Тетрадки 1957-1972")

              Comment


                #67
                Черноризец написа
                10. Владимир-Расате и Борис-Михаил, идват от новите християнски имена и на двата, които получават след като са покръстени.
                И кое измежду Владимир и Расате е християнско?

                Comment


                  #68
                  Хана написа
                  И кое измежду Владимир и Расате е християнско?
                  Владимир
                  Това, че съм схванал някои неща, дължа на разклатеното си здраве.
                  Да си болен, значи да разбираш.
                  Без болестта не разбираме кое е най-важно. Но можем прекрасно да разберем всичко останало.

                  (Емил-Мишел Чоран, "Тетрадки 1957-1972")

                  Comment


                    #69
                    Суворов написа
                    Владимир
                    Ма не е. Всъщност не е ли В(Б)алдеми(а)р? Или Б(В)алдомир? Даже да предположим, че е славянско (знам, че няма начин , или поне доказан), но в никакъв случай не е християнско.

                    Comment


                      #70
                      mitaca написа
                      Ма не е. Всъщност не е ли В(Б)алдеми(а)р? Или Б(В)алдомир? Даже да предположим, че е славянско (знам, че няма начин , или поне доказан), но в никакъв случай не е християнско.
                      няма логика след като е покръстен да приеме второ - нехристиянско (да не напиша езическо) име :sm186:
                      Това, че съм схванал някои неща, дължа на разклатеното си здраве.
                      Да си болен, значи да разбираш.
                      Без болестта не разбираме кое е най-важно. Но можем прекрасно да разберем всичко останало.

                      (Емил-Мишел Чоран, "Тетрадки 1957-1972")

                      Comment


                        #71
                        Борис, взима името на кръстника си византийският император.

                        С Владимир Расате нещата наистина са по-особени. По принцип във византийските извори той е споменат сано като Βαλδιμερ, така е и във повечето западно европейски писания, тоест само Владимир. Расате (Rasate) като част от името му е написано само и единствено в едно евангелие, писано в Рим. Има възможност езическото му и единствено име да е Владимир, а защо там е бил наречен Расете не е известно. Има всякакви идеи за произхода на името му. Но със сигурност не е добре познатата и9стория, че след като става княз, и отхвърля християнството се нарича Расате.

                        Comment


                          #72
                          Суворов написа
                          няма логика след като е покръстен да приеме второ - нехристиянско (да не напиша езическо) име :sm186:
                          Логика , че кой я търси ? Но за да докажеш, че в края на 9-ти век (или към края де) Владимир е християнско име, много неща ти трябват. Включително и логика. НО не стига само логика .
                          А Б(В)алдиме(и)р не е Владимир (или поне не съвсем).

                          Comment


                            #73
                            Даже да предположим, че е славянско (знам, че няма начин , или поне доказан), но в никакъв случай не е християнско.
                            A германец ли е ? В случая няма никакво значение какъв е произхода на името, тъй като в България то се употребява като славянско- първородният син на Борис не е единственият случай след покръстване да е приел славянско име, такава практика освен в България е съществувала и в Киевска Рус. Факт, че прабългарските имена "излизат от мода" след християнизацията. Не изчезват, но намаляват. Явно са свързвани в по-голяма степен с езическото минало.
                            Quae fuerant vitia, mores sunt.

                            Comment


                              #74
                              Юлиан Август написа
                              A германец ли е ?
                              Не знам? Но по всичко личи, че не е (не застъпвам арийската теория за произхда...... опа, последното да не се чете има мораториум). Баща му не е, малка вероятност е майка му да е.
                              Юлиан Август написа
                              В случая няма никакво значение какъв е произхода на името, тъй като в България то се употребява като славянско-
                              За имена си пишеме и за техния произход. Казваш в България то се употребява.... Би ли бил така добър да дадеш някакви данни. За употреблението (т.е. за славянското употребление) на името в края на 9-ти век в България (тогавашна България Кало нема да се ядем). Ма сигурни.
                              Юлиан Август написа
                              първородният син на Борис не е единственият случай след покръстване да е приел славянско име, такава практика освен в България е съществувала и в Киевска Рус.
                              Давай ги другите, кат казваш, че не е единствения. А даже да дадеш (в което се съмнявам), ще да е бил първия нали - или не е така?
                              Юлиан Август написа
                              Факт, че прабългарските имена "излизат от мода" след християнизацията. Не изчезват, но намаляват. Явно са свързвани в по-голяма степен с езическото минало.
                              Я, я, я? Доказателства? Кои прабългарски имена и по кое време? Все пак пишем за ..... бе знаеш кое време. И със славянски или християнски са заменени?

                              Comment


                                #75
                                Казваш в България то се употребява.... Би ли бил така добър да дадеш някакви данни. За употреблението (т.е. за славянското употребление) на името в края на 9-ти век в България (тогавашна България Кало нема да се ядем). Ма сигурни.
                                Ако в Англия човек се нарича с името Марк, което е разпространено сред англоскасонската общност там, но всъщност е римско, това значи ли че е кръстен с намерението ясно да изяви пред света, че е римлянин ? Или го използва по инерция поради факта, че за тия георгафки ширини и етно-дадености то е възприето като местно ?
                                В тогавашна България, населена прадимствено от две общности- славянска и прабългарска, използваното име какъв етнос за притежателят си говори ? Славянски, прабългарски, ромейски или германски ? Бръснача на Окам какво би казал... А името има ясно славяско значение- Владеещ света- и като такова се използва в много славянски страни. Покръстителят на Киевска Рус и син на Свтослав как се казва ?

                                Кои прабългарски имена и по кое време? Все пак пишем за ..... бе знаеш кое време. И със славянски или християнски са заменени?
                                Разгледай се из документите след християнизацията. Какви се срещат преимуществено- гръко-римски заемки, библейски и славянски. Първите и вторите са ясни, а колко са прабългарските остатъци ? Наистина повечето документи с които разполагаме са от ВБЦ, но аз не съм казал, че след християнизацията за един ден са се променили имената... Процесът е бавен и продължава дори в наши дни.
                                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                                Comment

                                Working...
                                X