Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интересен факт...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    lzl написа
    Няма ли някой юрист тук, та да нахвърли научното определение/я за държава, вместо тая игра на думи?
    Ами аз си мисля, че това не е толкова добра идея. Сигурно има юридическа дефиниция, но тя е...юридическа дефиниция, тоест не е подходяща в случая. По-задоволителна би била философска дефиниция, нещо от политическата теория.
    Last edited by Ханс; 13-07-2006, 12:48.
    Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

    Comment


      #32
      В смисъла на казаното от Ханс
      По-задоволителна би била философска дефиниция, нещо от политическата теория или нещщо от този порядък.
      една дефиниция не може да не мине без преглед на теориите за държавата и нейното възникване - един вид брейнсторминг.
      byzantiner написа
      Във форума имаме политолози, които може да решат да се включат в темата...
      Тц, аз пробвах вече - нещо не ми се занимава повече. Пък и все пак изложение на тези теории могат да се намерят в нета.
      Recalibrating my lack of faith in humanity...

      https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

      Comment


        #33
        albireo написа
        В смисъла на казаното от Ханс една дефиниция не може да не мине без преглед на теориите за държавата и нейното възникване - един вид брейнсторминг.

        Тц, аз пробвах вече - нещо не ми се занимава повече. Пък и все пак изложение на тези теории могат да се намерят в нета.
        Пропускате две неща,първо това не е тема за държавите... и второ спорът(уж) възникна не "дайте определение" на държава,а дали българия е била държава,преди договора 681.... респективно има разлика между това да дадеш отговор що е държава и да разпознаеш дали дадено образование е държава.За туй аз давах отговори като "най-общо" или "основни стълбове на държава,но тези не я изчерпват" и прочее.
        Поздрав.

        Comment


          #34
          Проблемът на темата, поне така както го разбрах аз (и поради който се стигна до питанията около същността на държавата) е от три части:

          1? дали и в каква степен е/са държави българските политически формирования преди Дунавска България.

          2? дали и в каква степен и кога (в смисъл на историческо време) Дунавска България е държава, а не нещо друго.

          3? как можем да определим, въз основа на какво и защо че държавата или държавността на политическите обединения в първите два въпроса са идентични или пордължения едно на друго.

          Като основен е общо взето третият въпрос. Сложността (или ако човек си пада по простите неща - пробелмът) идва от него и този проблем би трябвало да адресира разбирането за това какво всъщност е държава.

          Comment


            #35
            Реших да ви постна един разговор по Кю-то с Ханс, който проведохме онзи ден:

            byzantiner (12:59:56 11/07/2006)
            да те питам отоносно последния ти пост в темата за интересен факт


            havab (13:00:03 11/07/2006)
            питай


            byzantiner (13:00:03 11/07/2006)
            там дето го отнесохме за 681


            byzantiner (13:00:15 11/07/2006)
            не смяташ ли все пак, че при САЩ


            havab (13:00:15 11/07/2006)
            ми то другото са си глупости


            byzantiner (13:00:35 11/07/2006)
            случаят и изобщо условият са по- различни


            byzantiner (13:00:41 11/07/2006)
            за да ги сравняваме


            byzantiner (13:00:44 11/07/2006)
            с 681


            havab (13:00:52 11/07/2006)
            Не, става дума за принцип


            byzantiner (13:01:20 11/07/2006)
            при такива случаи аз лично смятам, че е по- добре да видиме как стаят нещато при държавно образувание


            havab (13:02:06 11/07/2006)
            ами то проблема е съвсем друг, не е толкова исторически колкото политико-философски.


            byzantiner (13:02:07 11/07/2006)
            но пък пример с франките не е удаче н в случая


            byzantiner (13:02:15 11/07/2006)
            да съгласен съм


            havab (13:02:46 11/07/2006)
            Въпроса е следния - има ли държава преди договора от 681?


            byzantiner (13:03:18 11/07/2006)
            държава определено има, но тя не е същата като тази м/у Карпатите и Стара планина


            byzantiner (13:03:21 11/07/2006)
            в никакъв случай


            byzantiner (13:03:50 11/07/2006)
            от една страна населението на двете териториални образувания не е едно и също


            byzantiner (13:04:07 11/07/2006)
            политическите и военни проблеми са съвсем различни


            havab (13:04:12 11/07/2006)
            Не не става дума за това, хайде ще перефразирам - има ли държава между карпатите и стара пл. преди 681?


