Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проститутките

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Каква тема само За данни , ами аз си спомням ,че по време на Кримската война
    у нас е имало публични домове , как да кажа, подпомагащ идеологически храбри-
    те френско-британски офицери . Е , това едва ли е било форма на " свещенна
    проституция " ; или пьк защото горките хорица , както каза Галахад отивали на
    смьрт , та били сьжалени . Относно Лермонтов ,цитиран от Ник , ами то е имало
    и " юнкерска поезия " , която обилно е разобличавала перфектните порядки на
    тогавашното общество , в което забележете изниква и ширеща се проституция .
    Тук славянофилите биха казали , че това е последица от скьсването с корените
    на традиционното общество ; друг пьт , казвам аз - Мелиса е права -всяка , да
    кажа социална система , си изгражда и форми на проституция . Лично аз мисля ,
    че най-странни са именно онези общества , които невьзмутимо отричат тази ис-
    тина , а фактически продуцират явления като секс туризма например . Като сега-
    има ли проституция в БГ - няма ; има ли закон , който я забранява - има ; нака -
    зани по него - 0 . И сигурно след 100 години някой гениален историк ще форму -
    лира тезата -няма данни за подобна дейност , значи в почтенното бьлгарско об -
    щество опиращо се на традиционния морал ( то сякаш " традиционните " хора са
    били коне с капаци ) липсва проституция ! Толкова за данните .

    Comment


      #47
      KG125 написа
      ТЯ да държи точилка?!?!
      Де бай Ганьо Балкански, де...
      НАНСИ

      - Стига, мили, си ругал
      своето момиче.
      Имай, моля ти се, жал -
      аз не съм добиче.

      - В тая къща нямаш глас,
      Нанси, Нанси, Нанси.
      У дома командвам аз,
      мила моя Нанси.

      - Виж го! Мислиш, че това
      тъй ще ти размине?
      Значи аз съм без права?
      Сбогом, господине!

      - Щом от тебе се лиша,
      Нанси, Нанси, Нанси,
      с друга ще се утеша,
      мила моя Нанси.

      - Нищо! Иде моят час,
      моят ден настава!
      Искам да те видя аз
      как ще си тогава!

      - Помощ от това небе
      ще измоля, Нанси.
      Ще помина как да е,
      с Божа воля, Нанси.

      - Няма пак да имаш мир.
      Знай си го от днеска.
      Ще ти пратя аз вампир,
      в мрака да те стреска.

      - Друга пък ще взема аз
      като тебе, Нанси.
      Та пред нея всеки бяс
      да трепери, Нанси.


      Last edited by модератор; 11-07-2005, 20:49.
      "Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque."
      Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.

      Comment


        #48
        Avatarx написа
        Ами анджък де! То и до ден днешен германците им викат българки... :not:
        Ами като им е толкова акъла.

        Kaiser написа
        Каква тема само -няма данни за подобна дейност , значи в почтенното бьлгарско общество опиращо се на традиционния морал ( то сякаш " традиционните " хора са били коне с капаци ) липсва проституция ! Толкова за данните .
        Да, Кайзере, ама трябва да си го представим отблизо това традиционно общество. Друго ако не, всички сме имали баби и прабаби на село. Аз лични мисля, че колкото проституция е ималo в българските селища през турско, толкова е имало и през средновековието.
        Има много запазени средновековни бъгарски закони и църковни правила. Малко внимание отделят на проституцията, обаче, а на други неща отделят.
        Не става дума за идеализация, а за реалности. Не са били коне с капаци, но сексуалните нрави не са били такива.
        Позволявам си да твърдя, че бъгарите имат доста висок морал /не в ограничителния смисъл на думата/ и, не че не са вършели тази съществена дйност, но в по-малка степен. Такива са били времената.
        Къшкане - да, проституция - навярно малко. Но сте прави, че без нея няма как да се мине.
        Last edited by ; 11-07-2005, 22:44. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

        Comment


          #49
          Все пак у нас през Средните векове е имало разни секти дето ходели голи...

