Привет!
Тъй като досега не съм видял такъв обзор и разтълкуване, поставям този въпрос на разглеждане, надявайки се да видя просветляването му.
Поставям ударение на следните особености, чакащи просветление:
Поздрави,
Smart_Patriot
Тъй като досега не съм видял такъв обзор и разтълкуване, поставям този въпрос на разглеждане, надявайки се да видя просветляването му.
Поставям ударение на следните особености, чакащи просветление:
1) Оценка:
На сходностите и различията, близостите и противоречията:
На сходностите и различията, близостите и противоречията:
- Оценка на Двународността и Всенародността:
Т.е., както примерно между разнородни българи един от тях би заявил - "Аз съм добруджанец!" - а между чужденци би заявил - "Аз съм българин!" - така ли е било и тогава - един между египтянин и сириец да заяви - "Аз съм елин!" - а между келт и перс да заяви - "Аз съм ромеец!"?
И до каква степен е Преливането на Разнородните обичаи от всички Ромейски Области - т.е. създаването на Все-Ромейска Смесица от Обичаи, чрез която и Елинът, и Сириецът, и Египтянинът биха се разпознавали и чувствали Сънародници, свои?
- Оценка на Елинщината:
Какво е развитието й от времето когато елините падат под Ромейска Власт, до времето на Ираклий?
Примерно - Степен на Разпознаване - "Аз съм елин."; Степен на Разграничаване - "Елините не сме като черните египтяни!"; Степен на Превъзнасяне - "Елада над всичко! Вън, чужденецо!"
- Оценка на Римлянщината:
Каква част от ромеите имат за майчин Латинския език? Каква част са с Римски обичаи (или каквото е запазено от тях след Теодосиевата Християнизация)? Каква част са с изключително Римско Самосъзнание - т.е. нямат вторична самоличност - Елинска, Сирийска, Египетска, пр.?
Т.е., както примерно между разнородни българи един от тях би заявил - "Аз съм добруджанец!" - а между чужденци би заявил - "Аз съм българин!" - така ли е било и тогава - един между египтянин и сириец да заяви - "Аз съм елин!" - а между келт и перс да заяви - "Аз съм ромеец!"?
И до каква степен е Преливането на Разнородните обичаи от всички Ромейски Области - т.е. създаването на Все-Ромейска Смесица от Обичаи, чрез която и Елинът, и Сириецът, и Египтянинът биха се разпознавали и чувствали Сънародници, свои?
- Оценка на Елинщината:
Какво е развитието й от времето когато елините падат под Ромейска Власт, до времето на Ираклий?
Примерно - Степен на Разпознаване - "Аз съм елин."; Степен на Разграничаване - "Елините не сме като черните египтяни!"; Степен на Превъзнасяне - "Елада над всичко! Вън, чужденецо!"
- Оценка на Римлянщината:
Каква част от ромеите имат за майчин Латинския език? Каква част са с Римски обичаи (или каквото е запазено от тях след Теодосиевата Християнизация)? Каква част са с изключително Римско Самосъзнание - т.е. нямат вторична самоличност - Елинска, Сирийска, Египетска, пр.?
2) Подбуди:
Разбор на подбудите за преобразуването:
Разбор на подбудите за преобразуването:
- Всеобхватни Подбуди:
Кого облагодетелства промяната, и за какво се бори?
- Лични Подбуди:
Що за владетел е Ираклий, и какви са личните му подбуди? Ако беше на престола друг владетел - от друга област и произход - как би било?
Кого облагодетелства промяната, и за какво се бори?
- Лични Подбуди:
Що за владетел е Ираклий, и какви са личните му подбуди? Ако беше на престола друг владетел - от друга област и произход - как би било?
3) Свое-временност:
Разбор за свое-временността на промяната:
Точно на време ли е, или би била по-навременно още по Юстинияново време, примерно, или пък би била по-навременна по Никифорово време, примерно?
Разбор за свое-временността на промяната:
Точно на време ли е, или би била по-навременно още по Юстинияново време, примерно, или пък би била по-навременна по Никифорово време, примерно?
4) Отзвук:
Разбор за отзука от промяната:
Разбор за отзука от промяната:
- Местен Отзвук:
Как приемат ромеите промяната, и частично - Средището им - Константинопол, Дворяните, Църквата, Войската, Заможните, Простолюдието; Областите и Народностите - Елини, Сирийци, Египтяни, пр.?
- Международен отзвук:
Как приемат промяната Римския Архиепископ, Персите и др.?
Как приемат ромеите промяната, и частично - Средището им - Константинопол, Дворяните, Църквата, Войската, Заможните, Простолюдието; Областите и Народностите - Елини, Сирийци, Египтяни, пр.?
- Международен отзвук:
Как приемат промяната Римския Архиепископ, Персите и др.?
5) Последици:
Разбор за последиците от промяната в следващите поколения:
Би ли било възможно без тази промяна останалите народи да започнат да наричат ромеите - гърци, а накрая и те самите да се определят за гърци?
Разбор за последиците от промяната в следващите поколения:
Би ли било възможно без тази промяна останалите народи да започнат да наричат ромеите - гърци, а накрая и те самите да се определят за гърци?
6) Съвпадения:
Разбор за съвпаденията с промяната:
Има ли връзка с промяната бедствието в което Ираклий загубва всичките Южни Ромейски Области?
Разбор за съвпаденията с промяната:
Има ли връзка с промяната бедствието в което Ираклий загубва всичките Южни Ромейски Области?
Поздрави,
Smart_Patriot
Comment