Ето и 1 писмо на Роман Лакапин до цар Симеон (то май не е първото, но е първото от достигналите до наше време). В него се говори за изселването във Византия на 20 000 българи, както и за издръжката от царя на завладените виз. крепости.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
917г. - Битката на века
Collapse
X
-
Гост
-
Galahad написаАз съм за 971г. - битката за Преслав. Сбъсъкът на всичките три източни империи - България, Русия и Византия.Contra la estupidez, hasta los dioses luchan en vano.
Злобата крепи човека, а мързела го грози!
(собствен патент)
Comment
-
Гост
Русия пък как изведнъж стана империя през 971 само не можах да разбера.
Аз лично се чудя как тогава не сме насъскали братята на Волга да им свият сърмите в тил.
Comment
-
Той май имаше предвид Волжските българи, срещу които Светослав прави завоевателен поход през 966 г. малко преди да дойде тук.
А в смъртта на Светослав определено имат пръст и византийците, когато сключват мир с него и го пускат от Дръстър да се оттегли право към засадата на печенегите, за която византийците тактично забравили да му споменат.Last edited by Warlord; 29-07-2005, 21:48.(\_/)
(°_°)
(> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Comment
-
Гост
Той май имаше предвид Волжските българи, срещу които Светослав прави завоевателен поход през 966 г. малко преди да дойде тук.
А в смъртта на Светослав определено имат пръст и византийците, когато сключват мир с него и го пускат от Дръстър да се оттегли право към засадата на печенегите, за което византийците тактично забравили да му споменат.
Comment
-
Гост
"Елементарно, ВАТсон" - свършил им е работата, опукал е България, оттук нататък е само пречка.
Ей, руска работа - дошъл чак до тук да дири и той не знае какво, унищожава България и после не може да се върне ....
Galahad написаЕто и 1 писмо на Роман Лакапин до цар Симеон (то май не е първото, но е първото от достигналите до наше време)
Навремето ми попадна на Петър Мутафчиев май една книга, в която се критикуваше българското отношение към Византия, като към "коварните гърци" и т.н. Има право. Обаче като чета тия писма, как ги усукват и увъртат и пробват да окажат психологически натиск върху Симеон, си мисля, че все пак този момент си е налице.
А също и хора с какъв интелект са живели в ония времена, дето все ни изглеждат "тъмни" в лаическото разбиране.
Comment
-
Гост
увъртат и пробват да окажат психологически натиск върху Симеон, си мисля, че все пак този момент си е налице.
А също и хора с какъв интелект са живели в ония времена, дето все ни изглеждат "тъмни" в лаическото разбиране.
Comment
-
Гост
Значи, вярно е донякъде за "коварството".
Да, наистина. Ренесаснът не е възраждане на интереса към античността, а нов стил, основан на нея. Понякой път се плаша колко малко разбираме тия процеси.
Същото и за загубата на древните постижения /не само светинния телеграф, то цялия цивилизован дух понякога се губи!/. И най-стряскащото е, че това често става полека и без да се усети.
Един паралел например с нашто време. Като чета, да кажем Йордан Йовков, не мога да си представя как сега такова нещо няма.
Историята май освен напред върви и назад.
Comment
-
Гост
Като чета, да кажем Йордан Йовков, не мога да си представя как сега такова нещо няма.
Та същото и с нашите ортодоксални писатели. А много от известните имена от времето нна Йовков (и той самия) са преживявали доста трудно и с доста лишения. То май всички (понне в определени периоди).
Comment
-
Гост
Е, тя България поначало преживява с лишения. Йовков не е бил много зле, работел е като служител на Външно министерство, преводач от румънски /тогава това е значело нелоша заплата/. Също е бил и високо ценен като писател, на погребението му е имало маса народ. Това за мизерията му е май от соц-учебниците ни. Той поначало е бил свръхскромен човек, но беден не.
Иначе да, става нещо като "умора на метала" на цивилизациите и обществата. Май само Гумильов се занимава с тоя процес донякъде, а е много интересен.
Comment
-
Гост
И правилно. И което е интересното, не точно назад, ами някак си нещата преминават от едно в друго, едни общества се изхабяват, други взимат от тях определени нива на културата и продължават напред. Много от загубеното обаче е безвъзвратно, освен ако историците не покопаят по-дълбоко, та да открият истинската атмосфера на старото време, най-стряскащите паралели и разлики с познатия модел/съвременността, де/.
Ама истинската, а не половинчатата.
Ето например това с Ренесанса. Ако човек не задълбае, ще си остане с виждането, че Средновековието забравило античността, пък Ренесанса я възродил.
Comment
-
Тя така се движи културата по принцип - без граници, от едно общество в друго, чрез един постоянен флуиден процес. В много случаи тези дето твърдят, че еди какво си било заченато (или открито) еди къде си всъщност не е вярно. Идеи, техните копия, подобия или развития тласкат историята напред. Лошото е дето казваш, че често се губи основния замисъл преработвайки и преоткривайки стари идеи, а тва води до лошо тълкуване, погрешни изводи и съответно непълноценно приложениеContra la estupidez, hasta los dioses luchan en vano.
Злобата крепи човека, а мързела го грози!
(собствен патент)
Comment
-
Гост
... и белята е, че винаги в определени неща старите са по-добри от новите и в този смисъл има загуба, отдето и настроенията тип "доброто старо време".
Comment
-
Интересно ми е как пишман познавачи на логистиката извадиха тия данни за 3500 каруци които трябва да вървят с войската?
Защо е необходимо това?
Не е ли по лесно след като се подготвя поход както в случая с Византия, да се подготви предварително храна и тя да се закара на определни места по предполагаемия път на армията, било то с кораби или каруци.
На кой би му дошла идея да навърже огромен обоз към армият който само ще я бави и за когото са необходими големи сили за отбрана
Къде по лесно да има снабдителни бази близо до пътя на войската и от там 100-тина каруци да пренасят едно или двудневни порциони.
Сега това се нарича логистика - тогава понеже не са знаели чужди думи се е наричало малко мозък в цялата работа.Сънят е слаб заместител на кофеина!
Comment
Comment