Обяснението, дадено от Хана за Даргамирос - Драгомир, за мен е напълно убедително и съм благодарен, защото до ден днешен нито един изследвач не е направил тази обосновка, а чрез нея проблемът можеше да бъде решен още преди 100 години.
По въпроса за древнобългарската лексика в старобългарския и в съвременния език: склонен съм да приемам твърдението на П.Добрев, че запазената древнобългарска лексика е много по-голям обем от 15-тината думи от тюркски произход, за които навремето говореше Ст.Младенов. Аргументите на Добрев стоят добре, макар че не съм в състояние да ги преценявам филологически.
Отношенията българи-славяни очевидно са от типа варяги-славяни, макар че съм убеден, че съотношението в броя е твърде различно. Едва ли биха могли да се посочат аргументи за превъзходство на славянската цивилизация над българската, както стоят нещата на запад. Още повече, че основното е "цивилизацията на държавността" - област, в която славяните са несравнимо по-назад в развитието си от българите.
По въпроса за древнобългарската лексика в старобългарския и в съвременния език: склонен съм да приемам твърдението на П.Добрев, че запазената древнобългарска лексика е много по-голям обем от 15-тината думи от тюркски произход, за които навремето говореше Ст.Младенов. Аргументите на Добрев стоят добре, макар че не съм в състояние да ги преценявам филологически.
Отношенията българи-славяни очевидно са от типа варяги-славяни, макар че съм убеден, че съотношението в броя е твърде различно. Едва ли биха могли да се посочат аргументи за превъзходство на славянската цивилизация над българската, както стоят нещата на запад. Още повече, че основното е "цивилизацията на държавността" - област, в която славяните са несравнимо по-назад в развитието си от българите.
Comment