Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Руският самолетоносач отново плава...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    еМГето написа Виж мнение
    Летейки ниско над водата (50 м.) те влачат сонар.
    Сигурен ли си че го влачат? Поне съществуващите сега хеликопетери си ползват сонара като зависват.

    Comment


      #62
      Да влачат го. Сонара е във водата, може би 2-3 м. дълбочина. Той представлява нещо като бутилка за въздух (на водолаз) с малки криле и опашен стабилизатор.

      Comment


        #63
        Модификацията която имаме ние на въоръжение не е предвидена да бъде буксирана,вероятно за това Гоги задава този въпрос,но все пак нашата е конструкция от преди почти 40 години,а може и повече

        Comment


          #64
          Въпроса не е толкова в годините, а в изпълнението. Този, понеже е потопен под водата, естествено е по-чувствителен от другия.
          При всички случаи, тази технология е по-евтина от употребата на противолодъчни кораби, а е и по-ефикасна.

          Comment


            #65
            Хъм, питам, понеже не разбирам много: влаченето с висока скорост на съответното устройство не създава ли проблеми с чувствителността му, т.е. излишни шумове (завихряне на водни потоци и прочее)? Може би питането ми се дължи на това, че интересите ми са съсредоточени основно в първата половина на ХХ век, когато това със сигурност би било вярно. След това, има и друго нещо: предимството на използването на кораб е времето, през което той може да патрулира, което е значително по-дълго от това за който и да е самолет (т.е. вариантът с кораб, на който се базира противолодъчен вертолет сякаш е оптимален). Впрочем, цялата дискусия е малко съмнителна, защото едва ли точно противолодъчните кораби са най-важни в контекста на България.

            Comment


              #66
              gollum написа Виж мнение
              Впрочем, цялата дискусия е малко съмнителна, защото едва ли точно противолодъчните кораби са най-важни в контекста на България.
              Вервай ми - до 1990 г. точно тези + противоминните кораби (чети тралщици) са били основните в българското военно-морско планиране. Затова и по-голямата част на флота е била окомплектвана с такива кораби.
              А сега едва ли може да се каже, че каквото и да било в българия се разглежда извън един точно определен контекст. Останалото са благи пожелания.
              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
              Неизвестен руски адмирал

              Comment


                #67
                Вярвам ти .

                Comment


                  #68
                  Не съм специалист в областта, но виждам няколко проблема с идеята за хеликоптери заменящи изцяло фрегатите:
                  1. На един кораб може да се побере много по-голям и по-чувствителен сонар. Всъщност сонари - по няколко вида.
                  2. Хеликоптерите имат нужда от летища+бази за поддръжка, а тези летища трябва да са по цялата крайбрежна ивица.
                  3. От споменатото в горните две точки следва, че ще трябват МНОГО хеликоптери, особено ако трябва непрекъснат контрол дори и над сравнително малки райони.
                  4. Хеликоптерите си стоят вкъщи и трудно отиват на задгранични мисии.
                  5. Имат малък и сравнително лек боекомплект.
                  6. Зависят до по-голяма степен от метеорологичните условия.
                  7. Не стават за множество други задачи, които биха били по-лесно изпълнени от кораб - от хуманитарна помощ до атака срещу други кораби.

                  Просто да си се ползва комбинирано фрегата+хеликоптер си е най-ефективния начин за борба с подводници, ако се стигне до едната крайност веднага изскачат горните съображения.
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment


                    #69
                    Има една малка подробност,много по уязвими са,а и боекомплакта им е доста скромен,за откриване и унищожение на мини изобщо не са приложими

                    Comment


                      #70
                      Какви са тия мини? Това е за противолодъчна защита.
                      Хеликоптера лети неограничено време (зарежда се във време на полет), има летище на Острова на потъналите кораби (о. Сейбъл).
                      В Канада има летища повече от бензиностанциите в България! Аз тук видях двойни ж.п. линии с трети (резервен) коловоз. Лети бързо и във всякакво време. Два-три са достатъчни за атлантическото крайбрежие на Канада. Ако това се прави от противолодъчни кораби ще са нужни 7-8, много персонал и освен това става бавно.
                      За България не става.

                      Comment


                        #71
                        Хеликоптера лети неограничено време
                        да, стига да няма вятър.

                        В Канада има летища повече от бензиностанциите в България!
                        и са все в морето, където няма вятър.

                        Лети бързо и във всякакво време.
                        без случаите на вятър.

                        Два-три са достатъчни за атлантическото крайбрежие на Канада.
                        2 хеликоптера със сонари са достъчни за проверка на фронт от около 10-20 мили - в зависимост от чувствителността на сонара, времето и морската вода.

                        освен това става бавно.
                        но пък при вятър.

                        Comment


                          #72
                          Хъм, нещо ме съмнява неограниченото полетно време на вертолета - те какво, във въздуха и прегледи и ремонти ли правят, да не говорим за смяна на екипажа? Все пак, един екипаж има някакво не кой знае колко дълго време, през което може да работи - след това трябва почивка. Това е един ограничаващ фактор и то е в рамките на не повече от денонощие (а би трябвало да е и много по-малко). След това, през определено време вертолета трябва да се проверява от механик, т.е. да му се извършва някаква поддръжка. Това също е ограничаващ фактор и със сигурност е свързан с часовете, които прекарва в полет и условията, в които лети. Т.е. освен боекомплекта и горивото има и друго, което не позволява неограничен полет.

                          Comment


                            #73
                            И, разбира се - дори и да лети със сонара във водата, то това става само при близка до нулевата скорост или зависване. Няма такова нещо като като "влачене" на сонара.

                            Аз тук видях двойни ж.п. линии с трети (резервен) коловоз
                            тва, в случай че задуха вятър, хеликоптерът става трамвай.

                            Comment


                              #74
                              Има някой преимущества хеликоптера,понякога са решаващи,може да нанесе бърз и точен удар,но не и като единственно основно средство,а мини са търсени със сонар,дори и през ВСВ,особенно противо подводните мини тип UMA,основните загуби на руски подлодки в черно море са били от този тип мина,опитали са се да създадат сонар за откриването им,но неуспешно мисля

                              Comment


                                #75
                                Да, вярно е, че Канада е една много ветровита държава, даже повече, отколкото бихте повярвали, но и САЩ е така! А технологията идва от там и те я използват отдавна.
                                Мините не са проблем за Канада, понеже тя не е във война с никого! Така, че няма кой да слага мини в канадски води. Ако въпреки това подобно нещо стане, те (никога не се съмнявайте) ще вземат незабавно ефикасни мерки!
                                Техния проблем в мирно време са подводниците. Хеликоптерите са по-доброто и по-евтиното решение. А ако стане война ще се впрегнат всички ресурси. Като знам каква висока производителност на труда имат, да му мисли който е насреща им.

                                Comment

                                Working...
                                X