Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Lend-lease / Ленд-лийз

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    dibo написа
    Това отваря ли се Аз поне не мога :o
    Opraj si настройките, аз си го запазих на хардеца.

    Comment


      #32
      Просто като информация по темата:
      "Валетин Пикул - Реквием за кервана PQ-17"

      Comment


        #33
        Темата е неизчерпаема. За мен едно е ясно, Русия е изоставала в идустриално отношинение спрямо запада, насеселието е гладувало и в мирно време(това е резултат от опита за бърза индустриализация). Затова доставките по Ленд-Лиза както и Западният фронт са били решаващи за победата над Германия. Продължаването на войната с 1-2 години, можеше да се окаже фатална за Съюзниците.
        Между другото ,повечето заводи в СССР(най-вече оборудването им) са американски, руснаците просто нямат знанията и техническата култура за да произвеждат такива сложни машини. А няма и откъде да имат, до идването на комунистите на власт Русия е селскостопанска държава, чието население е 90% неграмотно.
        Относно качеството и количеството на доставките по Ленд - Лиза, вижте какво намерих.

        Comment


          #34
          Сержант Алексей Воронин написа


          Добре де, петте часа се превърнаха в един месец. :wall: Пусти мързел

          И тъй. Източникът остава същия. Получени самолети:

          От САЩ:

          Р-40 Томахоук: 2428, на въоръжение 2134
          Р-39 Еъркобра: 4853 + 212 от Англия, на въоръжение 4952
          Р-63 Кингкобра: 2400, на въоръжение 2400
          Р-47 Тъндърболт: 203, на въоръжение 195
          Р-51 Мустанг: 10, на въоръжение 10
          А-20: 3075, на въоръжение 2771
          В-25: 866, на въоръжение 861
          В-24: 1, на въоръжение 1
          Каталина: 185, на въоръжение 184
          Дъглас С-46: 707, на въоръжение 707
          Норт Америкън АТ-6: 84, на въоръжение 82

          От Великобритания:
          Хърикейн: 3063, на въоръжение 2952
          Спитфайър: 1341, на въоръжение 1338
          Тайфун: 1, на въоръжение 1
          Хендли Пейдж Хемпдън: 32, на въоръжение 20
          Шорт Стърлинг: 1, на въоръжение 1
          Москито: 1, на въоръжение 1
          И аз ще ползвам приложението на сп. "Криле" по темата.

          Значи искам само да добавя към данните на Сержант Алексей Воронин

          От САЩ:

          P-40 Томахоук освен 2428 има и още 146 които са реекспорт от Англия.
          Curtiss O-52: 30, на въоръжение 19
          Vought OS2U: 3, на въоръжение 3
          Curtiss C-46: 1, на въоръжение 1

          От Великобритания:

          Armstrong Whitworth Albemarte: 13, на въоръжение 12


          Искам да кажа също че ЛЕНД-ЛИЙЗ произлиза от английските думи LEND - давам на заем и LEASE - давам под аренда, под наем. Или Ленд-Лийз - така наречения договор заем-наем.

          През време на действието на закона Ленд-Лийз получателки на военни доставки стават 42 държави. Разходите на САЩ за този период са 46$ милиарда (трябва да се има предвид че по това време 1$ е имал многократно по-висока стойност от днес и за това не бива да се подхожда към числата с днешните мащаби). Това са 13% от военните разходи на страната през ВСВ. В същото време по силата на обратното действие на закона (и САЩ могат да получават по клаузите на този закон нужните им военни материали и информация) в САЩ са получени дефицитни материали и военнотехническа информация на стойност 7,387$ милиарда

          Разпределението на доставките към страните, воюващи против силите на Оста е следното:
          1. Великобритания и страните от Британската общност - 30,269$ милиарда
          2. СССР - 9,8$ милиарда
          3. Франция - 1,406$ милиарда
          4. Китай - 631$ милиона
          5. Латинска Америка - 421$ милиона
          6. Други държави - 424$ милиона

          Ето и трите основни маршрута на самолетите пристигащи в СССР:

          Морски: разглобени, с кораби през Мурманск и Архангелск (от септември 1941 до юни 1945)

          Въздушен и сухоземен: през Иран - Ирак - Азербайджан (от януари 1942 фо февруари 1945 Отделни самолети чак до юли 1945)

          Въздушен: по т. нар. Красноярски канал през Аляска и Сибир (от септември 1942 до септември 1945)

          По нататък може да сложа и други неща около темата.
          Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

          Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

          Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

          Comment

          Working...
          X