Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самопотопяването на руския флот в Севастопол

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Този вариант и най-лесно се блокира от съюзниците. Самоходните бронирани батареи ще обиколят руските бази и вече няма да има флот след тяхното посещение. Както става с бреговите батареи. Русия е трябвало да търси победа на сушата, а не в морето. И потопен и съществуващ флота не е имал кой-знае какъв шанс тогава. Изключвам рейдерите, но от тях много полза за флота - тц...
    Според мен флота можеше да се изтегли в Азовско море и от там да предприема набези срещу съюзническия флот, но Керченския пролив трябва в този случай да е непристъпен за англо-френските кораби. Нещо, което май е било невъзможно.
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    Comment


      #32
      Руснаците са можели да опитат да влязат и е едно генерално сражение нещо като второ синопско сражение.

      Comment


        #33
        Ако изградят нещо като праобрраз на ЦМАП /централна минно-артилерийска позиция, с батареи на керченския провлак и мини, , а отзад защитавано от линени кораби влизането щеше да е по-трудно. В началото на войната англо-френските сили не са имали още плаващи батареи. Също така не забравяй за логистиката - как ще се зареждат в открито море или дори до брега разпръснати между руските бази?)
        Наистина оттеглянето в Азовско море би бил разумен ход, но като че ли висшето командване не е проявил гъвкавост в мисленето.
        З сухопътните битки какво да коментирам след резила при Алма и Инкерман /последното сражение при Чьорная речка е било вече без значение.
        Трябва да се има предвид че Черноморе е било винаги второстепенен морски театър в сравнение с Балтика, затова за него оръже /ако има изобщо/ се изпраща след снабдяване на Кронщад, Ревел, Свеаборг. От тази гледна точка руснаците не са могли да разчитат нито на многобройни, тежки бомбически оръдия, нито на мини, параходите им са били в голямата им част преоборудвани търговски и малко "специална постройка". Да не говорим че почти 100% от парните кораби били те колесни или винтови са внос от Англия или Франция. Значи руснаците ги мързи или нямат потенциала да направят в местните заводи парни кораби или те са голяма рядкост.......... Това не стимулира родната индустрия да произвежда новия тип движител, а оттам и няма как да бъде усъвършенстван.
        П.В.

        Comment


          #34
          De Ruyeter написа
          Ако изградят нещо като праобрраз на ЦМАП /централна минно-артилерийска позиция, с батареи на керченския провлак и мини, , а отзад защитавано от линени кораби влизането щеше да е по-трудно. В началото на войната англо-френските сили не са имали още плаващи батареи. Също така не забравяй за логистиката - как ще се зареждат в открито море или дори до брега разпръснати между руските бази?)
          Наистина оттеглянето в Азовско море би бил разумен ход, но като че ли висшето командване не е проявил гъвкавост в мисленето.
          З сухопътните битки какво да коментирам след резила при Алма и Инкерман /последното сражение при Чьорная речка е било вече без значение.
          Трябва да се има предвид че Черноморе е било винаги второстепенен морски театър в сравнение с Балтика, затова за него оръже /ако има изобщо/ се изпраща след снабдяване на Кронщад, Ревел, Свеаборг. От тази гледна точка руснаците не са могли да разчитат нито на многобройни, тежки бомбически оръдия, нито на мини, параходите им са били в голямата им част преоборудвани търговски и малко "специална постройка". Да не говорим че почти 100% от парните кораби били те колесни или винтови са внос от Англия или Франция. Значи руснаците ги мързи или нямат потенциала да направят в местните заводи парни кораби или те са голяма рядкост.......... Това не стимулира родната индустрия да произвежда новия тип движител, а оттам и няма как да бъде усъвършенстван.
          Изцяло съм съгласен с теб, нещо което да допълня е и изключителното качествено руско производство. А и с отбраната на обсадени крепости, русите май не се справят добре, за пример ще посоча и отбраната на Порт Артур. Реално при внимателно и обмислено проведена кампания биха имали шанс за победа, а те какво правят.... всичко което води до поражение.

          Comment


            #35
            Не съм съгласен с това че руснаците не се справят добре с отбраната на обсадени крепости при Порт Артур вината е била изцяло на некомпетентния офицерски състав иначе руснаците при Порт Артур се съпротивляват цели пет месеца при липса на продоволствие и други нешта.Но иначе съм съгласен с De Ruyeter руснаците са можели сами да произвеждат парни кораби но това че ги е домарзяло им изиграло лоша шега.

            Comment


              #36
              В случая със Севастопол руснаците нямат мини, значи производството на такъкв вид оръжие е недостатъчно, армиите извън Севастопол са по-многобройни от съюзническата, но по-зле екипирани, и логистиката е лоша. Командването също не е на нужното ниво. При Порт Артур офицерският състав носи до голяма степен вината за поражението, но да не забравяме, че само със смелост война не се печели. Руските матроси не са били най-добре обучените......
              Ако се върна за Кримската война не че ги е мързяло толкова, колкото е въпрос на политика да си купуват новоизобретите неща от запада. В Русия също се строят парни кораби от 1824г., но те са малки, а двигателите са ненадеждни, да не забравяме, че и родното производство е по-скъпо от построените в чужбина.
              Last edited by De Ruyeter; 23-02-2008, 22:44.
              П.В.

              Comment


                #37
                По скъпо е родното производство ама така нали го стимулират откриват се нови работни места и тям подобни.

                Comment


                  #38
                  Поради промишлената революция Русия от началото на 19 век и Русия от 50-те години са две различни страни.......Към 50-те години производството на чугун в Русиясе удвоява. В Англия скача 30 пъти! За две генерации Русия се превръща от най-големия производител и износител в най-големия вносител на чугун в странат.Русия е доставчик на суровини за развитите икономика. Появата на фабрики е нещо много положително, но голяма част от тях са за по-15-20 души, и почти не са механизирани.Средната класа е много слаба, крепостничеството си е факт, който изобщо не стимулира развитие на пазарни отношения, да не забравяме автократичното управление. ЖП лините в Русия са малко под 1000 км, и няма линии южно от Москва, което и попречава на концентрацията на армията през Кримската война. Русия няма конкуретнто индустриално производство, чрез което да докарва пари в руската хазна.....
                  П.В.

                  Comment


                    #39
                    08-02-2008, 22:31
                    De Ruyeter

                    [edit] Frigates
                    Kulevtcha 54 guns



                    Ха, това сега го забелязох.Село Кюлевча Шуменско има нещо общо.
                    По време на Руско-Турската от 1828 около селото се водят активни бойни действия и генерал Дибич Задбалкански е квартирувал в селото.При оттеглянето на руските войски от селото по-голямата част от селяните емигрират в пределите на Руската империя и основават село Кулевча, което за повече от половин век бе прекръстено през Сталинската епоха на Кольосное, но през 1996 година отново с указ на Украинската Рада му бе върнато историческото име. Днес то наброява около 6 хиляди етнически българи, За победата при Кюлевча император Николай I награждава Дибич с орден "Св. Георги" - втори клас
                    Знам чее далеч от темата ама ако някой има по голяма подробност за тази фрегата ще съм благодарен
                    Last edited by тамбараци; 13-07-2008, 16:36.

                    Comment


                      #40
                      През 19 век доста руски фрегати са кръстени на български градове -Сизопол, Агатопол, Месемврия, Бургас
                      П.В.

                      Comment


                        #41
                        De Ruyeter написа Виж мнение
                        Поради промишлената революция Русия от началото на 19 век и Русия от 50-те години са две различни страни.......Към 50-те години производството на чугун в Русиясе удвоява. В Англия скача 30 пъти! За две генерации Русия се превръща от най-големия производител и износител в най-големия вносител на чугун в странат.Русия е доставчик на суровини за развитите икономика. Появата на фабрики е нещо много положително, но голяма част от тях са за по-15-20 души, и почти не са механизирани.Средната класа е много слаба, крепостничеството си е факт, който изобщо не стимулира развитие на пазарни отношения, да не забравяме автократичното управление. ЖП лините в Русия са малко под 1000 км, и няма линии южно от Москва, което и попречава на концентрацията на армията през Кримската война. Русия няма конкуретнто индустриално производство, чрез което да докарва пари в руската хазна.....
                        Има за съжаление и друго,често явление е било нехайството и пълното безраличие на доста царски офицери към ставащото,нормална практика е било имотни да си купуват армейски звания,за съжаление пагубна,автокрацията е била убийственна,за пример ще кажа че нисък чин не е имал право да разговаря с офицер направо,трябвало е да се обърне чрез фелдфебел,самите комуникаций са били плачевни.Много често театъра на боя не е бил съвсем ясен на командването,кои каква позиция заема и с какво разполага,за щастие и при французите не е било по добре

                        Comment


                          #42
                          Фрнската сухопътна армия при Севастопол има добро реноме...., даже англичаните се учат от нея
                          П.В.

                          Comment


                            #43
                            Lz2xl написа Виж мнение
                            ...за щастие и при французите не е било по добре
                            Първо както де Рюйтер каза при французите е било наистина по-добре и второ защо "за щастие"?
                            Recalibrating my lack of faith in humanity...

                            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                            Comment


                              #44
                              Lz2xl, тази работа с положението в армията и йерархията на чиновете (кой как и към кого може да се обръща) през този период стои по този начин май за всяка армия. И при много армии не се променя до ВСВ. Едва ли може да се твърди, че Русия е някакво изключение, че да се подчертават тези фактори (в британската армия офицерските чинове общо взето също са обвързани с произхода в не малка степен по това време). Въпросът е каква е връзката между положението с флота, което се обсъжда в тази тема и положението в армията?

                              ПП И една забележка, ако позволите: постовете Ви ще бъдат малко по-разбираеми и ще се четат по-лесно, ако обръщате малко по-голямо значение на структурата на изреченията си. Тук се е получила някаква мешавица. Товае въпрос на уважение към себе си и събеседниците. Пиша това в качеството си на модератор.

                              Comment


                                #45
                                gollum написа Виж мнение
                                Lz2xl, тази работа с положението в армията и йерархията на чиновете (кой как и към кого може да се обръща) през този период стои по този начин май за всяка армия. И при много армии не се променя до ВСВ. Едва ли може да се твърди, че Русия е някакво изключение, че да се подчертават тези фактори (в британската армия офицерските чинове общо взето също са обвързани с произхода в не малка степен по това време). Въпросът е каква е връзката между положението с флота, което се обсъжда в тази тема и положението в армията?

                                ПП И една забележка, ако позволите: постовете Ви ще бъдат малко по-разбираеми и ще се четат по-лесно, ако обръщате малко по-голямо значение на структурата на изреченията си. Тук се е получила някаква мешавица. Товае въпрос на уважение към себе си и събеседниците. Пиша това в качеството си на модератор.
                                Ок извинявам се

                                Comment

                                Working...
                                X