Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Олга княгиня

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    В настоящее время призна¸тся, что первая изначальная редакция ПВЛ (Повести временных лет) монаха Нестора утрачена, а до нашего времени дошли доработанные версии ПВЛ.

    Вторая редакция читается в составе Лаврентьевской летописи[1] (1377 год) и других списках[2]. Третья редакция содержится в составе Ипатьевской (XV век) и Хлебниковской (XVI век) летописях[3].
    Ето ти за ориентация на основните запазени редакции на ПВЛ , цитатите които преведох в точка 1. съществуват и в Лаврентьевска летопис и в Ипатьевска.
    Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

    请您死在地狱般的阵痛
    [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
    きさまはしんでくださいませんか
    [kisamawa shinde kudasaimasenka]

    Comment


      #17
      Няма ли и "варяжка" теория за произхода на Олга. Не си спомням къде, но съм чел , че в "957 г. Олга (Helga), вдовицата на Игор(Ingvar), пристигнала в Константинопол, за да се покръсти.". Синът и Светослав обаче май си остава езичник.

      Comment


        #18
        Според лепотисите бракът е сключен 903 году.

        А относно позоваването на предложението на брак от страна на императора, учените са доста скептични по този въпрос защото по това време императорът вече е женен, а Орга, както сам отбелязваш не е първа младост
        Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

        请您死在地狱般的阵痛
        [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
        きさまはしんでくださいませんか
        [kisamawa shinde kudasaimasenka]

        Comment


          #19
          Нали има разлика с твоите 150 год.
          Сега кажи за Владимирския и Йоакимовския ,или ми дай посочка ,аз да проверя,защото в момента не разполагам с друго ,освен История на Руската Църква от митрополит Макарий.

          По принцип тези теории не са мои разработки ,а на проф.Всеволод Николаевич единствения бълг. професор по стара криптология и еп.Нестор ,който е защитил докторска дисертация в Русия по този въпрос.
          За сведение в Киевска Рус е имало град Рилск,носещ името на нашия роден светец Йоан Рилски.

          Comment


            #20
            Също много трудно е Порфиродния да се влюби в една бабка
            поне кажи, че става дума за Константин Мономах, а не за Константин Порфирогенет.

            Впрочем, какво общо има тази глупост на ПВЛ с произхода и?


            thorn

            Средновековните църкви в България

            Comment


              #21
              А это и твоята легенда за лодкарката:

              "Князь охотился в тамошних местах. Переправляясь через реку на лодке, он заметил, что перевозчиком была юная девушка, переодетая в мужскую одежду. Игорь тотчас же «разгореся желанием» и стал приставать к ней, однако получил в ответ достойную отповедь: «Зачем смущаешь меня, княже, нескромными словами? Пусть я молода и незнатна, и одна здесь, но знай: лучше для меня броситься в реку, чем стерпеть поругание.» О случайном знакомстве Игорь вспомнил тогда, когда пришло время искать себе невесту и послал Олега за полюбившейся девушкой, не желая никакой другой жены."

              Това е сказание широко известно в Псоквска местност основано както и предполагах върху топонима "Олгин мост". Никъде не се споменава за присъствието на тази легенда в някоя от летописите, но се среща в няколко фолклорни сборници от 19-ти век.
              Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

              请您死在地狱般的阵痛
              [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
              きさまはしんでくださいませんか
              [kisamawa shinde kudasaimasenka]

              Comment


                #22
                Фолклора си е фолклор,житията на светиите -жития ,летописите -летописи.
                Впрочем пропусна да дадеш вариантите на Йоакимовския и Владимирския летописи.

                Comment


                  #23
                  RIZAR написа
                  Нали има разлика с твоите 150 год.
                  Сега кажи за Владимирския и Йоакимовския ,или ми дай посочка ,аз да проверя,защото в момента не разполагам с друго ,освен История на Руската Църква от митрополит Макарий.

                  По принцип тези теории не са мои разработки ,а на проф.Всеволод Николаевич единствения бълг. професор по стара криптология и еп.Нестор ,който е защитил докторска дисертация в Русия по този въпрос.
                  За сведение в Киевска Рус е имало град Рилск,носещ името на нашия роден светец Йоан Рилски.
                  А, прекрасно, щом имаш Историята на Руската църква, има ли в нея посочен произхода на Олга, защото аз тъкмо наскоро я четох , но нищо такова не си спомням и сега ровичкам един онлайн вариант.

                  Относно летописите:

                  Рукописный сборник «Новый Владимирский Летописец» относят к XV веку. Обнаружен архимандритом Леонидом, настоятелем Троицко-Сергиевской лавры, в 1887. Является одним из поздних списков «Повести временных лет» с изменениями, внес¸нными переписчиком.
                  Иоакимовская летопись — летопись, приписываемая первому новгородскому епископу Иоакиму (ум. 1030 г.).
                  Но както посочих по-горе с цитат , Иоакимовия летопис указва именно на благородния произход на Олга от покрайнините на Псков

                  Ъъъъ не те разбрах какви техни варианти - аз по-горе съм представил цитатите и от двата :

                  3. Иакимовската летопис подтвърждава произхода на Олга от знатен славянски род от Изборск (днес в Псковска област):

                  «Когда Игорь возмужал, оженил его Олег, выдал за него жену от Изборска, рода Гостомыслова, которая Прекраса звалась, а Олег переименовал е¸ и нарек в сво¸ имя Ольга. Были у Игоря потом другие жены, но Ольгу из-за мудрости е¸ более других чтил.»

