Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кризата в Украйна 2013-2014 г.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    http://vk.com/away.php?to=http%3A%2F...2450421_365141 - Министерството но отбраната на Русия заявява,че в района където е бил свален малазийския Boeing са се намирали 27 украински комплекса "Бук-М1".Лично аз не вярвам обаче тази информация да е вярна.

    Comment


      И все пак - пребладаващата версия е, че може да е свален от Бук на опълченците. НО, има една неясна промяна на курса на самолета.

      Интересно, не знам дали е за тази тема, но кой изобщо допуска полети на гражданска авиация над територия, на която се водят бойни действия, включително с ежедневно ползване на бойна авиация и съответния обстрел по нея?

      Comment


        Интересен набор от линкове и догадки по свалянето на самолета. Най-интерсната част е, че, оказва се, съвсем малко след падането на самолета украински съветник (Антон Геращенко) на министъра на въгрешните работи, разполага с пълни данни за падналия самолет - височина, пътници и прочее...

        Comment


          Comment


            кало написа Виж мнение
            Интересно, не знам дали е за тази тема, но кой изобщо допуска полети на гражданска авиация над територия, на която се водят бойни действия, включително с ежедневно ползване на бойна авиация и съответния обстрел по нея?
            Наистина не е за тази тема, но -

            В момента се водят бойни действия в Газа и се изстрелват ракети по цели в Израел в радиус 100+ км от нея, в което влиза международното летище Бен Гурион. Изстрелват се и стотици ракети на ПРО срещу тях. Включително няколко ракети на "Хамас" бяха изстреляни по самото летище. Мислите, че пътническите полети са спрели? Проверете: http://www.iaa.gov.il/
            От години Ирак е в състояние на полу-гражданска война, последните месеци - същинска гражданска война. Мислите, че от/до Багдад не се извършват пътнически полети или въобще над Ирак не прелитат пътнически самолети?
            От години Сирия е в гражданска война, ежедневно се използва авиация и съответния обстрел по нея - мислите, че от/до Дамаск не се извършват пътнически полети или въобще над Сирия не прелитат пътнически самолети? Включително когато бойни действия се водеха в предградията на самия Дамаск, летището беше затворено само за кратко и после отворено пак. Позициите на бунтовниците бяха на 2 км от него, доколкото си спомням. Наистина, там беше свален ирански лайнер в хода на бойните действия (по време на кацане).

            Ако полетите на гражданската авиация се спираха над всяка територия с бойни действия, то не трябваше да има полети над половин Африка сигурно. Според мен презумпцията е, че стига да летят на достатъчна височина, гражданските полети са извън обсега на ПЗРК и зенитни оръдия и това е достатъчно - освен в крайни ситуации, когато самото летище е под обстрел и подобни.
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              Nick написа Виж мнение
              Всичките тези приказки за "свален с ракета" - има ли някакви факти или се осланяме на украинска пропаганда и изказванията на Поросенко? Защото ако излезе, че самолетът е свален от украинци ще бъде много интересен казус. Проблемът е, че ако е свален от украинци това никога няма да бъде признато от тях. Катастрофата е на тяхна територия, могат да скрият или подхвърлят каквото си искат.
              Дали наистина ще могат? Опълченците твърдят, че са открили черните кутии. Предполагам - ще ги предадат в Москва.

              ndragostinov написа Виж мнение


              Вече си е изтрил сводката от профила, но достатъчно хора я видяха преди да се усети.
              Този профил не е на Стрелков - той няколко пъти вече изрично заявяваше, че не използва вконтакте.ру.

              Comment


                Досега нямаше проблеми. Обаче при положение, че последните дни започнаха да падат като круши дори и от над 6 000 метра височина на някой трябваше да му светне лапмата, че е глупост да се пускат пътнически самолети над тези 2 области. Заобикалянето им няма да е кой знае колко голямо.

                Comment


                  Въпросната група е нещо като "фен група" на Стрелков... Не е особено достоверна, а ежедневно там се пишат неща от рода на "смъкнати 20 Су-25 и т.н." ...

                  Comment


                    Единственото място в нета, за което има поне някакъв шанс Стрелков да пише е ето тук:
                    ⚡ Сегодня Авиатор — игра, на которой можно выиграть от 1000 долларов за пару часов. ⏩ Для Авиатора разработано большое количество стратегий, позволяющих быстро увеличить банк и получать удовольствие от игры.


                    В случая никът му е Котич.

