Старобългарската дума за проститутка е блудница и не се прави разлика между проститутка и жена, която доброволно е спала с друг без финансова изгода. Църковната епитимия е еднаква. Малко канони отделят внимание на проституцията. Византийското право, което се занимава с този проблем, по-скоро визира прелюбодейството, конкубината и статуса на незаконородените деца. Член 86 от Шетия вселенски събор казва, че на свещенитицте и мираните се забранява да биват съдържатели на домове с лоша слава.
Византийската църковна литература признава, че жената може да стане проститутка само поради нищета. Избавянето на проститутките от греха им е любима тема в православната литература.
И все пак, ако трябвало мъжете да имат предбрачни сексуални отношения, връзката с проститутка била по-безопасна за обществото.Някои канони определят наказание за мъжа, който има контакт с проститутка: 12 дни или 12 седмици пост.
По Иван Левин "Секс и общество на православните славяни", С., 1991
Византийската църковна литература признава, че жената може да стане проститутка само поради нищета. Избавянето на проститутките от греха им е любима тема в православната литература.
И все пак, ако трябвало мъжете да имат предбрачни сексуални отношения, връзката с проститутка била по-безопасна за обществото.Някои канони определят наказание за мъжа, който има контакт с проститутка: 12 дни или 12 седмици пост.
По Иван Левин "Секс и общество на православните славяни", С., 1991
Comment