If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ПП Обаче забелязах малък недостатък - 2-ма от екипа нямаше как да се качат в джипа и ходеха пеша. Което разваля концепцията малко
Абе ако бяха седнали в скутовете на другарите си щеше ептен да отиде впечатлението, иначе джипчето спокойно може да ги носи всичките. На мен ми направи впечатление, че двигателят не беше много добре фиксиран на шасито - изглеждаше все едно го хващат с два болта колкото да не се откачи.
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Ъъ идеята е инженерната мисъл, вложена в дизайна на колата, а не кой конкретно го сглобява и разглобява в случая.
Да идеята е ,че от тракторите правят танкове , а от танковете трактори (и един модел лек автомобил) и така в двата случая изнасят продукция (освен консервите говеждо хвърляни с контейнери по въздуха)...... но какво да се прави никой не е виновен ,че Райха разчита на 100 000 конски впряга за снабдяванито си ,а цялата инжинерна мисъл е съсредоточена в правенето на самоходни арт дивизиони и танкове...но за сметка на това не се излагат да слагат дъски ,торби с пясък и квото им падне по бордовете на машините си....
а цялата инжинерна мисъл е съсредоточена в правенето на самоходни арт дивизиони и танкове...
инженерната им мисъл може да е ангажирана в какво ли не, но все пак не и в организационни военни въпроси, така че може да са измисляли танкове и самоходни артилерийски установки, но не и "арт дивизиони" . Да не говорим, че в случая инженерната мисъл няма нищо общо, защото немците си имат необходимите типове автомобили. Това, което им липсва (и е определящо в този случай) са бензин, суровини и достатъчни производствени мощности (в точно този порядък, защото, да речем, в СССР порядъкът е друг).
Mirovk написа
е Райха разчита на 100 000 конски впряга за снабдяванито си
За щастие на Вермахта, Райхът "разчита" основно на ЖП-линии за покриване на логистичните нужди на първия . На (доста повече) коне се разчита за транспорт на всички пехотни съединения, т.е. на около 80% от общия брой съединения. От друга страна, никоя държава през този период не е в състояние да моторизира изцяло подобен брой съединения (да не говорим да им осигурява нужното гориво). Британската армия е изцяло моторизирана главно защото е достатъчно малка. Същото общо взето важи и за сащианската. А конете вършат достатъчно добра работа, така че това едва ли може да се смята за част от проблемите.
Да не говорим, че леките автомобили са само малка част от транспорта на армията, като в логистично отношение делът й е много малък, - в това отношение основно значение имат камионите.
Mirovk написа
но за сметка на това не се излагат да слагат дъски ,торби с пясък и квото им падне по бордовете на машините си...
Всъщност и това правят. "Не им се налага" само при тежките им машини, които са малка част от целия бронетанков парк. Масовите сащиански танкове от 1943 г. нататък ("Шърман") са достатъчно добре защитени и в това отношение не отстъпват на линейните машини на останалите държави-участнички във войната. Естествено, в директен огневи двубой който и да е среден линеен танк отстъпва на тежък щурмови или специализирано "противотанков" такъв. Но за сметка на това обикновено е 3-5 пъти по-евтин.
При това, чисто техническите качества на една или друга машина имат малко значение (стига да говорим за едно приемливо ниво на техническа и експлоатационна надеждност) на фона на доктрината и организацията на танковите войски. Второто лесно компенсира голямо изоставане в първото, каквито примери можем да намерим не малко в този конфликт.
Но, както се казваше в един стар виц, за останалото си прав .
Ако се върнем към темата (която е за друг), то, да, САЩ имат най-голяма автомобилна промишленост преди началото на войната (общо взето, колкото всички останали взети заедно, че и отгоре), най-много суровини за нея и стратегическа възможност да си ги осигуряват. Това се съчетава с много технологични и прости машини. Резултатът е естествен.
Приблизително 27 млн. съветски граждани и войници са загинали по време на войната.
вярно поизхвурлих се,но да броим милиони е смешно.....
а без тези жертви незнам как съюзниците щяха да спечелят....но такава тема е за алтернативната история.....давай за джипа по добре....
Аха, вярно, че се изхвърли. Има още нещо - война не се печели с убити, печели се със спасени (от своя страна, разбира се). Поради това не виждам голяма логика в горното ти твърдение. Да не говорим, че голяма част от съветските жертви са резултат на некадърно и безчовечно съветско ръководство - нещо, което не може да бъде вменено във вина на омразните ти американци. Нито пък има нещо общо с джипа.
Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Приблизително 27 млн. съветски граждани и войници са загинали по време на войната.
вярно поизхвурлих се,но да броим милиони е смешно.....
а без тези жертви незнам как съюзниците щяха да спечелят....но такава тема е за алтернативната история.....давай за джипа по добре....
В името на граматиката и правописа, се надявам че си десет годишен!
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment