Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Плащеницата

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Плащеницата

    не знаех къде да го постна това нещо - поредно потвърждение, че т.нар. Торинска плащеница е измишльотина. Не че някой с всичкия си се е съмнявал досега, де.

    В древнем захоронении в Иерусалиме были обнаружены части савана, которые названы первой подобной находкой, относящейся к началу I века нашей эры. Археологи считают, что эти остатки ткани подтверждают версию о поддельности Туринской плащаницы: два полотна оказались вытканы по разным методикам.

    #2
    От същия сайт - потвърждение автентичноста на плащеницата от Торино:

    http://lenta.ru/news/2009/11/20/shroud/

    Comment


      #3
      С-14 датирането показва несъмнена давност на "реликвата" поне 1000 г. сл. н.е. (и по-късно), а самият отпечатък крие редица несъответствия с евентуалните пропорции и обем на истинско триизмерно човешко тяло, които имат няколко възможни обяснения, като нито едно от тях не е покрит труп...
      sigpic

      Comment


        #4
        Уау, шибаното парче плат разгроми християнството. Сега остава и да разберем, че главите на Йоан Кръстител не са съвсем автентични.

        Comment


          #5
          С-14 датирането показва несъмнена давност на "реликвата" поне 1000 г. сл. н.е. (и по-късно), а самият отпечатък крие редица несъответствия с евентуалните пропорции и обем на истинско триизмерно човешко тяло, които имат няколко възможни обяснения, като нито едно от тях не е покрит труп...
          За несъответствието на отпечатъка с човешко тяло, би ли посочил някакъв източник или това са твои лични заключения?
          Достоверността на датирането с С-14 от 1988 г. бе поставено под съмнение от участник в изследването - химикът от Лос-Аламос Раймънд Роджърс.
          Според него частиците за анализ са взети от места пострадали при няколко пожара през средновековието.
          Ако представлява интерес, нещо по-съвременно за радиовъглеродния анализ на въпросната плащеница от проф. Кристофър Рамзи (Оксфордски Университет):

          http://c14.arch.ox.ac.uk/embed.php?File=shroud.html

          Comment


            #6
            Плащеницата

            То това е новата тема.

            Отговор към Френсис Дрейк:

            Първо - линкът от лента, който си постнал, не съдържа потвърждение, а поредната спекулация на ерзац-учен.

            Същото се отнася и до т.нар. британски учен, то отново става въпрос за абсолютна и ненаучна спекулация. Как пък в други случаи методът не бърка, та сбърка именно тук, и то - само за това парче плат - явна фалшификация. Твърдението, че имало други доказателства, че плащеницата е по-стара, също не държи - тя нито отговоря на традиционните материали, ползвани за савани в региона през 1-ви век, нито на размерите и разкрояването им. По-голямата част от тестовете на петната, за които се твърди, че са кръв, отхвърлят тази идея. Онези изследвания, които я потвърждават, са правени от "учени", без опит и експертиза в областта. Експертите ги правят за смях още през 80-те, като показват как техните резултати могат да се получат и от темперни бои. Друг е въпросът защо петната от "кръв" не са естествено попили в материала, нито с размити граници, както е нормално, според експертите.
            Според една от хипотезите, още преди С-14 тестовете, става дума за икона, нанесена върху плат (вероятно за хоругва) към средата на 11 век или по-късно. Да не говорим, че отпечатъкът е 2D, а ако с плащеницата е завит труп, то би трябвало да бъде коренно различен (ако е възможно изобщо труп да остави ясен отпечатък, което също е изключително спорно).


            ПП - Бил съм при поне една от главите на Йоан Кръстител
            Last edited by кало; 18-12-2009, 08:59.

            Comment


              #7
              кало: Да не говорим, че отпечатъкът е 2D, а ако с плащеницата е завит труп, то би трябвало да бъде коренно различен
              Ако въпросната плащеница беше истинска, то при развиването и щеше даа се получи подобно изображение:



              Това е разгъвка на лице(половината) на 3Д модел. Когато тази картинка се постави върху лицето на 3д модела то ще си пасне идеално, и когато го гледаме, все едно ще виждаме истински човек. Ако сложим лицето от плащеницата върху 3д модел на човешка глава, то резултата ще е трагичен. Затова съм сигурен че това е 2д изображение.

              Comment


                #8
                Какво е казал поетът за вярата, макар и малко по-различна? "Тя е бронирана здраво в гърдите и бронебойни патрони за нея няма открити! Няма открити!"
                Тъй че всякакви опити за оборване на вяра с доказателства са обречени на неуспех.

