До 1944 год. такъв въпрос като че ли не стои - всеки участник в политическата игра на България заявява патриотични позиции. Известно изключение прави БКП, която е за "щастие на народа чрез комунизъм", докато останалите сили говорят за просперитета на страната като цяло.
Тая тънка разлика малко говори на хората до навлизането на съветската армия, когато думата "патриот" става равна на "фашист" и много хора, непроявили нищо освен искрен патриотизъм, биват убити със или без съд или затворени със или без съд само поради това.
Играта загрубява с нечуваното в световната история национално предателство на БКП, която по указание на СССР, свикнал с всевластието си и освен това голям победител във ВСВ се готви да даде на Югославия цяла Пиринска Македония.
Готвейки се за това, тя провежда невиждана и невероятна кампания, свързана със страхотно насилие над хората, в която ги принуждава да променят документите си за самоличност и да се записват като "македонци". Кампанията, с типичната за комунистите бруталност и безогледност за детайлите, касае включително лица, които са с произход от други краища на Бъгария и са се оказали случайно в Пиринския край, като лекари, учители и др. Паралелно с това в югославската част на Македония става чудовищна дебългаризация, но там властта поне е сръбско-комунистическа.
В старанието си да са по-католици от папата българските комунисти предават на Югославия костите на Гоце Делчев, както и неустановен брой лица от ВМРО, които моментално и жестоко биват убити, организират процеси срещу почти всички офицери от т.нар."окупационен корпус" в Сърбия, като чудейки се какви провинения да им намерят, ги съдят включително за ударен шамар на войник "от народа".
Тая изключителна денационализация цели три неща:
1/ Изпълнение на решението на СССР за македонска нация;
2/ Създаване на поводи за унищожение на всеки един патриотичен елемент в България под предлог, че е "фашист";
3/ Дезинтеграция и тероризиране на населението с цел бъдещото провеждане на национализация и комунизация.
Забележителното е, че това става в обстановка, в която в самия СССР КПСС разпалва патриотичен патос, защото се оказва, че САМО ПАТРИОТИЧНО, а не комунистически настроената войска може да се бие с немците.
За късмет, става драматичен разрив между Югославия и СССР, което обръща на 180 гр. политиката на БКП, която става антиюгославска. Верни на комунистическите догми, управляващите отначало упрекват Тито в "подлагане на империализма" и предателство към социализма, но после полека-лека нормализират отношението си към бившето ВМРО. Димитър Талев е изкаран от прочутия лагер в Ловеч, където на няколко пъти едва не е убит от тормоз и един трудв инцидент при чупенето на камъни от лагерниците, от който е спасен от другите лагерници, изпратен в една вила и с възможност да довърши епохалните си творби за Македония. /На 09.09.1944 г. вместо него по погрешка е убит от "висококомпетентните" по литературните въпроси партизани журналистът Талев, който просто му е съименник/.
След 1956 г., полека-полека, бавно, трудно и типично мудно, когато се отнася до неща извън комунистическата догма, БКП възкресява донякъде патриотичните и национални ценности. Връщат се старите названия на държавен вестник, приема се патриотичен химн /"Мила Родино"/, започва да се проповядва, и се постигат сериозни неща в изследването и пропагандирането на българския национален дух, разбира се, заедно с все по-смегчаващия се комунизъм.
Така през 60-тте, а съвсем вече в 70-тте и 80-тте години патриотизмът става нормално и толерирано от държавата отношение.
В началото на 90-тте вече знаете - покрай декомунизацията, маса неща от предишната епоха, които не беше нужно да се унищожават, заминаха. На фона на лявата и либерална европейска, че и щатска до около 2000 год. реторика и либерализъм, у нас се появи устойчиво течение, пак на по-католици от папата, че разглеждането не само на историята, ами и на съвременността от гл.т. на българските народностни ценности и специфики е ретроградно, глупаво, късогледо и ограничено. Пред мощния императив на времето ни да се печелят отчаяно пари /което не е грешка/ и пред съвременните процеси на глобализация и интеграция /които също са естествен ход на нещата/ тези неща в най-добрия случай се забравят.
Обаче не само. Когато се преценяват разни исторически, в повечето случаи събития, веднага се появява активна реакция, че това е простотия и пр.
Отговорът на това нещо е пък радикален и малко примитивен национализъм, обясняващ много лесно всичко в света.