                    Вкратце - няма изявления от него по темата:
                    На текущий момент Игорь Иванович Стрелков не делал заявлений касательно авиакатастрофы Боинга Малазийских авиалиний. Все сообщения, которые сейчас ходят в различных блогах и СМИ, сделанные якобы от имени Стрелкова являются фальшивкой.
                    Единственият коментар по повод падналият самолет след това от Стрелков:
                    Боевые действия продолжаются по всему фронту. Место падения "Боинга" находится в глубоком тылу ополчения ДНР и никаких "гуманитарных перемирий" или "коридоров" для объективного расследования причин трагедии не требуется - комиссия может свободно прибыть туда и изучить место падения. Препятствовать ей никто не станет. Но и останавливать боевые действия против окруженной группировки противника нецелесообразно.
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      А защо трябва Стрелков да пише лично нещо си някъде в интернет? Има и други източници на сепаратистите, пишещи и публикуващи разни неща по разни места. Включително такива, които не са на негово подчинение (срещал съм такива изказвания от самия него). Не знам това истинско ли е и т.н.:



                      Говорител на украинското правителство направи изявление, че украинските служби за сигурност са засекли разговор между "терористи от Донецк", в който е ставало дума за свалянето на Боинг 777.
                      Разговорът е воден в мрежата на руски мобилен оператор между И.Безлер по пряко Бес и неговия началник полковника от ГРУ ГШ ВС на Руската федерация В.Германин. Безлер докладвал за свален граждански самолет. На записа двамата мъже си говорели, че в сваления самолет е имало много пътници. Говорителят съобщи, че Украйна смята, че катастрофата е от терористично-криминален характер. Разговорът е качен на сайта на украинските служби за сигурност. Великобритания поиска извънредно събиране на Съвета за сигурност на ООН.


                      Ако опълченците от югоизточна Украйна, които Вашингтон не нарича терористи, се опитат да преместят ...
                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        Според тази статия, Малайзийските авиолинии (както всъщност и всички други) са били предупреждавани неколкократно, че полетите над това пространство не са препоръчителни.

                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          Dinain написа Виж мнение
                          Наистина не е за тази тема, но -

                          В момента се водят бойни действия в Газа и се изстрелват ракети по цели в Израел в радиус 100+ км от нея, в което влиза международното летище Бен Гурион. Изстрелват се и стотици ракети на ПРО срещу тях. Включително няколко ракети на "Хамас" бяха изстреляни по самото летище. Мислите, че пътническите полети са спрели? Проверете: http://www.iaa.gov.il/
                          От години Ирак е в състояние на полу-гражданска война, последните месеци - същинска гражданска война. Мислите, че от/до Багдад не се извършват пътнически полети или въобще над Ирак не прелитат пътнически самолети?
                          От години Сирия е в гражданска война, ежедневно се използва авиация и съответния обстрел по нея - мислите, че от/до Дамаск не се извършват пътнически полети или въобще над Сирия не прелитат пътнически самолети? Включително когато бойни действия се водеха в предградията на самия Дамаск, летището беше затворено само за кратко и после отворено пак. Позициите на бунтовниците бяха на 2 км от него, доколкото си спомням. Наистина, там беше свален ирански лайнер в хода на бойните действия (по време на кацане).

                          Ако полетите на гражданската авиация се спираха над всяка територия с бойни действия, то не трябваше да има полети над половин Африка сигурно. Според мен презумпцията е, че стига да летят на достатъчна височина, гражданските полети са извън обсега на ПЗРК и зенитни оръдия и това е достатъчно - освен в крайни ситуации, когато самото летище е под обстрел и подобни.
                          Дявола е в детайлите. На местата които описваш няма няколко хиляди отчаяни сепаратисти който за има-няма два месеца свалиха всеки тип самолет който можеш да се сетиш. Тежък транспортен самолет, турбовитлови транспортни и разузнавателни самолети, тежки ударни изтребители, щурмови самолети, щурмови хеликоптери, транспортни хеликоптери. Всичко това в сериозни количества. Да не говорим за повредените. И за същите тези хора от почти месец се говори че притежават една от доказалите се като най-смъртоносни ПВО системи със среден обсек - Бук.
                          Кой менижър на авиокомпания(който е длъжен да ги знае тези неща) е разменил живота на 300 човека срещу 5 тона керосин. Ето това искам да знам.
                          Графиката от вчера показвала че почти всички компании летящи по това направление са си отклонявали полетите в две дъги. На изток през България, или на север към Русия.

                          И да летиш спокоен защото си оставил 2000 метра въздух между себе си и ешалона където украинските самолети падат като круши е дебилизъм и алчност.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            В общи линии събитието май е за отделна тема, но поне според мен вероятни теории (не са подредени по някакъв смисъл):

                            1. Самолетът е свален погрешка от ниско обучен екипаж на Бук пленен от сепаратистите. Има данни за една пленена батарея преди седмица-две. ИМХО шансът да я ползват по предназначение е много нисък, но не е невероятно. Доколкото зная нямат и обзорен радар към батареята. Във всеки случай украинската авиация след като й бяха свалени няколко самолета мина да лети по-високо доближавайки се към пътническите коридори отгоре, тоест евентуално може да се брои за по-лесно да се объркаш с нея. Мотивация на бунтовниците - няма, предположително техническа грешка да са сбъркали с украински самолет.

