Изпрати ми ги на am__gul@abv.bg.
За останалото, иска ми се малко по систематизирано да разгледаме нещата. Това, което си написал, е обсъдено в статията - и идеята "да не се слагат всички яйца в една кошница", която авторът изобретателно е сравнил с това да се слагат по 2-3 оръдия главен калибър на линкорите
.
За по-добрата мореходност - добре, това е нещо важно. Но пак в същата статия се посочва, че в този случай всеки отвор в палубата (а елеваторите са такива) означава неприятни деформации при сериозно вълнение. В статията е описано и става въпрос за много неприятни деформации.
След това, пак в същия текст, е описано и какъв ефект (на "фурна") има това решение, когато се стигне до пожар на хангарната палуба. И това довежда да повреди, които не практика не могат да се ремонтират (според автора на статията). За разлика от това при другият подход повредите при пожар са много по-малки и самолетоносачите се поддават на ремонт.
Накрая, интересно е как в статията се обсъжда реалната защита, която дава бронираната полетна палуба и според автора й, тя не се отличава особено от защитата, осигурявана при някои самолетоносачи с външен (спрямо корпуса) хангар, като даваше за пример сащианските.
Впрочем, няма смисъл да я преразказвам, след като си я чел и се познаваш с автора. Иска ми се да прочета какво ти би му отговорил, защото нещата, които досега пишеш са обсъдени в тази статия.
За останалото, иска ми се малко по систематизирано да разгледаме нещата. Това, което си написал, е обсъдено в статията - и идеята "да не се слагат всички яйца в една кошница", която авторът изобретателно е сравнил с това да се слагат по 2-3 оръдия главен калибър на линкорите

За по-добрата мореходност - добре, това е нещо важно. Но пак в същата статия се посочва, че в този случай всеки отвор в палубата (а елеваторите са такива) означава неприятни деформации при сериозно вълнение. В статията е описано и става въпрос за много неприятни деформации.
След това, пак в същия текст, е описано и какъв ефект (на "фурна") има това решение, когато се стигне до пожар на хангарната палуба. И това довежда да повреди, които не практика не могат да се ремонтират (според автора на статията). За разлика от това при другият подход повредите при пожар са много по-малки и самолетоносачите се поддават на ремонт.
Накрая, интересно е как в статията се обсъжда реалната защита, която дава бронираната полетна палуба и според автора й, тя не се отличава особено от защитата, осигурявана при някои самолетоносачи с външен (спрямо корпуса) хангар, като даваше за пример сащианските.
Впрочем, няма смисъл да я преразказвам, след като си я чел и се познаваш с автора. Иска ми се да прочета какво ти би му отговорил, защото нещата, които досега пишеш са обсъдени в тази статия.
Comment