Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ка-50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Ка-50

    Пускам тази тема тъйкато забелязах ,че много митове са се навъдили в този форум около тази машина. Което на напълно нормално. Руснаците имат склонност /обяснима/ да издигат тази машина едва ли не в култ. Нека да си споделя все пак скромните авиопознания, както препоръчи някой преди доста време.

    Първо нека отбележа ,че Ка-50 НЯМА катапултно кресло. Правилно сте прочели, даже пак ще го напиша. Ка-50 няма катапултно кресло. Точният термин е ,че вертолета разполага със система за аварийно спасяване. А тя се състои от следното - ракетно-парашутна система К-37-800, система за отсрелване на лопатите на носещите винтове, система за изхвърляне на горният люк на фанара и система за управление на катапултирането.
    А как става катапултирането?
    Първо се взривяват болтовете държащи лопатите на носещия винт към втулката. Разбира се болтовете предварително са заредени са малко количество взрив. След взривяването на въпросните болтове лопатите се разлитат радиално на вертолета със значителна ъглова скорост.
    Второ се отстранява се малък люк в горната част на фанара.
    Трето стартира твърдогоривна ракета намираща се за креслото на пилота. Тя буквално издърпва пилота от креслото и вертолета. Отдалечавайки се на определено разстояние от вертолета се отваря и автоматично парашута прикрепен към пилота.
    За сега тази система не е изпробвана в реални условия.
    Това е горе долу полужението с "катапултната седалка" на Ка-50.

    Последното което искам да кажа за сега /много ме мързи да пиша/ е ,че Ка-50/52 е уникален веролет в много аспекти от техническото си изпълнение. Но той също така е и ужасно спорен. За мен неговият конкурент Ми-28 би бил по-добрият избор за армейската авиация на Руската Федерация.
    In My Humble Opinion.

    #2
    Ка-50

    Originally posted by "Fox Mulder"

    Пускам тази тема тъйкато забелязах ,че много митове са се навъдили в този форум около тази машина

    е, чак толкоз

    иначе интересна информация, но ако разшириш с поне кратко разяснение защо предпочиташ Ми-28 няма да е зле (а тука сме общо взето пълни лаици по тия проблеми)
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #3
      Re: Ка-50

      Originally posted by "Imperial Friedrich"

      иначе интересна информация, но ако разшириш с поне кратко разяснение защо предпочиташ Ми-28 няма да е зле (а тука сме общо взето пълни лаици по тия проблеми)
      По-лесно ще ми е да развенчая няколко мита около Ка-50. Пък и не съм кой знае какъв спец.
      Мисля да започна със знаменитото му бойно използване във Чечения през Януари и Февруари 2001 година. Всеки луд фен на руското вертолето строене ще каже ,че машината е пробвана в Чечения. Показва невероятни бойни качества и сега се чакат по-добри времена за да се пусне серия от още Ка-50. Да, но нещата не са точно така. Какво се случва /поне според материалите до които съм имал достъп/.
      Октомври 1999. Тогавашният руски премиер Владимир Путин нарежда да бъдат тествани в реални бойни условия някой образци нова руска военна техника. В това число и Ка-50. Заповедта е изпълнена кажи речи една година по-късно, когато през октомври 2000 две серийни машини от изпитателният център в Торожок са прехвърлени на летище около Грозни. И какво мислите - хвърлени са в бой срещу чеченците. Определено не. Последват дълги дни и месеци на настройване на бордната апаратура. Най-вече прицелно-навигационният комплекс "Шквал В", който дава забележително много откази. След доста усилия успяват да настроят горе долу бордната електроника. Първият боен полет е извършен на 9 Януари 2001. Тогава Ка-50 в двойка с Ми-24 извършват атака над чеченски опорен пунк.Бойната биография на двете машини завършва на 14 Февруари, когато те са изтеглени от Чечения. За няколкото месеци престой те извършват цели 14 бойни полета . Какво казват руснаците. Тестовете минаха успешно, техниката е отлична. Какво е станало в действителност никой няма да каже. Знам само ,че във време когато на руснаците им трябваше мощна въздушна подкрепа те я получаваха от добрият стар Ми-24. А прехваления Ка-50 направи 14 полета и се прибра в голямата земя. За мен /и не само/ това си е една чиста реклама. Поразходиха вертолетите малко. Стрелнаха тук таме и това. При това задачите на Черната Акула никога не са над местата с най-интензивни сражения. Нивото на бордната авионика е плачевно.

