Бе хора, кажете моля (срам - не срам, ама не ми е ясно), как ги вмъквате в текста тези изображения
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Османски паметници на територията на България
Collapse
X
-
d-r V. написа Виж мнениеБе хора, кажете моля (срам - не срам, ама не ми е ясно), как ги вмъквате в текста тези изображения
В други форуми не се иска буквите да са главни.
Звучи уж сложно, ама е проста работа.
Comment
-
d-r V. написа Виж мнениеБлагодаря, но аз не искам да пускам линк, а да сложа снимки от моя компютър. Зор виждам нещо с тези технологии и тва си е!
Имай предвид, че имаш ограничение от 976.6 килобайта за размера на снимката.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
MOHAXA написа Виж мнениеместния аянин Ибрахим паша...
d-r V., за картинките може просто да отидеш например на http://imageshack.us/ и там си качваш снимката като посочваш пътя до нея на собствения си компютър. Като я качиш, излиза прозорец с различни чешити линкове, ти копираш forum code и го пльосваш в текста си, там където искаш. Проста работа е не се давай на машината
Comment
-
Ха, мерси много! Ми приличат да са османски, ще помолим и Stan за мнение. Кандидатът, който е най-наблизо и имам някаква информация е Аладжа месджиди, за който споменах по-горе. Ето какво пише В. К. Пеев за нея:
„Аладжа месчидъ джамеси" — срещу помещенията на II полицейски участъкъ, ул. „Антимъ 1" ¹ 8. Джамията не е била голема, както ни подсказва и името, обаче, е имала стройно минаре и, поради местоположението си, изпъквала отдалечъ.
Пускам две снимки, на които се вижда
1879 г.
1904 г.
Аладжа месджиди обаче прилича на сграда с дървен керемиден покрив, но ще да е имало колони, които да подпират предверието. Може да са били дървени както сякаш се вижда на първата снимка (а може и така да ми се струва), но да са стъпвали на каменните бази. Нещо подобно може да се види в Карлово - предверието (портик) на джамията на Али бей. Ако продължаваше с каменна колона не е ли редно в основата да е останала дупката за металната сглобка? А в крайна сметка може всичко да е, само спекулирам, но наистина ще е полезно, ако Stan помогне с мнение.
Ето това е Карлово, продукт на реставрация де, но все си мисля, че съм виждал някъде каменни основи и дървени колони.
ПП Уф, сетих се, Улу джами в Сиврихисар, каменни бази и капители с дървени колони (кропове от www.3dmekanlar.com).
Last edited by KIZIL DELI; 09-01-2011, 19:50.
Comment
-
Мязат си на османски. Обаче въпросната джамия е доста далеч от днешното им местонамиране - има няма 200-300 м и едва ли някой ще си играе да ги влачи от толкова далеч. Според мен ще трябва да се търси друг претендент. През ден минавам през посоченото място и никога не ми е минавало през ума, че там е имало джамия.
Comment
-
KIZIL DELI написа Виж мнениеХайде сега пък и ти, то всички албанци, които са християни са си прави българи, не си ли осведомен? Иначе тях ги има и по пловдивско, вярвам знаеш за селата Арнадув-и зир и баля или Горен и долен Арбанас, т.е. Горнослав и Долнослав, но по този въпрос може да ни светне по-подробно Hayy Ibn Yakzan
Заселеват се там в началото на 16 в. (Арнаутлар), но са една дузина, а какви са причините за тяхното установяване там не знам, но в околностите на селото са намирани множество средновековни сечива и монети. През втората половина на 16 в. (1570 г.) жителите на селото вече са над 80 души. Което вероятно се дължи както на естествения прираст, така и на миграции от местните села, още повече от планината (селото е в полите на Родопите на 30 км южно от Пловдив).
Comment
-
Hayy Ibn Yakzan написа Виж мнениеАрбанасовците = Долнослав и Горнослав (Пловдивско) са местния хит. И в момента се очаква издаването на многотомна история в кояйто ще стане изветно, че всъщност местноста е населена от Арнаути още от стародавни времена
Заселеват се там в началото на 16 в. (Арнаутлар), но са една дузина, а какви са причините за тяхното установяване там не знам, но в околностите на селото са намирани множество средновековни сечива и монети. През втората половина на 16 в. (1570 г.) жителите на селото вече са над 80 души. Което вероятно се дължи както на естествения прираст, така и на миграции от местните села, още повече от планината (селото е в полите на Родопите на 30 км южно от Пловдив).
В този ред на мисли, се сещам, че албанците от Арбанаци, също вероятно са българи от Корча, доведени доведени тук за строителството на Царевец, а албанците от с. Диздар (Добрина, Провадийско) са българи от Корча доведени от княз Борис ² за строителството на манастира в Равна.
Comment
-
Stan написа Виж мнениеМязат си на османски. Обаче въпросната джамия е доста далеч от днешното им местонамиране - има няма 200-300 м и едва ли някой ще си играе да ги влачи от толкова далеч. Според мен ще трябва да се търси друг претендент. През ден минавам през посоченото място и никога не ми е минавало през ума, че там е имало джамия.
Познавам хора, които са работили в музея от средата на 60-те, явно трябва да питам. За съжаление, не се сещам за по-ранни очевидци. Старият директор Иван Терзийски умря преди 2 г., а първият, Т. Белчов отдавна е покойник.
Comment
-
Hayy Ibn Yakzan написа Виж мнениеа какви са причините за тяхното установяване там не знам
Докторе и аз щях да казвам, че то с оглед на това, че преди време разправяше за едно мраморно корито, което възбудило ишиасите на музейнитеработници (онова, дето дядото бил метнал сам в Запорожеца), тия бази може и да са от другия край на града. И понеже имат удобна форма, я ще натиснат нещо, я ще служат за поставка на друго са се запазили. Е в Изник например някой си е набарал бая вехта подпирачка за саксия.
Comment
-
Toлкова да няма някой османски фаянс по разкопките в Пловдив, та да се завърши композицията...
Ей тая пущина от Асеновградския музеен двор... може и да е интересна ?
Доста късна ми се чини 1262 г. Х. (?) (1845/1846 г.) Но нямам информация какво маркира......
Лежи триумфално до плочата от Папазлийския комплекс
Comment
Comment