                  4. Любимата на подръжниците на българската теза - Нова Владимировска летопис:

                  «Игоря же ожени [Олег] въ Болгарехъ, поятъ же за него княжну Ольгу»

                  Обаче преобладаващито мнение е че това е волна интерпретация на летописеца въз основа на вече посочената от мен по-горе прилика между произношението на старите имена на Псков и Плиска. Тъй като Новата Владимировска летопис основно се позовава именно на ПВЛ, където никъде не се споменава българския произход на Олга.
                  Цитат от Житието на Олга на Макарий:

                  "Сын Рюрика, потешаясь княжескою ловлей в пределах Псковских, приш¸л однажды на берег реки Великой, недалеко от селения Выбуцкого, где была родина Ольги; не было ладьи для князя, чтобы переплыть реку, и вот он видит юного пловца, плывущего на малом челноке. Кликнул ему Игорь, чтоб принял в ладью свою и перев¸з через реку; когда же во время плавания взглянул на лицо гребца, узнал Игорь в мнимом юноше красную девицу, и страстно воспламенилось сердце князя; но старческий разум дан был сей юной деве, и целомудренным словом удержала она страстный порыв своего князя. Изумился Игорь мудрости девичьей, и, хотя скрылась от взоров на берегу реки, глубокое оставила она впечатление в его сердце, и уже не мог он более забыть девы Псковской. "

                  Преповтаряне на фолклорна легенда - за съжаление при отсъствие на друг източник на тази легенда освен народно устно творчество, поставя под съмнение историчността на описаното в Житието.

                  ще потърся пак върху какво е основано житието на Макарий, но с оглед на това че Житията на Светиите обичат подобни поучителни случки (притчи) нищо чудно да е взаимствана именно от фолклорна легенда (които също имат навика да поставят известни исторически лица в своите поучителни умотворения).

                  Има обаче още един документ подкрепящ тезата за простонародния произход на Олга - това е Псковското житие:

                  В псковском "Житии" впервые уточняется, где именно родилась Ольга: "Святая великая княгиня Ольга родилась в Псковской земле, в селе, называемом Выбуты", а далее автор сообщает, что она была "варяжского рода", не из князей, не из вельмож, но из простых людей
                  Last edited by княз Крылов; 12-02-2008, 17:36. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                  Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                  请您死在地狱般的阵痛
                  [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                  きさまはしんでくださいませんか
                  [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                  Comment


                    #24
                    Давам стенописа от 11век.

                    Comment


                      #25
                      ъъъ къде го даваш?
                      Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                      请您死在地狱般的阵痛
                      [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                      きさまはしんでくださいませんか
                      [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                      Comment


                        #26
                        Уфф,прощавай не можах да го кача
                        А, прекрасно, щом имаш Историята на Руската църква, има ли в нея посочен произхода на Олга, защото аз тъкмо наскоро я четох , но нищо такова не си спомням и сега ровичкам един онлайн вариант.
                        На стр.211 пише ,че историята на обръщането и е "немало затемнена разногласиями о ней как древних,так и новейших писателей" ,за "по-новейшите ",пък да не говорим.
                        Но сега отивам да търся сп.Духовна култура ,където еп.Нестор беше дал тезата за произхода и.

                        Comment


                          #27
                          Мда това го помня от Иссторията , ама ако не греша там не се споменава теорията за лодкарката. Въпроса е че съществува такава легенда, но досега не се среща като теория подкрепена от документални свидетелства - там е проблема. Ако еп.Нестор посочва в изследванията си по-конкретни източници, това ще е интересно да се прочете.

                          Иначе стенописа може да го пуснеш и като линк ако си го намерил в нета.
                          Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                          请您死在地狱般的阵痛
                          [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                          きさまはしんでくださいませんか
                          [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                          Comment


                            #28
                            а ето в жпег вариант не стана,това е пдф

                            Comment


                              #29
                              Е на стенописа трудно може да се установи факта на влюбване от страна на императора и възрастта на княгинята - това че тя приема кръщене в Константинопол мисля че засега никой не е оспорвал.
                              Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                              请您死在地狱般的阵痛
                              [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                              きさまはしんでくださいませんか
                              [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                              Comment


                                #30
                                Ако еп.Нестор посочва в изследванията си по-конкретни източници, това ще е интересно да се прочете.
                                Това го извадих от сп."Духовна култура"7-8,1965-
                                Last edited by RIZAR; 12-02-2008, 21:29. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                                Comment

                                Working...
                                X