То това не е само български въпрос, ами такъв на интеграцията на света и се поставя глобално, даже някой го противопоставят на глобализацията, което и то е грешно, но все пак - какво ви е мнението?
Тая тънка разлика малко говори на хората до навлизането на съветската армия, когато думата "патриот" става равна на "фашист" и много хора, непроявили нищо освен искрен патриотизъм, биват убити със или без съд или затворени със или без съд само поради това.
Играта загрубява с нечуваното в световната история национално предателство на БКП, която по указание на СССР, свикнал с всевластието си и освен това голям победител във ВСВ се готви да даде на Югославия цяла Пиринска Македония.
Готвейки се за това, тя провежда невиждана и невероятна кампания, свързана със страхотно насилие над хората, в която ги принуждава да променят документите си за самоличност и да се записват като "македонци". Кампанията, с типичната за комунистите бруталност и безогледност за детайлите, касае включително лица, които са с произход от други краища на Бъгария и са се оказали случайно в Пиринския край, като лекари, учители и др. Паралелно с това в югославската част на Македония става чудовищна дебългаризация, но там властта поне е сръбско-комунистическа.
В старанието си да са по-католици от папата българските комунисти предават на Югославия костите на Гоце Делчев, както и неустановен брой лица от ВМРО, които моментално и жестоко биват убити, организират процеси срещу почти всички офицери от т.нар."окупационен корпус" в Сърбия, като чудейки се какви провинения да им намерят, ги съдят включително за ударен шамар на войник "от народа".
Тая изключителна денационализация цели три неща:
1/ Изпълнение на решението на СССР за македонска нация;
2/ Създаване на поводи за унищожение на всеки един патриотичен елемент в България под предлог, че е "фашист";
3/ Дезинтеграция и тероризиране на населението с цел бъдещото провеждане на национализация и комунизация.
Забележителното е, че това става в обстановка, в която в самия СССР КПСС разпалва патриотичен патос, защото се оказва, че САМО ПАТРИОТИЧНО, а не комунистически настроената войска може да се бие с немците.
За късмет, става драматичен разрив между Югославия и СССР, което обръща на 180 гр. политиката на БКП, която става антиюгославска. Верни на комунистическите догми, управляващите отначало упрекват Тито в "подлагане на империализма" и предателство към социализма, но после полека-лека нормализират отношението си към бившето ВМРО. Димитър Талев е изкаран от прочутия лагер в Ловеч, където на няколко пъти едва не е убит от тормоз и един трудв инцидент при чупенето на камъни от лагерниците, от който е спасен от другите лагерници, изпратен в една вила и с възможност да довърши епохалните си творби за Македония. /На 09.09.1944 г. вместо него по погрешка е убит от "висококомпетентните" по литературните въпроси партизани журналистът Талев, който просто му е съименник/.
След 1956 г., полека-полека, бавно, трудно и типично мудно, когато се отнася до неща извън комунистическата догма, БКП възкресява донякъде патриотичните и национални ценности. Връщат се старите названия на държавен вестник, приема се патриотичен химн /"Мила Родино"/, започва да се проповядва, и се постигат сериозни неща в изследването и пропагандирането на българския национален дух, разбира се, заедно с все по-смегчаващия се комунизъм.
Така през 60-тте, а съвсем вече в 70-тте и 80-тте години патриотизмът става нормално и толерирано от държавата отношение.
В началото на 90-тте вече знаете - покрай декомунизацията, маса неща от предишната епоха, които не беше нужно да се унищожават, заминаха. На фона на лявата и либерална европейска, че и щатска до около 2000 год. реторика и либерализъм, у нас се появи устойчиво течение, пак на по-католици от папата, че разглеждането не само на историята, ами и на съвременността от гл.т. на българските народностни ценности и специфики е ретроградно, глупаво, късогледо и ограничено. Пред мощния императив на времето ни да се печелят отчаяно пари /което не е грешка/ и пред съвременните процеси на глобализация и интеграция /които също са естествен ход на нещата/ тези неща в най-добрия случай се забравят.
Обаче не само. Когато се преценяват разни исторически, в повечето случаи събития, веднага се появява активна реакция, че това е простотия и пр.
Отговорът на това нещо е пък радикален и малко примитивен национализъм, обясняващ много лесно всичко в света.
То това не е само български въпрос, ами такъв на интеграцията на света и се поставя глобално, даже някой го противопоставят на глобализацията, което и то е грешно, но все пак - какво ви е мнението?
Comment