Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Доктрини: Въздушната мощ (Доктрината Дуе)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    А защо тогава са имали срещу Гърция 1 000 самолета? Те не са имали толкова даже в Африка!
    Той може да не казва това направо (аз не съм му чел доктрината, защото не съм я срещал на български или английски), но се подразбира, че в бъдещата война авиацията ще играе роля по-важна от останалите родове войски, дори и срещу държави, с които Италия няма пряка граница.

    Comment


      #47
      А защо тогава са имали срещу Гърция 1 000 самолета? Те не са имали толкова даже в Африка!
      Ами хайде да разгледаме какви точно са били тези "1 000 самолета", какви задачи са изпълнявали и тогава току-виж си отговорим на този въпрос. Но аз не мисля, че това са били 1 000 стратегически бомбардировача, които са изсипвали товара си върху различни градове. А и действията на армията очевидно не се връзват с доктрината на Дуе. Което едва ли е изненадващо, като се има предвид това, че тя никъде не е приета. Италия не е изключение.
      А можем да се обърнем и към други примери: с колко самолета, примерно, Германия напада Полша? Или Франция? Да не говорим за Великобритания. Това означава ли, че те действат по доктрината на Дуе - реторичен въпрос, разбира се.
      Той може да не казва това направо (аз не съм му чел доктрината, защото не съм я срещал на български или английски), но се подразбира, че в бъдещата война авиацията ще играе роля по-важна от останалите родове войски, дори и срещу държави, с които Италия няма пряка граница.
      Да, твърди подобно нещо. Но се изказва и конкретно за това каква точно ще е тази роля, в което греши. Но авиацията наистина играе много голяма роля през ВСВ - далеч над "младостта" й спрямо останалите родове въоръжени сили. Та нима някоя държава успява да действа активно и успешно - било то с флота или с армията си, без да разполага със съответното авиационно превъзходство? Примерите за това ще са много по-малко от примерите за обратното. Авиацията много бързо се превръща в основен фактор на бойното поле - и на сушата, и в морето. Но не в ролята, в която Дуе я вижда.

      Comment


        #48
        Има някои косвени признаци,че в СССР правят мащабна подготовка за действия,основаващи се на изводите от анализа върху доктрината.

        -организират авиационни корпуси,вярно,с наличието и на типове самолети неотговарящи на заложеното при Дуе,но с акцент върху БАД.
        -създават АДД (Авиация Дальнего Действия) чисто бомбардировачно формирование,не включващо други бойни типове самолети и подчинено директно на върховното главно командване.
        -създават множество опитни,тежки бомбардировачи,за автономно действие,като строят серийно ТБ-3 и подготвят за серия ТБ-7(ПЕ-8)
        -в периода 1939-41,рязко увеличават броя на авиошколите с бомбардировъчна и навигационна насоченост,където в ускорен порядък преподготвят и редовни летци от изтребителни и щурмови части.
        -през 1938г.,арестуват по нелепи обвинения елита при авиоконструкторите и ги групират в предварително подготвени конструкторски бюра в.....затворите.Там при стерилна секретност подготвят 10 проекта,от които само един условно означен като изтребител (ВИ-100)в последствие реализиран и строен като най-масовия им бомбардировач за войната (като ПЕ-2).

        Разбира се реалностите на водената война не потвърждават това предположение,но нека не забравяме,че условията при които се бият във въздуха до 1943г. са им наложени.
        Last edited by bigbeer; 26-11-2008, 08:55.

        Comment


          #49
          Не съм съгласен, че става въпрос за влияние на доктрината на Дуе. Както отбелязах, има ред моменти от нея, които се реализират през 30-те години, но, според мен, без връзка с идеите на генерала, а по естествен път. Става въпрос, разбира се, за организацията на военно-въздушните сили. Но що се отнася до идеите му за типове самолети и стратегия / тактика на използването им, идеите на генерала вече са напълно остарели към началото на 30-те години и едва ли някой кой знае колко се влияе от тях. По-скоро известно влияние може да има полемиката около тези идеи и то повече в посока на оборването им и защитата на нуждата от много типове самолети и най-вече от изтребителна и ПВО авиация (и артилерия).
          В чисто организационен аспект Дуе не предвижда създаването на някакви големи и тромави въздушни обединения - като споменатите корпуси, а гъвкава система, която да позволява според нуждите да се организират силите: било то в по-големи или по-малки "групи" за всяка отделна бойна задача, така че максимално да се използва способността им да носят полезен товар. Неговата идея за универсален самолет не е за огромен или твърде малък такъв, а по-скоро за "среден" самолет, с голяма възможност ад се варира между полезен товар (произволно разпределян между бомби и гориво), защита и защитно въоръжение. Такъв самолет не е реализиран никъде, а по размери неговите бомбардировачи са по-скоро "средни" с оглед на самолетите от ВСВ.
          В СССР залагат в доста голяма степен на фронтовата авиация, която при това ще влиза в състава на ударните армии в рамките на концепцията за "дълбока операция", както и на "оперативна" авиация. Тези двете са изцяло в разрез с идеите на Дуе. Впрочем, самата концепция за "дълбока операция" е в разрез с тях.
          А тенденциите за създаване на определени типове самолети (включително "въздушни ловци" или "тежки изтребители" с по няколко 2-3 души екипаж са много популярни навсякъде през 30-те години). Виж за големите бомбардировачи, наистина създават такива, но е факт също така, че СССР не разполага със стратегическа авиация в кой знае какви размери през ВСВ. За сметка на значителна по количество и сила фронтова авиация.

          Comment

          Working...
          X