Да речем, според Вернер Крейп (статия в сборника "Роковые решения") в началото на въздушното сражение Луфтвафе разполага за действия срещу Великобритания 11 изтребителни ескадри с 1300 Ме-109 и 180 Ме-110, а това прави 1480 пилоти на изтребители в бойните подразделения (т.е. без тези, които се обучават, ранени са, в отпуска или са по друг начин извън строя в момента и без частите, които не участват в сражението). И 10 бомбардировъчни ескадри или 1350 двумоторни бомбардировача. Това е във втори и трети въздушни флотове.
Тук има друг източник, който дава някаква бойна численост към средата на сражението за Англия (17 август), от който излиза, че в сторя има 906 едномоторни изтребителя (787+119 изтребители-бомбардировачи (т.е. пак Ме-109)) и 219 двумоторни изтребителя, т.е. имаме спадане от около 400 машини (ако приемем, че първите данни са верни и тези - също).
В статията в "Уикипедия" се придържат към твоето мнение - че реално в Луфтвафе са имали на разположение за бойно използване в Битката за Англия между 1 100 и 1 200 пилоти-изтребители в даден момент, докато наличните в сторя британски пилоти-изтребители се увеличават постепенно от 1 200 (юли месец) до 1 800 (през ноември). Но не явно има някакви несъгласия относно точните данни, които са отразени и в самата статия, т.е. не е ясно в даден момент точно колко от тези пилоти реално са били на разположение.
Така или иначе, вижда се, че не е от значение колко точно самолети произвеждат двете държави (те са напълно достатъчни, за да покрият бойните и не-бойни загуби, както и износването), дори загубите в пилоти като цяло се покриват, макар че тук явно британците са в по-добро положение (защото водят отбранителни действия главно над своя територия).
Да речем, тук има също данни по въпроса и примерно според тях излиза, че на 10-ти август във 2-ри и 3-ти флот има 813 Ме-109 (702 са оперативни) и 282 Ме-110 (227 оперативни) и още 37 Ме-110 в 5-ти флот.
Вероятно определено значение има и това, че германците като цяло извършват повече бойни полети (логично), което също се отразява върху износването на хора и машини. Общо взето, германците изпитват определен недостиг на пилоти (около в различните периоди на сражението 5-10%) на едномоторни изтребители, подобен проблем изпитват и британците (говорим за налични самолети и пилоти в бойните ескадрили).
Тук има друг източник, който дава някаква бойна численост към средата на сражението за Англия (17 август), от който излиза, че в сторя има 906 едномоторни изтребителя (787+119 изтребители-бомбардировачи (т.е. пак Ме-109)) и 219 двумоторни изтребителя, т.е. имаме спадане от около 400 машини (ако приемем, че първите данни са верни и тези - също).
В статията в "Уикипедия" се придържат към твоето мнение - че реално в Луфтвафе са имали на разположение за бойно използване в Битката за Англия между 1 100 и 1 200 пилоти-изтребители в даден момент, докато наличните в сторя британски пилоти-изтребители се увеличават постепенно от 1 200 (юли месец) до 1 800 (през ноември). Но не явно има някакви несъгласия относно точните данни, които са отразени и в самата статия, т.е. не е ясно в даден момент точно колко от тези пилоти реално са били на разположение.
Така или иначе, вижда се, че не е от значение колко точно самолети произвеждат двете държави (те са напълно достатъчни, за да покрият бойните и не-бойни загуби, както и износването), дори загубите в пилоти като цяло се покриват, макар че тук явно британците са в по-добро положение (защото водят отбранителни действия главно над своя територия).
Да речем, тук има също данни по въпроса и примерно според тях излиза, че на 10-ти август във 2-ри и 3-ти флот има 813 Ме-109 (702 са оперативни) и 282 Ме-110 (227 оперативни) и още 37 Ме-110 в 5-ти флот.
Вероятно определено значение има и това, че германците като цяло извършват повече бойни полети (логично), което също се отразява върху износването на хора и машини. Общо взето, германците изпитват определен недостиг на пилоти (около в различните периоди на сражението 5-10%) на едномоторни изтребители, подобен проблем изпитват и британците (говорим за налични самолети и пилоти в бойните ескадрили).
Comment