      А иначе ако изключим бордната авионика пак има спорни моменти около вертолета. Съосната носеща схема и единият човек екипаж. Но за това утре.
      In My Humble Opinion.

      Comment


        #4
        Re: Ка-50

        Според мен за съосната схема не си прав.Тя определено показва доста предимства
        А за самотния пилот - е тва си е голям спор.Вярно,че електрониката не е на най-високо ниво,ама как се справят на Су-25 примерно
        От друга страна като ти свалят хеликоптера ще загубиш само един пилот
        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

        Comment


          #5
          Originally posted by "Hartman"

          От друга страна като ти свалят хеликоптера ще загубиш само един пилот
          Руският начин на мислене отдава приоритет на опазването на материалната част, а не на човешкия живот. Ако по-многочислен екипаж би гарантирал цялостта на хеликоптера, то те ще го натоварят като междуселски автобус :lol:
          Si vis pacem - para bellum!

          Comment


            #6
            Да, по-принцип си прав, Хауптман, но все пак, те могат и да променят начина си на мислене. Да не говорим, че подобни аргументи и без друго нямат някаква хуманистична основа под себе си - става въпрос за пари - обучението на един пилот или оръжеен оператор е дълъг, сложен и скъп процес. Така че биха могли да икономисват държавни средства, като екипажът е едночленен. Да не говорим, че и при всичките им по-стари модели самолети е така - те винаги (по време на Студената война) залагат на едночленен екипаж там където на Запад разчитат на двучленен. Трябва да има някакви логични аргументи, които да водят до тази тенденция.

            А при съвременна Русия (както винаги, впрочем) - по-важна е организацията и подготовката на екипажите, отколкото материалната част (тя тъй или инак - бързо се оказва технически негодна в полеви условия, освен ако не е много проста като устройство и в ескплоатация).

            Comment


              #7
              а ще кажете ли коя страна има по-добър вертолет? Американското "Апачи" не струва.
              "Лейкауф, один из высших командиров вермахта, с полным основанием употреблял местоимение «мы»: «мы», немецкие оккупанты; «мы», вермахт и СС, несем полную ответственность за убийства евреев и военнопленных, за голодную смерть многих жителей Украины. " Wolfram
              Wette

              Comment


                #8
                Е, по-принцип "апачът" доста скъпо струва даже. А защо си решил, че не е ефективен. Доколкото знам, даже напротив - досега се е доказал като доста ефективна машина.

                Comment


                  #9
                  хмм, гледах сравнителни характеристики и апачито сериозно отстъпваше на Ка-50. Пък и размислите ви относно едноместната кабина са , меко казано, нелогични, а по отношение на броя полети- доколкото знам са произведени едва 12 единици Ка-50.
                  "Лейкауф, один из высших командиров вермахта, с полным основанием употреблял местоимение «мы»: «мы», немецкие оккупанты; «мы», вермахт и СС, несем полную ответственность за убийства евреев и военнопленных, за голодную смерть многих жителей Украины. " Wolfram
                  Wette

                  Comment


                    #10
                    AH-64 доколкото разбрах се провали в Ирак...
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #11
                      Не се е провалил самият въртолет,а некадърните му пилоти :twisted:
                      И аз повече харесвам Ка-50,ама има доста неща,по които отстъпва на Апач.Електроника,по-добри ракети.Руснаците както винаги водят в ТТХ и бронировката,но дали това е достатъчно,за да е по-добър.Идеалният въртолет за мен е Ка-52 с някаква западна електроника
                      С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                      Comment


                        #12
                        Освен това определено бих казал,че за 12 машини бойните му полети са много,много малко
                        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                        Comment


                          #13
                          И хайде стига с тия руснаци - вие ги изкарахте бахти корабосърдечните копелета
                          С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by "Hartman"

                            И хайде стига с тия руснаци - вие ги изкарахте бахти корабосърдечните копелета
                            ти повдигна въпроса "руското е най-най"
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #15
                              Мда де,ама когато коментирам бойната техника
                              С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                              Comment

                              Working...
                              X