          Сещам се и за "Железния светилник" - Ния като беше ходила на "лекарка4 и тя и беше обяснила за "развързване на 3 пояса".
          Last edited by модератор; 11-07-2005, 23:31.

          Comment


            #50
            .
            Last edited by ; 21-03-2006, 08:13.

            Comment


              #51
              Е, хъм, на мен този стремеж непременно да изкараме българките нрави най-чисти и т.н. ми се вижда малко странен. Никак не е чудно, че за Средновековието нямаме запазени данни за проституция по нашите земи. И то не защото не е имало, а защото едва ли е била тема, за която е прието да се пише из хрониките и летописите (а вероятно дори и поприписките по полетата). За къде-къде по съществени неща нямаме данни от първични документи (като другаде се е посочвало), какво остава за това. Но самият факт, че има достатъчно много думи, които обозначават самият акт, жени с леко поведение и т.н. (още повече от Османско време) говори по-скоро в полза натероията, че и тук, както навсякъде другаде, тази социална практика е съществувала.
              Моралът без никакво съмнение е бил коренно различен от днешния, но моралните норми показват най-вече какви трябва да бъдат взаимоотношенията, не толкова какви са в десйтвителност.

              А за действията на модератора - не се изненадвам, то някои тук само не бяха започнали да обсъждат конкретни практики свързани с животните (по този повод се сетих един виц, ама все пак не сме в темата за майтапи) - все пак това едва ли е част от историческото обсъждане (още повече, че едва ли някои черпи тези сведения то първоизточници и артефакти, нали?).

              Comment


                #52
                Съществувала е, естествено.Въпрос е в степента. Публични домове през Възраждането да са известни на някого? Няма. Има само леки жени, но то е друго.

                Comment


                  #53
                  Хе, хъм

                  Публични домове през Възраждането да са известни на някого? Няма. Има само леки жени, но то е друго.
                  Съвсем същото са "леките жени" - разликата е единствено в степента на организация. А за това, че не било известно да е имало по-организирана форма (като публични домове" преди Освобождението - не бъди толкова сигурен. Първо, не знам някой де е провеждал специализирано изследване по въпроса, но вероятно има достатъчно данни. Второ, след Освобождението има такива заведения, та едва ли само свободата ги е създала .

                  Comment


                    #54
                    Liberté, Egalité, Fraternité!!!
                    Давайте каките наред!!!!!!!!! Ей това му е убавото на такова внезапно идване на Свободата, хехе )))))
                    XV mile the sea brode is
                    From Turkey to the Ile of Rodez...

                    Comment


                      #55
                      gollum написа
                      Съвсем същото са "леките жени" - разликата е единствено в степента на организация. А за това, че не било известно да е имало по-организирана форма (като публични домове" преди Освобождението - не бъди толкова сигурен. Първо, не знам някой де е провеждал специализирано изследване по въпроса, но вероятно има достатъчно данни. Второ, след Освобождението има такива заведения, та едва ли само свободата ги е създала .
                      Няма, няма. Възржаднето е пълно с извори и нито на едно място не се споменава такова нещо. Има за кадъни, които "ги извеждат" по горите, за Влашки публични домове, за леки жени, но за публични домове в България няма.
                      Не е било такова обществото, че да ги приема. После като ставаме капиталисти - тогава вече да.

                      Comment


                        #56
                        KG125 написа
                        После като ставаме капиталисти - тогава вече да.
                        :sm186: Ще рече пак не сме разбрали за какво сме се борили.... На мен мо се струва, че нивото на 'цивилизованост' на едно общество се определя изключително от 'свободата на нравите', от гледна точка на освободените, разбира се. Ей на, гърците например - страшно цивилизовани :sm113:главно понеже ходели в чаршафи, които много лесно се сваляли. И затова за гърците знаят всички, а в историческите атласи на Германия, такова нещо като България или няма, или е по-малка от днешна Македония.... Ама това е понеже германците са по-'цивилизовани'...:nut:
                        Проблемът на форума :damnyou:

                        "Чети историята и като познаеш от нея суетата на тоя свят, научи се да го презираш"
                        Паисий Хилендарски

                        Comment


                          #57
                          Ми нали затова е освобождение от игото, бе хора, да има каки свободно.
                          Е, и някои други работи идат, но главното са явно каките.