            byzantiner (13:04:28 11/07/2006)
            е то тогава е ясно


            byzantiner (13:04:54 11/07/2006)
            не, разбира се, макар и да има славянски и други племена, които живеят като федерата


            byzantiner (13:04:58 11/07/2006)
            федерати*


            havab (13:06:22 11/07/2006)
            Хайде тогава да задам уточняващ въпрос - има ли държава след договора от 681?


            byzantiner (13:07:43 11/07/2006)
            очевадно да, но какви са прзнанията и схващанията за тази държава от Византийската империя, считана за някаква инстанция, до голяма степен от тогавашните народи, но в още по- голяма, мисля си, от съвременната историография


            byzantiner (13:07:53 11/07/2006)
            какво мисля по въпроса можеш да видиш от една тема


            byzantiner (13:07:56 11/07/2006)
            имаше


            byzantiner (13:08:17 11/07/2006)
            за развитието на отношенията България- Византия до покръстването


            havab (13:08:32 11/07/2006)
            Тоест според теб факта на подписването на договор създава държава?


            byzantiner (13:08:43 11/07/2006)
            не само


            byzantiner (13:08:49 11/07/2006)
            в Теофан


            byzantiner (13:08:54 11/07/2006)
            се споменава


            byzantiner (13:08:59 11/07/2006)
            че


            byzantiner (13:09:17 11/07/2006)
            са установени отношения м/у българите и славяните


            byzantiner (13:09:23 11/07/2006)
            като се спори вече


            byzantiner (13:09:27 11/07/2006)
            какъв е бил характера


            byzantiner (13:09:49 11/07/2006)
            тоест имае някакво установяване на територия


            byzantiner (13:09:54 11/07/2006)
            което е също важен фактор


            byzantiner (13:10:25 11/07/2006)
            освен това имаме някаква полуномадска идея за държавано образувание


            byzantiner (13:10:30 11/07/2006)
            която си е факт


            byzantiner (13:10:51 11/07/2006)
            Палеа Мегали Вулгария


            havab (13:11:30 11/07/2006)
            Добре, нека сега разгледаме един хипотетичен вариант - договора по някаква причина не се подписва 681, а да кажем 682 или защо не 683. Може ли да кажем че в периода 681-683 няма да има държава?


            byzantiner (13:12:15 11/07/2006)
            тая твоята постановка ми прилича на проблемите за въстанието на Асен и Петър докога е траело


            byzantiner (13:12:24 11/07/2006)
            за мен лично до 1203г.


            byzantiner (13:12:29 11/07/2006)
            но тука вече....


            byzantiner (13:13:17 11/07/2006)
            малко е трудно да кажем за това, което питаш, дали ако в периода 681 683 имаше война щеше да има държава


            havab (13:13:22 11/07/2006)
            Хмм, тук не е съвсем коректно сравнение - възстанието и държавата са две съвсем различни неща


            byzantiner (13:13:49 11/07/2006)
            трябва да имаме според мен някакви сведения за конкретните условия


            byzantiner (13:14:05 11/07/2006)
            на да речем някава война му/у нахлулите българи и


            byzantiner (13:14:10 11/07/2006)
            виантийските войски


            byzantiner (13:14:35 11/07/2006)
            т.е. дали тези българи са влезли в един момент в някави отонешения с местните


            havab (13:15:24 11/07/2006)
            Всъщност нека сведем нещата до основното - какво отличава държава от всичко друго?