                            2. Самолетът е свален погрешка от руското ПВО, което помага на бунтовниците - на границата на невероятното - извън обсега на Бук е, само С-300 може да стигне до там от Русия, а самите руснаци имат много добро обезпечаване откъм радари - тъй че го смятам за много невероятно и немотивирано.

                            3. Самолетът е свален от украинците - има малка вероятност след като бунтовниците унищожиха няколко стационарни радара руски самолети да са влизали и да са помагали (украинците твърдяха, че техен Су-25 е свален от руски самолет). Тоест може украинците да са били на лов и да са се объркали при правенето на засада. Такъв случай имаше преди време на учения - със С-200 свалиха погрешка пътнически Ту-154 над Черно море.

                            4. Tinfoil hat time! Ако се вярва на един испански туитър на авиодиспечер който е в Украйна в момента, около самолетът са летели украински изтребители до малко преди да бъде свален - по този начин може да са объркали (волно или неволно) онези на земята и те да стрелят по авиолайнера. Алтернативно да са направили false-flag операция и да са свалили самолетът за да обънат мнението срещу Русия (в момента на украинския фронт положението е катастрофално зле за украинците). Някакви косвени данни може да се предположат от твърде бързата реакция на иначе мега некомптентните до сега украински правителствени органи. Вероятност това да е така - конспиратологията не подлежи на статистически анализ.

                            5. Може да е станала някаква статистическа подигравка и самолетът да е паднал сам, но това е много много малко вероятно - 777 не е падал по причина на самолета доколкото ми е известно.

                            Във всеки случай спокойно може да имаме комбинация от безхаберни украинци които не предупреждават света, че са им задигнати батареи ПВО с голям обсег, а нонстоп отричат този очевиден и документиран факт (и така са попречили на авиокомпаниите да преценят риска) + trigger happy бунтовници след като последната седмица ги обстрелва страшно много авиация (включително площадно по жилищни квартали). Във всеки случай и на авиокомпанията не й е много смислено решението да летят през военна зона където предишните дни са съобщили за задигнати комплекси с голям обсег + имало е свалени самолети за които се твърди, че са били на 6км височина (аз не вярвам де, Ан-26 доколкото разбирам има проблеми с херметизацията и не летят на над 4км обикновено). Въобще пълен идиотизъм, а както е тръгнало и двете страни ще се опитат да използват смъртта на невинни на максимум.
                            Last edited by Пилот; 18-07-2014, 04:24.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              кало написа Виж мнение
                              Интересен набор от линкове и догадки по свалянето на самолета. Най-интерсната част е, че, оказва се, съвсем малко след падането на самолета украински съветник (Антон Геращенко) на министъра на въгрешните работи, разполага с пълни данни за падналия самолет - височина, пътници и прочее...

                              http://gurkhan.blogspot.com/2014/07/777.html
                              И какво толкова му е интересното. Има си радари, които следят следят в радиус от стотици километри. Тези радари дават посока и височина. Демек радар разположен на 100 от територията контролирана от сепаратистните и чуждастранните наемници, може да следи въздушното пространство там. Това са елементрани неща, всеки ги знае. Освен това пътническите самолети не са селскостопански да летят където си искат и както си искат. Има си строго определени коридори и височини, през които се минава, демек даже и без данните от радарите може да се предположи към момента на свалянето му къде и на наква височина е бил. Броят пътници пък въобще не проблем - в момента, в който някой от украинското правителство се обади на летището, откоето е излетял въпросният самолет и каже че паднал, веднага ще му дадат не само броя пътници, ами и всички лични данни, с които разполагат. Същото се отнася и за авиокомпанията. Така че това някой от украинските управляващи мигове след катострофата е знаел детайли няма нищо странно, по-странно щеше да е обратното. Така че разни внушения, особено на фона на огромната трагедия са крайно неуместни.

                              Comment


                                Че летенето на граждански самолети, в район в който, както каза Amazon военните самолети падат като круши, си е дебелизъм. Но има една малка подробност, а именно наличните коридори за въздушния трафик и до колко те могат да бъдат изменени при положение, че до момента не е имало заплаха. Имам предвид следното - въздушният трафик е като наземния, ако затвориш един буливард - натоварваш околните и предизвикващ задръствания, ако затвориш ключово кръстовище, предизвикваш хаос, а ако затвориш центъра - реално напълно блокираш движението в даден град. Предполагам, че денонощно над Източна Украйна прелитат стотици пътнически самолети в най-различни направления, та въпросът ми е доколко е възможно чисто технически те да бъдат пренасочени, без да доведет до пренатоварване на другите трасета, което пък рязко би увеличило риска от катастрофи.

                                Comment

                                Working...
                                X