http://vk.com/away.php?to=http%3A%2F...2450421_365141 - Министерството но отбраната на Русия заявява,че в района където е бил свален малазийския Boeing са се намирали 27 украински комплекса "Бук-М1".Лично аз не вярвам обаче тази информация да е вярна.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кризата в Украйна 2013-2014 г.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
И все пак - пребладаващата версия е, че може да е свален от Бук на опълченците. НО, има една неясна промяна на курса на самолета.
Интересно, не знам дали е за тази тема, но кой изобщо допуска полети на гражданска авиация над територия, на която се водят бойни действия, включително с ежедневно ползване на бойна авиация и съответния обстрел по нея?
Comment
-
кало написа Виж мнениеИнтересно, не знам дали е за тази тема, но кой изобщо допуска полети на гражданска авиация над територия, на която се водят бойни действия, включително с ежедневно ползване на бойна авиация и съответния обстрел по нея?
В момента се водят бойни действия в Газа и се изстрелват ракети по цели в Израел в радиус 100+ км от нея, в което влиза международното летище Бен Гурион. Изстрелват се и стотици ракети на ПРО срещу тях. Включително няколко ракети на "Хамас" бяха изстреляни по самото летище. Мислите, че пътническите полети са спрели? Проверете: http://www.iaa.gov.il/
От години Ирак е в състояние на полу-гражданска война, последните месеци - същинска гражданска война. Мислите, че от/до Багдад не се извършват пътнически полети или въобще над Ирак не прелитат пътнически самолети?
От години Сирия е в гражданска война, ежедневно се използва авиация и съответния обстрел по нея - мислите, че от/до Дамаск не се извършват пътнически полети или въобще над Сирия не прелитат пътнически самолети? Включително когато бойни действия се водеха в предградията на самия Дамаск, летището беше затворено само за кратко и после отворено пак. Позициите на бунтовниците бяха на 2 км от него, доколкото си спомням. Наистина, там беше свален ирански лайнер в хода на бойните действия (по време на кацане).
Ако полетите на гражданската авиация се спираха над всяка територия с бойни действия, то не трябваше да има полети над половин Африка сигурно. Според мен презумпцията е, че стига да летят на достатъчна височина, гражданските полети са извън обсега на ПЗРК и зенитни оръдия и това е достатъчно - освен в крайни ситуации, когато самото летище е под обстрел и подобни."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Nick написа Виж мнениеВсичките тези приказки за "свален с ракета" - има ли някакви факти или се осланяме на украинска пропаганда и изказванията на Поросенко? Защото ако излезе, че самолетът е свален от украинци ще бъде много интересен казус. Проблемът е, че ако е свален от украинци това никога няма да бъде признато от тях. Катастрофата е на тяхна територия, могат да скрият или подхвърлят каквото си искат.
ndragostinov написа Виж мнение
Вече си е изтрил сводката от профила, но достатъчно хора я видяха преди да се усети.
Comment
-
Единственото място в нета, за което има поне някакъв шанс Стрелков да пише е ето тук:
⚡ Сегодня Авиатор — игра, на которой можно выиграть от 1000 долларов за пару часов. ⏩ Для Авиатора разработано большое количество стратегий, позволяющих быстро увеличить банк и получать удовольствие от игры.
В случая никът му е Котич.
Вкратце - няма изявления от него по темата:
На текущий момент Игорь Иванович Стрелков не делал заявлений касательно авиакатастрофы Боинга Малазийских авиалиний. Все сообщения, которые сейчас ходят в различных блогах и СМИ, сделанные якобы от имени Стрелкова являются фальшивкой.
Боевые действия продолжаются по всему фронту. Место падения "Боинга" находится в глубоком тылу ополчения ДНР и никаких "гуманитарных перемирий" или "коридоров" для объективного расследования причин трагедии не требуется - комиссия может свободно прибыть туда и изучить место падения. Препятствовать ей никто не станет. Но и останавливать боевые действия против окруженной группировки противника нецелесообразно.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
А защо трябва Стрелков да пише лично нещо си някъде в интернет? Има и други източници на сепаратистите, пишещи и публикуващи разни неща по разни места. Включително такива, които не са на негово подчинение (срещал съм такива изказвания от самия него). Не знам това истинско ли е и т.н.:
Говорител на украинското правителство направи изявление, че украинските служби за сигурност са засекли разговор между "терористи от Донецк", в който е ставало дума за свалянето на Боинг 777.
Разговорът е воден в мрежата на руски мобилен оператор между И.Безлер по пряко Бес и неговия началник полковника от ГРУ ГШ ВС на Руската федерация В.Германин. Безлер докладвал за свален граждански самолет. На записа двамата мъже си говорели, че в сваления самолет е имало много пътници. Говорителят съобщи, че Украйна смята, че катастрофата е от терористично-криминален характер. Разговорът е качен на сайта на украинските служби за сигурност. Великобритания поиска извънредно събиране на Съвета за сигурност на ООН."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеНаистина не е за тази тема, но -
В момента се водят бойни действия в Газа и се изстрелват ракети по цели в Израел в радиус 100+ км от нея, в което влиза международното летище Бен Гурион. Изстрелват се и стотици ракети на ПРО срещу тях. Включително няколко ракети на "Хамас" бяха изстреляни по самото летище. Мислите, че пътническите полети са спрели? Проверете: http://www.iaa.gov.il/
От години Ирак е в състояние на полу-гражданска война, последните месеци - същинска гражданска война. Мислите, че от/до Багдад не се извършват пътнически полети или въобще над Ирак не прелитат пътнически самолети?
