Проблемът, както аз го виждам, Кухулин, е в това, че реално "продължаване" няма никога, освен когато имаме непрекъснатост на процеса. А дори и в тези случаи имаме процес на развитие, което се случва по същността си да е промяна на същността на това, което е било, в нещо ново и различно, което от гледан точка на някогашното няма да се припознае като "свое". Така че винаги имаме работа с претенциите като такива, т.е. същността на разглежданото понятие "продължаване" или "наследяване" е наличието на претенция - не друго. В този случай не можем да избягаме от субективността, присъща на историята.
Проблемът с "приемствеността" е в това, че тя предполага процес, водещ от един исторически момент към друг. Но какъв трябва да е този процес, че да можем да го приемем за "достатъчна връзка"? Очевидно, си имаме работа със субективен въпрос. Едва ли можем да говорим за обективност сериозно. Още повече, че историческите процеси не могат задоволително да се реконстурират ретроспективно.
Проблемът с "приемствеността" е в това, че тя предполага процес, водещ от един исторически момент към друг. Но какъв трябва да е този процес, че да можем да го приемем за "достатъчна връзка"? Очевидно, си имаме работа със субективен въпрос. Едва ли можем да говорим за обективност сериозно. Още повече, че историческите процеси не могат задоволително да се реконстурират ретроспективно.
Comment