            byzantiner (13:15:27 11/07/2006)
            дори и да е така то в хода на една напрагната война за откъсване на знаителна територия от Византия


            byzantiner (13:16:04 11/07/2006)
            едви ли би могло да се говори за създанена държава преди това


            byzantiner (13:16:18 11/07/2006)
            преди дадено признаване от страна на Византия


            byzantiner (13:16:30 11/07/2006)
            защото да речем при Асен и Петър


            byzantiner (13:16:42 11/07/2006)
            в периода 1185- 1203


            byzantiner (13:17:20 11/07/2006)
            даже и Калоян се включва напрактика имаме първоначално една възстановена Микоробългария в Мизия, която първоначално успява да


            byzantiner (13:17:37 11/07/2006)
            противостои успешно на походите на ИсаК Ангел


            byzantiner (13:17:44 11/07/2006)
            да се укрепи


            byzantiner (13:17:56 11/07/2006)
            и да започне настъпление във всички старин


            byzantiner (13:18:00 11/07/2006)
            страни*


            byzantiner (13:18:41 11/07/2006)
            и в този смисъл сле като в тази територия имаме добре организирана войска (или поне достатъчно, за да противостоим на Византия)


            byzantiner (13:18:50 11/07/2006)
            възстановена Църковна институция


            byzantiner (13:19:01 11/07/2006)
            или по- скоро създадена нова Църковна институция


            byzantiner (13:19:04 11/07/2006)



            byzantiner (13:19:16 11/07/2006)
            в контескта на православната традиция


            byzantiner (13:19:22 11/07/2006)
            коронясване на владетели


            byzantiner (13:19:28 11/07/2006)
            и т.н.


            havab (13:19:28 11/07/2006)
            Добре де и какво означава всичко това?


            byzantiner (13:19:37 11/07/2006)
            пак има някакво поле за спор


            byzantiner (13:19:50 11/07/2006)
            дали ще го сложим въстание или възникване на държава


            byzantiner (13:20:09 11/07/2006)
            това значи, че не стават нещата в този случай изведнъж


            byzantiner (13:20:27 11/07/2006)
            и вероятно имаш право, че не е било така и при Аспарух


            byzantiner (13:20:54 11/07/2006)
            но ако не друго то поне имаме начало на основния наченък


            havab (13:20:57 11/07/2006)
            Именно, става дума за процес, догорът може да е начало или край, но не и съдържание


            byzantiner (13:21:12 11/07/2006)
            това ли имаше предивид


            havab (13:21:21 11/07/2006)
            по същият начин коронясването не е съдържанието на процеса


            havab (13:21:30 11/07/2006)
            ами аз май го и казах по същият начин


            byzantiner (13:21:47 11/07/2006)
            еми нещо не съм схванал


            byzantiner (13:21:51 11/07/2006)
            нищо де


            byzantiner (13:21:54 11/07/2006)
            съгласен съм


            byzantiner (13:22:04 11/07/2006)
            но все пак има някакъв стремеж у хората


            havab (13:22:10 11/07/2006)
            Ха ха, то май никой не ме е разбрал.


            havab (13:22:20 11/07/2006)
            аз самият също не се разбирам


            byzantiner (13:22:21 11/07/2006)
            да знаят ( или поне да слегат някакво начало)


            byzantiner (13:22:28 11/07/2006)
            слагат*


            byzantiner (13:22:42 11/07/2006)
            незвасимо на какво ще го опрделиш


            byzantiner (13:23:21 11/07/2006)
            но след като е начало на процес на образуване на някава дърава, ерго не е чако толкоз некоректно да го напишем начало на държавата


            havab (13:23:24 11/07/2006)
            Това да и аз дори не им го отричам


            byzantiner (13:23:27 11/07/2006)
            така се разсъждава


            havab (13:24:13 11/07/2006)
            Е да, така е, лошото е че така се скрива процеса и началото става = на процеса.


            byzantiner (13:24:26 11/07/2006)
            да де, Ханс, ама


            byzantiner (13:24:39 11/07/2006)
            тоя процес ги интересува хора като мене и тебе


            byzantiner (13:24:46 11/07/2006)
            а не средстатичстическия


            havab (13:24:46 11/07/2006)
            Тоест с подписа си граф Игнатиев създава България


            byzantiner (13:24:59 11/07/2006)
            тъп тийнейджър ако щеш


            byzantiner (13:25:04 11/07/2006)
            не само първокласниците


            byzantiner (13:25:11 11/07/2006)
            дето четатат от ридонознанието


            byzantiner (13:25:27 11/07/2006)
            родинознанието*


            havab (13:25:51 11/07/2006)
            Абе това е така, аз не настоявам дори че не трябва да е така, но поне ти и аз можем да си изясним въпроса