                Comment


                  #9
                  За кало

                  Заклеймяването на автори неподържащи твоята теза, като ерзац учени и фалшификатори не е особено етично. Използвайки твоя маниер мога да заявя, че лентата от първият ти пост не е никакво доказателство, а фалшиво твърдение на ерзац археолог от Израел, който окривайки късчета тъкан в гробница на прокажен и починал от туберколоза човек априори решава, че всички мъртъвци от епохата са покривани със същата материя.
                  За "фалшификатора" Кристофър Рамзи от тук:

                  http://www.arch.ox.ac.uk/CBR.html

                  За miau

                  Изображението не е 2D и това го доказва експеримента на проф. Гарласцели, който между другото счита плащеницата за средновековен фалшификат.

                  http://www.telegraph.co.uk/news/news...cientists.html

                  За bsb

                  Ако стихът визира мен, то е неточен. Не е въпрос на вяра, а съмнение.

                  Comment


                    #10
                    Една от най-тиражираните версии за тази плащеница е че е дело на първия средновековен фотограф - Леонардо, който е изобразил на автентично платно барелефен отпечатък на собственото си тяло. Мистификацията само потвърждава гениалността му, а и чувството му за хумор.
                    Прави нещо, докато мислиш какво да правиш!

                    Comment


                      #11
                      TypTyp написа Виж мнение
                      Една от най-тиражираните версии за тази плащеница е че е дело на първия средновековен фотограф - Леонардо, който е изобразил на автентично платно барелефен отпечатък на собственото си тяло. Мистификацията само потвърждава гениалността му, а и чувството му за хумор.
                      Версията има проблем с техниката на изобразяване - цък.

                      Comment


                        #12
                        е как да не 2Д, като малко по-горе съвсем нагледно е показано как би изглеждало евентуалното изображение, ако платът е обгърнал триизмерен труп...

                        Съмнението си е съмнение, но нека не го довеждаме до абсурд.
                        В крайна сметка, който твърди нещо, трябва да го докаже - първоначалното твърдение е, че това е плащеницата, в която е загърнат Христос. Подобно твърдение не само, че не е доказано - напротив - значително повече и по-аргументирани са доказателствата в обратната посока.

                        Не съм заклеймявал Рамзи като фалшификатор, а цитирам становището му, че тестваното парче било явна фалшификация.
                        Изобщо обаче, може да се оспори научността на метода, ползван от Рамзи - а именно - предпоставянето на нещо, базирано на митични твърдения, и целенасоченото търсене на доказателства САМО в тази посока - и то - срещу постигнатите по научен метод аргументи.

                        Comment


                          #13
                          Поинтересувах се по-подробно от фотографската хипотеза и работата се оказа наистина доста интересна.
                          Ето един сравнително подробен материал - PDF.

                          С две думи: изказано е предположение, че плащеницата е фотографско изображение на мъртво тяло в
                          две или три части - предна, задна и лицето отделно. Използвана е камера обскура с размер на стая, а
                          всяка от експозициите е продължила около четири дена. Температурите са били ниски и трупът е издържал.

                          Хипотезата е оборена по убедителен начин, поне според мен, но все пак четивото е интересно.

                          Comment


                            #14
                            A най-интересното е, че образът, запечатан на плащеницата отговаря напълно на християнските представи за Исус - т. е. висок мъж с европеоидни черти, прав дълъг нос, брада и коса. Негрите си представят Исус като негър, китайските християни - като китаец и пр.
                            Но да не забравяме, че Исус е бил евреин, т. е. семит и на външен вид едва ли се е различавал много от днешните араби. Пък и това с дългите коси и бради си е ромейски начин на изобразяване, което преминало в Средновековието. Апостол Павел се е изказвал срещу носенето на дълги коси и бради, което било признак на нечистоплътност /което за онези времена си е обяснимо/.
                            Малко икони за сравнение:
                            Исус от 4 век /римски катакомби/:


                            Исус от 6 век /икона от манастирите в Синай/

                            Забелязвате ли разликата?
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Малко по темата, макар че, строго погледнато, не доказва нищо:
                              'Jesus-era' burial shroud found
                              Накратко, при разкопки в Йерусалим е намерен гроб от приблизително онова време. Погребаният човек е обвит в плащеница, от която има останали фрагменти. Нейното сплитане е значително по-просто от онова на Торинската плащеница.

                              Comment

                              Working...
                              X