Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кампанията в Африка

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    еМГето написа Виж мнение
    "Джиповете" са "Кюбелваген" - много популярни ,и една мистериозна машина, от която имам само една снимка (от "Сигнал"), наричана в България - "Ромелка". Единствената германска машина, за която нищо не зная!
    Danitz , той си го пише човека "много популярни"

    Discover the latest breaking news in the U.S. and around the world — politics, weather, entertainment, lifestyle, finance, sports and much more.

    Информационный портал arhpress.ru - это интересные новости севера России. На сайте ежедневно публикуется подборка новостей Архангельской, Вологодской, Мурманской областей, а также Карелии, Коми и Ненецкого автономного округа.

    "Всего выпущено 48464 машины четырех основных модификаций" - това според мен се вписва в термина "много популярни"

    На мен ето тези http://www.battlegroupsouth.com/vehicles7.html незнам защо повече ми приличат на джипки.Искам да помоля еМГето да сравни с неговата снимка от "сигнал" току виж паснали.
    Last edited by bigbeer; 22-08-2008, 09:23.

    Comment


      #47
      Те са две битки! Едната през 41-ва, а другата през 42-ра. Бир Хакейм и Ел Мекили. В единия случай 2 000 англ. с 124 ор., а в другия 3 000 англ. с 133 ор.
      Това от Сигнал ли е? Драги, еМГето, за да съм пунктуален, в действителност в историята са известни 3 битки при Бир Хакейм, като първата датира от 1916 година и е една от най-забавните и същевременно съдържателни епизоди от войната на британци и италианци със сенусите, но мястото да разкажем за нея е в раздела за Първата световна. Това, което наричаш първа битка за Бир Хакейм и Мекили е просто едно пленяване на изтегляща се колона британци при Хакейм и по-скоро битка при Мекили. Но виж обсадата на Бир Хакейм през 1942, част от тъй наречената битка при Газала, е епизод не само от войната в Африка, но и на цялата война, който не може да се подмине с лека ръка, поне не от французите, например, които го смятат за началото на възраждането на френската армия изобщо. Това е 16 дневна битка, в която и да са участвали британци, са били няколко души, специално в лагера Бир Хакейм, и са носили поничиките. Генерал Кьониг и първа дивизия на Свободна Франция са основните действащи лица, а отсреща им е не по малко храбрата, но малко по-дилетантска дивизия Ариете, подкрепена малко по-късно от германска танкова част от 90-та дивизия. Участва и батальон еврейски доброволци, някои от които попадат в плен, но слава Богу, при италианците. Няма да се спирам подробно, мисля че и другаде сме говорили, но когато човек говори и пише за "Бир Хакейм", име символ за 50 млн. французи, име на един от булевардите в Париж, на спирка на метрото и на мост над Сена, а не в Лондон, нека поне си изясни нещата, а да не кара по изрезки от старите вестници. Има една дъщеря на британски адмирал, участвала при Бир Хакейм, но въпросната госпожица е била медицинско лице към Чуждестранния легион.

      Comment


        #48
        bigbeer написа
        Едва ли е била основна снабдителна артерия,по вероятно по този начин са захранвали закъсали за вода и гориво части в инцидентен порядък,при нарушени по разни причини основни доставки.
        Това писах и аз в началото - че най-много може да става въпрос за инцидентни неща, не за част от основните логистични линии. Както отбелязах, самолети наистина са били използвани и за това, но по линии от Европа към Северна Африка, т.е. като много скъпа алтернатива на корабите. Дори в един момент задействат най-големите немски транспортни самолети (всеки може да пренася по 10 до 12 тона товари - Ме 323, а глайдерите, по които е направен дори повече - до 20 и няколко), а Кеселринг уж обещава, че ще може да прекарва до 800 тона товари дневно (така и не стигат това количество), с всички транспортни самолети и товарни глайдери (теглени на буксир), като основно превозват гориво. Но като цяло идеята не е кой знае колко добра, защото се получава като с камионите - самолетите харчат бая гориво на връщане, та съответно намаляват ефективно количеството, което пренасят.
        Интересно е, че с тежките транспортни самолети са пренасяли не само гориво, но и персонал, както и артилерия (до 150 мм гаубици), лека бронетехника (бронетранспортьори, дори веднъж са пренесли "Мардер").
        Намерих и интересна статистика за доставките, направени с използването на Ме323:
        за пет месеца от Италия до Тунис през 1943 г. извършват над 1 200 полета, като пренасят общо 15 000 тона товари, като в това влизали 96 единици бронетехника, 616 оръдия, 360 влекача и камиона и други.
        Та мисълта ми е, че макар товарната авиация да се използва широко, все пак дялът й в снабдяването на силите на Оста не е кой знае колко голям.