                          mellisa написа
                          НАНСИ

                          - Стига, мили, си ругал
                          своето момиче.
                          Имай, моля ти се, жал -
                          аз не съм добиче.

                          - В тая къща нямаш глас,
                          Нанси, Нанси, Нанси.
                          У дома командвам аз,
                          мила моя Нанси.

                          - Виж го! Мислиш, че това
                          тъй ще ти размине?
                          Значи аз съм без права?
                          Сбогом, господине!

                          - Щом от тебе се лиша,
                          Нанси, Нанси, Нанси,
                          с друга ще се утеша,
                          мила моя Нанси.

                          - Нищо! Иде моят час,
                          моят ден настава!
                          Искам да те видя аз
                          как ще си тогава!

                          - Помощ от това небе
                          ще измоля, Нанси.
                          Ще помина как да е,
                          с Божа воля, Нанси.

                          - Няма пак да имаш мир.
                          Знай си го от днеска.
                          Ще ти пратя аз вампир,
                          в мрака да те стреска.

                          - Друга пък ще взема аз
                          като тебе, Нанси.
                          Та пред нея всеки бяс
                          да трепери, Нанси.


                          Хи-хи.
                          Е, дотам чак няма да я докараме.
                          Last edited by ; 12-07-2005, 14:14. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #58
                            Хъм, дали наистина за морални табута става въпрос?

                            Не мисля че става въпрос за каквито и да е сексуални табута, при това, бих подчертал, че ако наличието или отсъствието на храна, вода и т.н. в контекста на обсъждането, което посочваш, Мелиса, има съвсем конкретно значение, то способите за сексуално задоволяване нямат това значение. Нали разибраш, че влиянието на това как точно обсъжданите номадски племена са задоволявали сексуалния си нагон по време на военен поход или набег има сравнително пренебрежимо влияние върху самия поход и исотрията му. Или греша? Ако е така, ще се радвам да ми посочиш къде греша.
                            Докато това какво са яли и пили, как са се снабдявали с ядене и пиене, има много по-голямо значение за историята на самия поход.

                            Ако има хора на които им е интересна историята на сексуалните практики през вековете - моля, да си отворят тема и да обсъждат в нея (както да речем има тема за хомосексуалните практики през Античността - там не съм забелязал някой да е модерирал, нали?). Но темата е (погледнах нагоре, за да се уверя) за проститутките и това означава, че зоофилията някак не е съвсем в нея (освен ако не възнамеряваш да докажеш, че въпросните животни са проституирали, разбира се).

                            Така че според мен тук модерирането е било предизвикано не от морални съображения, а поради отклоняването от темата. Това, разбира се, е само моето мнение по въпроса .

                            Comment


                              #59
                              Нима? Може би забравяш, че задоволяването на глада, бил той сексуален или кулинарен е с еднакво значение за съзнателното действие на индивида.
                              Изненадваш ме. Разбира се, напълно е възможно да не познавам добре хората, но от това, което знам, бих казал, че между сексуалния глад и физиологичния глад за храна има огромна разлика. Тази разлика се изразява както във възможността за единия и другия да бъде намерен временен заместител, така и в опасността или честотата му. Ако за настъпване на сексуален глад е необходим много по-дълъг период от въздържание, то с храната не е така (дори и няколко месеца сексуално въздържание не биха овредили войника физиологично, докато 2-3 дена без вода или 10-15 дена без храна биха му причинили трайни физиологични увреждания и невзможност да участва в битка). Ако за сексуалния глад могат да се намерят заместители и без да намесваме животни (самозадоволяване, например), то подобна възможност за заместване на липсата на храна и вода не е възможна.
                              Та с една дума - сексуално незадоволените войници запазват способността си да водят бой и да се движат, което не може да се каже за уморените от глад или жажда.
                              Или пак греша?

