определено, ОПРЕДЕЛЕНО?! , МУ-ХА-ХА :sm113: . Човек, ти наясно ли си за коя епоха говорим и за кво става дума. А ти искаш нещо от Крум, кое, джобните му вещи с монограм и записките му от излета край Босфора?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Канасюбиги
Collapse
X
-
Хана написаА някакви доказателства за това?
Comment
-
Ресавски, Даниц – откъде вадите извода, че съкровището от Надь Сент Миклош е /пра/българско? Намерено е през 18 век, когато са се интересували от златото, но не и от археологията и единствено можем да кажем, че принадлежало на аристократ от някой от конните народи. Има някакви неразбираеми надписи които се опитват да прочетат като тюркски.
Мястото е било поне 250 години част от Аварския хаганат, 100 или 200 години българско и от тогава унгарско. А ние убедено твърдим, че е именно българско, а това е само за една от възможните хипотези. Типичния метод на БД!
Comment
-
mitaca написаАз съм почитател на Рънсиман, но не мога да се съглася с федаратската му история (както много потребители по-горе посочиха няма никакво док-во за това, а за обратното има доста (ако не равнопоставеност то поне независимост на дунавска България)). Да се върнем на христианизацията. Смятам, е рода Дуло е приел християнството и поне до Тервел владетелите са били християни. Не елита, а само владетелите. Това обяснява защо не е имало църкви. Това християнство може да е било про форма. Достатъчно е да има и само една църква обслужваща владетелското семейство.
Comment
-
Thorn написаРесавски, Даниц – откъде вадите извода, че съкровището от Надь Сент Миклош е /пра/българско? Намерено е през 18 век, когато са се интересували от златото, но не и от археологията и единствено можем да кажем, че принадлежало на аристократ от някой от конните народи. Има някакви неразбираеми надписи които се опитват да прочетат като тюркски.
Мястото е било поне 250 години част от Аварския хаганат, 100 или 200 години българско и от тогава унгарско. А ние убедено твърдим, че е именно българско, а това е само за една от възможните хипотези. Типичния метод на БД!
Доколкото съм запознат, стилистиката на съкровището се отличава от аварската и другите тюркски, а и езикът, на който са надписите, също не могат да прочетат като тюркски. Не искам да навлизам в спорове по тази тема, защото е чувствителна тук, но "Боила Жоапан теси дугетойги Бойтаула Жоапан тагроги итзиги таиси" много трудно ще може да се обясни, с който и да е такъв език. Пак казвам, това е от моите познания. Не случайно дори тюрколозите отделят прабългарския език в отделна група, като различен от всички останали в това езиково семейство.Не 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
Голям почитател съм на Рънсиман, ама тази негова теория е изсмукана от пръстите (изобщо трудът му за историята на Първото българско царство според мен не струва, а и проф. Матанов каза, че когато го е бил писал, Рънсиман бил твърде млад и затова не е бил достатъчно изпипан ). Какво в крайна сметка е това покръстване? По това време повече от половината население на европейските територии (визирам славяните) на империята е езическо, а на север християнството буквално отсъства навсякъде освен в колонията Херсон. Едва през следващите два века с цената на големи усилия Византия ще успее да покръсти и приобщи езичниците-славяни в Гърция. Никой ли не обръща внимание на факта, че в Средновековието приемането на християнството или някоя друга от по-разпространените религии (ислям, юдаизъм, будизъм) от върховния владетел на дадена общност почти винаги означава и покръстването на "народа" му, както става с Борис или с Мешко, или с Ростислав итн. Какви са тези "диви воини"- езичници от севера, които толкова пълно завзимат властта, че по-късно срещу християнизацията се опълчват "всичките десет комитата" на държавата, пардон, автономната гранична област на Ромейската империя? Защо този техен хипотетичен преврат не е отразен в изворите? Изобщо смятам, че едно такова събитие би привлякло веднага вниманието на тогавашните летописци от цяла Европа - както е известно, те са били изключително църковни християнски дейци и такива истории би трябвало да ги интересуват повече от всичко останало! Така че липсата на известия в изворите по-скоро трябва да свидетелства не в полза на тезата за християнската принадлежност на българските канове през периода, а за обратното.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Не намерих и половин доказателство за панонския произход на Крум
Comment
-
Въобще не съм почитател на Рънсиман и не знам защо е набеден в българофилия / май откриха и име на негово име/.В неговия труд Самуил е характеризиран като злодей и бунтовник,Симеон като предател / предал Визнатия/,Борис като безскруппулен търговец на души - в лошия смисъл на думата.Дайте ми някакви достойнства на неговите книги.
Comment
-
resavsky написаВъобще не съм почитател на Рънсиман и не знам защо е набеден в българофилия / май откриха и име на негово име/.В неговия труд Самуил е характеризиран като злодей и бунтовник,Симеон като предател / предал Визнатия/,Борис като безскруппулен търговец на души - в лошия смисъл на думата.Дайте ми някакви достойнства на неговите книги.
Comment
Comment