            byzantiner (13:26:01 11/07/2006)
            да така


            byzantiner (13:26:10 11/07/2006)
            за граф Игнатиев


            byzantiner (13:26:20 11/07/2006)
            не би могло баш да се каже според


            byzantiner (13:26:23 11/07/2006)
            мен


            byzantiner (13:26:25 11/07/2006)
            защото да


            havab (13:26:51 11/07/2006)
            Ами то е същото, но дори да не гледаме Сан Стефано, а Берлинският конгрес, по-коректни ли ще сме?


            byzantiner (13:27:00 11/07/2006)
            имаме процес на издигане на идея за независима българска държава през Възраждането имаме


            byzantiner (13:27:46 11/07/2006)
            две ногови кулминации- Април 1876 и Руско- турска война (нема да я наричам освободителна


            byzantiner (13:28:01 11/07/2006)
            и но след Сан- стефано имам както казваш ти


            byzantiner (13:28:06 11/07/2006)
            и Берлински договор


            byzantiner (13:28:16 11/07/2006)
            имам временно управляващ руски кабинет


            byzantiner (13:28:30 11/07/2006)
            приумане на Търновска конституция


            byzantiner (13:28:50 11/07/2006)
            изибаране на княз от Великите сили


            byzantiner (13:29:00 11/07/2006)
            абе един неспонтанен процес


            byzantiner (13:29:07 11/07/2006)
            като се замислиш


            havab (13:29:21 11/07/2006)
            Който реално завършва с 1908г.


            byzantiner (13:29:23 11/07/2006)
            макар и неестествен и до голяма степен ускорен


            byzantiner (13:29:35 11/07/2006)
            е не бих казал


            byzantiner (13:30:05 11/07/2006)
            по- скоро при Съединението


            byzantiner (13:30:08 11/07/2006)



            havab (13:31:04 11/07/2006)
            Ами спорно е, ако настояваме за суверенитета като най-съществена характеристика, то независимостта придобива много важно значение


            byzantiner (13:31:15 11/07/2006)
            е да де


            byzantiner (13:31:45 11/07/2006)
            ама фунциониращо "с пълна пара" държавно образувание имаме и преди 1908 г.


            havab (13:31:53 11/07/2006)
            Ако сега сравним тези примери ще видим че договора от 681г. и декларацията от 1908 имат сходен характер


            byzantiner (13:31:53 11/07/2006)
            преди манифеста на Батемберг


            havab (13:32:36 11/07/2006)
            Фердинанд?
            Да вероятно и преди договора от 681 е имало нещо което практически не се е изменило след това


            byzantiner (13:32:42 11/07/2006)
            даде


            byzantiner (13:32:45 11/07/2006)
            обърках се


            byzantiner (13:33:02 11/07/2006)
            в рамките на една година ли


            byzantiner (13:33:04 11/07/2006)
            ??


            byzantiner (13:33:08 11/07/2006)
            максимум


            havab (13:33:10 11/07/2006)
            ясно, питам да не би да визираш нещо друго


            byzantiner (13:33:17 11/07/2006)
            не не


            havab (13:33:18 11/07/2006)
            Дори да е една година пак е съществено


            byzantiner (13:33:26 11/07/2006)
            просто си мислех за другия и го обърках


            havab (13:33:28 11/07/2006)
            да се върнем на сащианският ни пример


            byzantiner (13:33:40 11/07/2006)
            хаха


            havab (13:33:47 11/07/2006)
            капитулацията при Йорктаун е много по важна от парижкият договор


            byzantiner (13:33:57 11/07/2006)
            да ама там условията са други


            byzantiner (13:34:00 11/07/2006)
            съгласен съм


            byzantiner (13:34:30 11/07/2006)
            ама по- същият начин може пък да спорем ако оставим Париж на страна


            havab (13:34:32 11/07/2006)
            по този начин и мъглявата победа при онгъла и каквито други подобни събития са текли са имали много по голямо значение от формалното "подписване"