                              А споменатото от теб историческо сведение е само едно от възможните обяснения. И не бих казал, че е звучи кой знае колко достоверно. Докато случаите в които липсата на храна или вода са били от стартегическо значение за воденето на бойни дейстивя май са много повече.
                              Така че можем да противопоставим едни-два частни случая на огромно мнозинство от частни случаи и да помислим за общо правило.
                              Разбира се, можем и да твърдим какот ис сторила ти, че:
                              А стратегическото поведение на една армия е пряко свързано със зоофилията и проституцията
                              Нещо, което ми звучи твърде смешно. Нещо не се сещам за примери, в които сексуалния глад на армията е действал като стартегически фактор. Но винаги съм готов да се изненадам.

                              А за поемата на Бърнс си права, аз бих я махнал.

                              И накрая, един виц директно по твоята интерпретация на нещата :

                              Чуждестранният легион, някъде края на Х²Х век. Прашна пустиня, насред която самотно стърчи малък гарнизон. Пристига генерал на инспекция. Войниците уморено се събират и сторяват, жегата е страшна, сержанта и командавщия офицер излизат и подравняват строя. Генерала приема строя и обявява на всички, че е дошъл да направи инспекция, да провери как и в какви усолвия живеят доблестните защитници на интересите на Франция и т.н.
                              След това, придружен от командващия офицери сержанта започва своята инспекционна обиколка, минава през кухните, наглежда как се готви храната за войниците. След това обикаля из останалите помещения. По обяд яде заедно с войниците на тяхната маса и от тяхната храна. После отива във войнишкия нужник, проверява спалинте помещения и прочее.
                              Към края на деня инспекционната обиколка е привършена, личният състав е събран на плаца, под ключмналото паршно знаме на Ррепубликата. В този момент генералът се сеща за нещо, колебае се за момент и дръпва настрана сержанта.
                              - А как се оправяте с оная работа? -шепне му генералът.
                              - Ами тъкмо тази вечер сме решили да... елате г-н генерал, ще ви покажа - отвръща сержантът.
                              Завежда го в едно странично дворче, където са се събрали няколко войници и две камили. Сержантът посочва неопределено камилите и започва:
                              - Ами, нали виждате тези камили, г-н Генерал, ние...
                              Но генералът го прекъсва, въздъхва за момент, но е решил наистина да порвери всеки аспект от гарнизонният живот. Отива до едната камила, нарежда да му донесат столче. След това се качва на него, разкопчава панталона си и... нататък е ясно.
                              След това слиза от столчето, закопчава се и поглежда към сержанта и войниците:
                              - Е, как се справих? - пита той, усмихнат под мустак.
                              На което сержантът, леко притеснен му отвръща:
                              - Ами, ние ен парвим точно така, г-н генерал. Ние боикновено се казваме на камилите и нали виждате, ей там, на хоризонта има една дюня. Точно зад нея има малко градче, в което има публичен дом.

                              Comment


                                #60
                                Зоофилията, както и всякакви други сексуални перверзии и отклонения биха могли да бъдат обсъждани научно (медицински, исторически и т.н.) по принцип в тема, посветена на всички перверзии или на някои от тях. Но сериозността на форума предполага освен придържането към темата, и исторически аргументации и факти. Конкретните начини и техники на осъществяване на сексуален акт с кобила определено не са предмет на историческа дискусия в раздел Световна История - Средновековие. Няма нищо историческо в това: каквито са били тези техники през Сревновековието, такива са и сега, със или без столче или каквито и да е там аксесуари.

                                А стихотворението на Робърт Бърнс - просто е красиво, макар и също не по темата

                                Comment

                                Working...
                                X