        Comment


          #49
          Като стана дума за автомобилния парк на Deutsches Afrika Korps се сещам за организацията по сервизната подръжка на танковете и останалите машини. Към всеки батальон са зачислени седем квалифицирани танкови механици. Полкът има малък сервиз с необходимите резервни материали, който следва на близка дистанция бойните части. 80% от всички ремонти на бронираната техника се правят на бойното поле. Само зле пострадалите машини се извозвали в тила с влекачи.
          Last edited by Panzerjaeger; 22-08-2008, 19:59.
          Comment is free, but facts are sacred.

          Comment


            #50
            Bigbeer, за съжаление не е тази колата! "Ромелката" има по-особена форма, по-разлата и ако я видиш не можеш я обърка вече с други коли от него време. Открита е, но май има покрив от кожа или брезент, който по желание може да се повдига. Изглежда не е била произвеждана масово. В Африка са я употребявали като щабна кола в по-големите щабове - дивизионни, корпусни и армейски.
            Корабите са главното, което са използували за превози. Всичко останало е само допълнение. Даже частни гемии и рибарски корабчета срещу заплащане са вършили това. Малките съдове са били много надеждни. Движели са се изключително нощем. Трюма пълен с патрони и ръчни гранати, един, два мотоциклета заклещени тук и там и съответно маскирани. Коя подводница ще изхаби торпедо за такава черупка. На връщане вземат ранени, отпускари и поща. Вярно е, че товара е малко, но пък тези съдове са много.
            Информацията за Бир Хакейм и Ел Мекили е от няколко източника. От "Сигнал" е само, че е атакуван от осем танка и съпровождащата мотопехота. Друга информация е, че при Аджедабия без бой е пленена цяла бронирана бригада (през 41-ва). Номера и не помня.
            За бензина заловен в Бенгази си спомням, че покрил 70-80% от нуждите на Африканския корпус за 41-ва год.

            Comment


              #51
              Ако има начин да закачиш снимчица? Или дори цялата статия,едно сканче? Позапалих се нещо да я изрова тази колица.В някои сайтове попаднах на коли отговарящи на описанието което даваш,но само по описание едва ли ще стане.Ето най-известната снимка Ромел на ооткрит автомобил http://www.militaryimages.net/photop...hp/photo/14701 ,но определено не е тази.
              Last edited by bigbeer; 23-08-2008, 21:43.

              Comment


                #52
                Ей това е готино



                Даже е леко хипи

                Comment


                  #53
                  von Danitz написа Виж мнение
                  Ей това е готино

                  Даже е леко хипи
                  С това изби рибата.Направо кърти


                  П.П. не знам дали това шаренкото http://www.britannica.com/EBchecked/...20Encyclopedia ще заинтересува някого,но попне е в темата и аз си го запазих.Ако не я отвори директно имах предвид картата ,която се вади от МЕDIA -> IMAGES.
                  Last edited by bigbeer; 23-08-2008, 22:00.

                  Comment


                    #54
                    "Фолксваген" с емблемата на бригадата на генерал Рамке. Не бях виждал! За "ромелката" имам една снимка от "Сигнал", но е в България. Снимката е от Африка. Има няколко машини - "ромелката", ЩУГ 4 и "Пума", на които да се намерят снимки в бойна обстановка е просто невъзможно. Аз поне не съм виждал. "Ромелката" държи първо място. Единственото обяснение е, че е произвеждана много, много ограничено. От сайта предложен от Bigbeer копирах 120 снимки. На никоя от тях няма "ромелка".

                    Comment


                      #55
                      Ервин Ромел - хресвам му нестандартното мислене и ексцентричното поведение ... харесва ми как от някакви коли с повече въображение направил танкове сложил им едни клони отзаде и вдигнал такава пушилка все едно идва някаква ограмна танкова армада ... много важно нещо е да всяваш страх у противника ... когато той е изплашен е лесно пробиваем
                      Това е цитат на потребителя Hohenzollern от темата “Любима личност от ВСВ”.

                      Тактиката за вдигане на пушек за заблуда на противника действително се прилага от ген. Ромел в Либийската пустиня, но по малко по-различен начин.