От години Сирия е в гражданска война, ежедневно се използва авиация и съответния обстрел по нея - мислите, че от/до Дамаск не се извършват пътнически полети или въобще над Сирия не прелитат пътнически самолети? Включително когато бойни действия се водеха в предградията на самия Дамаск, летището беше затворено само за кратко и после отворено пак. Позициите на бунтовниците бяха на 2 км от него, доколкото си спомням. Наистина, там беше свален ирански лайнер в хода на бойните действия (по време на кацане).
Ако полетите на гражданската авиация се спираха над всяка територия с бойни действия, то не трябваше да има полети над половин Африка сигурно. Според мен презумпцията е, че стига да летят на достатъчна височина, гражданските полети са извън обсега на ПЗРК и зенитни оръдия и това е достатъчно - освен в крайни ситуации, когато самото летище е под обстрел и подобни.
Кой менижър на авиокомпания(който е длъжен да ги знае тези неща) е разменил живота на 300 човека срещу 5 тона керосин. Ето това искам да знам.
Графиката от вчера показвала че почти всички компании летящи по това направление са си отклонявали полетите в две дъги. На изток през България, или на север към Русия.
И да летиш спокоен защото си оставил 2000 метра въздух между себе си и ешалона където украинските самолети падат като круши е дебилизъм и алчност.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
В общи линии събитието май е за отделна тема, но поне според мен вероятни теории (не са подредени по някакъв смисъл):
1. Самолетът е свален погрешка от ниско обучен екипаж на Бук пленен от сепаратистите. Има данни за една пленена батарея преди седмица-две. ИМХО шансът да я ползват по предназначение е много нисък, но не е невероятно. Доколкото зная нямат и обзорен радар към батареята. Във всеки случай украинската авиация след като й бяха свалени няколко самолета мина да лети по-високо доближавайки се към пътническите коридори отгоре, тоест евентуално може да се брои за по-лесно да се объркаш с нея. Мотивация на бунтовниците - няма, предположително техническа грешка да са сбъркали с украински самолет.
2. Самолетът е свален погрешка от руското ПВО, което помага на бунтовниците - на границата на невероятното - извън обсега на Бук е, само С-300 може да стигне до там от Русия, а самите руснаци имат много добро обезпечаване откъм радари - тъй че го смятам за много невероятно и немотивирано.
3. Самолетът е свален от украинците - има малка вероятност след като бунтовниците унищожиха няколко стационарни радара руски самолети да са влизали и да са помагали (украинците твърдяха, че техен Су-25 е свален от руски самолет). Тоест може украинците да са били на лов и да са се объркали при правенето на засада. Такъв случай имаше преди време на учения - със С-200 свалиха погрешка пътнически Ту-154 над Черно море.
4. Tinfoil hat time! Ако се вярва на един испански туитър на авиодиспечер който е в Украйна в момента, около самолетът са летели украински изтребители до малко преди да бъде свален - по този начин може да са объркали (волно или неволно) онези на земята и те да стрелят по авиолайнера. Алтернативно да са направили false-flag операция и да са свалили самолетът за да обънат мнението срещу Русия (в момента на украинския фронт положението е катастрофално зле за украинците). Някакви косвени данни може да се предположат от твърде бързата реакция на иначе мега некомптентните до сега украински правителствени органи. Вероятност това да е така - конспиратологията не подлежи на статистически анализ.
5. Може да е станала някаква статистическа подигравка и самолетът да е паднал сам, но това е много много малко вероятно - 777 не е падал по причина на самолета доколкото ми е известно.
Във всеки случай спокойно може да имаме комбинация от безхаберни украинци които не предупреждават света, че са им задигнати батареи ПВО с голям обсег, а нонстоп отричат този очевиден и документиран факт (и така са попречили на авиокомпаниите да преценят риска) + trigger happy бунтовници след като последната седмица ги обстрелва страшно много авиация (включително площадно по жилищни квартали). Във всеки случай и на авиокомпанията не й е много смислено решението да летят през военна зона където предишните дни са съобщили за задигнати комплекси с голям обсег + имало е свалени самолети за които се твърди, че са били на 6км височина (аз не вярвам де, Ан-26 доколкото разбирам има проблеми с херметизацията и не летят на над 4км обикновено). Въобще пълен идиотизъм, а както е тръгнало и двете страни ще се опитат да използват смъртта на невинни на максимум.Last edited by Пилот; 18-07-2014, 04:24.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
кало написа Виж мнениеИнтересен набор от линкове и догадки по свалянето на самолета. Най-интерсната част е, че, оказва се, съвсем малко след падането на самолета украински съветник (Антон Геращенко) на министъра на въгрешните работи, разполага с пълни данни за падналия самолет - височина, пътници и прочее...
http://gurkhan.blogspot.com/2014/07/777.html
Comment
-
Че летенето на граждански самолети, в район в който, както каза Amazon военните самолети падат като круши, си е дебелизъм. Но има една малка подробност, а именно наличните коридори за въздушния трафик и до колко те могат да бъдат изменени при положение, че до момента не е имало заплаха. Имам предвид следното - въздушният трафик е като наземния, ако затвориш един буливард - натоварваш околните и предизвикващ задръствания, ако затвориш ключово кръстовище, предизвикваш хаос, а ако затвориш центъра - реално напълно блокираш движението в даден град. Предполагам, че денонощно над Източна Украйна прелитат стотици пътнически самолети в най-различни направления, та въпросът ми е доколко е възможно чисто технически те да бъдат пренасочени, без да доведет до пренатоварване на другите трасета, което пък рязко би увеличило риска от катастрофи.
Comment
Comment