Пускам тази тема тъйкато забелязах ,че много митове са се навъдили в този форум около тази машина. Което на напълно нормално. Руснаците имат склонност /обяснима/ да издигат тази машина едва ли не в култ. Нека да си споделя все пак скромните авиопознания, както препоръчи някой преди доста време.
Първо нека отбележа ,че Ка-50 НЯМА катапултно кресло. Правилно сте прочели, даже пак ще го напиша. Ка-50 няма катапултно кресло. Точният термин е ,че вертолета разполага със система за аварийно спасяване. А тя се състои от следното - ракетно-парашутна система К-37-800, система за отсрелване на лопатите на носещите винтове, система за изхвърляне на горният люк на фанара и система за управление на катапултирането.
А как става катапултирането?
Първо се взривяват болтовете държащи лопатите на носещия винт към втулката. Разбира се болтовете предварително са заредени са малко количество взрив. След взривяването на въпросните болтове лопатите се разлитат радиално на вертолета със значителна ъглова скорост.
Второ се отстранява се малък люк в горната част на фанара.
Трето стартира твърдогоривна ракета намираща се за креслото на пилота. Тя буквално издърпва пилота от креслото и вертолета. Отдалечавайки се на определено разстояние от вертолета се отваря и автоматично парашута прикрепен към пилота.
За сега тази система не е изпробвана в реални условия.
Това е горе долу полужението с "катапултната седалка" на Ка-50.
Последното което искам да кажа за сега /много ме мързи да пиша/ е ,че Ка-50/52 е уникален веролет в много аспекти от техническото си изпълнение. Но той също така е и ужасно спорен. За мен неговият конкурент Ми-28 би бил по-добрият избор за армейската авиация на Руската Федерация.
Първо нека отбележа ,че Ка-50 НЯМА катапултно кресло. Правилно сте прочели, даже пак ще го напиша. Ка-50 няма катапултно кресло. Точният термин е ,че вертолета разполага със система за аварийно спасяване. А тя се състои от следното - ракетно-парашутна система К-37-800, система за отсрелване на лопатите на носещите винтове, система за изхвърляне на горният люк на фанара и система за управление на катапултирането.
А как става катапултирането?
Първо се взривяват болтовете държащи лопатите на носещия винт към втулката. Разбира се болтовете предварително са заредени са малко количество взрив. След взривяването на въпросните болтове лопатите се разлитат радиално на вертолета със значителна ъглова скорост.
Второ се отстранява се малък люк в горната част на фанара.
Трето стартира твърдогоривна ракета намираща се за креслото на пилота. Тя буквално издърпва пилота от креслото и вертолета. Отдалечавайки се на определено разстояние от вертолета се отваря и автоматично парашута прикрепен към пилота.
За сега тази система не е изпробвана в реални условия.
Това е горе долу полужението с "катапултната седалка" на Ка-50.
Последното което искам да кажа за сега /много ме мързи да пиша/ е ,че Ка-50/52 е уникален веролет в много аспекти от техническото си изпълнение. Но той също така е и ужасно спорен. За мен неговият конкурент Ми-28 би бил по-добрият избор за армейската авиация на Руската Федерация.
Comment