                      Първата вълна от немски танкове атакува позициите на Съюзниците на близка дистанция. След това машините започват да се движат в пресечни линии докато се вдигне гъст облак от пустинен прах. Тогава идва втората вълна от танкове, която навлиза в пушилката. Към втората вълна са придадени 88-мм и 50-мм оръдия. Те се окопават използвайки прикритието на пушека в дерета или зад напуснати или ударени машини. След като пушека се разсее те откриват огън от близка дистанция с голям ефект. При това се стремят ударят английските танкове на борд като водят огън под остър ъгъл по фланга.
                      Comment is free, but facts are sacred.

                      Comment


                        #56
                        Докато 50 и 88-мм оръдия заемат позиции и се окопават/прикриват не минава ли твърде много време? През което време се очаква вдигащите прах машини непрекъснато да са в движение при това на близко разстояние до английските позиции (за да може немската артилерия да се окаже на също такава малка дистанция от англичаните след падане на праховата завеса). т.е. танковете от втората вълна, заедно с остатъците от първата не са ли твърде уязвими докато чакат и 'обикалят' арилерията да се окопае и да се приготви за стрелба? Ако сами по себе си танковете са в състояние да перодолеят противниковите позиции, то резонно ли е да чакат помоща на стационарна артилерия, която очевидно накъсва и много забавя танковата атака.
                        GOTT MIT UNS!

                        Comment


                          #57
                          Самата прахова завеса пречи на англичаните да разгадаят тактическия прийом на немците. Очевидно, тази тактика се прилага тогава, когато фланговата немска атака без подготвителен артобстрел би довела до големи загуби в техника. Т.е. този ефективен тактически прийом е нужен за подавяне на действието на артилерията на Томитата. На практика тази тактика е действала успешно в пустинята.
                          Comment is free, but facts are sacred.

                          Comment


                            #58
                            Имах предвид уязвимостта на вдигащите прах машини толкова близо до англичаните.
                            Предполагам, че е ставало въпрос основно за Панцер 2 и 3, както и леки бронирани машини, които движещи се с голяма скорост в перпендикулярна равнина (за да образуват по-плътна и широка завеса от прах) на английската артилерия са били изключително трудно поразима мишена като прибавим самата завеса образувана от тях тогава тяхното поразяване остава чиста случайност и много голям късмет от страна на английските артилеристи.
                            GOTT MIT UNS!

                            Comment


                              #59
                              peterpetroff написа Виж мнение
                              Имах предвид уязвимостта на вдигащите прах машини толкова близо до англичаните.
                              Предполагам, че е ставало въпрос основно за Панцер 2 и 3, както и леки бронирани машини, които движещи се с голяма скорост в перпендикулярна равнина (за да образуват по-плътна и широка завеса от прах) на английската артилерия са били изключително трудно поразима мишена като прибавим самата завеса образувана от тях тогава тяхното поразяване остава чиста случайност и много голям късмет от страна на английските артилеристи.
                              За прицелна стрелба на противотанковата артилерия действително не би било лесно.Но не виждам какво е попречило на ингилизите да ударят площадно с фугасни от средния и тежък калибър.Това едва ли би унищожило много машини,но определено би сринало координацията на маневриращите части.А за ефекта върху неокопаните и практически беззащитни в този момент екипажи на несамоходни артилерийски системи,не ми се мисли.Да не говорим за неизбежните съндъци с боеприпаси незащитени от нищо,които дори и рикуширало камъче има шанс да детонира.Рисковете при подобна тактика са толкова очеизвадни,особено при липсата на адекватни резерви,та действително е или гениално или безумно да се приложи.Но както се казва в едно стихче:-
                              "Безумството на храбрите ние словославим"

                              Comment


                                #60
                                За прицелна стрелба на противотанковата артилерия действително не би било лесно.Но не виждам какво е попречило на ингилизите да ударят площадно с фугасни от средния и тежък калибър.
                                Веднага бих пояснил "какво е пречело" - ужасяващото ниво на организация и координация между различните подразделения: танкови, пехотни, артилерийски. Ако координацията бе на ниво, тактиката да се използват тежки зенитни оръдия за борба с танкове би била доста по-краткотрайна.
                                Мисля че е добре да се поясни, че смесването на противотанковите подразделения с танковите в един общ строй е с цел да се повиши огневата мощ и устойчивостта на последните, които както бе отбелязано, са съставени предимно от леки машини. Но, ако не ме лъже паметта, става въпрос най-вече за противотанкови, а не зенитни оръдия. Последните се използват съвсем различно, с оглед на възможностите им, т.е. за водене на прицелен огън от голяма дистанция, от която те самите остават неуязвими за ответен огън от танковото въоръжение. В този случай завесата от дим или прах е пречка, а поставянето им в една "линия" с танковете - недостатък.

                                Comment

                                Working...
                                X