            byzantiner (13:34:54 11/07/2006)
            дали декларацията за независимост или приемането на Конституцията слагат началото


            havab (13:35:37 11/07/2006)
            Да можем, и ще е нбапълно основателен


            byzantiner (13:36:04 11/07/2006)
            ок


            havab (13:36:04 11/07/2006)
            въпроса е че денят преди да се подпише договора държавата съществува също толкова колкото и деня след като е подписан


            byzantiner (13:36:12 11/07/2006)
            съглесме съм, че порцеса е важен


            byzantiner (13:36:30 11/07/2006)
            офф много си пунктуален
            Ако някой има нерви да го чете, нека! Може пик и да ви наведе на някакви размисли......

            THE LABARUM


            sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
            ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
            ,sevogorob eht erew ysmim llA
            .ebargtuo shtar emom eht dnA

            Бе сгладне и честлинните комбурси
            тарляха се и сврецваха във плите;
            съвсем окласни бяха тук щурпите
            и отма равапсатваха прасурси.

            Comment


              #36
              .........................
              Или пък,както всички добре знаят,думата е като дъвка и може да се дъвче по всякакви начини без значение кое е криво и кое е право,благодарение на което,в не малко случаи,човек сам "връзва" себе си преди да съумее да изрече каква и да е "правда"....
              Поради което често нарича това сложност,управдавайки невярата в слабоста на разумноста си....
              Украсявайки слабоста с хиляди "качества" които най-накрая се превръщат в празна сладост за ума.Прогрес постига но бавно,като самото време.Но времето е променлима и непостоянна единица във вселената,и винаги можеш да го огънеш,и на края като погледнеш що си сторил осъзнаваш значението на простичкият словоред:
              -Абсолютни глупости.
              ...После-словие,дано не ме разберете погрешно,както все става...
              Поздрав.

              Вероятно писането с по-малко правописни грешки значително би помогнало за правилното разбиране
              - модератор
              Last edited by модератор; 13-07-2006, 21:42.

              Comment


                #37
                О, това мисля че го разбрах, колкото и сложно глупав да съм . Истината е в мълчанието, а ако все пак се наложи да се артикулира - в проповедта. Всекиму неговото.

                ПП Напоследък все успявам някак да издразня почитателите на простите, единствени и очевидни истини. Не знам защо това е така, може би трябва да се въздържам да пиша глупости (все си мислех, че те като хора постигнали съвършенството са малко по-търпими към чуждата глупост и склонни да проповядват истината си, когато слязат от възвишените небеса на съзнанието за собственото си превъзходство, но какво разбирам аз непросветения и непрогледналия от тея работи). Извинявам се предварително на всички почитатели на това отношение към реалността.

                ПП2 По подобни поводи напоследък често се обръщам към мъдростта на притчите за Му Да и неговия учител. Та днес се погрижих за душата си с три притчи, които естестевно са поучителни:

                Однажды приш¸л Му Да к Учителю и сказал:
                - Учитель, сегодня я покупал на базаре зел¸ный чай и ко мне подош¸л ученик даоса и предложил вступить в спор, всячески насмехаясь над вашей мудростью.
                - Уверен ли ты сам в своей (и моей) правоте? -- Спросил Учитель.
                - Конечно, -- ответил Му Да.
                - Тогда просто забудь предложение этого недал¸кого человека, -- поразмыслив ответил Учитель, -- ведь истина является достаточным основанием сама по себе.
                - О, Учитель! Значит, если я в ч¸м-то не уверен, мне следует всегда спорить на эту тему?!
                - Именно так, Му Да. Спорить следует только когда ты не уверен в предмете спора! Да и то не на базаре. И только тогда ты сможешь обрести истинную мудрость
                Однажды Учитель сосредоточенно медитировал вместе со своей ученицей Хао Ши.
                В это время к нему ворвался Му Да.
                - Учитель, беда, я играл с пицзеци и оно укусило меня!
                Учитель в раздражении оторвался от медитации.
                - Ну так и ты укуси его!!
                - Учитель, но я не могу этого сделать, ибо отвращение перед тварью останавит меня.
                - Пусть это послужит тебе уроком, впредь не дружи с теми, кого не сможешь потом укусить - ответил Учитель и выставил Му Да за дверь.
                Ничего не понял Му Да, но поспешил поведать миру новую мудрость Учителя.
                Однажды запыхавшийся Му Да прибежал к Учителю и прямо с порога заявил:
                - Сегодня на базарной площади я слушал ночного сторожа, охраняющего порт на реке Цзян. Он предвещал наступление эпохи великих бедствий Куй!
                - Он что - встречался в зарослях реки Цзян с нашим пицзеци? - обеспокоенно спросил Учитель.
                - Нет, конечно, но он говорит, что прочитал всех мудрецов Поднебесной, а также трактат о наилучшем устройстве государства и приш¸л к выводу, что наше государство устроено несообразно, а потому нам всем гряд¸т эпоха Куй!
                - Несообразно именно то государство, - сказал Учитель, - в котором ночные сторожа вместо следования пути благородного мужа и занятий своим прямым делом - а именно ночным сторожением - читают опусы о наилучшем устройстве государства, писаные другими мелкими людьми. После такого нестроения не удивительно, что в государстве не будет ни наилучшего устройства, ни охраняемых сторожами основных фондов. И вот тогда действительно наступит эпоха великих бедствий Куй.
                - Но это ещ¸ не вс¸, Учитель! Он надсмехался над идеалом благородного мужа, который проповедуешь ты, и ещ¸, увидев мою оранжевую табличку с девизом "Мудрое постижение", сказал, что это полный позор и лично он никогда и ни за что не примет такую, из чьих бы рук она к нему ни пришла.
                Учитель задумался, а потом сказал:
                - Надо как-нибудь сходить на базарную площадь и посмотреть на этого человека повнимательнее. Возможно, он нам пригодится.
                - Учитель! - удивился Му Да, - но ведь этот человек не имеет никаких понятий о сообразности и поносит тебя и тво¸ учение!
                - Когда человек поносит что-то от всей души, это значит, что именно это его и волнует больше всего. Он хулил твою табличку и отказывался от не¸ - но, возможно, ты заводил с ним разговор об этой табличке или предлагал е¸ ему?
                - Нет, Учитель, он вообще увидел е¸ случайно, когда я перекладывал связки монет.
                - Вот видишь. Это значит, что он тоже хотел бы стать благородным мужем и получить такую табличку, но по тем или иным причинам у него это не получается, и от этого он испытывает великую обиду на весь мир. Именно поэтому я и хочу к нему присмотреться. Конечно, для достижения душевного равновесия ему надлежит излить из себя ч¸рный чай страха и красный чай озлобления, после чего влить в себя зел¸ный чай мудрости. Ему будет сложно это сделать, ибо такие люди скорее склонны переранить весь окружающий мир, чем излечить собственную рану...
                Учитель скорбно вздохнул и продолжил:
                - Однако, он вполне может нам пригодиться. Обучим его обращаться с пицзеци и пусть водит его на базарную площадь - показывать за деньги и рассказывать об эпохе Куй. Хоть баланс за квартал свед¸м...
                Last edited by gollum; 14-07-2006, 11:35.

                Comment


                  #38
                  Напоследък все успявам някак да издразня почитателите на простите, единствени и очевидни истини.
                  Не се кахъри за тез неща. Аз пък дразня само един, но пък той е почитател на Истината.
                  Вчера минах по Славейков, мислим дека простата истина(Коельо) е намаляла в полза на сложната юдео-масонско-тамплиеро-христова заговорно комплицирана истина(Down Brown, Ban Drown, Drown Brown и т.н.). Даже фън-sHуй е изместен на заден план.
                  Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                  Comment


                    #39
                    Ъъъъъъъъ, на "Славейков" вече такива неща ли стават? ...... :argh:
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      #40
                      Ооо, защо "вече", такива флуктуации са норма на това книжно пазарище.

                      Comment


                        #41
                        До gollum.
                        Много грешите с изводите си на това което казвам.
                        И моля ви не смесвайте понятия като "простота" и "простотия".
                        "...единствени и очевидни истини" - Далеч съм от мисълта,че съм достигнал до каквито и да е истини,още повече очевадни и единствени...!Единственото за което претендирам е,че се опитвам да достигна "някаде"...... един господ знае каде...
                        Далеч не съм съвършен,но вие ме оставяте с впечатлението,че имате надменен усет за такова съвършенство,може и да греша,но ако нещо ме подразни бе именно това.
                        Поздрав.

                        До модератор:
                        От някаде 6-8 месеца уча да пиша на български,в началото не можех и една дума да вържа,но смятам,че днес се справям добре,имайки предвид полужението ми !!!
                        Поздрав.

                        Comment


                          #42
                          <извън темата>А какъв е майчиният ти език?</извън темата>

                          (пу, забравих че съм забранил HTML...)
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #43
                            Е, напоследък все по-често ме обвиняват и в надменност, знам ли, може и да има нещо вярно в това. Аз лично не виждам къде съм я проявил, но не претендирам, че погледът ми е много остър, още по-малко - проницателен. А дразненето и дразненията са част от това да си жив, особено погледнато съвсем съвсем на елементарно ниво, така че в това само по себе си няма лошо. Аз също се движа на някъде, друг път стоя на едно място или се връщам, не съм съвършен, за моя радост не съм и свършен още. Но ако си мисля че имам някакво качество, то е че винаги когато напиша нещо и ми отправят въпроси или коментали, се опитвам възможно най-точно (за себе си), да се обясня или поясня и гледам никога да не се отклонявам от артикулирането на мислите си според възможностите си по тези въпроси. Това може би е едниственото нещо, в което съзнателно си позволявам да бъда надменен. Естествено, между стремежът към общуване и към невербало познание трудно може да се осъществи каквато и да е комуникация, поне според мен. Не твърдя, че някое от тези неща е "добро" или "лошо".

                            ПП Когато ме критикуват, отговарям, надявам се не смятате това за проява на надменност.

                            Comment


                              #44
                              Imperial написа
                              <извън темата>А какъв е майчиният ти език?</извън темата>

                              (пу, забравих че съм забранил HTML...)

                              Български,аз съм си българин,просто с малко по особенно минало,но не е нещо интересно.

                              gollum написа
                              Е, напоследък все по-често ме обвиняват и в надменност, знам ли, може и да има нещо вярно в това. Аз лично не виждам къде съм я проявил, но не претендирам, че погледът ми е много остър, още по-малко - проницателен. А дразненето и дразненията са част от това да си жив, особено погледнато съвсем съвсем на елементарно ниво, така че в това само по себе си няма лошо. Аз също се движа на някъде, друг път стоя на едно място или се връщам, не съм съвършен, за моя радост не съм и свършен още. Но ако си мисля че имам някакво качество, то е че винаги когато напиша нещо и ми отправят въпроси или коментали, се опитвам възможно най-точно (за себе си), да се обясня или поясня и гледам никога да не се отклонявам от артикулирането на мислите си според възможностите си по тези въпроси. Това може би е едниственото нещо, в което съзнателно си позволявам да бъда надменен. Естествено, между стремежът към общуване и към невербало познание трудно може да се осъществи каквато и да е комуникация, поне според мен. Не твърдя, че някое от тези неща е "добро" или "лошо".

                              ПП Когато ме критикуват, отговарям, надявам се не смятате това за проява на надменност.

                              Значи не ми се е привидяло.А има истина.Дразненията са част от това да си жив,както е част от това да си жив и отговор на дразненията!Всяко действие си има и противодийствие,аз за ей тъй не бих се наел да "дразня" който и да е,и рядко се случва мен да подразнят,но в този форум съм нов и някак нещата хич не тръгнаха както трябва.Иначе нямаше да се наемам на такиви разговори.

                              А от всичко до тук "най-тъжно" ми е фактът,че никой не изкоментира темата,дори едно "Това са дивотии",но по темата,би било добре,уви.
                              Поздрав.
                              Last edited by etx; 16-07-2006, 15:21. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment


                                #45
                                И сега след дългите постове, и упражнения на тема "Определение за държава". Някой все пак ще каже ли какво знае и мисли по темата.

                                А темата е: Александър Велики има ли нещо общо с нас българите, и защо в тези източници арабите смятат така?

                                Comment

                                Working...
                                X